Anorexia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Merle

Re: Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:41

Citaat:
Ik wil graag een PRO-Ana's site zien, als iemand er 1 weet, wil die mij dan PB'en?

Ja gooi die pro ana websites in de groep joh :S:S:S GOed ideeeeee :S:S
MEnsen ga daar niet kijken je wordt echt ziek gemaakt. ..Je moet ze gewoon niet bekijken en al helemaal niet als je al anorexia hebt / hebt gehad of een andere eetstoornis hebt.....Die mensen van die websites zijn heel erg ziek.. Dus als je nou toch zo '''''''slim'''''' bent die websites te gaan bekijken onthoud dat dan
x

Renee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:41

Rustig maar, ik mag het toch wel zelf bepalen? En ik zet hier zeker geen links neer.

niknokjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:48

ehj ehj sGt,,
je had me al eens verteld van die vriendin van jou die anorexia heeft.
veel sterkte.
hopenlijk komt het goed.
dat wat je zegt van die clip van pink klopt wel je moet er niet zomaar over spotten!
maar ziejU wel op paardrijden,
hfj nikkieJ

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:54

niknokjhee schreef:
ehj ehj sGt,,
je had me al eens verteld van die vriendin van jou die anorexia heeft.
veel sterkte.
hopenlijk komt het goed.
dat wat je zegt van die clip van pink klopt wel je moet er niet zomaar over spotten!
maar ziejU wel op paardrijden,
hfj nikkieJ

Wil je voortaan gewoon ABN typen?

En Renee_ ik ga je geen link sturen, ga er alsjeblieft niet kijken het is écht ziek wat er op die site's staan.
En het is niet zo handig, om er zo openbaar naar te vragen enzo, degene die een beetje op het randje staan, die kunnen hierdoor omslaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:09

xx_Merle schreef:
Citaat:
Ik wil graag een PRO-Ana's site zien, als iemand er 1 weet, wil die mij dan PB'en?

Ja gooi die pro ana websites in de groep joh :S:S:S GOed ideeeeee :S:S
MEnsen ga daar niet kijken je wordt echt ziek gemaakt. ..Je moet ze gewoon niet bekijken en al helemaal niet als je al anorexia hebt / hebt gehad of een andere eetstoornis hebt.....Die mensen van die websites zijn heel erg ziek.. Dus als je nou toch zo '''''''slim'''''' bent die websites te gaan bekijken onthoud dat dan
x

ik ga hier toch nog even op reageren en ik wil er absoluut niet banketstaaf mee doen
maar niet alle pro ana sites zijn slecht en niet alle pro sites zijn wandelende reclamefolders die mensen overhalen om ook maar fijn ana te worden ...

sommige van de sites zijn erg goed en behoeden ana patienten voor een isolement ,
feit : nummer 1 doodsoorzaak van mensen met een eetstoornis is ZELFMOORD en niet! de eetstoornis...
doordat mensen met een eetstoornis hier niet over kunnen communiceren in de tijd dat ze niet geholpen willen worden raken ze in een isolement, depressie is schering en inslag ,

de goede! sites zorgen ervoor dat mensen wel kunnen uiten , wel steun kunnen vinden bij de emotionele belasting van een stoornis ...
en hierdoor behoed blijven van definitieve beslissingen over hun leven

dat mensen die een pro ana site opzetten/onderhoduen/bezoeken vaak heel ziek zijn klopt wel ...
maar de goede sites zullen dit ook zeker voorop stellen ..dat ana een ziekte is , en dat het niet goed is ...en dat je er niet aan met beginnen want het zal controle over je nemen ...

dus alsjeblieft niet alles over 1 kam scheren

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:24

Dankje Draumpje dat wist ik niet, heb je dan misschien wel een voorbeeld van een GOEDE pro-anorexia site ?!

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:51

om heel eerlijk te zijn weet ik idd wel sites...ook goede sites...
maar je snapt dat ik er heel voorzichtig mee ben ...
ik bedoel ...ook al zijn de goede sites heel realistisch
het blijft heel dubbel

op de site waar ik veel kom ...ja dit is even echt super eerlijk zijn, maar ik schaam me er niet voor omdat ik er niet voor de oude redenen kom ...
daar worden ook de gevaarlijke manieren zwaar afgeraden , zijn ze heel erg met gezondheid bezig, op hun eigen zieke manier....
wat ook mijn eigen zieke manier was...
als je als ana patient in therapie gaat , dan staan de mensen daar ook achter je .... heel dubbel allemaal

maar ik weet dus ook niet of ik de site wel moet geven ....
erg moeilijk ...ik bedoel , tuurlijk , het kan als voorbeeld dienen van een goede site, waar dergelijke sites dus daadwerkelijk goed kunnen doen ...
maar iemand die er erg gevoelig voor is , kan idd de site als laatste zetje zien ....

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:01

Oke, nee ik snap het.
Geef hem maar niet dan.
Maar het is in ieder geval wel fijn te weten, dat er ook 'goede' pro-ana sites zijn.

