gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: gewoon huisvrouw wat is daar mis mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:32

Natuurlijk heeft een thuisblijfmoeder een achterstand in het arbeidsproces, maar moet ze dan maar niet thuis mogen blijven? Dat vind ik echt niet kloppen. Ikzelf werk niet, maar heb het wel gedaan. Ik ken dus beide kanten en het eerste (thuisblijven dus) bevalt mij het beste. Niet omdat ik een op de bank hangende luilak ben, maar omdat ik het verschrikkelijk vond dat mijn kinderen het erg vonden dat ik er niet was.
Gelukkig ben ik in de mogelijkheid om thuis te blijven, daar ben ik ook echt heel blij mee. Als het niet had gekund had ik gewoon door moeten werken. Dus ik veroordeel werkende moeders niet hoor, integendeel.
Als mijn man wegvalt (jee, ik hoop het niet), zal ik wel moeten werken. Ik zal het niet leuk vinden, maar het moet. En die baan komt er dan wel hoor. Het zal geen wereldbaan zijn (omdat ik alweer een tijdje thuis ben), maar goed, dat is dan niet anders, daar kies ik nu voor.
Thuisblijfmoeders zijn niet altijd profiteurs hoor, het kunnen ook gewoon echt vrouwen zijn die alleen maar bij hun kind willen blijven. Net zoals dat werkende moeders geen heksen zijn die hun kind de hele dag ergens anders dumpen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:37

jasmijn78 schreef:
Wat velen in dit topic direct doen is de situatie op zichzelf betrekken en dan gaan dat soort stellingen inderdaad vaak niet op..

Tja, als ik jouw posts lees, betrek jij ook veel dingen op jouw situatie. En jij bent nog geen eens moeder. Clown

Trouwens, ik weet dat ik zeker niet erg representatief ben voor de gemiddelde thuismama (met studie en paard). Maar ik vind eigenlijk ook dat veel huismoeders van tegenwoordig niet echt meer zo zijn als de huismoeders van vroeger. Er wordt veel meer van je verwacht, het leven is een stuk jachtiger geworden en veel moeders zetten zich in op school, de sportclub of andere bezigheden. Ze zijn echt niet de hele dag aan het wassen en stofzuigen, hoor ( Haha! echt niet! Althans, ik ken ze niet, de paar huismoeders die ik al ken). En velen hebben jarenlang gewerkt of gaan weer parttime werken als de kinderen naar school gaan. Soms is het gewoon een tijdelijke periode. Wij willen gewoon niet dat ons kind structureel naar de opvang gaat de eerste jaren, omdat wij haar zelf willen opvoeden en omdat ze aangaf dat ze geborgenheid en stabiliteit nodig had. En waar krijgt ze die het het meest? Thuis, bij haar eigen papa en mama, in haar eigen omgeving.

Kinderen gaan ook pas echt met elkaar spelen als ze een jaar of 3, 4 zijn. Daarom gaat een kind ook pas op die leeftijd naar school. Dat wil niet zeggen dat ze niet met andere kinderen om kunnen gaan, maar het is wel een feit. Nogmaals, iedereen mag vooral lekker zelf weten hoe ze het indelen als er kinderen zijn. En als jij het minderwaardig vindt of het is gewoon jouw ding niet, ik lig daar niet wakker van, hoor. Wij genieten in elk geval van ons leven en zien een gelukkig, gezond, sociaal en tevreden kind, die zichzelf prima vermaakt, zich goed ontwikkelt en straalt van het zelfvertrouwen en nieuwsgierigheid naar de wereld, die steeds ietsje groter voor haar wordt. En zolang dat zo is, gaan wij er vanuit dat we het goed doen op de manier die wij gekozen hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:51

En leuk dat sommigen zich zo druk maken over 'ons gat in onze CV' en 'oh wee, straks moeten we ons handje misschien wel ophouden'. Waar maken jullie je druk over? Is niet bij iedereen aan de orde, hoor. Maar het is altijd fijn om mensen over 1 kam te scheren blijkbaar. Clown

