Christelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:13

Wat wil je weten? Zeg het even duidelijk en ik geef je antwoord

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:16

De vragen zijn duidelijk. Als je ze allemaal kan beantwoorden aan de hand van de bijbel... graag!

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:18

Nou, ik vind het goed. Ik zal de vragen nog even opzoeken... 'k Vond het wel handig als ik ze genummerd op een rijtje had

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:19

Jantine05 schreef:
Nou, ik vind het goed. Ik zal de vragen nog even opzoeken... 'k Vond het wel handig als ik ze genummerd op een rijtje had

Haha, ehm. Doe ik de volgende keer voor je

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:26

- God is de Alpha en de Omega (zie Openbaringen). Het begin en het einde, wij kunnen dat als mensen niet bevatten dat er iets oneindigs is vanwege onze (jaja) driedimensionaliteit.
- God schiep de hemel en de aarde en alles wat erop leeft.
- God is in het Oude Testament veel harder. Klopt. In het NT komt Jezus om de kloof tussen God en mens te overbruggen. Door Hem kunnen we contact krijgen met God.
- De antichrist zal komen , wanneer de eindtijd aanbreekt.
- Ik heb geen tekenen van buitenaards leven ontdekt… dus tja, kan ik geen antwoord op geven.
- Er zijn 2 werelden, die van God en die van satan. Erg cru gezegd. De mensen met paranormale gaven verdiepen zich in de wereld van de boze geesten, die je bepaalde inzichten kunnen geven. Volgens mij is dat echt heel gevaarlijk.
- Nou ja, je kunt er dus wel wat over vinden in de bijbel

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:33

Misschien wil je de precieze boeken en hoofdstukken waarin ik het terug kan lezen er even bijzetten?

Tekenen van buitenaards leven zijn er geloof ik zat (filmpjes, ontvoeringen, etc... als je de inhoud van de bijbel gelooft, kun je hier ook wel bij)
Wereld van 'boze geesten'... Pff. Welke boze geesten? Satan ooit wel eens tegengekomen, of is alles dat slecht is Satan? Jezus had ook paranormale gaven, dus hij was zeker ook gevaarlijk

Edit: ik leg zelf tarot en door die kaartjes spreken ook hogere machten, heel interessant... al jaag ik er een allerdaagse christen zo op de kast mee

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:37

Ik wil voor je écht wel de teksten opzoeken, hoor. Geen probleem. Ik snap alleen niet waar ik de moeite dan voor doe. Je kraakt het toch alleen maar af. Dan kan ik beter m'n mond houden, toch?

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:43

Jantine05 schreef:
Ik wil voor je écht wel de teksten opzoeken, hoor. Geen probleem. Ik snap alleen niet waar ik de moeite dan voor doe. Je kraakt het toch alleen maar af. Dan kan ik beter m'n mond houden, toch?

Het is toch de bedoeling dat je je gedraagt ''als het zout der aarde''? Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben zelf twee jaar behoorlijk (richting zwaar) christelijk geweest, dus weet waar ik het over heb. Mijn ervaring is, is dat de meeste christenen niet 'lekker in hun vel' zitten en dat het één en al hypocrisie is. Want vrijen voor het huwelijk, winkelen op zondag, zondige gedachten hebben... doen ze toch wel, maar zich daarna er flink schuldig over voelen. Er zijn genoeg alternatieven voor het christendom, waarom wil je je daar niet in verdiepen?

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:50

Heb ik heus wel gedaan, hoor. Ik ben écht niet wereldvreemd Andere godsdiensten kon ik me alleen echt niet in vinden. Ook ben ik niet 'zwaar' christelijk. Ik vind m'n leven zó fijn!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:57

Heb je wel eens 'Een ongewoon gesprek met God' gelezen (super boek, van Neale Donald Walsch)
Heb je je wel eens verdiept in het taoisme? Dat is echt super! Het boek 'Teh van Knorretje' geschreven door Benjamin Hoff, ook een super boekje. Het Taoisme wordt daarin duidelijk gemaakt door Winnie de Poeh figuren (niet voor meisjes van 8 hoor!)

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:03

Euhm... nee, ken ze allemaal niet! Hoewel ik moet zeggen dat ik weinig lees... Neem er zelden de tijd voor :S

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:14

Jantine05 schreef:
Euhm... nee, ken ze allemaal niet! Hoewel ik moet zeggen dat ik weinig lees... Neem er zelden de tijd voor :S

De boeken heb je binnen een dag uit. Die garantie durf ik je te geven

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:19

Haha! We zullen zien

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:22

Het zijn prima boeken, geef ze een kans!

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:23

Ooh, maar daar zei ik ook niks van! Na m'n examens zal ik misschien wel eens in de bieb gaan kijken.

Jess_Garr

Re: Christelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 21:32

Iedereen wil god begrijpen waarom Hij bepaalde dingen doet. Als je god begrijpt dan ben je god zelf. Stel dat god deze wereld het heelal en jou en mij heeft gemaakt. Hoe kan je dan commentaar op god hebben! Dat zou het zelfde zijn als de pottenbakker en de klei. Wanneer de klei opmerkingen tegen de pottenbakker zou maken: ''waarom maak jij mij zo?'' god is eerlijk hij wil geen oorlog ziektes aids ruzie armoede etc. Maar je moet hem wel gehoorzamen dat zijn de 10 geboden eigenlijk maar 6) Niet doden, Niet stelen, Niet liegen, Niet echtscheiden, Niet jaloers zijn en zondag niet werken.

