Vogelgriep in Duitsland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equira

Re: Vogelgriep in Duitsland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:45

Angeliek schreef:
Jij denkt er ook lekker luguber over..

Luguber niet, ik word alleen een beetje moe van alle stresskippen. Er is hier nog geen vogelgriep en als het hier komt is het nog niet zeker dat je het krijgt en als je het krijgt is het niet zeker dat je dood gaat. Pffff, misschien loop je morgen ook wel onder een bus.... Ik snap niet dat mensen altijd zo vreselijk overdreven doen met deze dingen. Geniet van elke dag die je nog wel hebt, daar wordt je in beide gevallen beter van. Als je dood gaat heb je tenminste nog een leuke tijd gehad en als je blijft leven hoef je jezelf niet voor je kop te slaan dat je je druk gemaakt hebt om niets.

En uiteindelijk verzieken we onze eigen wereld, dus logisch eigenlijk dat de natuur een keer op zo'n manier ingrijpt tegen de overbevolking. Als er vroeger iemand ziek werd, werd diegene vanzelf weer beter of ging dood. Als er tegenwoordig iemand ziek wordt, komen er medicijnen en operaties aan te pas en zo verlengen we, tegen de natuur in, levens. Ben ik heel blij mee hoor en ik vind het ook goed!!!! Maar ik sta er niet van te kijken dat moeder natuur op deze manier terugvecht tegen onze wetenschap.

Onze laatste krielkip is inmiddels ook gevangen trouwens, hij is uiteindelijk in de val gelopen, dus bij ons is alles opgehokt. Mijn ouders hebben de oude kleine ren trouwens vandaag overdekt, zodat onze kipjes toch nog de buitenlucht in kunnen.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:02

WendyK schreef:
Angeliek schreef:
Jij denkt er ook lekker luguber over..

Luguber niet, ik word alleen een beetje moe van alle stresskippen. Er is hier nog geen vogelgriep en als het hier komt is het nog niet zeker dat je het krijgt en als je het krijgt is het niet zeker dat je dood gaat. Pffff, misschien loop je morgen ook wel onder een bus.... Ik snap niet dat mensen altijd zo vreselijk overdreven doen met deze dingen. Geniet van elke dag die je nog wel hebt, daar wordt je in beide gevallen beter van. Als je dood gaat heb je tenminste nog een leuke tijd gehad en als je blijft leven hoef je jezelf niet voor je kop te slaan dat je je druk gemaakt hebt om niets.

En uiteindelijk verzieken we onze eigen wereld, dus logisch eigenlijk dat de natuur een keer op zo'n manier ingrijpt tegen de overbevolking. Als er vroeger iemand ziek werd, werd diegene vanzelf weer beter of ging dood. Als er tegenwoordig iemand ziek wordt, komen er medicijnen en operaties aan te pas en zo verlengen we, tegen de natuur in, levens. Ben ik heel blij mee hoor en ik vind het ook goed!!!! Maar ik sta er niet van te kijken dat moeder natuur op deze manier terugvecht tegen onze wetenschap.

Onze laatste krielkip is inmiddels ook gevangen trouwens, hij is uiteindelijk in de val gelopen, dus bij ons is alles opgehokt. Mijn ouders hebben de oude kleine ren trouwens vandaag overdekt, zodat onze kipjes toch nog de buitenlucht in kunnen.

Hier ben ik het echt volkomen mee eens. De kans dat je onder een bus komt is nog groter! Wat een vreselijk gestress hier zeg. Jeetje...

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:09

En 50% overlevingskans als het hier in Nederland komt.. Lijkt me erg sterk. In Turkije was dat toch?, waar die twee kindjes en nog wat omkwamen door het virus? Daar is de griep dus ook, maar de helft van de bevolking is echt niet dood!

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:03

In duitsland 50 km over de grens, hadden ze ook alweer iets gevonden.. Wat precies weet ik niet meer, maar het had wel vogelgriep..
Tis dichtbij nu!