Mijn leven bestaat in elk geval inmiddels uit meer dan werken. Heb me jarenlang suf gewerkt en dan heb ik het niet over een baantje van 9-5. Avonden, weekends, het ging altijd maar door. Ik had zelfs 2 banen. Haha!
Natuurlijk kan ik ander soort werk zoeken en dat ga ik zeker ook doen in de verre toekomst, want die dynamische periode in de muziekwereld is voor mij voorbij. Dat was erg leuk, maar nu heb ik een hele andere levensstijl. Ik kan nu van alles aanpakken als ik zou willen en de tijd zou hebben. Is met een nog net geen 2-jarige, die ik niet de opvang wil doen, nog niet te doen gewoon. Dus dat doe ik lekker even niet en ik vind het heerlijk om daar even niet mee bezig te zijn. Mijn leven bestaat nou eenmaal niet alleen maar uit geld en status. Dat heb ik ook iets teveel gezien waarschijnlijk in mijn werk destijds en in het modellenwereldje. Er zijn veel belangrijkere dingen en dat is voor mij nu het moederschap en mijn gezin. En nog diverse andere zaken trouwens. Tong uitsteken

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:04

Diablo schreef:
Natuurlijk heeft een thuisblijfmoeder een achterstand in het arbeidsproces, maar moet ze dan maar niet thuis mogen blijven?

Ho ho, ik zeg helemaal niet dat je daar niet voor mag kiezen. Ik vind alleen dat je je principes m.b.t. de opvoeding van je kind(eren) niet boven je eigen verantwoordelijkheid om je eigen financiele broek op te houden mag stellen. Ik vind niet dat je dat kan maken tegenover de werkende mensen die mega belasting betalen die feitelijk bedoeld is om mensen te ondersteunen in tijden van nood (ziekte, tijdelijk werkeloosheid, ouderdom etc) en niet om mensen de luxe keuze te geven om te kunnen kiezen of ze willen werken of dat ze met een uitkering thuis gaan zitten met kinderen.

Zolang jij je hand niet op hoeft te houden zal het mij een worst wezen wat en hoe jij het met je gezin/kinderen doet. Prima als iemand principes heeft dat zij haar kind niet in een auto wil vervoeren, maar niet als zo'n principe als gevolg heeft dat diegene daardoor haar handje moet gaan ophouden bij de maatschappij.

Diablo schreef:
Als mijn man wegvalt (jee, ik hoop het niet), zal ik wel moeten werken. Ik zal het niet leuk vinden, maar het moet. En die baan komt er dan wel hoor. Het zal geen wereldbaan zijn (omdat ik alweer een tijdje thuis ben), maar goed, dat is dan niet anders, daar kies ik nu voor.

Ik ben blij dat jij die verantwoordelijkheid wel ziet en de consequenties inziet. Maar hoeveel doen dat niet?

Voor mij zou het een bewuste keuze zijn door te werken omdat als mijn vriend weg zou vallen, ik nog een goed inkomen zou hebben, waardoor voor mij en eventuele kinderen naast het levensonderhoud ook dan nog leuke dingen mogelijk zijn. Want laten we eerlijk zijn: als je als alleenstaande vrouw met kinderen moet leven van een minimum loon, dan is het wel gedaan met paardrijden, met voetbalclubjes, met een nieuw fietsje, met een keertje een weekje op vakantie (als is het alleen maar camperen). Dan kan je wel heel idealistisch gaan doen, maar bijna alle leuke dingen met je kinderen kosten geld... En als je kinderen dat eenmaal gewend zijn, en je moet ze bijvoorbeeld nadat je man wegvalt van hun voetbalclubje afhalen omdat daar geen geld meer voor is... Dat zou ik wel heel sneu vinden. Dat is mijn insteek hoe ik er over nadenk...

Nadya schreef:
Tja, als ik jouw posts lees, betrek jij ook veel dingen op jouw situatie. En jij bent nog geen eens moeder

Dat valt wel mee hoor Knipoog Het enige waar ik mij over verbaas is dan er nog zoveel vrouwen zijn die zich zou afhankelijk opstellen van een man zonder plan B te hebben. Dat ze verder kennelijk helemaal niet nadenken over hoe het zou moeten als de man om wat voor reden dan ook wegvalt.. Wat dan de consequenties zijn, niet alleen voor hunzelf, maar ook voor hun kinderen. Maar misschien komt dat wel omdat ik heel goed de keerzijde van de medaille ken...