Eigenlijk heel gemakkelijk maar doen we 1 ding niet hebben wij al geen recht meer om god te oordelen want we overtreden daarmee zijn wet.

Wat betreft aids er zou niets aan dehand zijn wanneer we normaal met seks omgingen en niet zoals de homo's dat in nederland doen.

Ik hoop dat het je nu heel wat duidelijker is...

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:45

Ik werk trouwens wel op zondag. Ik ben voedingsassistente op een zorgcentrum

Madelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:48

Jess_Garr schreef:
god is eerlijk hij wil geen oorlog ziektes aids ruzie armoede etc. Maar je moet hem wel gehoorzamen dat zijn de 10 geboden eigenlijk maar 6) Niet doden, Niet stelen, Niet liegen, Niet echtscheiden, Niet jaloers zijn en zondag niet werken.

Wat betreft aids er zou niets aan dehand zijn wanneer we normaal met seks omgingen en niet zoals de homo's dat in nederland doen.

Ook een hiv-besmet persoon kan hiv overdragen als diegene seks heeft na het huwelijk. Waarom scheer je alle homo´s over een kam?! Er zijn er genoeg die gewoon een monogame, vaste relatie hebben hoor.

Ik vind het heel eng als mensen ervan uitgaan dat als je de 10 geboden navolgt, er geen problemen zouden zijn. Zo zet je de menselijke invloed uit het spel, en schuif je je eigen verantwoordelijkheid door. Armoede heeft absoluut niets met de 10 geboden te maken (alhoewel je erover kunt twisten of het over normen en waarden gaat!). En ik geloof er niet in dat God voor ons slechte mensen ziektes maakt.

Jess_Garr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 21:51

En wat vind je dan van dat gebod...? (niet op zondag werken?)

Vraagje: de zon is de kleinste ster in ons heelal (200 miljard sterren) past de zon tussen de aarde en de maan?

@ madelen: Niets tegen homo's maar ze kunnen zich niet voortplanten dus is het onnatuurlijk...

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:57

Ik vind het een heel goed gebod! ik denk alleen wel dat God liever heeft dat ik 2 zondagen voor die oude mensen zorg, dan dat ik gewoon thuis zou zitten. M'n 'rustdag' plan ik dan op andere momenten in.

Jess_Garr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:02

Ja dat is heel goed van je.

Madelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:04

Jess_Garr schreef:
En wat vind je dan van dat gebod...? (niet op zondag werken?)

Vraagje: de zon is de kleinste ster in ons heelal (200 miljard sterren) past de zon tussen de aarde en de maan?

@ madelen: Niets tegen homo's maar ze kunnen zich niet voortplanten dus is het onnatuurlijk...
Dat begrijp ik. Maar mij ontgaat het verband met aids even.

Het gebod om niet op zondag te werken, zie ik als een eerste vorm van sociaal recht. Om mensen tegen zichzelf te beschermen, om te voorkomen dat ze niet doordraven, maar zichzelf ook rust geven. Mij lijkt dit heel redelijk, koopzondagen zijn voor mij persoonlijk handig, maar voor mij hoeft het helemaal niet.

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:07

Zo zie ik het ook, een bescherming voor de mens, tegen zichzelf

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:09

Jess_Garr schreef:
Iedereen wil god begrijpen waarom Hij bepaalde dingen doet. Als je god begrijpt dan ben je god zelf. Stel dat god deze wereld het heelal en jou en mij heeft gemaakt. Hoe kan je dan commentaar op god hebben! Dat zou het zelfde zijn als de pottenbakker en de klei. Wanneer de klei opmerkingen tegen de pottenbakker zou maken: ''waarom maak jij mij zo?'' god is eerlijk hij wil geen oorlog ziektes aids ruzie armoede etc. Maar je moet hem wel gehoorzamen dat zijn de 10 geboden eigenlijk maar 6) Niet doden, Niet stelen, Niet liegen, Niet echtscheiden, Niet jaloers zijn en zondag niet werken.

Eigenlijk heel gemakkelijk maar doen we 1 ding niet hebben wij al geen recht meer om god te oordelen want we overtreden daarmee zijn wet.

Ik hoop dat het je nu heel wat duidelijker is...

Ik geloof echt niet wat ik lees! Kortzichtigheid op en top! Hiv kan je ook krijgen via bloedtransfusie, dus ik vind je commentaar over homo's onterecht. In Afrika waar er veel aids heerst, heb je geloof ik nog altijd meer hetero's dan homo's! De kerk verbiedt condooms (lekker ziek is dat)... tegenwoordig komen ze op dat standpunt terug... I wonder why... zouden ze misschien hun aanhang verliezen?

Wat je zegt over niet 'echtscheiden'... Wat nou als je in een ongelukkig huwelijk zit, met een man die je slaat? Mag je dan niet 'echtscheiden'. Ben je niet goed bij je hoofd...? Je blijft toch niet in een gevaarlijke situatie zitten, als je de mogelijkheid hebt om daaruit te stappen.

Jess_Garr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:20

Comdoom is als een pleister tegen het bloeden je geeft een kind ook geen stanley mesje en daarna pleisters omdat je weet dat als je dat kind een stanley mes geeft er een grote kans is dat het zich gaat verwonden banketstaaf om dan ook pleisters te geven aan het kind. zo ook condooms je weet dat seks buiten het huwelijk niet mag en ook niet normaal is. Waarom dan condooms? dus de kerk heeft gelijk. Via bloedtransfusie aids krijgen is kans 1 op 1 miljard dus niets...