Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosmarijn schreef:Maar Joyce, zou het ook niet een verschil zien in wat jij ziet en wat de rest ziet vanwege de 'club' (om het zo maar even te noemen) waar jij bij zit? Dat de meiden die zich daar hebben gemeld de instelling hebben om vooruit te komen en dat er misschien veel meer andere meiden zijn die er zich geen ene reet voor interesseren en het allemaal wel best vinden?
Ddees schreef:Ook heel veel oudere moeders zijn afhankelijk van het inkomen van hun man. Het wil toch niet zeggen dat als je ouder aan kinderen begint dat je dan automatisch een hogere opleiding hebt.
Citaat:Ik kwam zelf met 19 van school af, had de 4 jarige mbo opleiding succesvol afgesloten. Ik kon gelijk aan het werk, dus voordat ik met 24 jaar moeder werd, had ik al 5 jaar gewerkt en ook momenteel werk ik nog steeds, natuurlijk niet fulltime zoals eerst, maar wel parttime.
Jippie schreef:Kilian schreef:Ik ben afgelopen jaar ook zwanger geraakt.
(door omstandigheden is het toen misgelopen.)
Het was niet gepland, maar het kindje had niks tekort gekomen.
Dat is onmogelijk om dat nu al te stellen. Over 20 jaar zal pas blijken of jij je kind emotioneel en materieel voldoende hebt kunnen bieden om het op te voeden tot een gelukkige volwassene die een toegevoegde waarde levert aan onze maatschappij.........
nikkigioa schreef:Maar 28 vind ik ook nog heel jong!
samantha5 schreef:Ik zou er zelf niet bewust voor kiezen om een hele jonge moeder te worden, maar mocht er een ongelukje gebeuren dan is het ook welkom. Abortus is niet te bespreken.
En tienermoeders kunnen het echt wel redden als ze er volledig voor gaan. Ze zullen een hoop aan de kant moeten zetten om alles voor elkaar te krijgen. Maarja een kindje is ook een dierbaar bezit het is maar net waar jij je eisen stelt. Elke weekend stappen, feesten en beesten en onbeperkt op vakanties is dan over. Maar of je dat nou erg moet vinden? Ik zou daar geen moeite mee hebben.
Een ex-collega van mij was ook zwanger toen ze 16 was, inmiddels is ze 23 en heeft een prachtige meid van 6 jaar rond lopen. Haar moeder heeft haar helemaal geholpen zodat ze haar studies af kon maken en erbij kon blijven werken. Top is dat en die meid is niks te kort gekomen hoor, eerder het tegenovergestelde; ze kreeg alles wat ze wilde hebben.
Welshcobfan schreef:samantha5 schreef:Ik zou er zelf niet bewust voor kiezen om een hele jonge moeder te worden, maar mocht er een ongelukje gebeuren dan is het ook welkom. Abortus is niet te bespreken.
En tienermoeders kunnen het echt wel redden als ze er volledig voor gaan. Ze zullen een hoop aan de kant moeten zetten om alles voor elkaar te krijgen. Maarja een kindje is ook een dierbaar bezit het is maar net waar jij je eisen stelt. Elke weekend stappen, feesten en beesten en onbeperkt op vakanties is dan over. Maar of je dat nou erg moet vinden? Ik zou daar geen moeite mee hebben.
Een ex-collega van mij was ook zwanger toen ze 16 was, inmiddels is ze 23 en heeft een prachtige meid van 6 jaar rond lopen. Haar moeder heeft haar helemaal geholpen zodat ze haar studies af kon maken en erbij kon blijven werken. Top is dat en die meid is niks te kort gekomen hoor, eerder het tegenovergestelde; ze kreeg alles wat ze wilde hebben.
Dát vind ik vreselijk: je moet zélf verantwoordelijk zijn voor je acties dus moet je ook zélf voor de gevolgen zorgen. Als haar moeder dan ervoor moet zorgen dan vind ik het erg sneu. Als oma moet je van je kleinkind genieten en niet als volledige oppas zorgen omdat je eigen kind een 'foutje' heeft gemaakt. Haar moeder is dus verantwoordelijk voor zowel eigen kind als kleinkind en dat is geen goede verhouding.
Charos schreef:Ik neem ook niet aan dat dat meisje er zelf voor heeft gekozen om op haar 16e zwanger te raken?
Wat vinden jullie dan? abortus?