Wat ga je stemmen en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Re: Wat ga je stemmen en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 12:03

Desiree schreef:
EN afgezien van de tolerantie, de mensheid is BAR slecht voor het milieu en daarmee ook voor zichzelf. Hoe meer mensen, hoe meer vervuiling, hoe meer verdwijning ook van de natuur. En ze zitten elkaar nog in de weg ook.

Jups, dat riep ik een paar pagina's geleden ook al Haha!
(...) En zouden we ons niet beter concentreren op de manier waarop we onszelf ten onder helpen; vervuiling, overbevolking, opraken van fossiele brandstoffen etc.?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:05

Citaat:
Nederland is wel vol, want hoe voller een kippenhok, hoe intolleranter de kippen. MAar dat is niet alleen iets voor kippen maar voor elk diersoort, dus ook mensen. En de intolerantie heeft wel toegenomen, de verharding etc. Ik denk wel dat het een met het ander te maken heeft. Ik ben er voorstander van de club van 10 miljoen. Dat wil zeggen dat er minder mensen in Nederland komen wonen en ook minder kinderen gekregen wordt. Dat lijkt me echt beter voor de toekomst in Nederland.

Het gaat nu te veel over asielzoekers. Wilders heeft ook nog andere punten waar ik achter sta.

O.a. minder overheidsbemoeienis, (betutteling in mijn ogen), van de hypotheekrente aftrek afblijven, natuurlijk de dierenrechten die hij wil verbeteren, hardere aanpak van criminaliteit (of dat nu allochtonen zijn of autochtonen, ik denk dat dat het slachtoffer niets uitmaakt).

Niks meer aan toe te voegen

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:07

Woesh! Wat klinkt jullie partijsysteem ingewikkeld!

Hier in het Belgenlandje wordt er 18 oktober ook gestemd en ik ga denk ik voor Groen! gaan. (een linkse partij met oog voor alles wat groen is)

Niet enkel om hun standpunten, ook om hun een plaatsje te gunnen in de gemeenteraad.

Wil iemand mij es kort het partijsysteem uitleggen van ned. ?

grtzz

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:17

[quote="Esperanza"]
(ik vind dit een gave discussie)

Maar Shadow, waneer is het voor jou dan vol?

Als de bouwkavels nog maar 10 M2 zijn. Of als een rijtjeshuis een miljoen moet gaan kosten? Starters vinden nu al amper iets betaalbaars.

Het moet leefbaar blijven. Ruimte zat nog op de wereld. Waarom moet iedreen hier in Nederland. Moeten onze polders dan ook vol? Iedere postzegel natuurgebied maar weg?[/
quote]

Precies, het gaat nou al die kant op! Dat zie je aan de wegen, moeten constant nieuwe worden gebouwd omdat steeds meer mensen een auto rijden.

Dan heb je inderdaad die huizen, starters kunnen pas wat leuks vinden in de prijsklasse ronde 140.000/150.000 (hier in de randsteden dan he) In Zeeland en Groningen heb je daarvoor een mooi huissie! En als je een goedkoper huisje heb zit je in zo'n baggerbuurt met allemaal aso's en buitenlanders en dat is vaak ook niets. De huizenprijzen zijn gewoon megaduur!

Verder wordt er steeds meer industrie gebouwd, omdat er veel mensen zijn dus de productie en alles moet omhoog. Dus hierdoor gaat ook weer meer natuur naar de knoppen, dit geld ook voor nieuwe wijken...

Ik vind dus gewoon dat Nederland vol is, er zijn veels te veel mensen hier in dit toch al zo kleine landje. Ze moeten net als in China doen dat je maar 1 kind mag, nou ja laat ik dan zeggen 2 max.

