Esmeralda schreef:Ik heb nu een zoon die sinds anderhalf jaar weet, ik ben niet dom, ik kan er gewoon niks aan doen. Ik heb een ander kind gekregen. En ook wij gaan door met oefenen, zoekende naar andere methodes, wie weet komt er eens de oplossing
Super dat het papiertje bij hem voor zo'n opluchting heeft gezorgd. Inderdaad hopen dat hij nu een manier vindt wat voor hem het beste werkt. 
Esmeralda schreef:Maar zolang jij je papiertje niet heb, heb je geen recht van spreken.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb dan wel geen papiertje, maar weet goed zat dat ik meer problemen heb met schrijven dan anderen (de enigste reden waarom ik het woord 'tafel' goed schrijf is omdat ik weet dat ik het altijd foutief met een v schrijf en juist daarom een f moet gebruiken). Ook weet ik dondersgoed dat het bij mij niet eens zo erg is, als ik getest zou zijn geweest, zou er misschien niet eens iets uitgekomen zijn (terwijl ik een kennis heb waarbij volgens mij zelfs de spellingschecker het zou opgeven). Toch vind ik dat ik recht van spreken heb door te zeggen dat mensen die (op een of andere wijze) moeite met schrijven/spellen hebben, hier dan ook extra aandacht aan moeten besteden (inclusief mijzelf).
katiavl schreef:Ik ga echt geen kwartier aan een bericht zitten, ik doe genoeg mijn best om het twee keer na te lezen.
Het is een ontspanning voor mij, dat mag ook zo blijven.
Als voor jou twee keer lezen voldoende is, waarom niet? Bokt is ook een ontspanning voor mij, maar ik kan me ook er aan irriteren dat wanneer ik zoveel moeite doe om een stuk tekst te schrijven, ik na een half uurtje m'n post overlees en zie dat ik in de eerste zin alsnog een word vergeten ben
Ik denk ook dat het een kwestie van mentaliteit is hoeveel moeite je ervoor wilt doen, hoe je op anderen over wilt komen en wanneer je tevreden bent.
Shadow0 schreef:Jeetje, MacavityL, dat had ik niet verwacht. Maar het heeft effect Je posts vallen juist op doordat ze altijd verzorgd zijn en goed in elkaar steken, zowel qua spelling als qua inhoud. Ik mag ze graag lezen.
Dank je, daar doe ik dan ook de moeite voor
Jammer genoeg betekent het wel dat discussie er niet echt inzitten, al doe ik in m'n hoofd vaak genoeg mee en heb ik er al plezier aan om ze te volgen.
Over Nerwen d'r vraag: ik heb absoluut geen problemen met het lezen/interperteren van teksten, haal zelfs spelfouten uit boeken
Wel doe ik er soms wat langer over om iets te lezen (maar daarentegen onthou ik het dan wel weer beter- een studieboek hoef ik maar een keer te lezen, al hebben anderen het boek in dezelfde tijd wel drie keer uit). Heb veel meer moeite met mijn eigen teksten te volgen wanneer ik ze schrijf, al helpt het 'even laten rusten' erg goed. Andere problemen zijn uitzonderingen op regels (ik wil bepaalde regels teveel doorvoeren- de f en v regel is vaak dat een f aan het eind van een woord voorkomt "ik schrijf" en een v in het midden van een woord "schrijven"- daarom schrijf ik dus tafel en fotograferen regelmatig fout). Ook nieuwe woorden met minder voorkomende lettervolgorden of waarbij de klank niet duidelijk maakt hoe je het zou spellen geven moeite (vandaar de talen- het engelse woord voor "drop" is een drama al zou ik het nu zo langzamerhand wel moeten weten en mijn beste voorbeeld is nog altijd dat ik afgestudeerd ben en een titel heb die ik niet voluit kan spellen
).