Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Welshcobfan schreef:Hoe staan de JG tegenover seks voor het huwelijk enz?
l0veevi schreef:dat voet tussen de deur gebeuren is zo typisch!! ik zeg niet meteen dat mensen liegen maar ik weet vrijwel zeker dat dat ooit is verzonnen en nu leuk is om te zeggen elke x als het over Jehovah's getuigen gaat. Ik weet er alles van ik ben Jehova's getuigen geweest tot mijn 12e. En ik ben het met zoveel dingen in het geloof niet eens. Maar ik heb ontzettend veel respect voor ze. Ik vind het wel jammer dat er van die verhaaltjes rond gaan over ze, aleen iemand die in het geloof zit kan echt begrijpen wat voor mensen het zijn. Maar zelfs als ze aan de deur komen kun je merken dat het totaal geen onbeschofte mensen zijn. Ze zijn vriendelijk en hebben WEL respect voor jou mening. Je zult altijd steun in ze hebben en ze zijn er gewoon voor je.
lindsey schreef:Ik heb een vriendin die lesbisch is en uit een familie komt die jehova getuigen zijn. Toen ze op haar 17e een vriendin kreeg werd dit van huis uit verboden omdat jehova's lesbisch zijn afkeuren. Er zat voor haar toen niets anders op dan het huis uit te gaan. Vanaf dat moment hebben haar ouders en haar broers en zussen haar in de steek gelaten.
Het ging zelfs zo ver dat als ze haar toevallig op straat tegen kwamen ze zich accuut omdraaiden.
Lesbisch zijn is geen keuze. Je wordt zo geboren of niet. Ik vind het verschrikkelijk dat een geloof er voor kan zorgen dat ouders hun kind zo in de steek kunnen laten. Alleen via haar oma hoort ze nog wel eens iets over haar familie. Toen ze een aantal jaren geleden ernstig ziek is geweest en het echt kantje boord was of ze het zou halen of niet heeft haar oma nog geprobeerd te bemiddelen en gevraagd of haar moeder haar wou komen opzoeken in het ziekenhuis. Haar moeder heeft toen geweigerd en gezegd dat haar dochter slecht was omdat ze lesbisch was en uit het geloof is gestapt.
Een geloof dat er voor zorgt dat je er vanaf je 17e helemaal alleen voor staat omdat je door je familie verstoten wordt enkel en alleen omdat je lesbisch bent, sorry maar daar kan ik geen enkel respect voor opbrengen maar alleen maar heel erg afkeuren.