Maar goed dit is mijn mening en iedereen denk daar anders over, ik denk dat aan zo'n discussie nooit een eind komt! Dus het is gewoon afwachten wie de meeste stemmen krijgt, ik hoop in ieder geval dat dit iemand is die NL kan verbeteren en die ook rechten voor de dieren invoert, want wat de dierenbescherming en alles een aantal jaar geleden voor elkaar heeft gekregen is nou allemaal weer naar de knoppen door dat balkellende kabinet (ik las toevallig in de Hart Voor Dieren een stuk hierover, echt erg!)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:18

Wilders zou dit eens moeten doorlezen (voor meer mensen niet verkeerd). Clown

Wat betreft ruimte; er staat ongeveer 5 miljoen m2 LEEGSTAANDE kantoorpanden. En nog héél even en de bevolking gaat dalen. Hmm... hoe gaan we dat oplossingen qua economie? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:27

runningkawa schreef:
Ik zie zo 1, 2, 3 het verschil ook niet hoor.
Maar het gaat mij erom dat dit dus wel gezegd mag worden.
Dat is ook dicriminatie

Ik mag zoiets niet over iemand van buitenlandse afkomst zeggen (of dat nu een turk, marokaan of antiliaan is maakt me niks uit)

O je mag het wel zeggen hoor, je krijgt dan alleen heel snel grote ruzie en zeker als jij alleen bent en zij met meer, vind ik je reuze stoer, maar niet slim. Discriminatie wordt snel geroepen, als het tot een aangifte komt, wordt het op die manier geseponeerd, men is te snel bang iets te zeggen. Maar het te doen is ook wel slecht voor de samenleving, maakt alles zo negatief. Ruzie heb je snel te pakken op straat, de lontjes zijn erg kort tegenwoordig. Ik zou er boven staan.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 12:27

LiNdA1986 schreef:
Ik vind dus gewoon dat Nederland vol is, er zijn veels te veel mensen hier in dit toch al zo kleine landje. Ze moeten net als in China doen dat je maar 1 kind mag, nou ja laat ik dan zeggen 2 max.

Ik stem direct op de partij die dat invoerd! Ben het daar al jaren mee eens, maar like that's ever going to happen...

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:28

Misschien moeten mensen zich eens verdiepen in de gevolgen van dat beleid in China.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:29

Ik stem niet... ik heb 1 keer van mijn leven gestemd en een paar weken later was ie dood Bloos!

Mijn stem gaat trouwens niet verloren hoor, mijn vader stemt voor mij Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:30

Het probleem is dat niet het 1 kind hebben, maar dat ze daar zo krom denken dat alleen een jongen een opvolger is en zodoende de meisjes gedumpt worden, en daardoor meest wreed behandeld worden.

Het idee van maar 1 kind mogen hebben is opzich zo verkeerd niet.
Maar ja, probeer dat maar eens klaar te krijgen in arme landen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:30

Jamezy schreef:
russel schreef:
Nou doe maar duur, maar dit vind ik niet off-topic, dit is nl wat stemgedrag beinvloed. Dus reden te meer om het in deze discussie te laten bespreken, wellicht leren mensen nog wat van elkaar??

Doe maar duur Ga je nu mensen afvallen om hun taalgebruik? Spreekt er eens iemand die er niet hetzelfde als jij uitziet ABN, is het nog niet goed... En als mijn woordkeus in communicatie je niet bevalt, lees je het toch niet? Ik heb gewoon geen zin in een slotje, punt.

Specifieke landen en hun bewoners uitvlakken is niet erg netjes, en heeft wat mij betreft al helemaal geen ene donder te maken met partijprogramma's. Zo te zien hebben de meesten bovendien hun mening toch al klaar m.b.t. 'buitenlanders'; iemand die zijn stemgedrag laat beinvloeden door 'die Iranees bij het zwembad', is behoorlijk kort door de bocht.

Iedereen staat op z'n achterste poten wat betreft asielzoekers, maar een taal niet spreken, mensen die je bij voorbaat al vuil aankijken en hun tasjes beter vasthouden, niet aan het werk mogen en duimen draaien tot je een ons weegt, gaan ook snel vervelen. Ik weet niet hoe ik zou zijn in een dergelijke wereld, waar je materialistisch bent of anders simpelweg niet meetelt...

