Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anneke schreef:
Ik vind weldat ze die broeken en rokken maten terug hebben gedaan. Ik heb met een broek of rok maat 40, maar bij de H&M zit zelfs 42 aan de strakke kant! Daar word je weleens onzeker van hoor
Sorane schreef:winnythepooh schreef:Ja en overgewicht is ook een psychische ziekte die zich lichamelijk uit
Het is precies het zelfde alleen dan andersom.
Overgewicht is een psychische ziekte die zich lichamelijk uit?!?!
Ik heb veel onzin op Bokt voorbij zien komen maar dit slaat werkelijk alles.
Wat voorbeeldjes.
1. Je bent slank. Je hebt wat last van een ziekte en moet daarvoor aan de Prednison. Daar wordt je zo rond als een ton van. Binnen een paar weken zit je op maatje walvis. Niks psychisch aan.
2. Je sport al jaren fanatie 5 dagen in de week. Door een ongeval mag je niets doen en ben je voor ruim 4 maanden aan je bed gebonden. Je eet gewoon maar beweegt niet meer. Hup daar gaat je maatje 38. Ook hier niets psychisch aan de hand.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
Er zullen best mensen zijn die zich uit frustratie volvreten. Maar dat gaat lang niet altijd op.
Jamy schreef:In tranen van verdriet zitten veel eitwitten of iets wat je dik maakt iig. En er is onderzoek gedaan dat als je veel verdriet hebt en je dat niet uit (dus nooit huilt en alles opkropt etc) dat die eiwitten in je lichaam blijven en ze je dik kunnen maken. Dus het kan wel psychisch zijn maar het hoeft niet altijd.
Laura schreef:Ik gok zo dat niet half Ameirka last heeft van ene psychische stoornis, maar wel van een verkeerd eet- en beweegpatroon, verkeerde voedingsvoorlichting, en te makkelijke (slechte) keuzes.
Voordat iets ene psychische stoornis is, ben je weer een stukje verder, en heb je het echt over binge eating.
Freggel schreef:Dat komt ook veel vaker voor dan mensen denken omdat de meeste mensen zelf niet beseffen dat het zo is.
Bealy schreef:Aan het begin van de 21e eeuw heeft TNO een onderzoek uitgevoerd, dit onderzoek kreeg de attentie van Europese fabrikanten. Na meting van 1.260 Nederlanders bleek de bevolking dikker en langer te zijn geworden, zodat een nieuw stelsel van kledingmaten noodzakelijk werd. Daar zijn de Europese kledingfabrikanten het toen eens over geworden. Dus de maten worden wel degelijk ècht aangepast.
Jamy schreef:Je moet bij de H&M niet letten op de maten. Ik had een keer een shirtje gepast en ze waren super goedkoop dus ik denk neem er nog een mee, gewoon dezelfde. Trok ik hem later thuis aan was deze een stuk kleinerNou dat vind ik toch apart. En weet zeker dat het precies hetzelfde shirtje was.
Daarnaast heb ik de ene keer maat 34 van een vest, dan weer 40. Dan pas ik weer in een maatje 36 van broek, dan weer niet. Je kan dr niks op de gok meenemen je moet altijd ff passen.