En waar mijn nekharen van overeind gaan is dat er bijstandsmoeders zijn die het lef hebben werkende moeders te bekritiseren... Maar dat was wel duidelijk denk ik Haha! Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:06

Tja waar ik persoonlijk een hekel heb zijn aan de huismama's die willen werken, dat is goed hoor maar ook op het werk draait alles om dat kind.
Zorg voor goede opvang, ik ben het omdat kind een snotneus heeft en verkouden is de werk van die moeder te moeten doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:08

Ik snap je punt Jasmijn, ik snap ook niet dat vrouwen zich zo makkelijk erg afhankelijk van hun man opstellen. Maar ieder zijn keuze. Als je je zelf maar bedruipt, toch?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:10

Omdat velen vrouwen het toch stiekum wel lekker vinden om thuis te zijn en vooral in de zomer en ik het voorjaar ik baal dan ook dat ik niet lekker op het terras kan zitten ofzo.

Ik hoef ook niet te werken maar het idee dat ik moet vragen om geld voor een jurkje....no way dadelijk vind ie het niet leuk en dan moet ik het terug bregen omdat het zijn geld is

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:13

Jasmijn, natuurlijk zorg ik voor mezelf, dat doe ik nu ook. Alleen niet financieel (gelukkig ziet mijn man dat echt heel anders en laat dat allemaal aan mij over), maar als dat wel zou moeten, dan doe ik toch gewoon? En met mij heel veel moeders die nu thuisblijven hoor. Natuurlijk zullen er moeders zijn die moedwillig van een uitkering leven (hoewel die echt niet zo hoog is, dus geen pleziertje), maar er zijn denk ik ook zat moeders die het wel heel makkelijk vinden om in de ww of ziektewet zitten als ze een kind hebben. Maar dat zal in het algemeen niet zo zijn, aan beide kanten niet.
Aan beide kanten zitten rotte appels, niet alleen bij de thuisblijvende moeders.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:16

Nadya schreef:
En leuk dat sommigen zich zo druk maken over 'ons gat in onze CV' en 'oh wee, straks moeten we ons handje misschien wel ophouden'. Waar maken jullie je druk over? Is niet bij iedereen aan de orde, hoor.

Maar het is wel bij veel aan de orde. Ik maak mij ook niet druk over een gat in je C.V., maar over de mogelijke gevolgen daarvan. Namelijk dat je dan in de bijstand kunt komen en dat je dus gebruik maakt van voorzieningen die daar niet voor bedoeld zijn. Ik vind dat iederen die gezond is van lijf en leden NIET in de bijstand hoort en gewoon moet werken, dus ook alleenstaande moeders en vaders. En dat kunnen ze voorkomen door aansluiting te houden met de arbeidsmarkt. En dat hoeft heus niet door 5 dagen in de week te werken, je kan ook 1 dag werken, of twee ochtenden. Je kan er ook voor kiezen om een deeltijdstudie te volgen terwijl je thuis zit met je kinderen. Niet voor het geld dus, maar voor je toekomst.

Nadya schreef:
Mijn leven bestaat nou eenmaal niet alleen maar uit geld en status.

Het gaat mij ook niet om geld en status, maar om je eigen verantwoordelijkheid je eigen centen te verdienen en niet te teren op andermans zak als dat niet nodig is. En willen thuisbllijven met kinderen vind ik geen reden om te mogen teren op de zak van de staat.

tita schreef:
Tja waar ik persoonlijk een hekel heb zijn aan de huismama's die willen werken, dat is goed hoor maar ook op het werk draait alles om dat kind.