Volgens mij zijn we allemaal te gefocussed op het 'zondebok-idee', heel ernstig, maar wel menselijk. Het is tenslotte veel makkelijker een ander de schuld te geven, dan bij jezelf te rade gaan. En ik sluit echt mijn ogen niet voor wat er om me heen gebeurt, ik weet het echt wel. Ik wou alleen dat de geschiedenis zich niet steeds herhaalde

Mijn oplossing zou inderdaad ook zijn: crimineel? Eruit. Ongeacht welke kleur je velletje heeft, en Nederland zou een stuk rustiger worden Haha!
(Overigens ook een grove fout van het Nederlandse 'bestuur'; tegenwoordig kun je zelfs al topcrimineel zijn, alsnog het nota bene een baan is! Ze zouden eens wat minder gewortelde woorden moeten invoeren voor bijvoorbeeld neo-nazi en Lonsdalejongeren... volgens mij gaan mensen zich alleen al om het mogelijke gevoel bij de naam zich graag associeren met een dergelijke beweging!)

Poeffff over korte lontjes gesproken.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:31

TheSam schreef:
Ik stem niet... ik heb 1 keer van mijn leven gestemd en een paar weken later was ie dood Bloos!

Bedoel je Pim F. ?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:31

Desiree schreef:
Het valt mij vooral andersom heel erg op, hoe mensen die links denken denigrerend doen tegenover rechtsdenkenden. En de gevaren komen ook vaak uit de linkse hoek. Het was toch een "rooie" die Pim Fortuyn om zeep heeft gebracht.

Ook ik moet me zo ONTZETTEND verdedigen bij linkse mensen omdat ik op Wilders stem. OP een ander forum word ik er al op aangevallen hoor. Ze kunnen je wat dat betreft niet in je waarde laten, wat overigens wel meer zegt over hen dan over mij.

Wel interessant om te weten misschien:

Pim Fortuyn wilde lid worden van de CPN in het verleden, Communistische Partij Nederland, maar ze wilde hem niet hebben omdat hij te extreem was. Daarna is hij lid geworden van de linkse tak van de PvdA. Het is pas 'kortgeleden' dat hij zich aansloot bij LN.

Overigens jouw manier van praten is typisch een rechtse manier van stemmingmakerij Vork 'gevaren vooral uit de linkse hoek' Er komt net zoveel gevaar uit de linkse hoek als de rechtse hoor Clown

En wat betreft NL=vol, de bevolkingsgroei is aan het afnemen en na 2015 gaat het aantal AFnemen, zelfs als je de immigranten meetelt gaat de bevolking dalen.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 15-09-06 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 12:33

Bealy schreef:
Misschien moeten mensen zich eens verdiepen in de gevolgen van dat beleid in China.

In de hoofdstad wonen al evenveel mensen als in heel Nederland. Lijkt me lastig vergelijken Lachen

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 12:35

russel schreef:

Motivatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:40

Jamezy schreef:
russel schreef:

Motivatie?

Moet ik nog motiveren? Sjee lees even je eigen post door.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:45

Bealy schreef:
Wilders zou dit eens moeten doorlezen (voor meer mensen niet verkeerd). Clown

Wat betreft ruimte; er staat ongeveer 5 miljoen m2 LEEGSTAANDE kantoorpanden. En nog héél even en de bevolking gaat dalen. Hmm... hoe gaan we dat oplossingen qua economie? Clown

Ja inderdaad, maar als er zoveel leegstaande panden zijn, waarom bouwen ze dan nog nieuwe? Dat snap ik gewoon niet, dat is toch zonde van de natuur?

En ja over die meisjes in China dat is echt afschuwelijk! Ook dat is niet normaal! Het gebeurd daar zo vaak dat als ze een meisje krijgen ze dat kind gewoon dumpen! Boos!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:48

runningkawa schreef:
Het probleem is dat niet het 1 kind hebben, maar dat ze daar zo krom denken dat alleen een jongen een opvolger is en zodoende de meisjes gedumpt worden, en daardoor meest wreed behandeld worden.

Het idee van maar 1 kind mogen hebben is opzich zo verkeerd niet.
Maar ja, probeer dat maar eens klaar te krijgen in arme landen Lachen

Dat heeft niets met krom denken te maken, maar met cultuur.
In die maatschappij is het gebruikelijk dat de ouders van de zonen bij de zoon en schoondochter in huis gaan wonen als zij te oud zijn om voor zichzelf te zorgen. Heb je dus een dochter, betekent dat simpelweg geen oudedagvoorziening voor jou.
Ik vind het eerder bekrompen van jou om zo snel te oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:50

Ik weet dat het daar zo werkt
Maar dat is toch een gedachte gang uit de oertijd?
Hoe kun je daar nu aan vast houden als er zulke regel is, van maar 1 kind mogen.

