STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:58

RUBYWHITE schreef:
@ Lielle je moet toch toegeven dat dergelijke topics om bepaalde reactie`s vragen Bloos

Dat heet off topic Knipoog

JoanneArnhem

opala schreef:
Wat een reacties ertussen Boos! , heeft alles te maken met onverdraagzaamheid, het licht in de ogen van een ander niet gunnen.

Ik vind het knap dat iemand - met welk inkomen ook - rond komt.

Ik ook, je hoort mij niet zeggen dat ik het mensen niet gun om rond te komen....
Mijn schoonouders zijn nu nog steeds aan het afbetalen aan schulden die ze denk al 15 jaar hebben....en die komen ook rond met wat ze verder hebben.

Ik voel me niet rijk qua geld, maar voel me rijk met alles wat eromheen zit....vriend, familie enz enz...
Wij hebben het eerder ruim gehad, nu met het koophuis is het soms wat minder, maar wij komen ook rond...
Ik kan ernaast studeren om mezelf te profileren....

Vind het alleen vervelend dat als iemand zo'n topic opent en er reacties op krijgt niet meer normaal kan reageren en gaar pb-en.....had er dan over nagedacht hoe het zou kunnen gaan...

RUBYWHITE

Dat ze rond kan komen blijkt nu wel... maar er is, in mijn ogen, geen ruimte voor onvoorzieneomstandigheden...zo ken ik wel meer mensen en toch red men het vaak wel...dan stel je belangrijke dingen als eten en een DA gewoon uit Knipoog

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:00

Hahahahaa Rubywhite Nagelbijten / Gniffelen

Tjaa je wasmachine o i d zou maar stuk gaan... Oeiii

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:02

Van het bedrag wat zij noemt kan dat simpelweg NIET

dat kan dus wel, mits je een aantal dingen niet doet die anderen wel doen.

Citaat:
Op zo'n jonge leeftijd lijkt het mij meer dan normaal dat je gewoon een woning huurt. Hmmja, ieder zijn mening en zijn ding

Als je had opgelet had je kunnen zien dat ik voor mijn 30e levensjaar geen huurwoning toegewezen zou krijgen...dus blijven er weinig andere opties over, niet iedereen is in de gelegenheid om tot hun 28e bij hun ouders te blijven wonen, bovendien vind ik dat belachelijk, op een gegeven moment moet je toch voor jezelf gaan zorgen. Bovendien is huren ook nog eens duurder dan kopen tegenwoordig.

Zelfs als je een gezin hebt met een stuk of 4 kinderen ben je nog niet zoveel geld kwijt aan alleen boodschappen (uiteraard is dit afhankelijk van hoe je boodschappen doet), bovendien heeft de persoon in kwestie geen kinderen (zo kwam het op mij in ieder geval over).

Citaat:
Volgens mij is dit gewoon ook een SA ... dat bestaat tegenwoordig toch haast niet meer dat je van zo'n salarisje rond kunt komen?? Tja.. of ze laat anderen alles voor haar betalen...dan kan het natuurlijk wel

newsflash, 3/4 van de nederlandse bevolking komt van 'zo'n salarisje' rond, sterker nog, een heleboel mensen moeten zelf nog van minder rondkomen, zo'n salaris is meer regel dan uitzondering hoor.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:04

Volgens mij schreef ze dat ze geen nuon betaald. Aangezien ze niet heeft gezegd door wie het wel betaald wordt, ga ik ervan uit dat ze het niet hebben. Als er tijdens het wassen van kleding iets kapot gaat lijkt het het me dat ze niet meer hoeft te vervangen als de teil of iets dergelijks.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:04

En ik blijf mezelf afvragen waarom Gas en Licht niet betaald wordt???
(water wel, dat loopt waarschijnlijk via Hydron)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:05

hoe zit ze dan op de pc Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:05

maar 3 kwart van de nederlanders heeft niet 3 paarden! en ook geen schoonouders die alles betalen, dus zo knap is het niet van TS!

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:09

Ik heb ook nog een bij te leren lees ik, want ik zou niet weten hoe ik het zou moeten redden.

Een ding valt me al op. Ze schrijft dat haar partner € 2000 bruto verdiend, daar gaat dan de belasting af ongeveer 30%, € 250 voor het gebruik van de auto en nog eens een collectieve verzekering voor neem ik aan 2 personen. Dan kun je al nooit € 1200 netto overhouden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:10

Ja er komt nog zoveel bij inderdaad, voor 60 euro bekap je geen 3 paarden en je moet ze ook verzogen (eten, stro enzovoorts) en het huishouden enz. enz. enz.