Daar heb ik ook een hekel aan. Vooral als ze vinden dat ze meer recht hebben op bepaalde vakanties/vrije dagen dan jij omdat zij kinderen hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:16

jasmijn78 schreef:
Dat valt wel mee hoor Knipoog Het enige waar ik mij over verbaas is dan er nog zoveel vrouwen zijn die zich zou afhankelijk opstellen van een man zonder plan B te hebben. Dat ze verder kennelijk helemaal niet nadenken over hoe het zou moeten als de man om wat voor reden dan ook wegvalt.. Wat dan de consequenties zijn, niet alleen voor hunzelf, maar ook voor hun kinderen. Maar misschien komt dat wel omdat ik heel goed de keerzijde van de medaille ken...

En waar mijn nekharen van overeind gaan is dat er bijstandsmoeders zijn die het lef hebben werkende moeders te bekritiseren... Maar dat was wel duidelijk denk ik Haha! Knipoog

Ja, da's vervelend voor je. Het is gewoon jammer dat sommige mensen meteen over 'handje ophouden' e.d. beginnen, terwijl ik niet bepaald leef als een bijstandsmoeder en keihard gewerkt heb jarenlang. Daar gaan mijn nekharen altijd een beetje van overeind staan. Maar ja, je kent me niet, he, en daarom is het blijkbaar zo makkelijk om mensen in een hokje te stoppen. Sinds ik een kind heb, denk ik meer na over de toekomst dan ooit tevoren. En daar kan je jezelf helemaal gek mee maken. Wat als dit, wat als dat. Ik heb er voor gekozen om vooral te genieten van deze levensfase, want dit komt nooit meer terug, deze tijd met mijn jonge kind. En ik geniet er dubbel van, omdat ik ALLES meemaak, elk uur van de dag in principe.

Helaas weet ik zelf alles over de betrekkelijkheid van het leven. Ik heb geen ouders meer. En toen ze er nog waren, waren ze er totaal niet voor me. En dat doe ik graag heel anders bij mijn eigen kind.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:18

tita schreef:
Omdat velen vrouwen het toch stiekum wel lekker vinden om thuis te zijn en vooral in de zomer en ik het voorjaar ik baal dan ook dat ik niet lekker op het terras kan zitten ofzo.

Ik hoef ook niet te werken maar het idee dat ik moet vragen om geld voor een jurkje....no way dadelijk vind ie het niet leuk en dan moet ik het terug bregen omdat het zijn geld is

Dan lijkt het me toch dat er iets niet goed zit in je relatie als het zo gaat. Ik krijg geen huishoudgeld of zo, ik bepaal zelfs wat er hier met het geld gebeurt. Als er kleren gekocht moeten worden, bepaal ik wie er aan de beurt is, wat er gekocht wordt en hoeveel er aan uitgegeven wordt. Ik ben nogal van het zuinige, dus meestal is het mijn man die zegt dat ik moet ophouden en moet kopen wat ik wil. Hij ziet 'zijn' geld ook echt niet als zijn geld, maar als ons geld. Hij is ook altijd verbaasd dat er nog vrouwen zijn die huishoudgeld krijgen. Hij krijgt het geld toevallig, maar we hebben dit samen zo gewild. Hij wil graag dat er een moeder beschikbaar is voor de kinderen en ik wil dat ook, dus prima toch?

En als we gaan scheiden, kleed ik hem zo vreselijk uit, dat ik niet meer hoef te werken Haha! (zo, toch even het vooroordeel bevestigen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:18

Het is natuurlijk wel zo dat het lastiger is een baan te vinden als je een aantal jaar uit het proces bent geweest.
Iedereen is anders, ik vnd het absoluut geen luxe om altijd thuis te zijn, je wereldje wordt gauw klein, laat mij maar lekker parttime werken.