En als de meisjes daar nu nog goed opgevangen worden, maar ze zitten in tehuizen vast gebonden.

Cultuur of niet, zoiets kan en mag gewoon niet

Heeft niks met bekrompen te maken, maar met medelijden voor die meisjes.
Bekrompen is het niks van je cultuur te kunnen veranderen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:51

VVD.

Waarom? Geen enkele partij heeft dezelfde ideeën als ik over de verschillende onderwerpen, maar VVD benaderd deze veruit het meest.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:51

Overigens: In het tweede kwartaal van 2006 was zelfs sprake van een afname van 400 inwoners. Niet eerder was over een heel kwartaal sprake van bevolkingskrimp. (Bron: CBS)
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 15-09-06 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 12:52

russel schreef:
Moet ik nog motiveren? Sjee lees even je eigen post door.

Heb ik gedaan, en ik vind er niks mis mee. Jij zit niet in mijn vel, misschien word ondergetekende ook wel eens moe van alle vooroordelen!?, en ik ga me voor jou niet dommer voordoen dan ik ben Lachen Ik probeer enkel mijn topic te sturen, dus begin niet meteen te steigeren Clown

Als je me persoonlijk wilt leren kennen alvorens me te veroordelen, stuur me maar een PM.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:52

RK; Hoezo een gedachte uit de oertijd? Dat ouders bij hun kinderen in gaan wonen? Volgens leven wij in 1 van de weinige culturen die dit niet doen. Ik moet er overigens ook niet aan denken om mijn schoonmoeder in huis te hebben Haha!
Maar een idee uit de oertijd vind ik het niet. Ik denk dat zij het heel barbaars vinden dat wij onze ouderen eenzaam in tehuizen stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:54

Ik bedoel de gedachte dat een jongen alleen die opvolger kan zijn.
Waarom kan die gedachte, sinds die regel niet gewoon voor beide geslachten gelden?
Dat vind ik dus een gedachte uit de oertijd.
Niet dat met voor de ouders zorgt Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:56

LiNdA1986 schreef:
Maar Shadow, waneer is het voor jou dan vol?

Dat weet ik niet precies. Nederland is in elk geval zo vol dat bevolkingsgroei geen doel hoeft te zijn, dat is duidelijk Lachen Maar verder? Ik denk dat een land ook met zo'n dichte bevolking als Nederland nog best leefbaar kan blijven, maar dan zouden bepaalde dingen wel wat structureler aangepakt moeten worden. Overlast, maar ook infrastructuur.

Citaat:
Als de bouwkavels nog maar 10 M2 zijn. Of als een rijtjeshuis een miljoen moet gaan kosten? Starters vinden nu al amper iets betaalbaars.
Dat is waar, en een groot probleem, maar zeker niet slechts veroorzaakt door het aantal inwoners. Slecht (bouw)beleid is een veel groter probleem, en de leegstaande kantoorpanden t.o.v. de krappe woningmarkt is daar een voorbeeld van. Het feit dat studentensteden nog steeds niet in staat zijn om structureel een oplossing te vinden voor het kamerprobleem is een ander voorbeeld. (Heel interessant. Er worden steeds noodoplossingen bedacht, dure oplossingen, ingewikkelde constructies, enorme projecten met volledige herstructureringen, strengere regels, maar het simpele idee om gewoon meer fatsoenlijke kamers neer te zetten is nog niet vaak geopperd! Verward )

Voor 'vol' geldt hetzelfde als voor het meeste andere: laten we proberen om het te doen met wat we hebben, ipv maar te blijven terugverlangen naar een onbereikbaar ideaal.
Er wonen hier nu 16 miljoen mensen. Of zoiets. Daar moeten we het mee doen. De club van 10miljoen is niet realistisch omdat het op korte termijn niet gaat gebeuren. Laten we in de tussentijd zorgen dat we zorgvuldig omgaan met dat wat we hebben.