H&M: Absurde maatvoering...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: H&M: Absurde maatvoering...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:22

Ja maar om nu te gaan zeggen dat alle dikke mensen psychisch niet in orde zijn...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:23

zegt iemand alle dan?

dat is altijd echt zo bokt
zet er overal bij, ik bedoel niet alle...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:08

Pff ik vind niet dat je moet gaan zeuren als je een gewoon gezond figuur hebt Weet je wel hoeveel leuke winkels er zijn met juist een kleine maatvoering? Bijvoorbeeld Mango?
Weet je wel hoe leuk het is dat de vollere dames onder ons ook leuke kleding kunnen kopen?
Ik ben het met je eens dat het niet gewoon moet worden dat steeds meer vrouwen overgewicht hebben, maar hier in Alkmaar kun je juist alleen maar de maten rond de 38 vinden hoor?
Ik grijp er haast nooit naast.

Ik vind wel dat ze die broeken en rokken maten terug hebben gedaan. Ik heb met een broek of rok maat 40, maar bij de H&M zit zelfs 42 aan de strakke kant! Daar word je weleens onzeker van hoor

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:14

Anneke schreef:

Ik vind wel dat ze die broeken en rokken maten terug hebben gedaan. Ik heb met een broek of rok maat 40, maar bij de H&M zit zelfs 42 aan de strakke kant! Daar word je weleens onzeker van hoor

Dat heb ik nou ook!
Normaal een 40/42 voor een broek, maar bij de H&M ineens een 44..
EN van shirts dan weer net andersom, normaal een m/l, en bij de H&M heb ik een m die me te groot is

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:33

Je moet bij de H&M niet letten op de maten. Ik had een keer een shirtje gepast en ze waren super goedkoop dus ik denk neem er nog een mee, gewoon dezelfde. Trok ik hem later thuis aan was deze een stuk kleiner Nou dat vind ik toch apart. En weet zeker dat het precies hetzelfde shirtje was.
Daarnaast heb ik de ene keer maat 34 van een vest, dan weer 40. Dan pas ik weer in een maatje 36 van broek, dan weer niet. Je kan dr niks op de gok meenemen je moet altijd ff passen.

Preddy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:35

Desondanks ben ik gek op de H&M, leuke basics voor leuke prijsjes.. En ach, de extra tijd die je kwijt bent voor zoeken en passen neem ik maar voor lief

winnythepooh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:43

Sorane schreef:
winnythepooh schreef:
Ja en overgewicht is ook een psychische ziekte die zich lichamelijk uit
Het is precies het zelfde alleen dan andersom.

Overgewicht is een psychische ziekte die zich lichamelijk uit?!?!
Ik heb veel onzin op Bokt voorbij zien komen maar dit slaat werkelijk alles.

Wat voorbeeldjes.
1. Je bent slank. Je hebt wat last van een ziekte en moet daarvoor aan de Prednison. Daar wordt je zo rond als een ton van. Binnen een paar weken zit je op maatje walvis. Niks psychisch aan.

2. Je sport al jaren fanatie 5 dagen in de week. Door een ongeval mag je niets doen en ben je voor ruim 4 maanden aan je bed gebonden. Je eet gewoon maar beweegt niet meer. Hup daar gaat je maatje 38. Ook hier niets psychisch aan de hand.

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

Er zullen best mensen zijn die zich uit frustratie volvreten. Maar dat gaat lang niet altijd op.

[/quote]

Nou dat is helemaal niet iets stoms... Mensen die zie zich om wat voor reden dan ook niet goed voelen die bijvoorbeeld worden gepest gaan ook snoepen en meer eten en wat gebeurd er dan dan worden ze dik dus het kan zeker wel door iets psychische zijn ik zeg niet dat dat bij alle dikke mensen zo is maar het kan wel dus het is echt niet iets stoms hoor het stom dat jij zo reageert...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:46

In tranen van verdriet zitten veel eitwitten of iets wat je dik maakt iig. En er is onderzoek gedaan dat als je veel verdriet hebt en je dat niet uit (dus nooit huilt en alles opkropt etc) dat die eiwitten in je lichaam blijven en ze je dik kunnen maken. Dus het kan wel psychisch zijn maar het hoeft niet altijd.

winnythepooh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:47

Jamy schreef:
In tranen van verdriet zitten veel eitwitten of iets wat je dik maakt iig. En er is onderzoek gedaan dat als je veel verdriet hebt en je dat niet uit (dus nooit huilt en alles opkropt etc) dat die eiwitten in je lichaam blijven en ze je dik kunnen maken. Dus het kan wel psychisch zijn maar het hoeft niet altijd.

