Jehovah's getuigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Jehovah's getuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:17

Hoe staan de JG tegenover seks voor het huwelijk enz?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:52

Welshcobfan schreef:
Hoe staan de JG tegenover seks voor het huwelijk enz?

Dat mag niet. Vork

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:07

dat voet tussen de deur gebeuren is zo typisch!! ik zeg niet meteen dat mensen liegen maar ik weet vrijwel zeker dat dat ooit is verzonnen en nu leuk is om te zeggen elke x als het over Jehovah's getuigen gaat. Ik weet er alles van ik ben Jehova's getuigen geweest tot mijn 12e. En ik ben het met zoveel dingen in het geloof niet eens. Maar ik heb ontzettend veel respect voor ze. Ik vind het wel jammer dat er van die verhaaltjes rond gaan over ze, aleen iemand die in het geloof zit kan echt begrijpen wat voor mensen het zijn. Maar zelfs als ze aan de deur komen kun je merken dat het totaal geen onbeschofte mensen zijn. Ze zijn vriendelijk en hebben WEL respect voor jou mening. Je zult altijd steun in ze hebben en ze zijn er gewoon voor je.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:20

l0veevi schreef:
dat voet tussen de deur gebeuren is zo typisch!! ik zeg niet meteen dat mensen liegen maar ik weet vrijwel zeker dat dat ooit is verzonnen en nu leuk is om te zeggen elke x als het over Jehovah's getuigen gaat. Ik weet er alles van ik ben Jehova's getuigen geweest tot mijn 12e. En ik ben het met zoveel dingen in het geloof niet eens. Maar ik heb ontzettend veel respect voor ze. Ik vind het wel jammer dat er van die verhaaltjes rond gaan over ze, aleen iemand die in het geloof zit kan echt begrijpen wat voor mensen het zijn. Maar zelfs als ze aan de deur komen kun je merken dat het totaal geen onbeschofte mensen zijn. Ze zijn vriendelijk en hebben WEL respect voor jou mening. Je zult altijd steun in ze hebben en ze zijn er gewoon voor je.

Mja dat 'respect voor jou mening' ben ik het niet zo mee eens, 't is meestal zo dat HUN verhaaltje het goeie verhaaltje is en daar is geen twijfel over mogelijk (ookal zijn er voor hun vragen die ze bijv niet kunnen beantwoorden). Maar ik snap wel heel goed dat mensen sowieso zich aansluiten bij een gemeenschap, sja geeft toch het goede gevoel van 'ergens bij horen' heh. En ik respecteer de JGers ook wel hoor alleen vind dat ze NIET open staan voor andere denkwijzen en meningen. Je leeft volgens de bijbel maar we leven niet meer in het jaar 0....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:35

Ik heb niet alles gelezen maar ik ben dus ook jg opgevoed samen met mijn 2 broers. Mijn ouders zijn het nog steeds (even als opa en oma) en mijn broers en ik zijn er rond 15/16 jaar meer gestopt (ben nu 20 en mn broers al wat ouder) De ene jg is de andere niet. De ene jg is heel streng, heel streng in het geloof, streng voor de kinderen etc en de ander totaal niet.
Ik ben heel vrij opgevoed wat jg betreft. Er werd ergens in het begin al aangehaald dat we nooit mee mochten doen met verjaardagen etc op school. Ik was er alleen maar blij met met sint etc was ik lekker een dagje vrij:D Ik mocht aan het einde van het school jaar van mijn ouders op school trakteren omdat ik dat niet met mn verjaardag deed. verjaardagen heb ik nooit gemist, wij kregen daar andere dingen voor terug. Ik weet van bij ons in de gemeente dat 1 meisje nooit op zaterdag avond bij iemand mocht logeren omdat ze om zondag mee moest naar de zaal (toen hadden we nog geen leeftijd van het stappen maar echt nog kinderen) mijn ouders lieten mij dat wel doen, die zeiden dan ga je volgende week maar weer mee. Mijn vader had vaste adressen waar hij langs ging om wachttorens etc te brengen verder ging hij niet langs de deur deze mensen waren geintresseerd om dat te lezen maar kwamen niet naar de zaal ofzo. Hier word er gezegt dat ze kinderen mee nemen om zieltjes te winnen. Maar mijn vader nam mijn broers nooit mee, die hadden daar geen zin in, ik wilde zelf graag mee, we gingen bij een oude aardige meneer altijd koffie drinken en kreeg ik een snoepje, ik vond het prachtig, tot ik wat ouder werd en ik andere intresses kreeg.
En echt niet alle jg leven in het jaar 0 mijn ouders en kennisen even als voorbeeld mensen zien niet aan ze dat ze jg zijn, het zijn hippe mensen die ook wel van een feestje houden. Dat jg in zwart gekleed gaan is ook niet het geval dan ben je denk ik in de war met zoals wij het noemen de zwarte kousen kerk. Bij ons in de gemeente was iedereen altijd heel kleurrijk gekleed.

