Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fixture schreef:volgensmij heb ik niet zo vaak spelfouten
fixture schreef:haha in hem, leuke plaatsnaam
MoonChloe schreef:hartstikke
Misser schreef:Het woord 'overnieuw', mag dat wel of niet? Ik dacht van niet, maar het staat wel in de Van Dale.
bterlaan schreef:En wat beteft de moderne basisscholen, als ik zie dat de
meeste PABOers die toch op de basisscholen lesgeven, in hun laatste opleidingsjaar nog niet eens kunnen spellen (kennen d, dt enz. niet) en niet kunnen hoofdrekenen, dan denk ik niet, dat dat een maatstaf kan zijn voor correcte taal.
Citaat:Overigens is 'als bedrijf zijnde' een contaminatie
Nouks schreef:
"Karakter", maar op het moment dat je het op zijn Engels gaat schrijven is het met een C. Wel met twee C's dan, overigens. "Character". Dus charakter is wel dubbelop fout.
bterlaan schreef:Enne... is de moderne versie van het kofschip niet xtc-koffieshop?Alleen werkt datniet met een werkwoord waarvan de stam op ch eindigt. LACH!
bterlaan schreef:Enne... is de moderne versie van het kofschip niet xtc-koffieshop?Alleen werkt datniet met een werkwoord waarvan de stam op ch eindigt. LACH!
Wuis schreef:Ik heb dat nooit via die regeltjes van dat kofschip gedaan. Want juist als ik er over na ga denken doe ik het fout.
Ik doe het gewoon altijd al automatisch goed. Maar vraag me niet waarom het zo is, want dat weet ik dan niet.
JustBepr0ud schreef:MoonChloe schreef:hartstikke
haha had ik het toch goed
Shadow0 schreef:bterlaan schreef:Enne... is de moderne versie van het kofschip niet xtc-koffieshop?Alleen werkt datniet met een werkwoord waarvan de stam op ch eindigt. LACH!
Had ik dit toch bijna over het hoofd gezien... het mag dan niet helemaal perfect zijn (tenslotte is het eigenlijk ook een coffeeshop) maar hij is eigenlijk te mooi om niet te gebruiken
4EverHobbes schreef:Ik had laatst een discussie met een collega over de juiste spelwijze van een woord. En ik wist bijna zeker dat ik het goed had (mijn gevoel was inmiddels al bevestigd door het Genootschap van de Taal) maar hij was het er niet mee eens, want als hij het woord zoals hij dacht dat het goed was, op google ingaf, kreeg hij toch 5436 resultaten!
En dat doet mij echt pijn, als Neerlandicus zijnde, dat Google tegenwoordig moet bepalen hoe iets geschreven wordt.
imd schreef:Ik was er serieus waar van overtuigd (?) dat het hardstikke was. Schrijf het áltijd zo..
4EverHobbes schreef:Ik had laatst een discussie met een collega over de juiste spelwijze van een woord. En ik wist bijna zeker dat ik het goed had (mijn gevoel was inmiddels al bevestigd door het Genootschap van de Taal) maar hij was het er niet mee eens, want als hij het woord zoals hij dacht dat het goed was, op google ingaf, kreeg hij toch 5436 resultaten!
En dat doet mij echt pijn, als Neerlandicus zijnde, dat Google tegenwoordig moet bepalen hoe iets geschreven wordt.
bterlaan schreef:Enne... is de moderne versie van het kofschip niet xtc-koffieshop?