En tita, ik ben op mijn werk niet met de kids bezig Knipoog

Wat vakanties betreft, helaas heb je je aan de schoolv kanties te houden. Daar heb ik van af volgend jaar ook last van. Maar gelukkig is dat voor mij geen probleem, ik kan op vrij nemen wanneer ik wil Knipoog

Nadya, in hokjes stoppen gebeurd over en weer Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:22

och misschien scheelt het dat ik niet van het zuinige ben .....Haha!
Maar ik zag dat gedrag bij mijn ex-schoonouders vandaar ik weet niet hoe mijn eigen hubbie reageer

Maar als ik een kind wil dan mag ik voor kind zorgen en hij onderhoud dus alles (ook 2 paarden) maar dat betekend wel als ik een deken wil voor paard dan wordt het iig geen rambo (denk ik zo)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:25

faye schreef:
Nadya, in hokjes stoppen gebeurd over en weer Knipoog

Ik geloof dat ik duidelijk heb gezegd dat het mij niet uitmaakt wat iemand doet. Werken, niet werken, het is ieders eigen beslissing. Maar dat wil niet zeggen dat ik bepaalde dingen nooit zou doen, nu ik moeder ben. Bijvoorbeeld fulltime werken, 40 uur. Maar als iemand anders daar wel voor kiest en haar kind laat opvangen, haar keuze, prima, ga je gang. Maar dat zou niet mijn keuze zijn dus. Daarmee stop ik niemand in hokjes, maar ik heb wel het recht om dingen te doen, zoals ik ze zelf wil doen met mijn kind. Een ander wil weer niet thuis zitten, nou prima. Ga lekker werken dan. Maar laat mij in mijn waarde.

En Tita; gelukkig vindt mijn vriend dat ik een prima smaak heb wat kleding betreft. ALS ik al iets zou kopen, wat hij niet mooi vindt, maar ik wel (is nog nooit voor gekomen deze situatie, maar goed), dan draag ik toch wat ik wil, hoor. Alleen ik bepaal wat ik aantrek, niemand anders. Trouwens; ik heb kasten vol kleding, ik hoef amper iets te kopen. Nog allemaal uit mijn modellentijd Haha! Haha! Haha! Haha! en nog steeds in de mode! Dus dat scheelt alweer... Knipoog Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:26

Citaat:
En tita, ik ben op mijn werk niet met de kids bezig

Wat vakanties betreft, helaas heb je je aan de schoolv kanties te houden. Daar heb ik van af volgend jaar ook last van. Maar gelukkig is dat voor mij geen probleem, ik kan op vrij nemen wanneer ik wil

Bijna elke moeder wil thuis zijn als het kind ziek is, moeders komen te laat omdat het kind vervelend was s' morgens.
Moeders kunnen nooit overwerken want moet het kind ophalen.

Wij hebben nu aantal vacature's en ik ben zeer selectief.
Als ze kinderen hebben goed maar er komen geen uitzonderingen en bij overtreden van regels eruit.
Natuurlijk weet ik dat ze gebonden zijn aan schoolvakanties dat kan niet anders, dat vind ik ook niet erg

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:27

Huishoudgeld??? Wij hebben gewoon twee dezelfde bankpassen, hoor. Haha! Haha! Haha!
En dan heb ik ook nog mijn eigen rekening. Jaja, en gelukkig staat daar nog een hoop op, helemaal van mezelf. Haha! Tong uitsteken

Daar koop ik trouwens veel eigen spullen van. En dan zegt manlief weer; 'waarom heb je die andere pas niet gebruikt?' Tja......

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:30

Nadya schreef:
Sinds ik een kind heb, denk ik meer na over de toekomst dan ooit tevoren.

Ik denk liever al na over de toekomst (en wat ik een kind kan bieden) VOORDAT ik aan een kind begin.

Diablo schreef:
Als er kleren gekocht moeten worden, bepaal ik wie er aan de beurt is, wat er gekocht wordt en hoeveel er aan uitgegeven wordt. Ik ben nogal van het zuinige, dus meestal is het mijn man die zegt dat ik moet ophouden en moet kopen wat ik wil. Hij ziet 'zijn' geld ook echt niet als zijn geld, maar als ons geld.

Maar zoals gezegd; ziet hij dat nog steeds zo als er een kink in de kabel komt?

Diablo schreef:
En als we gaan scheiden, kleed ik hem zo vreselijk uit, dat ik niet meer hoef te werken

Ook goed hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:34

Nadya, geloof me, de meeste thuisblijfmoeders hebben geen giga rekening achter de hand Knipoog

Diablo, maar als hij niet betaalt , betaalt hij niet dus heb je toch een probleem Knipoog

Zo simpel is het dus allemaal niet....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:36

is maar net wat je onder een giga verstaat en als je ervan af blijft halen en niks bij doet dan wordt het vanzelf nihil

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:36

faye schreef:
Wat vakanties betreft, helaas heb je je aan de schoolv kanties te houden.