En ik hoorde net op het nieuws dat in Polen een dode zwaan was gevonden met het ook voor mensen vatbare virus

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:10

xxsweet schreef:
In duitsland 50 km over de grens, hadden ze ook alweer iets gevonden.. Wat precies weet ik niet meer, maar het had wel vogelgriep..
Tis dichtbij nu!

En ik hoorde net op het nieuws dat in Polen een dode zwaan was gevonden met het ook voor mensen vatbare virus

in duitsland, net over de grens, zijn ook al dode dieren gevonden met het voor mensen vatbare virus, namelijk h5n1
als het virus samenkomt met de mensengriep, krijgen veel mensen het dan kan een flink deel van de nederlandse (en wereld-) bevolking eraan doodgaan, maar dat percentage was lager dan 50% volgens mij,

en de overheid heeft NIET genoeg medicijnen en inentingen tegen die tijd....ik geloof dat ze een miljoen hebben, dus maar voor 1 op de 16 mensen....

Mellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:32

over de katten he?
kun je die nu beter binnen houden?
even gauw een vraagje hoor
wist dat er een topic was maar kan die zo gauw niet vinden.

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:59

Het hoeft nog niet, maar het wil niet zeggen dat je hem nu maar buiten moet lopen.. Je kunt natuurlijk altijd het zekere voor het onzekere nemen, want je weet nooit waar je kat mee in aanraking komt..
Maar als er nog geen waarschuwing voor is gegeven dan zou ik hem/haar gewoon buiten laten stappen hoor!

Mellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:09

ja, ik had al gezocht en er zou mogelijk een vogel zijn gevonden met het virus maar dat was nog niet zeker.
ik heb ze nog nooit een vogeltje zien vangen maar ja ben er ook niet 24/7 bij.
dan doe ik ze vandaag nog lekker naar buiten, heb al een kamertje ingericht voor als het niet meer kan.
bedankt voor je advies

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:50

Het komt nu wel erg dichtbij, letterlijk.
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:53

Ja, want in Zuidhorn, 10 km bij mij vandaag zou afgelopen donderdag ofzo een dode zwaan zijn gevonden.
We wachten af, ik ben voorlopig nog niet bepaald bang ervoor.
Ik leef van dag tot dag.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:58

ik moet zeggen dat ik onze kat ook mooi laat lopen....

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:33

en als het hier uitbreekt en je MOET ophokken omdat je anders een boete krijgt, laten jullie je kat dan ok nog steeds buiten?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:38

Desiree schreef:
en als het hier uitbreekt en je MOET ophokken omdat je anders een boete krijgt, laten jullie je kat dan ok nog steeds buiten?

Lijkt me toch van niet? Nu zijn mijn katten sowieso altijd al binnen, omdat de kans dat ze binnen enkele weken doodgereden of vermoord worden nog groter is dan dat ze uberhaupt ziek worden, maar als ik ergens gewoond had waar ze wel buiten konden, hadden ze absoluut tijdig binnen gezeten. Ik denk zelfs nu al. Liever wat te vroeg, dan te laat.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:40

ik vind het wel eng, want het gaat best snel, maar ik zie nog steeds mensen die hun kippen niet naar binnen brengen.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:15

Desiree schreef:

ja ik wel....
issie thuis dan issie opgehokt, en anders hebben we geen kat:p
ik zal de kat dan verder niet aaien ofzo....
denk echt niet dat alle boeren hier in de buurt hun stalkatten ophokken....arme beesten!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:41

En wat dan als er ergens vogelgriep uitbreekt omdat jij (en andere mensen) het niet nodig vindt om je kat binnen te houden? Beetje egoïstisch, vind ik.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:44

dus dan zou onze kat eerst een vogel moeten doden en dan vlak daarna nog een? onze kat jaagt verder nooit op vogels, en aangezien geen een kat hier op de buurt binnen wordt gehouden ga ik het denk ik ook niet doen..