Thanx....

Ik zeg ook niet dat het bij iedereen zo is maar er zijn best wel zulke gevallen....

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:53

Ik denk dat er wel meer van dit gevallen zijn dan men denkt. Vaak hoor je toch 'ja hij of zij eet gewoon te veel'. Maar wie weet wat erachter zit, dat kan je toch nooit van de buitenkant zien.

Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:59

Ik gok zo dat niet half Ameirka last heeft van ene psychische stoornis, maar wel van een verkeerd eet- en beweegpatroon, verkeerde voedingsvoorlichting, en te makkelijke (slechte) keuzes.
Voordat iets ene psychische stoornis is, ben je weer een stukje verder, en heb je het echt over binge eating.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:05

vind de broeken een veel raardere maatvoering. waarom niet meer normaal de 36 38 40 etc. nee nu is het 26 of zo'n dubbele maat van 30/30....rampen plan en ieder merk heeft een andere maat gewoon belachelijk

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:07

Die laatste maten die Woogy opnoemt snap ik niet eens

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:11

30/30 en 26 is niet moeilijk toch

stel dat er staat 28/32. Het eerste getal is de maat bij je buik enzo en de tweede is je lengte maat.
en verder zijn de maten 26,27,28,29,30 etc volgens mij spijkerbroek maten oid weet ik niet helemaal zeker. Maar volgens mij staat maat 38 gelijk aan 29 ofzo. Bij mij iig wel

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:27

Laura schreef:
Ik gok zo dat niet half Ameirka last heeft van ene psychische stoornis, maar wel van een verkeerd eet- en beweegpatroon, verkeerde voedingsvoorlichting, en te makkelijke (slechte) keuzes.
Voordat iets ene psychische stoornis is, ben je weer een stukje verder, en heb je het echt over binge eating.

Maar ik denk wél dat enorm veel mensen eten gebruiken als ''troostmiddel' en opvulling voor verveling. Om het dan allemaal gelijk een psychische stoornis te noemen gaat misschien wat ver maar een psychisch ongezonde manier van omgang met eten is het zeker.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:28

Dat denk ik ook Eliane
En ik verwacht dat dat veel vaker voorkomt dan dat sommige hier denken.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:35

Dat komt ook veel vaker voor dan mensen denken omdat de meeste mensen zelf niet beseffen dat het zo is.

Het zijn de kleine dingen die het doen. Mensen lijken gelukkig en tevreden maar dat vaak niet of niet helemaal wat zich toch vaak uit in een ontregeld eetpatroon. Dit geldt voor zowel over- als ondergewicht.

Al zie je dit meestal bij mensen die overgewicht hebben.

Dat dit vaker voorkomt dan vroeger zal ook wel weer te maken hebben dat veel mensen veel te druk zijn. Omdat alles maar moet en daarbij vergeten ze eens goed te kijken naar andere dingen.

We leven nu eenmaal in een wereld die steeds materialistisch is ingesteld en de meeste mensen gaan daarin mee. En lang niet altijd omdat ze dat echt willen.

Zo heel verhaal ik hoop alleen dat jullie het nog begrijpen
Laatst bijgewerkt door Freggel op 25-11-05 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:38

Ik heb heel veel geleerd van die 2 collega's van mij toen
En hoe ver dat gaat.

En de eerste jaren hebben ze daar ook niks over gezegd, dus ik dacht toen ook wel zo kortzichtig van, dan vreet wat minder.

Maar toen ik wist hoe het echt gaat bij zo'n persoon, heb ik me geschaamt voor de gedachte die ik ooit gehad heb daarover.

heel makkelijk lüllen als je er geen last van hebt, dat is wat ik ondertussen wel weet

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:39

Freggel schreef:
Dat komt ook veel vaker voor dan mensen denken omdat de meeste mensen zelf niet beseffen dat het zo is.

