Elke keer weer over een ander
Hoe kinderachtig kan het zijn...

ravellie , jammer dat je daardoor weg gaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Het was al bekend dat er over iedereen geroddeld wordt in dat toic
Elke keer weer over een ander
Hoe kinderachtig kan het zijn...
ravellie , jammer dat je daardoor weg gaat
tita schreef:dus als ik jou goed begrijp dan mag je alleen reageren als je vragen heb?????????????????????????
IK weet genoeg van het geloof af hoor daar niet van.
Dit is een discussie over het geloof als ik vragen heb dan ga ik wel naar de kerk en aangezien die kerk geen zinnig antwoord kan geven is voor mij de kous af gedaan.
Maar niemand ga hier mij vertellen of ik wel of niet mag reageren
ravellie schreef:katiavl schreef:Mensen zijn gewoon geschapen door de soep, hetzelfde wat de miller proef gedaan heeft![]()
Maakt voor mij nog het meeste zin![]()
Maar als god alles geschapen heeft, hoe komen de mensen van andere religies dan.
Want godsdienst is één van de "jongste religies"
Door de soep?
Ik krijg steeds meer medelijden met jou om heel eerlijk te zijn![]()
En jammer dat er hier ook mensen zijn die steeds maar brullen dat de Bijbel een sprookjesboek is,
Ik veroordeel hen toch ook niet?
Citaat:Iemand die denkt een "goed" mens te zijn en zich daarop beroept om een plekje in de hemel te bespreken, zal nog een vieze pijp te roken krijgen. Goedzijn is een subjectief gegeven, wie bepaald? Dan die hemel, verzonnen door mensen, een mooi middel om mensen bang te maken en te chanteren.
tita schreef:maar ja welk geloof is dan het goede?
Dat weet niemand er is maar een hemel.
Ik kan niks met het antwoord nee maar dat mensen zo blijven praten dat stoort me.....jij komt niet in de hemel want...
Zo een collega van mij anti-christ trouwde met zeer gelovig meisje....zij kwam in de hel volgens de kerk.
Paar jaar later nog getrouwd kregen een kindje en moest gedoopt worden collega vond het goed als de dominee maar niet het woordje gods vrezend zou gebruiken.
Dat was afgesproken en dominee vond het geen probleem
Wat gebeurde er: het woord werd maar liefst 3x uitgesproken en op de baby moest zeer goed opgelet worden want hij had een hele slecht onchristelijk vader.
Paar jaar later gescheiden en wat blijkt...................zij komt weer in de hemel.
Van dit soort praktijken zakt mijn broek af
Vjellko schreef:ik geloof in respect en een ander behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden. Dat ten eerste..
Ik geloof niet in de christelijke god of allah.
Ik geloof in de wereld, het omniversum, de kosmos. In de energie die in alles en iedereen zit. Dat alles met elkaar in verbinding staat en dat het 'goddelijke of licht' in iedereen zit.
In mijn geloof ben je zelf verantwoordelijk voor je leven en hoe je je pad bewandelt. Zonder goed bestaat geen slecht, zonder ongeluk geen geluk... Dus er gebeuren ook dingen in het leven die je niet leuk vindt.. die je wellicht niet hebt verdient.. maar wanneer verdien je iets? Voor mij is het leven 1 grote prachtige leerschool met mooie momenten en hele harde lessen soms waarvan je geen idee hebt dat het een les is.. of waarom je die les krijgt..
moeder aarde is mijn 'kerk' en de natuur is waar ik in geloof.
ik heb respect voor ieder levend wezen en laat mensen in hun waarde betreft andere geloven.. het zou zo fijn zijn als iedereen dit eens deed.
Hannanas schreef:Wie kan mij helpen...
KijkRussel, een hee goed stukje geschreven,
Maar wat gelovige dan zeggen.....
In de bijbel is een rode draad te vinden.
He is in totaal door max ( 60 toch? ) priesters geschreven en allemaal spreken ze elkaar niet tegen en etc.
Dat is de heilge geest die altijd aanwezig is en de bijbel is door de heilige geest geschreven door middel van die priesters.
Tsjah... Iemand daar iets over te zeggen?
Ik denk eerder van ja het zal allemaal wel, maar in mijn ogen is dit niet echt een verklaring, bewijs.
shadowflower schreef:christelijke mensen mogen schijnbaar volgens de bijbel ook appels uit de boomgaard jatten en opeten .. zolang het maar niet voor de verkoop is mag je dus bij wijze van een hele boomgaard leeg roven .... ookal zoiets raars ... tja .. Ik ben geen voorstander van dat soort geloven .. doe mij maar hekserij en hocuspocus ^^ en paranormale dingen