automutilatie/snijden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Re: automutilatie/snijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:31

Denim schreef:
Ik denk dat je bij die mensen van de manege nu júist roddels krijgt, want je wekt al een aardige indruk zo Ach gut

Hoezo niemand weet wat ik ging zeggen Knipoog En ik kon t bericht na t plaatsen niet meer verwijderen dus moest er maar iets anders van maken.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:00

Had je er beter gewoon leeg kunnen laten of op het topic kunnen reageren Knipoog.

Maar wou even zeggen dat ik het echt knap van je vind Ja.Veel sterkte nog verder Ach gut

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 22:50

allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:24

Denim schreef:
Ik hoop dat jullie misschien tips voor me hebben, zal het even uitleggen. Ik heb een vreselijk groot litteken op mijn linkerbovenbeen, wat er al bijna een jaar zit. Dus een jaar niet zwemmen, geen rokjes aan etc. Nu heb ik toch de beslissing genomen dat ik echt heel graag een keer wil gaan zwemmen, maar hebben jullie misschien tips om het litteken iets minder te laten opvallen?

Ik heb een heel groot litteken op mijn bovenarm, vanwege een pen die er in heeft gezeten.... Ik ga gewoon zwemmen en zo en slechts zelden krijg ik vragen over dat litteken, en het valt echt wel op...

Ik zou zeggen, verzin een aannemelijke gebeurtenis waardoor dat litteken daar gekomen is en ga gewoon genieten. Krijg je vragen...dan vertel je de verzonnen gebeurtenis...wedden dat niemand er bij stil staat dat het wel eens niet kan kloppen...

Een litteken kan namelijk overal door komen. Als ik iemand met een litteken zie, denk ik niet aan automutilatie...ik denk dat die iets is overkomen, of dat die persoon is geopereerd of zo...
Waarschijnlijk maak jij je er veel drukker over dan anderen.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:27

mijn zus heeft ook een mega litteken op haar knie van een operatie en mensen kunnen echt niet zo zien: oh die is gevallen of die heft een operatie gehad en die heeft zichzelf gesneden maar je kan je littekens niet je hele leven blijven verbergen achter make up t klinkt hard: maar je hebt het zelf gedaan, (maar daarom mag je het best nog wel heel erg vinden hoor!) maar nee, ik heb geen tip daar voor

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:25

Zal ik het toch maar even zeggen, het is een naam als litteken, als je snapt wat ik bedoel. Moeilijk dus om daar een smoes voor te verzinnen...

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 22:30

enige oplossing, gewoon niet gaan zwemmen... ach ik loop ook met 30graden met een vestje aan. en maar zeggen dat je het niet warm hebt he Knipoog

Interrupted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:17

Hoi Haffie_gek,

Mijn complimenten hoe je het hebt aangepakt, je kunt echt trots op jezelf zijn!

Nu ik een schaduwaccount heb aangemaakt (ivm ander topic), kan ik ook even reageren. Ook ik heb mezelf regelmatig gesneden/gekrast. Niet dagelijks, maar eigenlijk alleen als ik geen andere manier meer zag om mezelf te uiten. Meestal deed ik het als straf voor mezelf. Nu doe ik het in principe nooit meer, maar het kan zomaar zijn dat de dingen zich weer te veel ophopen en als ik dan geen andere uitweg meer zie... Gelukkig zit ik niet onder de littekens ofzo. Tenminste, niet zo dat het opvalt. Het rare is, dat ik altijd wel 'helder genoeg' was om na te denken over de gevolgen. Dus dat ik erop lette dat de plek niet té opvallend was...

Ik wens je in ieder geval veel sterkte, je hebt een hele grote stap in de goede richting gezet!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:22

Denim schreef:
Zal ik het toch maar even zeggen, het is een naam als litteken, als je snapt wat ik bedoel. Moeilijk dus om daar een smoes voor te verzinnen...

Ow....tja...dat maakt het anders...
Er zijn therapieën die littekens doen vervagen. Ik ken iemand die voor acné flitstherapie heeft gehad. Dat is zoiets als laser, maar dan minder pijnlijk en met beter resultaat. Wellicht kun je daar eens naar informeren? Ik vond eht resultaat bij mijn vriendin verbluffend.
Met viramine E creme kun je zelf ook veel doen om het te laten vervagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 00:52

Daar heb ik wel oren naar die therapie, ik wist niet dat het bestond! En idd vitamine E creme...

