Wajong uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Wajong uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:57

Barmat schreef:
kaatje77: zoals ik al zei in mn post hierboven: bezwaar maken, mekkeren en iedere dag aan die telefoon hangen om geld te vragen.... net zolang tot ze je uitkotsen en dan... geloof me... krijg je je geld Ja

Ja, heb nu een voorschot.
Maar bedankt voor je steun. Lachen

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:06

@Barmat:
Jeetje wat een verhaal zeg!
Moet eerlijk zeggen da tik er van onder de indruk ben. Ik ben erg blij om te horen dat er gelukkig ook mensen zijn als jij die voor een ander door het vur willen gaan in een dergelijke situatie! TOP!!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:22

faye schreef:
Robijntjah schreef:
Gedraag je zo apart als je maar kan, anders lukt het BIJNA niet!

Dan is het misschien ook niet nodig als het niet lukt? Ik krijg een beetje een nare smaak in mijn mond van deze opmerking

wat een bullshit!! ik kreeg hem direct, terwijl ik een goede dag had! Alsje wat mankeerd kunnen ze niet weigeren

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:24

Maar goed, als het goed is kan je hem nog aanvragen.. Het duurt alleen iets langer als dat je hem voor je 18e aanvraagt geloof ik.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:54

@Barmat, heftig verhaal om te lezen. Tis idd een rondslomp, maar wachten en wachten.

Mijn vriend heeft inmiddels een telefoontje gekregen met een soort van groen licht dat hij volledig afgekeurd blijft. Een 'soort van' zeg ik erbij want zoals gewend het moet nog goedgekeurd worden door de baas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:18

Princess_ schreef:
wat een bullshit!! ik kreeg hem direct, terwijl ik een goede dag had! Alsje wat mankeerd kunnen ze niet weigeren

Ojawel hoor....Tegenwordig heb je zoveel 'modeziektes' zoals ik al eerder zei, en kan je je
elke dag op internet wel de meest erge stempel aan laten meten met een simpel testje...
Alleen een échte diagnose en geconstateerd door een doker is rechtsgeldig...
Of doelde je daar ook eigenlijk op Lachen

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:24

Ja tuurlijk doel ik daarop Knipoog Als ik zo daar aankom van ik heb dit en dat, zonder doktersverklaring zouden ze me ook wegsturen.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:34

Chiqa schreef:
John_1983 schreef:
Dan ben jij een van de weinige.

Mss ligt dit ook aan je houding en je verwachtingen tov het UWV?
Ik weet het niet hoor, ik ken namelijk meer mensen die geen problemen
hebben bij het UWV...

Een voorbeeldje; onlangs sprak ik iemand die aangaf dat ze blij was wéér
afgekeurd te zijn, je bent toch niet blij met een afkeuring?? No Cheer
Je bent toch blij dat je weer goedgekeurd wordt,
centen heb en een dagstructuur??

Nou, ik ga tegenwoordig zelf maar op zoek naar werk. Ik had in september 2005 een belastbaarheidstest en ik zou het rapport binnen 2 weken thuis hebben via het UWV. In april 2006 had ik nog niets en heb toen maar naar het revalidatiecentrum gebeld die de test hadden afgenomen. De volgende dag lag het op de mat.

Wat had die persoon dan? Als ze bijv. wel kunnen werken maar niet willen vind ik het echte profiteurs. De mensen die echt wat mankeren worden echt gedupeerd bij het leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:42

Dat zou heel goed kunnen John. Ik heb alleen echter nog nooit een negatieve ervaring meegemaakt...
Mss dat dit nog moet komen?
Ik ga heel toevallig straks voor een belastbaarheidstest, aangevraagt door mijn werkgever.
John_1983 schreef:
Nou, ik ga tegenwoordig zelf maar op zoek naar werk.

Lukt dat beetje? Ikzelf heb nogal slechte ervaringen op dit moment met sollicitatie's,
lijkt wel of je als ex WAOer slecht aan de bak kan...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:39

Chiqa schreef:
Dat zou heel goed kunnen John. Ik heb alleen echter nog nooit een negatieve ervaring meegemaakt...
Ik ga heel toevallig straks voor een belastbaarheidstest, aangevraagt door mijn werkgever.
John_1983 schreef:

Lukt dat beetje? Ikzelf heb nogal slechte ervaringen op dit moment met sollicitatie's,

100% afgekeurd, en dan zelf alles moeten doen qua sollicitatie: het enige wat het integratiebureau voor mij deed op zon moment, was een folder sturen die ik aan de werkgever kon laten zien, met subsidies.

Een paar keer was ik al bijna aangenomen, de dag waarop ik kon beginnen werd besproken, liet ik terloops uit mijn mond vallen dat ik dan wel afgekeurd was: maar er zat wel subsidie op mij.

De dag erna werd ik dan gebeld dat ze een sollicitant 'vergeten' waren, en dat die het toch maar geworden was. Of dat het misschien toch te zwaar voor me was... of...