Dit kan echt alleen maar als je heel wat leningen heb, volgens mij. Of als je familie het voor je betaald of misschien fraude?? (klinkt gek, maar mijn buurvrouw krijg ook een vergoeding (waar ze geen recht op heb) die heeft van die stoma's en daardoor kan ze zogenaamd niet werken, maar wel van 7 tot 12 in de sportschool hangen, ja denk t dus niet dat ze daar recht op heb.)

Ik weet het niet, het is in ieder geval wel vaag.

misschien hebben ze wel geen stroom, maar alles op gas en licht van kaarsen. tja zou ook kunnen toch? Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:11

Het klopt gewoon niet wat de TS neerzet.
Ze hebben veel meer inkomsten dan die 1500 euro die ze er neerzet, de verzekeringen en auto die op het loonstrookje van dr man afgetrokken worden, tellen ook gewoon mee als inkomens.
Verder heeft ze ook inkomen van de lessen die ze geeft, ik denk eerder dat hun inkomen rond de 2000 euro zit en daarmee net zoveel als andere huishoudens van hun leeftijd, haar man heeft gewoon een hele goede baan, andere mensen werken elk 4 dagen en hebben in totaal dat bedrag ook.

Ik vind het niet kunnen dat ze gratis groente en fruit haalt, zogenaamd voor dr paarden en dan zelf opeten, dit kunnen ze best zelf betalen, en had anders naar de echt arme mensen, voedselbank oid kunnen gaan, je liegt de groenteboer gewoon voor!

verder missen er veel uitgaven in haar lijstje, die ze ws. betaalt van haar inkomsten als instructrice.

en als laatste....als je gewoon kunt paardrijden en werken voor de dierenambulance valt het ook wel wat mee met het arbeidsongeschikt zijn, ze geniet nu gewoon uit the pocket van dr man, fijn dat je man dat ook leuk vind, veel plezier samen....

maar een schrijven van een boek is het niet waard....

(en lees net dat het shetlandertje er nog aan zit te komen, dus ze heeft geen drie paarden maar twee...)
Laatst bijgewerkt door missnynke op 08-09-06 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:12

Al zou het netto zijn, ik geloof namelijk niet dat het maar 250 euro is voor de auto wat eraf gaat. Zo als zij het het hier neer zet is dat de eigen bijdrage voor een lease auto. Maar je moet ook nog belasting betalen over de lease auto (22% van de catalogus waarde)

Anoli

kijk als het waar is, knap gedaan!!!

maar ik betwijfel of het waar is....

want hoe betaald ze die 2 kilo brok perdag aan de paarden (elk paard 1) en het onbeperkte hooi dat ze krijgen?? en 2 trekpaarden die wormenkuren krijgen, intentingen en bekappen (das ook geen geintje, wat dat kost)

dat vraag ik me dan weer af...

en zoals ik het nu les en met die link naar die shetlander... heeft ze nu dus maar in feite 2 paarden en komt er 1 ponytje bij...

maar goed ik ben wel benieuwd hoe de ts die dingen betaald voor dr paarden.
dus ts ik wil daar graag wel antwoord op... (desnoods via pb Haha!)

want als dit verhaal niet verzonnen is vind ik het knap dat je zo kunt rondkomen, alleen denk ik dat je de titel misschien iets anders had moeten maken want echt steenrijk kun je niet leven met €60,00 per maand over houden.

timokyana

voor 60 euro bekap je wel drie paarden linda, 20 euro per paard kost het bij ons.Maar ja waar is het geld dan idd voor de rest van de verzorging??

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:13

LiNdA1986 schreef:
Ja er komt nog zoveel bij inderdaad, voor 60 euro bekap je geen 3 paarden

bekappen van paarden is 20 euro dus dat kan heel goed...

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:13

Citaat:
Wij kregen een hypotheek van 100.000,- en
hebben een lening van 56.000,- bij mijn schoonouders. Hier betalen we helemaal
niet aan af!

Citaat:
(er wordt van Bart zijn bruto
loon eerst 250,00 van af getrokken).

Citaat:
Daarnaast komt er ook nog geld binnen van mijn lesgeven.

Citaat:
De NUON betalen wij niet

Citaat:
k let alleen op de koopjes en haal gratis fruit bij de groenteboer.

