MoonChloe schreef:@Laui!, goed idee, dat via pb inlichten maarrrrrrrr, ik heb ooit een bokker gepbt om te vragen of ze alsjeblieft niet meer Y ipv IJ wou typen want het leest ontzettend irritant en wat is de nut daarvan?
En ook HET nut!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoonChloe schreef:@Laui!, goed idee, dat via pb inlichten maarrrrrrrr, ik heb ooit een bokker gepbt om te vragen of ze alsjeblieft niet meer Y ipv IJ wou typen want het leest ontzettend irritant en wat is de nut daarvan?
Laui! schreef:Ik typ altijd tiepen, omdat ik niet weet hoe ik typ precies moet vervoegen, kreeg ook al een pb over een andere erge taalfout (d/t) in mijn stukje. Ik houd m'n mond alweer
Wat ik altijd heel verwarrend vind is type (auto) en typ (van tiepen, met je vingers op het toetsenbord rammelen). Ach, we zijn niet allemaal voutloos
(ik had ook máár een 7 voor Nederlands hoor, op m'n eindlijst, Engels was ik beduidend beter in, en nog steeds). En trouwens, ). mag ook niet volgens de regels. Een . is genoeg, daarmee sluit je het ) als vanzelf. Maar ik vind dat voor mezelf heel erg verwarrend, dan weet ik nooit waar de (-) boodschap eindigt, dus ik doe het lekker expres wel altijd.
*legt woordenboek naast het toetsenbord*
Hilli: mannelijke woorden zijn ook 'de', alleen onzijdig is het. Ik kan me voorstellen dat het voor MC heel lastig te onthouden is, zeker als je het niet dagelijks hoort. Je leest het wel (op bokt), maar dat is ook niet altijd betrouwbaar. Persoonlijk vind ik het niet zo storend om dan in een topic te zeggen hoe het wel is, maar per pb denk ik dat je er wel wat aan hebt, als je het tenminste wílt leren. Dat soort scheldpb's maken het niet uitnodigender, dat klopt
Wat mannelijk/vrouwelijk betreft: ik heb altijd geleerd dat je mannelijke woorden beet kon pakken (ja, niet doordenken, maar het klopt wel) en vrouwelijke niet. Dat klopt ook wel in grote lijnen
Karin schreef:Hey, pssst... het is 'expres'.
Hoewel in diverse regio's ook nog wel eens 'extra' wordt gezegd.
Echwel schreef:Liggen en leggen
kunnen en kennen.
De hond legt daar.
Wat legt hij dan eieren???
inge81 schreef:ach ik zeg qua plat praten ook errepel (aardappel) en leier (ladder). Maar dan hoef ik het nog niet zo in te typen.
Ben er wel achter bij mezelf dat ik één bepaald woord heb wat ik gewoon niet goed kan typen of schrijven. Namelijk september (heb goed opgelet op mn toetsenbord nu). Normaal is het bij mij SepetemberEn elke keer denk ik, niet fout schrijven en dan gaat het weer fout.
inge81 schreef:pfffffff, dan ben ik gelukkig niet de enigste met zo'n woordje.
inge81 schreef:ach ik zeg qua plat praten ook errepel (aardappel) en leier (ladder). Maar dan hoef ik het nog niet zo in te typen.
Jaduuh schreef:inge81 schreef:pfffffff, dan ben ik gelukkig niet de enigste met zo'n woordje.
Enige toch?