Wat ik zo jammer vind is dat alle jg over 1 kam geschoren worden, ze zijn niet allemaal het zelfde, ze denken niet allemaal het zelfde, ze doen niet allemaal het zelfde. net als mensen die naar de kerk gaan. Bij mij in de straat staat een kerk en de helft van die mensen denken naar mijn idee dat ze god zelf zijn, je komt aanrijde met de auto en ze lopen rustig midden over de weg om over te steken, en dan niet recht over steken en aan de kant gaan, nee lekker midden op de weg blijven lopen. Sommige zie je dan gauw over steken zoals het hoort, en andere kijken je aan met een blik van ik loop hier wacht maar even. Die mensen kan ik toch ook niet allemaal over 1 kam scheren?

Ik word ook van bepaalde kerk gangers niet goed, maar dat heb ik ook met bepaalde jg's net zoals er goede en slechte "gewone" mensen zijn zijn er ook goede en slechte jg's

zo dat wou ik even kwijt Haha!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:58

Wij wonen nu een jaartje in Duitsland, in the middle of nowhere, en ze zijn nu 2 x geweest.
De eerste keer 2 oude mannekes, die bewondert waren door mijn Boedha beelden. We hebben een aardig gesprek gehad op het erf en vervuild door hondenpoten (ja, die van mij zijn vriendelijk en opspringend....... Haha! ) namen we afscheid.

De 2e keer kwamen er 2 jonge mensen aan, rond de 25 jr denk ik, met de mededeling "We're looking for Mr xxxxxx he's from our country en we like to speak with him".
Ik op zijn Duits dat mijn man dus echt geen Engelsman is, en ik ook niet.
Nou toen begonnen ze te praten over hun God. Mijn Duits is best heel aardig maar op Theologisch gebied dus niet Slapen
In ieder geval ben ik met hen een gesprek aangegaan, en mijn bijbelkennis bleek groter dan die van hen Haha!
Althans het laatste testament Sigaar
Hoe dan ook, eigenlijk had ik ze een beetje uit positie gekletst en toen kreeg ik een papiertje met een hele mooie tekening. Die tekening stelde voor hoe God de wereld eigenlijk wilde hebben.....(volgens hen dan)
Het deed mij denken aan de rainbowbridge.
Bijna illusionistisch te noemen.

Uiteindelijk ben ik het gesprek, ook op het erf, gestopt door te zeggen dat er volgens mij maar 1 God bestaat, en of ie nou Jehova heet of Pietje, dat zal me eigenlijk een biet zijn. Er is oorlog, en die zal er altijd blijven. Streven naar vrede is mooi, hoop doet leven tenslotte maar met zoveel mensen, zoveel meningen........

De jongeman bedankte me voor het gesprek, en de mevrouw ging met ladders in haar panty het erf af (lang leve de puppy's Knipoog )

Ik erger me niet meer aan de Jehova's. Hier is nog nooit een collecte geweest, nog nooit gecolporteert (schrijf ik het goed) de enige die vrijwel dagelijks komt is de post. En ach, als de Jehova dan langs komt en ze zijn netjes, niet opdringerig en houden rustig een gesprek, dan heb ik daar geen last van.

Toen ik in Amsterdam op een flat woonde, en de Jehova standaard iedere zondagochtend langs kwam terwijl je 4x hebt gezegd "Joh, doe dat nou niet meer, ik wil dat niet, en ik heb nachtdienst gehad dus wil slapen, laat me met rust"
Heb ik de 5e keer een bak water over hun hoofd gegooid.
Daarna zijn ze nooit meer geweest.