Citaat:
Ik werk inderdaad daarnaast nog als Vrijwilliger voor de Dieranambulance!

Citaat:
Snappen jullie dat het soms best moeilijk is
dat mensen je al gauw voor lui verslijten, omdat je een handicap hebt?

Citaat:
Ik heb paardenhouderij gestudeerd maar
heb een handicap waardoor werken voor mij niet meer mogelijk is. Ik maak me
dus niet afhankelijk van een man, ik BEN afhankelijk van anderen. Juist DAAROM
ben ik zo trots op hoe we rondkomen

Citaat:
Ik ben trots dat ik niet werk, een lekker leven leid en 3 paarden heb staan voor dat geld!

Citaat:
Onze totale schuld is slechts 2000,00 dus dat valt denk ik wel mee?

even ene paar quote's van de TS neer gezet...

TS lees dit zelf eens...

begrijp je nu waarom iedereen zo reageerd??

je betaald geen nuon.. zegt 2000,00 schuld te hebben,,, betaald 100 per maand aan je schoonpa en daar heb je ook nog een rekening open staan van 56.000

ik vind het echt werkelijk waar jammer dat je zo loopt te pochen met trots zijn op jezelf terwijl alle eer bij je man ligt en bij zijn ouders (wat zullen ze wel niet denken als ze dit van je lezen?)...

mogen we nu mischien eens weten wat je handicap is??
niet rot bedoelt maar je kan typen en nog goed nederlands ook, je kan les geven en je werkt vrijwillig bij de dierenambulance..
Zolang wij niet weten wat voor handicap je hebt.. denk ik dat de meesten je voor lui en verwend aan gaan zien omdat je in 'onze' ogen wel redelijk kunt werken..

dan verdien je een stuk meer respect dan dat je nu naar boven haald hier

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:16

ze kunnen dit topic maar beter sluiten want het is toch allemaal niet waar hoor! Misschien is dit allemaal wel gestart om een harde discussie uit te lokken en mensen jaloers te maken (wat dus niet lukt)
En waarom zou je hier een boek overschrijven??? Alsof je er trots op ben dat je zo rond kan komen. Nou ik WERK er liever voor als dat ik zielig ga doen of ga bedelen...

Succes in ieder geval.

En wat al eerder werd gezegd... als je voor de dierenambulance kunt werken (wat goed is natuurlijk) kan je ook gewoon geld verdienen.

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:17

Mistic schreef:
Al zou het netto zijn, ik geloof namelijk niet dat het maar 250 euro is voor de auto wat eraf gaat. Zo als zij het het hier neer zet is dat de eigen bijdrage voor een lease auto. Maar je moet ook nog belasting betalen over de lease auto (22% van de catalogus waarde)

Je mag dan wel je eigen bijdrage verrekenen. Dus 22% van de cataloguswaarde - de € 3000 die ze al betaald hebben. Dit KAN in de voorlopige teruggaaf van de wonig verrekend zijn.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:18

Ze geeft lessen, iets wat naar mijn idee redelijk zwaar werk is, aangezien je de hele tijd moet staan.

@ TS, wat is dan precies je handicap, mag per PB.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:19

nee dit topic niet sluiten, heel vele mensen zijn gewoon dnek ik een beetje aan het twijfelen want het klinkt gewoon allemaal heel ongeloofwaardig.

en daarom willen we nu ook wel eens antwoord van de ts, dat zou tenminste (denk ik) voor ene hele hoop mensen een stuk duidelijker maken!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:20

Eerlijk gezegd vind ik de opmerkingen over de handicap en het vrijwilligerswerk niet erg relevant. TS kiest er zelf voor om geen betaald werk te doen, dat lijkt me haar volste recht.

Mistic

Die 22% zal je altijd moeten betalen. Ik zie een eigen bijdrage voor een lease auto als zijnde een duurdere auto kiezen dan waar je recht op hebt. Of ze lichten de belasting op door te zeggen dat ze prive niet rijden. Heb je toch een probleem als ze een steekproef gaan doen.

stoltur

Lielle schreef:
Eerlijk gezegd vind ik de opmerkingen over de handicap en het vrijwilligerswerk niet erg relevant. TS kiest er zelf voor om geen betaald werk te doen, dat lijkt me haar volste recht.

maar ze gaf aan dat ze niet kon werken.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:21

Ik blijf wat kosten missen die iedereen met een huis en woonachtig in NL moet betalen. Worden die ook betaald door je schoonouders?