Blowen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blow je wel eens?

Nee maar wil het wel gaan doen
28 (5%)
Nee
301 (56%)
Ja maar ben ermee gestopt
86 (16%)
Ja
114 (21%)
Gestopt maar wil wel weer gaan blowen
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 530

Moniek

Re: Blowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:57

Mexx schreef:
Moniek schreef:
Ik snap wel wat ze bedoelt denk ik.
tuurlijk ga je in de eerste instantie je lekkerder voelen maar je word er niet beter van.
Je voelt je maar een bepaalde tijd lekker maar dat gevoel verdwijnt ook.
op een gegeven moment heb je vaak meer nodig om dat gevoel te bereiken en dan word het wel gevaarlijker.
Ik heb het hier niet over de zogenaamde weekendgebruikers maar over mensen die het vaker gebruiken.

Ja, maar dat is precies hetzelfde met drank! Dat slaat dus niet specifiek op blowen. Als je iedere dag drinkt, heb je ook een probleem. Er is trouwens bewezen dat drank schadelijker is dan een joint, dus waar maakt iedereen zich hier eigenlijk zo druk om...

ik had het hier over het blowen drank heb ik de balle verstand niet van ik drink nooit en weet ook niet wat het met je kan doen,dus kan daar niks over zeggen.
Waar ik me druk over kan maken is dat iedereen begint als een weekendgebruiker en dat het vaak(niet altijd) doorslaat als een gelegenheidszoeker.
Dit is met elke verslaving zo drank drugs gokken etc.
Een joint kan het begin zijn van een hoop elende want onder invloed ben je altijd meer geneigd om wat anders te nemen.
tuurlijk zijn er mensen die al jaren afentoe een blowtje nemen waarbij ze nooit iets anders doen.
Maar de andere groep mensen zijn toch wat groter.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:30

Moniek schreef:
Een joint kan het begin zijn van een hoop elende want onder invloed ben je altijd meer geneigd om wat anders te nemen.
tuurlijk zijn er mensen die al jaren afentoe een blowtje nemen waarbij ze nooit iets anders doen.

Dat ben ik niet met je eens, ik denk dat er meer mensen ieder weekend een blowtje roken dan iedere dag. Ik drink bijvoorbeeld ieder weekend bier, maar doordeweek niet. Waarom zouden mensen die blowen dat niet kunnen? Je bent aan wiet echt niet eerder verslaafd dan aan drank, lichamelijk is het zelfs helemaal niet verslavend. Je doet net alsof het grootste gedeelte van de mensen die blowen, allemaal verslaafd zijn of zwaardere drugs zijn gaan gebruiken. In mijn omgeving zijn heel veel mensen die blowen, maar de meesten doen dat echt alleen in het weekend. Ik heb zoals ik eerder zei ook geblowd en wel spacecake gehad, maar ik zit nu echt niet aan de harddrugs, sterker nog, ik blow niet eens meer. Ik vind dus dat je zwaar overdrijft.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:56

ik ben begonnen toen ik 15/16 jaar was en gestopt toen ik 19/20 was
want ik werd er een beetje para van, ik blowde elke dag !

wij deden dat eigenlijk met zn allen altijd, maar nu is 'bijna' iedereen gestopt
ben inmiddels 29 jaar en zou het ook nooit meer doen, moet er niet meer aan denken.

heb ook wat afgefeest in die tijd, het bleef niet bij blowen Bloos maar ben overal
mee gestopt toen ik 21 jaar was ik ben zelfs alweer jaren met roken gestopt en drinken
ik lus bijna niets meer maar neem af en toe voor de gezelligheid een wijntje!!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:04

Mexx schreef:
Moniek schreef:

Dat ben ik niet met je eens, ik denk dat er meer mensen ieder weekend een blowtje roken dan iedere dag. Ik drink bijvoorbeeld ieder weekend bier, maar doordeweek niet. Waarom zouden mensen die blowen dat niet kunnen? Je bent aan wiet echt niet eerder verslaafd dan aan drank, lichamelijk is het zelfs helemaal niet verslavend. Je doet net alsof het grootste gedeelte van de mensen die blowen, allemaal verslaafd zijn of zwaardere drugs zijn gaan gebruiken. In mijn omgeving zijn heel veel mensen die blowen, maar de meesten doen dat echt alleen in het weekend. Ik heb zoals ik eerder zei ook geblowd en wel spacecake gehad, maar ik zit nu echt niet aan de harddrugs, sterker nog, ik blow niet eens meer. Ik vind dus dat je zwaar overdrijft.

Ik schrijf nergens dat een joint erger is dan drank en dat het verslavender is dan drank.
En nee lichaamlijk is het niet verslavend nee dat had ik ook al een vorige post gezegd.
En ik heb ook niet gezegd dat mensen die een blowtje roken in het weekend altijd doorslaan.
Ik kijk in mijn omgeving en geloof me ik heb er ontelbaar veel gezien die wel doorsloegen en er zijn vaak cijfers gepubliceerd dat meedere deel van de mensen die beginnen als weekendgebruiker vaker gaan gebruiken.
Dat is niet overdreven.
En ik krijg het idee dat je je erg aangevallen voelt en dat hoeft helemaal niet.
Ik heb ook weleens geblowt ik heb er nooit veel aan gevonden puur alleen omdat ik de smaak vies vind.
En ik heb er veel gezien die wel tenonder gingen begonnen allemaal met blowen toen kwam de pijp en van de pijp naar de coke en dat is niet overdreven.
Kijk maar eens op een afkick kliniek vraag daar maar eens rond hoe ze zijn begonnen.
Kan je op een briefje geven dat 95% allemaal is begonnen met een onschuldig jointje.
Nogmaals wil niet zeggen dat als je een jointje rookt ook daadwerkelijk gerantie hebt dat ook jij hard drugs gaat gebruiken.
Ik zeg alleen het verhoogt de risico's wel.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:14

Moniek schreef:
En ik krijg het idee dat je je erg aangevallen voelt en dat hoeft helemaal niet.
Ik heb ook weleens geblowt ik heb er nooit veel aan gevonden puur alleen omdat ik de smaak vies vind.