Van huis uit ben ik Nederlands Hervormd. Tijdens mijn studietijd in Amsterdam kwamen ze voor de kerkbalans ofzo. Dus ik zei dat ik daar niet aan wilde geven (dat geld gaf ik toen liever uit aan leuke dingen zeg maar Clown ). Nou zei de meneer, dan wordt u uitgeschreven bij de kerk. Dat vind ik pas a-sociaal!!

Ik vindt mezelf redelijk Boedistisch. Probeer te leven naar de "regels" van Boedha. Maar dat zie ik niet als religie, maar meer als levenswijze.

Tjonge wat een verhaal zeg!! Pling

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:38

Alles weer bijgelezen... Dit topic gaat gelukkig een stuk normaler dan andere topics, eerdere gelooftopics waren vaak heel agressief, ik weet niet waarom. Mensen worden altijd heel opgewonden en kwaad zelfs als het om het verdedigen van mening gaat.

Ik heb niet zoveel aan dit topic toe te voegen dan dat ik het met een groot deel van de mensen hier eens ben.

Toch een paar dingen toelichten: Dat wij niet van ons verhaal af te brengen zijn, dat lijkt me best logisch, wij steken er toch vrij veel tijd in om te studeren en dat maakt je zeker van wat je gelooft, ook als ik Niet JG was en ik studeerde en mediteerde zoveel, dan was ik heel vastbesloten geweest. Maar dat betekend natuurlijk niet dat je mensen ermee moet irriteren of niet open moet staan voor andere meningen. Dat doe ik heus en ik wil mijn zienswijze best aanpassen (heb ik ook al vaak gedaan) maar de grove lijnen zullen niet veranderen.

Wat betreft het homo zijn: dat is iets van je aard, (en dit klinkt heel banketstaaf maar zo bedoel ik het niet) dat niet zo in Eden bedoelt was. Netzoals ieder mens dingen in zijn karakter heeft die God liever niet heeft. Dat betekent niet dat Hij daarom niet meer van je houdt. Mannen die bij mannen liggen, dus de daad zelf, wordt wel duidelijk veroordeeld. Maarja, wie ben ik dan vervolgens om iemand te negeren? Mijn ouders hebben genoeg kennissen die homoseksueel zijn, ik heb er geen problemen mee, niet met de mensen zelf! En ik ben ook niet de aangewezen persoon om uit te maken of wat hij/zij doet verkeerd is. Er is maar één die dat mag en kan en dat is God. Daarom vindt ik het verkeerd als iemand bijv. homo's haat omdat er in de bijbel staat dat het verkeerd is. Dan mag je iedereen die wel eens iets uit de supermarkt heeft gejat en iedereen die wel eens heeft gelogen of gevloekt ook wel haten? En dát doen ze dan weer niet.

Over het feit dat wij niet alle antwoorden weten, ik weet zelf niet alles precies, daar heb ik ook nog niet genoeg voor gelezen en ik ben ook maar een mens. Wel heb ik tot nu toe op al mijn vragen een antwoord gekregen. Dat vind ik veel belangrijker. Mensen aan de deur lachen me wel eens uit als ik iets niet weet, maar ja, ik kan niet alles weten, kan het wel nazoeken.

Dat mensen onbeleefd aan de deur zijn, vind ik zelf soms wel vervelend, bijvoorbeeld als ik die dag niet zo'n zin heb en het tóch doe en ik sta in de kou en mensen doen dan banketstaaf. Ik kan het aan de andere kant best wel begrijpen. Als er vaak JG's bij je aan de deur komen of je hebt slechte ervaringen met een Jehovah's Getuige, dan begrijp ik het supergoed dat je niet aardig doet. Als ik met een kater aan de deur zou komen (na veel moeite Haha! ) en er staat dan zo iemand met een opmerking over je uiterlijk had ik hem ook met zijn hoofd tegen de muur geslagen, dat gaat hem niks aan?!!!! Wél vind ik het ontzettend hypocriet eigenlijk om iemand te veroordelen (of bijv iets aan te doen) om het feit dat hij/zij gelovig is. Ik veroordeel iemand ook niet omdat hij/zij rookt?? Ik zal de konijnen eens even op je afsturen want je stinkt naar rook Extreme duivel