Ja, jij hebt je eraan te houden ja, maar je werkgever en je collega's niet. Als zij er rekening mee houden dan is dat uit goodwill en niet omdat het moet of omdat jij meer recht hebt op die dagen. DAT is het verschil. Ik heb er niets mee te maken dat anderen kinderen hebben. En meestal is het ook geen probleem, want ik ga altijd na de schoolvakanties op vakantie (is goedkoper). Maar als het zo eens uitkomt dat ik in de schoolvakanties vrij wil en een collega met kinderen wil dat ook, dan wordt het tossen, want ik vind het hebben van kinderen als het gaat om het nemen van vrije dagen echt een non-argument.

tita schreef:
Bijna elke moeder wil thuis zijn als het kind ziek is, moeders komen te laat omdat het kind vervelend was s' morgens.
Moeders kunnen nooit overwerken want moet het kind ophalen.

Tsja, vaders kunnen natuurlijk ook wel eens thuisblijven als het kind ziek is, of het kind ophalen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:38

jasmijn78 schreef:
Nadya schreef:
Sinds ik een kind heb, denk ik meer na over de toekomst dan ooit tevoren.

Ik denk liever al na over de toekomst (en wat ik een kind kan bieden) VOORDAT ik aan een kind begin.

Nou, dat hebben we samen ook gedaan, hoor, destijds. Maar als je kind er is, kan er blijkbaar weer een hoop veranderen. Omdat ik van tevoren ook had gedacht parttime te blijven werken bijvoorbeeld. En als je kindje dan geboren wordt en je hard nodig blijkt te hebben het eerste jaar, zodat je besluit je baan op te zeggen, dan denk je weer heel anders na over de toekomst. Je gedachten over de toekomst veranderen continu, naarmate je leven en levensfasen veranderderen. Als jij nu ziek wordt, zal je ook anders over de toekomst nadenken. Dat is het leven nu eenmaal. Je past je aan, aan de situatie.

Ik ga lekker de zon in met mijn kindje. Ze staat te trappelen om samen de deur uit te gaan. Lekker naar de paarden samen met de buurkindjes. Lang leve de vrijheid! Doei! Doei! Doei!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:41

faye schreef:
Nadya, geloof me, de meeste thuisblijfmoeders hebben geen giga rekening achter de hand Knipoog

Ik weet dat, hoor, Faye. En ik prijs me daar erg gelukkig om. Maar ik heb er jarenlang voor gewerkt en pluk daar nu de vruchten van. En zo'n gigarekening is het nou ook weer niet, maar ik kan er wel even mee vooruit en betaal er ook o.a. boodschappen, de hypotheek, benzine, cadeautjes voor mijn gezin en mijn paard van. Knipoog

Doehoeg!! Doei!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:42

faye schreef:

Diablo, maar als hij niet betaalt , betaalt hij niet dus heb je toch een probleem Knipoog

Zo simpel is het dus allemaal niet....

Dat meende ik ook niet, dat begreep je toch hopelijk wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:45

Dat begrijp ik, maar denken dat er altijd nog alimentatie is, is geen realiteit. Zelden verloopt dat soepel Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:46

jasmijn78 schreef:
Diablo schreef:
Als er kleren gekocht moeten worden, bepaal ik wie er aan de beurt is, wat er gekocht wordt en hoeveel er aan uitgegeven wordt. Ik ben nogal van het zuinige, dus meestal is het mijn man die zegt dat ik moet ophouden en moet kopen wat ik wil. Hij ziet 'zijn' geld ook echt niet als zijn geld, maar als ons geld.

Maar zoals gezegd; ziet hij dat nog steeds zo als er een kink in de kabel komt?

Helaas hebben wij al heel wat kinken in de kabel gehad. Hij heeft het nooit anders gezien dan hij nu doet.