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:05

fijn dat je het snapt (logisch ook wel )

maar het blijft gewoon gevaarlijk hoe je het ook wend of keert ...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:06

draumpje schreef:
:) fijn dat je het snapt (logisch ook wel )

maar het blijft gewoon gevaarlijk hoe je het ook wend of keert ...

Jaa klopt, alleen een verhaal al kan voor iemand die 'op het randje zit', de druppel zijn ..
Helaas.

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:10

Draumpje, het lijkt me in ieder geval verstandig als je de link niet openbaar op bokt zet.. Aan wie je hem verder pb't moet je zelf weten (ookal zou ik dat ook niet echt slim vinden) maar hier op bokt maak je het risico voor anderen wel erg groot ben ik bang

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:14

rommie schreef:
Draumpje, het lijkt me in ieder geval verstandig als je de link niet openbaar op bokt zet.. Aan wie je hem verder pb't moet je zelf weten (ookal zou ik dat ook niet echt slim vinden) maar hier op bokt maak je het risico voor anderen wel erg groot ben ik bang

daarom heb ik hem ook niet neergezet ...
en ik geloof ook niet dat ik ze ook niet per pb zou versturen ...

A0000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:48

Ok Zie trouwens ook nu pas jullie vorige reacties, rare pc...

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:09

Het is een ziekte die heel moeilijk te overwinnen is.
Ikzelf heb 2 jaar geleden ongeveer ook een tijd heeeeeeeeeel slecht gegeten omdat ik mezelf te dik vond.
Ik heb geluk gehad dat ik net op tijd de goede weg terug heb gevonden.......
Nu ben ik nog niet tevreden met mezelf, maar ik eet nu gewoon gezond en wat ik nodig heb.
Minder eten heeft geen zin, je valt op een verkeerde manier af, heb geen engergie meer en het gaat gewoon steeds slechter met je.
Het heeft geen nut.....

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:44

Ik raad iedereen aan om niet om pro-ana sites te vragen of zelf gaan opzoeken!!

Als je nu nog gezond bent, dan kun je alsnog krijgen wanneer je slecht in je vel zit en eventueel problemen hebt.

Ik had anorexia en door de forums zoals nu hier in deze topic, waar mensen om pro-ana sites vroeg en ook werkelijk de links ervan kreeg. Ik had dat links bekeken terwijl ik slecht in mijn vel zat. Ik weet wel nog heel goed dat ik toen gedacht had van: Anorexia lijk me niet zo slecht, mezelf wat dunner maken (wou ook als het kon verdwijnen, minder aanwezig, laat ik maar zo zeggen), maar niet zo gek dun zoals anderen op de sites en wie weet, pleeg ik wel zelfmoord door niks te eten. Ik wou toen ook liever dood, wou liever geen pijn, verdriet en eenzaamheid voelen, dan lijkt jezelf uithongeren of zelfmoord wel aantrekkelijk. Maar zoiets heb je niet in de hand!!! Dat ziekte neemt je gedachtes over en je gaat echt rare dingen denken en handelen!

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:38

de sites kunnen idd gevaarlijk zijn, of het nu een goede pro site betreft of een slechte
ik zal ook niemand zomaar een link geven , de enige persoon die van mij de info eerder heeft gekregen is een kennis die journaliste is en het voor research vroeg...

ik bedoel, hoeveel goeds sommige sites ook doen voor mensen die wel een eetstoornis hebben , het kan een trigger blijven voor mensen die slecht in hun vel zitten, labiel zijn maar nog geen stoornis hebben, net zoals Goldenflower hier boven mij al zegt
en dat wil ik niet op mijn geweten hebben ,

Renee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:46

Ik moet op school een betoog schrijven over Anorexia, en ging gister op zoek naar een paar plaatjes (vandaag moeten we info meenemen) en ik vond het toch erg! Had ondertussen genoeg plaatjes (3 ) en ben maar gestopt..

Hoe je er zo kan uitzien, echt vreselijk.. =(

Hannanas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:56

Draumpje, ik ben het redelijk met jou eens.
Maar pro ana sites zijn absoluut niet goed, oke dan heb je contact en dan? dan ga je niet dood vanwege zelfmoord maar van je gewicht. Dan ga je nog eens lekker van weetikveel 25% ondergewicht naar 35% ondergewicht en nog meer!
Als jullie zo nodig pro ana sites willen zien, google dan op 3e wereld kindjes of ga een programma kijken over oeganda en de honger daar.

Trouwnes, http://www.sabn.nl en http://www.eetstoornis.net/ dat zijn pas goede sites ( nee geen pro ana ). En die helpen je op weg naar beter worden, naar het realiseren van je probleem en ook je isolement.

neehoor, als die pro ana sites van t net kunnen worden geveegd... nog liever nu dan over een uur!