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 12:50

Denim schreef:

misschien stomme vraag hoor. maar hoezo heb je dat gedaan? want neem aan dat het dan pijn doet. als ik mezelf snij dan heb ik zoveel opgekropte emoties die naar buiten moeten dat ik niks voel op dat moment. maar als je heel bewust een naam kan krassen moet dat toch pijn doen. snap je wat ik bedoel. ik snij omdat ik zo even aan alles kan ontsnappen en ruust heb. het gaat niet om de littekens maar om het snijden zecht maar. maakt ook niet uit waar en hoe enz. maar ben wel benieuwd waarom jij dat hebt gedaan eigelijk.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:24

Voor degene die geïnteresseerd zijn in de flitstherapie dat ik noemde: http://www.skinvision.nl/
Klik dan op behandelingen en dan op bijv. behandeling Acné met LHE.
Ik heb een behandeling gehad voor wat haartjes die mij irriteerden en die zijn weg. Ik weet dat ze het ook met acné en rimpels kunnen en ook met littekens....(acné zijn vaak ook littekens). Hier kunnen jullie dan kijken wat het is. Wellicht kun je via Google dan iets bij je in de buurt vinden waar het ook gedaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:24

Dank je voor je link Pilly ga me er in verdiepen, mn arm zit vol met die ellende.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:42

haffie_gek schreef:
Denim schreef:

misschien stomme vraag hoor. maar hoezo heb je dat gedaan? want neem aan dat het dan pijn doet. als ik mezelf snij dan heb ik zoveel opgekropte emoties die naar buiten moeten dat ik niks voel op dat moment. maar als je heel bewust een naam kan krassen moet dat toch pijn doen. snap je wat ik bedoel. ik snij omdat ik zo even aan alles kan ontsnappen en ruust heb. het gaat niet om de littekens maar om het snijden zecht maar. maakt ook niet uit waar en hoe enz. maar ben wel benieuwd waarom jij dat hebt gedaan eigelijk.

Ik weet het niet. Het klinkt misschien heel stom, maar ik kan me ook niet meer herinneren hoe en waarom ik dat gedaan heb. Het enige wat ik nog voor me zie als ik eraan denk, is een flits met ontzettend veel bloed en een heel wee gevoel.. Ik was toen helemaal in trance denk ik, ik weet het niet meer.

Interrupted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:41

Denim schreef:
Ik weet het niet. Het klinkt misschien heel stom, maar ik kan me ook niet meer herinneren hoe en waarom ik dat gedaan heb. Het enige wat ik nog voor me zie als ik eraan denk, is een flits met ontzettend veel bloed en een heel wee gevoel.. Ik was toen helemaal in trance denk ik, ik weet het niet meer.

Heftig! Maar hopelijk is het wel bij één keer gebleven...?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 03:51

haffie_gek schreef:
Denim schreef:

Ey ik ben ooit door mijn pony in het prikkeldraad gekomen, ik heb ook gesneden(of snij) en heb dus littekens van beiden als iemand wat vraagt zeg ik gewoon dat mijn pony mij ooit door het prikkeldraad heeft getrokken (wat ook waar is maargoed) en nog nooit gezeur van iemand ervan gehad.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:47

ik ken eenmeisjedi zichzelf snijd. maar met haar gaat het ook niet helemaal goed.wel een heel leif meisjehoor. mijn thuis situeatie is ook niet helemaal in oorde. maar ik snij me zelf niet. gelukig. soms als ik heel boos ben bijt ik mezelf in mijn hnd. 't klinkt miss dom.. is het ook.alleen daar is je huid erg stug dus toen begon het meer pijn te doen aan mijn tanden dan aan mijn hand..

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:52

Biordermalzalf helpt bij de ene persoon wel tegen littekens, bij de andere niet. Ook dat nieuwe spul van Dove waar je bruin van wordt heb ik positieve verhalen over gehoord. Het is een kwestie van uitproberen en testen.
Sterkte!

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:40

Interrupted schreef:
Denim schreef:

Heftig! Maar hopelijk is het wel bij één keer gebleven...?

Wel veel vaker gesneden, maar niet meer zo. Ik heb heel veel nare dingen meegemaakt die je als 15jarige gewoon niet mee wilt maken, en dan moet je je af reageren. Maar dat was heel extreem; ik praat er ook heel moeilijk over..

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:21

Hmm gewoon zwemmen gaan met je litteteken. Niks van aan trekken als mensen gaan kijken. Is moeilijk weet er alles van, maar tegenwoordig heb ik er helemaal schijt aan. Mensen die me goed kennen weten het van mij, en de rest kijkt maar een eind heen. Het is mooier zonder als met maar goed gedane zaken nemen geen keer. Ze horen nu eenmaal bij jou althans dat heb ik nu.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 00:08

Lees net als velen al een tijd mee. Vind het heel erg dapper dat je het aan je ouders hebt verteld.
Ook ik ben zelf 5 jaar lang een AMer geweest. Sinds een maand of 7, clean. Heb therapie gehad, die bij mij niet hielp. Ik ben geen prater. Dat konden ze daar niet goed begrijpen.
Heb het uiteindelijk aan mijn beste vriend verteld, en die heeft me erdoor heen gesteund. Meden dankzei hem ben ik al een tijd clean.
Meis, mocht je het allemaal even niet meer weten, me PM staat open! Voor vragen over therapie ook altijd. Heel erg veel sterkte. Je bent sterk! Denk daar aan!

solitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:26

ik heb ook maar een schaduwaccount aangemaakt, ik moet soms gewoon mijn verhaal ook kwijt..

ik heb zelf ook hier ervaring mee, jammer genoeg.
in mijn arm staan een stuk of 6 littekens.
het begon wanneer ik me ontzettend rot voelde, met..'onschuldig' krabben, tot mijn arm ervan ging bloeden..en het gevoelig en dik werd. daarna genas het wel, dat zie je niet meer.. het heeft er wel even raar uit gezien maar ik heb dat nog weten te verbergen.
daarna ben ik met spelden, punaises, scharen beziggeweest, soms op school, soms thuis. het verlichtte de mentale pijn, leek het.
uiteindelijk kwam mijn beste vriendin erachter, haar heb ik moeten beloven het nooit meer te doen en met haar steun kom ik er, ook al heeft zij het ook moeilijk met haar verleden, we steunen elkaar onvoorwaardelijk..en een belofte aan haar zou ikn ooit willen breken.

wat ik heel moeilijk vind, is als mensen vragen hoe ik aan die littekens kom. ik lieg er maar over, geef mijn katten maar de schuld..

al met al voel ik me nog niet beter.

sterkte aan iedereen die ook zo ver is dat hij zichzelf dit aandoet.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:21

Citaat:
hoezo? niemand weet wat ik ging zeggen

Ik weet niet of ik goed heb gequote maar ik denk in ieder geval wel dat ze een idee hebben aangezien dit topic over AM gaat.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:08

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het super knap van je vind dat je het aan je ouders verteld hebt!!!
Dit laat zien dat je er ECHT aan wil werken.

Mijn verhaal is helaas ook niet zo " gezellig "
Ik automutileer al vanaf mijn 14 e... tot mijn 18 e heb ik het altijd prima weten te verbergen.
Ik ben al heel vroeg *16* het huis uit gegaan en mijn ouders hebben tot die tijd nooit iets geweten.
Helaas kwam het zover dat mijn moeder me thuis aantrof in bad... met het bad vol bloed.. Ik had me overal gesneden en gekrast...
M'n moeder schrok heel erg... Ik had verwacht dat ze heel anders zou reageren.
Ze werdt niet boos maar zei meteen dat we er samen uit zouden komen.
De volgende dag is ze meteen rond gaan bellen naar t ggz, de huisarts en noem maar op.
En hoe ernstig ik mezelf op dat moment ook had toegetakeld.. ik ben niet opgenomen!
Maar kreeg wel meteen hulp!!!

Inmiddels woon ik weer thuis... Volg ik therapie *Borderline therapie *linehan* en gaat t allemaal iets beter.
Ik heb een hele strenge controle... m'n moeder let heel goed op!!!!
Gelukkig ben ik inmiddels zover dat ik de littekens die diep in mijn huid gegraveerd staan heb geaccepteerd.
Getekend voor het leven.
Met littekens die zo diep, breed, en lang zijn dat ze mijn gehele lijf bedekken.

Toch ga ik verder... Ik snij bijna niet meer..
Hoe moeilijk ook... hoe moeilijk ik het ook heb..
T mes is niet langer mijn vriend!!!

haffie_gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:15

hey allemaal. zal even vertellen hoe het nu gaat. met mn ouders praat ik er eigelijk niet over, heb een doorverwijzing voor een psych maar durf niet. heb het wel volgehouden om 3dagen niet te snijden (das voormij heel lang). maar toen.. ruzie met een vriendin en ik kon het gewoon iet laten. nu voel ik me weer schuldig erover en wordt het snijden daardoor weer erger. me ouders kijken af en toe naar mn polsen maar dus niet naar mn benen dus heel makkelijk ik snij nu alleen nog maar in mn benen en buik. voel nu nog meer als eerst dat ik tegen ze lieg en hun vertrouwn beschaam. het is zelfs zo erg dat ik nieuwe mesjes heb gekocht zodat mijn ouders ze uit de bestek la niet missen (en mn moeder had al mijn eigen mesjes ingenomen). ook heb ik pas een mesje op mn werk mee genomen. dus echt zit nu er weer helemaal onder. het is zo vreselijk moeilijk en zwaar. maar als ik nou gebeld heb naar de psych en ik heb hulp zal het wel beter gaan. maar ik heb nu het gevoel dat ik alles bij elkaar lieg tegen mn ouders Verdrietig het is hier niet leuk vreslijk poedersuiker zelfs!!!