Over strenge en minder strenge JG's: vooral de, laten we zeggen, oude garde, is nogals eens 'vasthoudend'. Die mensen hebben veel meegemaakt, hebben geen kinderen en ontmoeten alleen andere mensen in de zaal en aan de deur. Enigzins geïsoleerd dus en die hebben zich nooit aangepast aan de huidige maatschappij. Het is niet zo dat de regels veranderen, maar wel je houding tegenover andere mensen. We hebben het donderdag nog besproken, dat je eerst eigenlijk moest zeggen (in de bijbelse tijden dan) 'Vrede zij met dit huis' (oid, ik was er ff niet bij toen hij dat aan het vertellen was Clown mijn vriendin zat net wat te vertellen Schijnheilig ) vóór dat je gezien had wie er in het huis woonde. Dus dat je iedereen gelijk behandeld en dat het niet aan jou is om te beoordelen of die gene goed of slecht is, of dat je uberhaupt er een oordeel over mag hebben. Dat je onbevooroordeeld bent, óók over hun mening en gedachten.

JG's zijn zo slecht nog niet (lekker objectief om van een JG zelf te horen), maar je mag ze waarschijnlijk niet allemaal stuk voor stuk of je bent het niet eens met wat we zeggen. Maar oordelen jullie ajb óók niet, want veel mensen weten niet eens wat we geloven. Voet tussen de deur verhalen en zieltjes winnen, dat soort meningen heb ik het niet op, die mensen weten niet waarover het gaat maar veroordelen anderen wel Slapen

Verder wel heel fijn hoe mensen in dit topic reageren! We zijn toch allemaal bokkers after all...

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:09

Ik heb gisteravond met een vriendin die JG is gepraat over het geloof. Ik dacht zelf dat het geloof ook wel wat aan het 'uitsterven' was, maar integendeel. Door het 'langs de deuren gaan' sluiten zich juist heel veel mensen aan bij het geloof, het is erg gegroeid de laatste paar jaar. Verder over seks voor het huwelijk enzo, nu begrijp ik ook waarom Jehovah dat niet wil. Er zit best een mooie gedachte achter, zeker wel. Maar ik vind nog steeds dat seks ook prima voor het huwelijk kan als je echt van elkaar houdt, haha. Met alle respect voor de mensen die het wel tot het huwelijk bewaren!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 10:40

jee al 9 pagina's vol...............wel leuk dat iedereen toch de moeite neemt er iets over te lezen.
logisch dat meningen verschillen,niet iedereen denkt hetzelfde ergens over.

ik zou zelf ook nooit JG kunnen zijn,maar zo heb ik zelf bv ook al helemaal niks met de Islam.
maar een ander weer wel,dus je hoort elkaar niet te beoordelen op basis van geloof.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:57

Imitador; mooi verwoord en ik ben het ook met je eens eigenlijk. Lachen
Ik vroeg het aan mn ouders over dat verhaal van voet-tussen-de-deur-zetten en ze lachten me uit haha.. Dat verhaal stamt al uit de jaren 70 en was echt een broodje aap verhaal zeiden ze *LOL* (hun zijn dus ex-JGers)

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:58

Ik vind het best dat ze zo erg gelovig zijn.
Maar ze hoeven andere mensen er niet mee lastig te vallen.
Iedereen heeft zn eigen keuze gemaakt in geloof.
Ze moeten maar accepteren dat iedereen anders is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 10:59

dat doen de meesten ook,hoor....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:00

Zucht: voeten tussen de deur is nooit letterlijk bedoeld, maar de naam van een overtuigingstechniek die ze gebruiken Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 11:02

haha volgens mij gebeurd dat ook niet,voeten tussen de deur,maar zeggen mensen het zomaar terwijl het helemaal niet gebeurd is.

ergens terug in het topic stond een omschrijving van hoe men aan het voet tussen de deur fenomeen komt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:04

Tegenovergestelde van de voeten tussen de deur is deur in het gezicht techniek.
voeten tussen de deur: klein verzoek--> groot verzoek
deur in gezicht: groot verzoek--> klein verzoek

MrsSoliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 00:15

Het is vaak leuk om te lezen hoe dom bepaalde mensen kunnen generaliseren. Zogemaande ''feiten'' die nergens op gebaseerd zijn, herkauwen, uitspuugen en in hun eigen woorden met nóg meer aroma komen vertellen en dat alsof ze het nog echt hebben meegemaakt.