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:50

Hannanas schreef:
Draumpje, ik ben het redelijk met jou eens.
Maar pro ana sites zijn absoluut niet goed, oke dan heb je contact en dan? dan ga je niet dood vanwege zelfmoord maar van je gewicht. Dan ga je nog eens lekker van weetikveel 25% ondergewicht naar 35% ondergewicht en nog meer!
Als jullie zo nodig pro ana sites willen zien, google dan op 3e wereld kindjes of ga een programma kijken over oeganda en de honger daar.

de sites die jij geeft zijn idd hele goede sites met veel info ...
daar geeft ik je helemaal gelijk in
maar toch zullen we het dan oneens blijven over de PA sites weg van inet en ook de pro ana, kijk naar oeganda stelling, als ik dat lees zegt dat voor mij genoeg over jouw kennis over de zaken waar we het over hebben
de sites behelsen heel wat meer dan "kijk dit is skeletaal mager, stop met eten dan word je ook zo "
, eetstoornissen en vooral anorexia omvatten heel wat meer dan "dik voelen en dun willen zijn"
de psychologische achtergrond is veel gecompliceerder , helaas wel...
de sites die ik bedoel , die stellen heel duidelijk voorop dat een eetstoornis een ziekte is , en stellen ook voorop dat "genezing" uiteindelijk de enige oplossing is als je niet dood wilt gaan
maar dan moet je wel aan therapie toe zijn
anders heeft het geen nut

[quote="Hannanas"]

Trouwnes, http://www.sabn.nl en http://www.eetstoornis.net/ dat zijn pas goede sites ( nee geen pro ana ). En die helpen je op weg naar beter worden, naar het realiseren van je probleem en ook je isolement.
[quote] even terugpakkend op bovenstaande...
ik snap wat je hiermee bedoelt,
maar mensen die niet toe zijn aan "genezing" aan therapie...die zullen bij deze sites niets kunnen halen ... en contact met therapeuten etc zal alleen maar leiden tot frustraties en erger...
juist voor de mensen die weten dat ze ziek zijn maar nog! niet aan therapie toezijn zijn andere sites een uitkomst en een vangnet tot het moment dat ze wel aan therapie toe zijn

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:23

Citaat:
maar toch zullen we het dan oneens blijven over de PA sites weg van inet en ook de pro ana, kijk naar oeganda stelling, als ik dat lees zegt dat voor mij genoeg over jouw kennis over de zaken waar we het over hebben

Draumpje dit slaat helemaal nergens op! Mijn antwoord slaat op foto's, er zijn hier mensen die wel eens van die foto's willen zien.
Nou wat mij betreft zijn ondervoede kinderen kwa uiterlijk hetzelfde.

Ga mij niet vertellen wat alles inhoud oke? Danku.

Al die tips om onder eten uit te komen, om meer af te vallen, trucs, en weetikveelwat allemaal.

Maar misschien heb jij wel meer kennis van pro ana sites, dat kan, veel plezier er mee! ik ben heeel erg blij dat ik dat niet heb, ik hoef die oliebol niet , nu niet, nooit niet.

Pas eens op, wat jij concludeerd in je posts.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 22-06-06 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:25

Citaat:
de sites die ik bedoel , die stellen heel duidelijk voorop dat een eetstoornis een ziekte is , en stellen ook voorop dat "genezing" uiteindelijk de enige oplossing is als je niet dood wilt gaan
maar dan moet je wel aan therapie toe zijn
anders heeft het geen nut

Nou dat zijn duidelijk niet de absoluut zieke pro ana sites meid!

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:10

ik denk dat we in feite bijna hetzelfde bedoelen ...
ik ken de sites die jij bedoelt, de wandelende reclamefolders om het zo maar te noemen over hoe je toch maar zo snel mogelijk een gezellige anorexia skelet bent ...( idd het prototype pro ana sites die idd heel slecht zijn)

en daar kan ik idd heel kort over zijn, sluiten, verwijderen, weg ermee

maar er zijn gelukkig ook zeldzame "goede" sites...
die mij en andere met mij heel erg geholpen hebben om er geen eind aan te breien en ook daadwerkelijk hebben geholpen met hulp zoeken , realiseren dat het gewoon erg ziek was wat ik deed....
er zit alleen een flink gat tussen doorhebben dat het niet goed is wat je doet, en zeker niet gezond... en daadwerkelijk aan hulp toezijn

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:31

Pro-Ana betekent gewoon letterlijk "voor-anorexia"

Ik ben het er dus niet mee eens dat er ook goede pro-ana sites zijn.
Ook al vinden die mensen daar contact met elkaar en plegen ze daardoor niet direct zelfmoord, ze blijven elkaar ophitsen om meer af te vallen.

Als zo'n site zichzelf pro-ana noemt geven ze dus al aan dat ze voor anorexia zijn en dan je (wat mij betreft) niet zeggen dat er ook "goeie" van zijn.

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:33

als je de "goede" pro sites zijn niet zo zeer pro als de "slechte" het verschil tussen de twee is de ene groep promoot het echt
de zeldzame paar ...promoten het niet , maar bieden een veilige haven

Milou1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:34

Er word zoveel over gepraat door mensen die denken dat jij het wel gedaan zou hebben, maar dat kan niet. Niemand kan een ander anorexia aanpraten. Laboum ik vind je heel erg dapper. Zet hem alsjeblieft op!