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:49

Stel dat hij/zij een dode (besmette) vogel vindt, en die opeet? Je kunt moeilijk je kat de hele dag achterna lopen om te kijken wat die doet

Ik begrijp dat je je nu niet kunt voorstellen dat de kat beter binnen kan blijven, maar denk dat een aantal mensen er heel anders over gaat denken als ze zich daadwerkelijk in de gevarenzone bevinden.

Een ander punt, stel dat de zgn. wilde katten worden `geruimd`wat ga je dan doen?

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:57

dan zou ik haar buiten aan touw halen,
mocht de ophokplicht er komen, dan denk ik dat er veel katten ergens ver weg worden gedumpt....ik denk dat we, als de ophokplicht er komt, hier dan veel wilde katten krijgen....

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:03

Daar ben ik ook bang voor, en eerlijk vind ik dat niet tegenover die dieren. Zij hebben hier niet voor gekozen.

Als mensen hun verantwoordelijkheden nemen en er zorg voor dragen dat ze het binnenshuis naar hun zin hebben, zouden er niet zoveel dieren worden gedumpt. Een heleboel katten kunnen heus wel voor een periode binnen, maar ik heb meer het idee dat de bazen het teveel werk of drukte vinden...

Is niet voor jou persoonlijk bedoelt, missnynke, maar gewoon in zijn algemeenheid.

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:07

ik zou onze kat nooit dumpen, maar ze is al vrij oud dus om haar nu rigoreus in huis te houden vind ik niks. en aangezien ik verwacht dat de meesten zich er niet aan houden, ben ik ook niet echt van plan eraan mee te doen...

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:15

Dat is jouw keuze Ik denk er anders over, maar ik heb dan ook geen katten

Ben je niet bang dat ze `geruimd` wordt door mensen die geen loslopende katten op hun erf willen hebben? Ik heb van een aantal mensen vernomen dat (wanneer de vogelgriep uitbreekt) ze zelf maatregelen nemen als buren/omwonenden hun katten niet binnenhouden..

Alleen daarom zou ik mijn dieren al binnenhouden
Laatst bijgewerkt door Ann op 06-03-06 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:17

onze kat is altijd in "roepbereik" van onze boerderij, de mensen elkaar kennen elkaar goed en zouden zoiets niet doen....

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:10

ik sta er ook niet om te springen om onze stalkatten binnen te doen. Dan moet ik ze in de garage opsluiten of zo want uit de stal kunnen ze zo ontsnappen.Maar ik ga me er nu nog niet druk om maken hoor doe ik tegen die tijd wel.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:22

missnynke schreef:
Desiree schreef:

ja ik wel....
issie thuis dan issie opgehokt, en anders hebben we geen kat:p
ik zal de kat dan verder niet aaien ofzo....
denk echt niet dat alle boeren hier in de buurt hun stalkatten ophokken....arme beesten!

Heb je enig idee wat dan de gevolgen zullen zijn van die katten? Want die boeren krijgen een boete aan hun broek en dan zullen ze zeggen dat die katten niet van hen zijn. En dan worden ze afgeschoten. Voor jouw kat zal hetzelfde gelden. Je hebt dan geen keus hoor. Tenzij je er verder niet mee zit als ze afgeschoten wordt.

Ann schreef:
Daar ben ik ook bang voor, en eerlijk vind ik dat niet tegenover die dieren. Zij hebben hier niet voor gekozen.

Precies, dat denk ik ook. Het is niet eerlijk naar de dieren toe.

Ann schreef:
Als mensen hun verantwoordelijkheden nemen en er zorg voor dragen dat ze het binnenshuis naar hun zin hebben, zouden er niet zoveel dieren worden gedumpt. Een heleboel katten kunnen heus wel voor een periode binnen, maar ik heb meer het idee dat de bazen het teveel werk of drukte vinden...

Voor mensen die hun kat hierom al dumpen geldt dat zeker ja. Want ze hebben geen enkel gevoel voor de dieren als alles te veel moeite is.