russel schreef:Nou doe maar duur, maar dit vind ik niet off-topic, dit is nl wat stemgedrag beinvloed. Dus reden te meer om het in deze discussie te laten bespreken, wellicht leren mensen nog wat van elkaar??
Doe maar duur

Ga je nu mensen afvallen om hun taalgebruik? Spreekt er eens iemand die er niet hetzelfde als jij uitziet ABN, is het nog niet goed... En als mijn woordkeus in communicatie je niet bevalt, lees je het toch niet? Ik heb gewoon geen zin in een slotje, punt.
Specifieke landen en hun bewoners uitvlakken is niet erg netjes, en heeft wat mij betreft al helemaal geen ene donder te maken met partijprogramma's. Zo te zien hebben de meesten bovendien hun mening toch al klaar m.b.t. 'buitenlanders'; iemand die zijn stemgedrag laat beinvloeden door 'die Iranees bij het zwembad', is behoorlijk kort door de bocht.
Iedereen staat op z'n achterste poten wat betreft asielzoekers, maar een taal niet spreken, mensen die je bij voorbaat al vuil aankijken en hun tasjes beter vasthouden, niet aan het werk mogen en duimen draaien tot je een ons weegt, gaan ook snel vervelen. Ik weet niet hoe ik zou zijn in een dergelijke wereld, waar je materialistisch bent of anders simpelweg niet meetelt...
Volgens mij zijn we allemaal te gefocussed op het 'zondebok-idee', heel ernstig, maar wel menselijk. Het is tenslotte veel makkelijker een ander de schuld te geven, dan bij jezelf te rade gaan. En ik sluit echt mijn ogen niet voor wat er om me heen gebeurt, ik weet het echt wel. Ik wou alleen dat de geschiedenis zich niet steeds herhaalde

Mijn oplossing zou inderdaad ook zijn: crimineel? Eruit. Ongeacht welke kleur je velletje heeft, en Nederland zou een stuk rustiger worden

(Overigens ook een grove fout van het Nederlandse 'bestuur'; tegenwoordig kun je zelfs al
topcrimineel zijn, alsnog het nota bene een
baan is! Ze zouden eens wat minder gewortelde woorden moeten invoeren voor bijvoorbeeld neo-nazi en Lonsdalejongeren... volgens mij gaan mensen zich alleen al om het mogelijke gevoel bij de naam zich graag associeren met een dergelijke beweging!)