Helemaal mee eens

Ik snap het punt van dit topic ook wel, ik vind het ook echt absurd dat maten worden aangepast. Lijkt me ook geen gezonde ontwikkeling.

En natuurlijk staat dit helemaal los van het feit dat er ook leuke kleding moet zijn voor grote maten, dat is absoluut zo! Maar het aanpassen van maten vind ik echt absurd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:41

Ik vraag me nog steed af of ze wel aangepast zijn.
de een meent te merken van wel, de ander van niet.

En al is het wel zo, zoals ik eerder opmerkte, al pas ik bij wijze van ooit in 176, ik weet dondersgoed dat er een paar kilo af zou mogen.
En geloof me, iedereen met een maatje meer weet dat.

Dus of dat nu ineens veranderd door de maatverandering
of mensen daarom hun levenstijl anders maken
Nee, daar geloof ik niet in

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:45

De maten worden verzonnen door de fabrikanten en aangepast per land.

Zo kun je hier in NL een t-shirt kopen maatje S en die is anders dan exact hetzelfde truitje in bv Frankrijk.

En fabrikanten spreken ook niets met elkaar af. Als ik naar mijn dochter kijk die is nu 4 en niet overdreven groot maar die heeft kleding vanaf maatje 86 to 122 .

Ikzelf heb kleding liggen varierend van M tot XXL

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:51

Aan het begin van de 21e eeuw heeft TNO een onderzoek uitgevoerd, dit onderzoek kreeg de attentie van Europese fabrikanten. Na meting van 1.260 Nederlanders bleek de bevolking dikker en langer te zijn geworden, zodat een nieuw stelsel van kledingmaten noodzakelijk werd. Daar zijn de Europese kledingfabrikanten het toen eens over geworden. Dus de maten worden wel degelijk ècht aangepast.

Lennon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:51

Sorane, ik heb niet gezegd dat overgewicht een psychische ziekte is, maar dat het een psychisch probleem kan zijn...

En daar wil ik niet mee zeggen dat iedereen die overgewicht heeft een psychisch probleem heeft... Maar daar wilde ik gewoon mee zeggen dat de uitspraak 'anorexia is een psychische ziekte met een lichamelijk gevolg' evenzeer een tegengestelde heeft.

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:54

Bealy schreef:
Aan het begin van de 21e eeuw heeft TNO een onderzoek uitgevoerd, dit onderzoek kreeg de attentie van Europese fabrikanten. Na meting van 1.260 Nederlanders bleek de bevolking dikker en langer te zijn geworden, zodat een nieuw stelsel van kledingmaten noodzakelijk werd. Daar zijn de Europese kledingfabrikanten het toen eens over geworden. Dus de maten worden wel degelijk ècht aangepast.

Maar tussen eens worden en uitvoeren zit een wereld van verschil.

Dorée

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:29

Jamy schreef:
Je moet bij de H&M niet letten op de maten. Ik had een keer een shirtje gepast en ze waren super goedkoop dus ik denk neem er nog een mee, gewoon dezelfde. Trok ik hem later thuis aan was deze een stuk kleiner Nou dat vind ik toch apart. En weet zeker dat het precies hetzelfde shirtje was.
Daarnaast heb ik de ene keer maat 34 van een vest, dan weer 40. Dan pas ik weer in een maatje 36 van broek, dan weer niet. Je kan dr niks op de gok meenemen je moet altijd ff passen.

Heb precies hetzelfde gehad met een broek. Paste een keer een broek, zat heel goed. Hij was in de aanbieding dus ik dacht 'neem er nog een mee.' Ik pak dus precies dezelfde broek uit het rek, zelfde maat als ik gepast had. Kom ik thuis, blijkt de tweede broek een stuk kleiner te zijn, volgens mij wel twee maten. Dus ik ging in de broek kijken of ik me soms vergist had en de verkeerde maat per ongeluk uit het rek had gehaald, nee hoor, allebei precies dezelfde maat in het label. Heel apart..
Nu pas ik die toen te kleine broek wel trouwens