En ik maar kopjes koffie drinken iedere week op dat integratiebureau, ook in de tijd dat ik echt veel te ziek was om te werken: beter dat geld opgespaard voor een intensief traject op de juiste tijd. Dat heb ik weleens gemeld, dan ben je een lastige, onbemiddelbare trut.

Waarom, waarom, geven ze je niet meer begeleiding? Als afgekeurde was ik verplicht dat te melden. Waarom niet een gedreven begeleider die contact opnam met de werkgever en een wervend gesprek met alle voordelen goed op en rij?
De regelingen zijn harstikke ingewikkeld, en er waren dingen die ik ook niet goed wist: dan neemt een werkgever de hobbel niet. Die is doodsbenauwd met een zieke werknemer met hoge kosten te zitten.

Eerlijk: ik werk nu voor mezelf, maar als ik iemand in dienst moest nemen, nam ik mezelf dus nooit in dienst.

Maar ik ben blij dat ik zelf nog een inkomen verwerf: bij een baas werken zou voor mij heel moeilijk zijn: de ene week kan ik 30 uur aan, de andere misschien maar 10. Zie je het voor je, als werkgever?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 11:44

Idem dito.
Wat heb je de afgelopen 2 jaar gedaan?
(zat ik de ZW, waar ik ziek uit ben geknikkert).......euhmmm.
Tja, Ik ben gewoon heel eerlijk.
Zeg dat ik heel ziek ben geweest en dat ik dat waarschijnlijk niet meer voor een tweede keer zal krijgen.
Merk wel dat de toekomstige werkgevers het fijn vinden dat ik eerlijk ben, maar vervolg-gesprekken, ho maar.
Kon eind vorig jaar een fijne baan krijgen, alleen stond het loon mij niet aan en veel op provisiebasis.
Ik zou minimaal loon verdienen + de extra's erbij.
Een dag voordat ik ging tekenen werd ik opgebeld met de mededeling dat ik een eigen bedrijf op kon starten.
Ben daar nu druk mee bezig, maar het lukt mij niet om in 7 maand een rendabel bedrijf neer te zetten, vandaar dat ik nu ook ff met iets anders bezig ben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:51

randalinpony schreef:
Maar ik ben blij dat ik zelf nog een inkomen verwerf: bij een baas werken zou voor mij heel moeilijk zijn: de ene week kan ik 30 uur aan, de andere misschien maar 10. Zie je het voor je, als werkgever?

Dit is denk ik het probleem voor vele. Ja iig ook voor mij.
Wat voor werk doe je nu?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:22

superwoman schreef:
randalinpony schreef:

Dit is denk ik het probleem voor vele. Ja iig ook voor mij.
Wat voor werk doe je nu?

Zie mijn onderschrift: is nog het werk waarvoor ik ben opgeleid ook. Ja

Volgens instanties en begeleiders was dat te zwaar, eigen atelier, maar juist omdat ik mijn eigen tijd in kan delen en opdrachten kan spreiden over langere tijd, gaat het prima.

Ik kan thuis werken, dus reistijd mis ik ook: ik kan werken wanneer ik wil: als ik smiddags een dip heb kan ik savonds nog een paar uurtjes werken, niemand zeurt dat speciaal voor mij de verwarming aan moet blijven en het licht.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:28

fijn geregeld zo! Haha!

Ik heb ook al naar "thuiswerk" gekeken, maar dat is ook niks.
ik zou iets moeten wat mij verzekerd van werk. thuiswerk is dat niet en het betaald slecht.
Ze zullen geloof ik niet boven de 400,- laten verdienen, omdat je dan aanspraak kan maken
op bepaalde rechten.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:23

Ik was ook "blij" dat ik werd afgekeurt! En nee, niet omdat ik lui ben! Maar omdat ik gewoon vaak verga van de pijn en door de pijn weer moe word. Als ik niet was afgekeurt had ik nu geen geld en zou ik moeten werken waardoor ik dan lekker tig keer meer medicijnen moest nemen en dan alsnog pijn zou hebben.
Dat neemt niet weg dat het een enorm rot gevoel is om te horen dat je indd niets kan. Het was bij mij wel dubbel, ook omdat ik graag wíl werken. Het lukt alleen niet.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:12

Chiqa schreef:
John_1983 schreef:

Nee, dat lukt niet echt. Mensen kijken meestal eerst naar de handicap in plaats van naar het kunnen van iemand. Ik ga deze week maar eens naar een bedrijf toe die misschien iemand kan gebruiken. Ik ben ook bezig om uit te zoeken hoe het moet als freelancer.

@ princess: Dat is iets heel anders. Als ik goedgekeurd was (wat heel erg moeilijk is in mijn geval) zou ik binnen een jaar totaal zijn afgeschreven.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:52

Ik doelde op een uitspraak van chiqa Knipoog