Leuk om te lezen, maar te laag om een discussie mee aan te gaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 01:18

juist...

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 04:30

Ik geloof maar heb geen specifiek geloof, er is nu eenmaal meer tussen hemel en aarde...
Ben niet gelovig opgegroeid en ja wat elk geloof nou precies inhoudt..
Geen idee, heb daar ook geen behoefte aan.
Krijg regelmatig JG aan de deur, zeker nadat ik bij 1 persoon een praatje had gemaakt (woon in een RK dorpje..dus de JG was blij dat er een deur vriendelijk open werd gedaan denk ik) kwamen er iedere week wel andere JG en zelfs meerdere malen in de week (lees dinsdag... zondag..) had ik er weer 1 aan de deur.

Is er geen lijstje met wie waar wat doet???

Maarja vooruit ik oordeel niet te snel, heb zelf 2 maanden door 2 door sales gedaan en ik weet hoe het is om al die deuren langs te gaan dus weet wat het is om een niet zo vriendelijk persoon voor je te krijgen (heb dan ook diep respect voor mensen die dit lang vol kunnen houden), maar toch vindt ik het vaak wat teveel van het goede.

Maarja mijn verdere ervaring met JG:
Had vroeger in mijn klas ook een meisje die JG was.
We vonden het allemaal best rot als iemand jarig was en zij mocht niets hebben, dus had de juf daar een maniertje voor gevonden...
Als iemand jarig was namen we naast het snoepgoed een stuk fruit mee, die gaven we aan de juf... en na het trakteren vroeg de juf altijd of X toevallig een stukje fruit wilde hebben... juf had tenslotte er toch 2 bij zich...
Zodoende werd X er toch een beetje bij betrokken en haar ouders hadden niet veel in de gaten (althans nooit wat van gehoord)

Maar ik had aan de JG een vraagje....

Ik begreep vroeger, kan ondertussen in het geloof veranderd zijn maar dat terzijde, dat je als JG geen bloed/organen en zo mag aannemen als je met het 1 of ander in het ziekenhuis ligt.
Is dat nog steeds zo?

Want dan krijg ik de neiging om te zeggen "waarom heeft god dan mensen zoveel kennis gegeven..."

Maar vooruit ieder zijn/haar geloof en ik vindt het prima als niemand het maar probeert om mij te veranderen...
(wordt lastig want als maagd kan ik het huwlijk al niet in en een kinderwens ligt verrrrrr naast mij..)

Vindt het trouwens wel een intressant topic Haha!
Internet is zo gek nog niet Haha!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 07:22

Zodra ik weet dat ik een Jehova Ge tuige voor me heb staan aan de deur, of iemand anders van een ander geloof zeg ik vriendelijk dat ik geen interesse heb en dan gaat de deur dicht en het gordijn er voor. Maar meestal zien deze mensen zelf wel aan mijn erg geirriteerde en verveelde blik dat ik geen interesse heb. Verder moeten deze mensen zelf weten wat ze doen, zolang ze maar op de stoep blijven en niet bij ons huis.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 08:30

wou nog even terug komen op het Geen sex voor het huwelijk... Het christendom geloofd daar ook in, maar de kerk is op dit gebied versoepeld... En wat vinden jullie er dan van dat de paus tegen condomen is? Bedoel... dan heb je toch geen keuzen behalve onthouding of de kans te lopen op ziektes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 09:20

Bij ons in het dorp woonden altijd 2 gezinnen jahova's waarvan de kinderen bij ons op school zaten. Nou het enige dat we aan hun merkten is dat ze niet op verjaardagsfeestjes kwamen en ze trakteerden niet als ze jarig waren. Ze trakteerden altijd op de laatste schooldag. Zowel aan deze kinderen als aan de ouders was niks op of aan te merken. Hartstikke aardig en heel erg normaal! Volgens mij is het nu ook zo dat de kinderen allemaal het geloof los hebben gelaten en volgens mij een van de ouders ook na een scheiding (ja ze zijn dus gewoon gescheiden)
Maar ja soms krijg je ze aan de deur de jehova's en ja dan heb ik geen zin om naar het verhaal te luisteren. Ik bedank dan vriendelijk, neem nog een foldertje aan en ze gaan gewoon weg...