Ik voel me helemaal niet aangevallen, ik heb al meer dan 4 jaar geen joint aangeraakt Haha! Daarvoor blowde ik alleen op een festival en heel soms op een feestje, ik ben dus zeker geen heavy blower ofzo, ook nooit geweest Knipoog Ik vind het alleen zo jammer dat veel mensen denken, dat mensen die blowen sneller naar harddrugs grijpen. Mijn vriend blowt al jaren en komt absoluut niet aan de pillen of andere troep. Dat zou hetzelfde zijn dat iemand die bier drinkt, sneller aan de sterke drank gaat. Nou mij niet gezien, ik vind bier heerlijk, maar hoef echt geen sterke drank! Ik vind het dus een beetje een vooroordeel. Natuurlijk zullen er mensen zijn, die wél aan de andere troep gaan, maar ook genoeg die dat dus niet doen Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 16:54

Mexx schreef:
Moniek schreef:

Ik voel me helemaal niet aangevallen, ik heb al meer dan 4 jaar geen joint aangeraakt Haha! Daarvoor blowde ik alleen op een festival en heel soms op een feestje, ik ben dus zeker geen heavy blower ofzo, ook nooit geweest Knipoog Ik vind het alleen zo jammer dat veel mensen denken, dat mensen die blowen sneller naar harddrugs grijpen. Mijn vriend blowt al jaren en komt absoluut niet aan de pillen of andere troep. Dat zou hetzelfde zijn dat iemand die bier drinkt, sneller aan de sterke drank gaat. Nou mij niet gezien, ik vind bier heerlijk, maar hoef echt geen sterke drank! Ik vind het dus een beetje een vooroordeel. Natuurlijk zullen er mensen zijn, die wél aan de andere troep gaan, maar ook genoeg die dat dus niet doen Knipoog

Nogmaals ik zeg ook niet dat je altijd overstapt maaar het meerendeel doet het wel en dat is geen vooroordeel.
En dan heb ik het niet over mensen die gelijk verslaafd raken aan hard drugs.
Maar ook die mensen die het uiteindelijk alleen maar voor een keer proberen.
Nogmaals loop maar een een afkick kliniek binnen en je zal eigenlijk altijd hetzelfde verhaal betreffen.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:32

Moniek schreef:
Nogmaals ik zeg ook niet dat je altijd overstapt maaar het meerendeel doet het wel en dat is geen vooroordeel.
Nogmaals loop maar een een afkick kliniek binnen en je zal eigenlijk altijd hetzelfde verhaal betreffen.

Ja, maar dat geldt voor elke verslaving! Iemand die aan de drank verslaafd is, heeft ook ooit zijn eerste drankje gehad en dat is uit de hand gelopen. Iemand die gokverslaafd is, heeft ook ooit eens voor het eerst een euro in zo'n apparaat gegooid. Iemand die aan de drugs verslaafd is, zal idd begonnen zijn met een blowtje, logisch! Maar de meerderheid van de mensen die ooit begint met blowen, drinken e.d. raakt echt niet verslaafd! Ik ken namelijk genoeg mensen (lees: bijna al mijn vrienden) die blowen en/of drinken en daar zit nog niemand van in een kliniek hoor Knipoog

revanche_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:00

wel eens gedaan
1e x was echt grappig
maar ik word er echt heel slaperig van
en doe het ook niet meer

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 02:14

Moniek schreef:

Het meerendeel stapt helemaal niet over naar harddrugs. Ik weet niet waar jij vandaan komt maar in mijn tijd waar ook veel blowden en sommige ieder dag ken ik er niet 1 die naar de harddrugs heeft gegrepen. Iedereen die dat wel doet heeft al een bepaalde zwakte voor verslavingen en had net zo goed een alcoholist kunnen worden of een andere verslaving. Ik schat het meerendeel toch hoger in. De meeste hebben nu een gezin met kinderen een baan etc. en blowen helemaal nooit meer. En er is een hele grote stap te nemen naar harddrugs vanaf hash dus je zit niet eens in het zelfde millieu. Dan zou je als je biertje drinkt ook heel makkelijk alcoholist kunnen worden of van bier naar de harddrugs grijpen. Neeeh, dat wordt een beetje te zwaar ingeschat. Blowen staat erg ver van harddrugs af....

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:51

Ik heb 1 keer geblowd. Ik merkte er bijna niks van. Wil het miss nog wel een keertje doen.. om te weten hoe het is als je er iets van voelt.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:53

Nog nooit gedaan en ook niet van plan Lachen

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:05

Ik heb het ene paar keer gedaan. Heb er wel spijt van. Geflikflooi met men ouders enzo. Gelijk hadden de leraren geen vertrouwen meer in me. Als ik ook maar 5 minuten te laat was gelijk naar hus bellen enzo..
Dat komt trouwens omdat ik zo dom was om net buiten het school plein ging kopen, en ik stond nog nét op de camera Scheve mond