Voor wie de jaren '80 bewust heeft meegemaakt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 17:17

Euhh ik weet errug veel van de jaren 80...ik ben der zelf ook van...alleen was dat maar 1 jaartje..89 jaaa die goeie oude jaren 80.. Haha!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 17:43

Percy schreef:
Meccano is nog gewoon te koop hoor.

Waar waar waar....... Hier in de buurt (als in het westen) kunnen we het al heel lang niet meer vinden. En ik heb het over de ouderwetse metalen Meccano he.....

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:59

Heb nog een paar dingen; Charlie's Angels, De man van 6 miljoen, Toontje Lager, Klein orkest, opkomst van de schoolagenda's, De grote Meneer Kactusshow met kweetnie en mevrouw Stemband die altijd van die hele felle gekleurde pakjes aan had.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 08:57

"en spelende vrouw, wat heeft u nou geleerd?" Haha!

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:16

Dit snap ik ff niet...
ik ben in 1982 geboren en kan dus eigenlijk niet zeggen dat ik ze heel bewust heb meegemaakt maar...
ik weet nog precies van een Atari computer is die hadden we namelijk thuis
Ruud Lubbers heb ik vaak op tv gezien en we hadden een LP speler
we reden om rolschaatsjes met 2x2 wieltjes waarvan je de onderkant kon uitschuiven en die van die leren bandjes over je voet hadden
Wedden dat met jos brink vond ik altijd heel spannend en een lolo-bal is zo´n ding wat lijkt op een planeet met een melkweg eromheen en waarmee je op en neer oinkt

en tot slot... flipje van de betuwe is nog steeds mijn allergrootste vriendje bij het ontbijt Vork

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 15:54

Oh ja, vergat ik toch bijna dat ik Flipje NATUURLIJK ken, ik kom namelijk uit een boerengehuchtje met heel veel fruitbomen/struiken etc, onder de rook van Tiel, maar ook PJR met de Cactusshow ed ken ik wel (ging door tot ong 93/94 denk ik).
Maar ook Telekids is in de 80er jaren begonnen, dat heb ik vanaf '90 elke week bij een vriendinnetje gevolgd, maar ook de Wizard of Oz (vast 90 of 91) heb ik op video gekeken. Of te wel: ik had wel een paar tv-connecties waar ik flink op de hoogte gehouden werd. Pogosticks ken ik ook, maar dan van een computerspelletje: Commander Keen. Kent iemand dat? Dat is ook van eind 80 begin 90. Dat was écht een vetcool spel, speelden wij vanaf 88 denk ik... Het lijkt een beetje op Chips, wat in de 95 windowsversie bijgeleverd werd, maar dan 20.000 keer cooler en gaver!

Wedden dat is volgens mij ook tot in de jaren 90 door gegaan, eerst met Jos (jakkes) Brink en later met die ene... kom ik zowaar niet op zijn naam... Naja, die met die discotheek, heeft ook Boobytrap nog gedaan geloof ik...
Is de vakantieman (Frits Bom ofzo?) niet ook van die periode? En wie kent al die vreselijk goeie uitzendingen van Bananasplit nog? Of wat te denken van Te land ter zee en in de lucht, wat toen natuurlijk óók nog veel leuker was dan nu?
En die armbandjes die je zo om moet meppen, die bestáán nog! Laatst (eh, paar jaar geleden) op de kermis nog gezien.

Vroeger... toen alles nog totaal anders was! *LOL*

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 10:35

De atari heb ik nog. En ik heb toevallig laatst nog van die batterijtjes gekocht voor mijn donky kong. Zo'n bruin dubbelklap spelletje.

Een kloddertje roze hieieieieier.

En wie luisterde de lp's van danny de munk. "Want amsterdam is poep op op de stoep"

Ik heb niet alles gelezen hier, maar keek er iemand Candy Candy? Ik heb nog gezocht op internet maar kan helemaal niets vinden.
Ik vond dat zoooooo prachtig. Dat arme weesje en haar prins anthony!

Ja en verder ook een huizenhoge kuif en armbandjes gemaakt van kapot geknipte panty's Verward

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 10:39

Laui, je bedoelt waarschijnlijk Rolf Wouters. Die heeft twee seizoenen Wedden dat gedaan. Wat bedoelde je trouwens met discotheek?

Frits Bom was ook in de jaren '80 op TV ja. Alleen de Vakantieman is meer begin '90. Hij is begonnen als Ombudsman en later Konsumentenman. En om het nog compleet te maken, vorig jaar als Televisieman, maar dat weten alleen de Gelderlanders hier

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:34

Wedden Dat was leuk met Jos Brink maar met Rolf Wouters ging het heel snel achteruit.

De weddenschappen waren niet zo leuk en die thuis weddenschap van hem al helemaal niet, Onwijs overdreven gevaarlijke dingen.

Jos Brink moest eens zoveel Ezels in de studio hebben en dan aan het eind als dik trom erop, kijk dat was tenminste leuk. En daar moest wat voor gedaan worden.

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:49

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Rolf Wouters ging teveel actie-weddenschappen aan. De Wedden dat's met Jos Brink waren "gezelliger".

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 10:04

Dick Turpin en zijn niet zo slimme hulpje Swiftnick. Goh, was effe op die site wezen kijken, ik hoorde die muziek en kreeg spontaan jeugdsentiment.
Trouwens, Silas had de zwarte inderdaad met een weddenschap gewonnen he!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 11:40

Nou het meeste kan ik me wel voor de dag halen,Wedden dat en Ruud Lubbers weet ik nog wel....Raider heb ik wel es gehoord:)