@LecyTinker: Je hebt idd gelijk van dat sex voor het huwelijk, das natuurlijk in bijna ieder geloof zo, ook de islam enzo. De paus die tegen condooms is vind ik echt belachelijk! Hij wil dus liever geslachtsziektes, ongewenste zwangerschappen enz blijkbaar.... Dat hij nou zo naief is dat er geen sex voor het huwelijk voorkomt binnen zijn kerk...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:08

Ik heb een vriendin die lesbisch is en uit een familie komt die jehova getuigen zijn. Toen ze op haar 17e een vriendin kreeg werd dit van huis uit verboden omdat jehova's lesbisch zijn afkeuren. Er zat voor haar toen niets anders op dan het huis uit te gaan. Vanaf dat moment hebben haar ouders en haar broers en zussen haar in de steek gelaten.
Het ging zelfs zo ver dat als ze haar toevallig op straat tegen kwamen ze zich accuut omdraaiden.

Lesbisch zijn is geen keuze. Je wordt zo geboren of niet. Ik vind het verschrikkelijk dat een geloof er voor kan zorgen dat ouders hun kind zo in de steek kunnen laten. Alleen via haar oma hoort ze nog wel eens iets over haar familie. Toen ze een aantal jaren geleden ernstig ziek is geweest en het echt kantje boord was of ze het zou halen of niet heeft haar oma nog geprobeerd te bemiddelen en gevraagd of haar moeder haar wou komen opzoeken in het ziekenhuis. Haar moeder heeft toen geweigerd en gezegd dat haar dochter slecht was omdat ze lesbisch was en uit het geloof is gestapt.

Een geloof dat er voor zorgt dat je er vanaf je 17e helemaal alleen voor staat omdat je door je familie verstoten wordt enkel en alleen omdat je lesbisch bent, sorry maar daar kan ik geen enkel respect voor opbrengen maar alleen maar heel erg afkeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:22

lindsey schreef:
Ik heb een vriendin die lesbisch is en uit een familie komt die jehova getuigen zijn. Toen ze op haar 17e een vriendin kreeg werd dit van huis uit verboden omdat jehova's lesbisch zijn afkeuren. Er zat voor haar toen niets anders op dan het huis uit te gaan. Vanaf dat moment hebben haar ouders en haar broers en zussen haar in de steek gelaten.
Het ging zelfs zo ver dat als ze haar toevallig op straat tegen kwamen ze zich accuut omdraaiden.

Lesbisch zijn is geen keuze. Je wordt zo geboren of niet. Ik vind het verschrikkelijk dat een geloof er voor kan zorgen dat ouders hun kind zo in de steek kunnen laten. Alleen via haar oma hoort ze nog wel eens iets over haar familie. Toen ze een aantal jaren geleden ernstig ziek is geweest en het echt kantje boord was of ze het zou halen of niet heeft haar oma nog geprobeerd te bemiddelen en gevraagd of haar moeder haar wou komen opzoeken in het ziekenhuis. Haar moeder heeft toen geweigerd en gezegd dat haar dochter slecht was omdat ze lesbisch was en uit het geloof is gestapt.

Een geloof dat er voor zorgt dat je er vanaf je 17e helemaal alleen voor staat omdat je door je familie verstoten wordt enkel en alleen omdat je lesbisch bent, sorry maar daar kan ik geen enkel respect voor opbrengen maar alleen maar heel erg afkeuren.

En dat staat mij dus zo vreselijk tegen he aan het geloof!! Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je je eigen kind kan verstoten om idd een aangeboren iets!! Willen die mensen dan werkelijk dat hun bloedeigen kind ongelukkig wordt met een man alleen omdat dat ergens zo geschreven staat??? Daar heb ik dus echt geen woorden voor...

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:31

Maar dat verchilt ook weer per gezin. Er zijn ook genoeg JG's die het gewoon zullen accepteren van hun kind. Hoe het dan met het geloof verder zit weet ik niet precies, maar dat kan een andere bokker vast wel vertellen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 10:33

denk je dat dat alleen bij de stenge JG gebeurd?
ook net zo goed bij streng gereformeerde gelovigen en moslims.
trouwens,het betrof dan wel een heel streng gelovige familie,mijn familie is helemaal niet zo