Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jasmijn78 schreef:Wat velen in dit topic direct doen is de situatie op zichzelf betrekken en dan gaan dat soort stellingen inderdaad vaak niet op..
echt niet! Althans, ik ken ze niet, de paar huismoeders die ik al ken). En velen hebben jarenlang gewerkt of gaan weer parttime werken als de kinderen naar school gaan. Soms is het gewoon een tijdelijke periode. Wij willen gewoon niet dat ons kind structureel naar de opvang gaat de eerste jaren, omdat wij haar zelf willen opvoeden en omdat ze aangaf dat ze geborgenheid en stabiliteit nodig had. En waar krijgt ze die het het meest? Thuis, bij haar eigen papa en mama, in haar eigen omgeving.
Diablo schreef:Natuurlijk heeft een thuisblijfmoeder een achterstand in het arbeidsproces, maar moet ze dan maar niet thuis mogen blijven?
Diablo schreef:Als mijn man wegvalt (jee, ik hoop het niet), zal ik wel moeten werken. Ik zal het niet leuk vinden, maar het moet. En die baan komt er dan wel hoor. Het zal geen wereldbaan zijn (omdat ik alweer een tijdje thuis ben), maar goed, dat is dan niet anders, daar kies ik nu voor.
Nadya schreef:Tja, als ik jouw posts lees, betrek jij ook veel dingen op jouw situatie. En jij bent nog geen eens moeder
Het enige waar ik mij over verbaas is dan er nog zoveel vrouwen zijn die zich zou afhankelijk opstellen van een man zonder plan B te hebben. Dat ze verder kennelijk helemaal niet nadenken over hoe het zou moeten als de man om wat voor reden dan ook wegvalt.. Wat dan de consequenties zijn, niet alleen voor hunzelf, maar ook voor hun kinderen. Maar misschien komt dat wel omdat ik heel goed de keerzijde van de medaille ken...
Nadya schreef:En leuk dat sommigen zich zo druk maken over 'ons gat in onze CV' en 'oh wee, straks moeten we ons handje misschien wel ophouden'. Waar maken jullie je druk over? Is niet bij iedereen aan de orde, hoor.
Nadya schreef:Mijn leven bestaat nou eenmaal niet alleen maar uit geld en status.
tita schreef:Tja waar ik persoonlijk een hekel heb zijn aan de huismama's die willen werken, dat is goed hoor maar ook op het werk draait alles om dat kind.
jasmijn78 schreef:Dat valt wel mee hoorHet enige waar ik mij over verbaas is dan er nog zoveel vrouwen zijn die zich zou afhankelijk opstellen van een man zonder plan B te hebben. Dat ze verder kennelijk helemaal niet nadenken over hoe het zou moeten als de man om wat voor reden dan ook wegvalt.. Wat dan de consequenties zijn, niet alleen voor hunzelf, maar ook voor hun kinderen. Maar misschien komt dat wel omdat ik heel goed de keerzijde van de medaille ken...
En waar mijn nekharen van overeind gaan is dat er bijstandsmoeders zijn die het lef hebben werkende moeders te bekritiseren... Maar dat was wel duidelijk denk ik![]()
tita schreef:Omdat velen vrouwen het toch stiekum wel lekker vinden om thuis te zijn en vooral in de zomer en ik het voorjaar ik baal dan ook dat ik niet lekker op het terras kan zitten ofzo.
Ik hoef ook niet te werken maar het idee dat ik moet vragen om geld voor een jurkje....no way dadelijk vind ie het niet leuk en dan moet ik het terug bregen omdat het zijn geld is
(zo, toch even het vooroordeel bevestigen). 

faye schreef:Nadya, in hokjes stoppen gebeurd over en weer
en nog steeds in de mode! Dus dat scheelt alweer...
Citaat:En tita, ik ben op mijn werk niet met de kids bezig
Wat vakanties betreft, helaas heb je je aan de schoolv kanties te houden. Daar heb ik van af volgend jaar ook last van. Maar gelukkig is dat voor mij geen probleem, ik kan op vrij nemen wanneer ik wil

Nadya schreef:Sinds ik een kind heb, denk ik meer na over de toekomst dan ooit tevoren.
Diablo schreef:Als er kleren gekocht moeten worden, bepaal ik wie er aan de beurt is, wat er gekocht wordt en hoeveel er aan uitgegeven wordt. Ik ben nogal van het zuinige, dus meestal is het mijn man die zegt dat ik moet ophouden en moet kopen wat ik wil. Hij ziet 'zijn' geld ook echt niet als zijn geld, maar als ons geld.
Diablo schreef:En als we gaan scheiden, kleed ik hem zo vreselijk uit, dat ik niet meer hoef te werken

faye schreef:Wat vakanties betreft, helaas heb je je aan de schoolv kanties te houden.
tita schreef:Bijna elke moeder wil thuis zijn als het kind ziek is, moeders komen te laat omdat het kind vervelend was s' morgens.
Moeders kunnen nooit overwerken want moet het kind ophalen.
jasmijn78 schreef:Nadya schreef:Sinds ik een kind heb, denk ik meer na over de toekomst dan ooit tevoren.
Ik denk liever al na over de toekomst (en wat ik een kind kan bieden) VOORDAT ik aan een kind begin.
faye schreef:Nadya, geloof me, de meeste thuisblijfmoeders hebben geen giga rekening achter de hand

faye schreef:Nadya, geloof me, de meeste thuisblijfmoeders hebben geen giga rekening achter de hand
Diablo, maar als hij niet betaalt , betaalt hij niet dus heb je toch een probleem
Zo simpel is het dus allemaal niet....
jasmijn78 schreef:Diablo schreef:Als er kleren gekocht moeten worden, bepaal ik wie er aan de beurt is, wat er gekocht wordt en hoeveel er aan uitgegeven wordt. Ik ben nogal van het zuinige, dus meestal is het mijn man die zegt dat ik moet ophouden en moet kopen wat ik wil. Hij ziet 'zijn' geld ook echt niet als zijn geld, maar als ons geld.
Maar zoals gezegd; ziet hij dat nog steeds zo als er een kink in de kabel komt?