PvdA vs. PF

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:10

Das een goeie ja. Maar die van dat koken vond ik nog erger!

Sorry maar ik heb bij verzekeringsmaatschappij gewerkt: dat is gewoon big business hoor!!!!En ja dat is erg, maar hoezo verzekeringsmaatschappij aanpakken en Pim tegelijkertijd zijn gang laten gaan? Wat hij voorstelt is nog veel erger!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:17

verwijderd, was niet meer nodig.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 22-03-02 13:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-02 13:23

Gail schreef:
Sorry maar ik heb bij verzekeringsmaatschappij gewerkt: dat is gewoon big business hoor!!!!En ja dat is erg, maar hoezo verzekeringsmaatschappij aanpakken en Pim tegelijkertijd zijn gang laten gaan? Wat hij voorstelt is nog veel erger!!

Uhm... dat heb ik in ieder geval niet beweerd, dat je Pim zn gang moet laten gaan, ik had het alleen maar over verzekeringsmaatschappijen...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:30

Desiree schreef:
ik snap het niet, als ik achter deze topic kijk, zie ik de naam van Gail staan, maar als ik dan wil lezen wat ze geschreven heeft, zie ik mijn berichtje als laatste staan.

klopt, doet ie vaak de laatste tijd. als je een paar keer reload staat er wel de 9e pagina.

Wat anders Desiree; ik las net in het andere PF topic dat jij denkt dat ik me er zorgen om maak. Eerlijk gezegd maak ik me er helemaal geen zorgen om. Haha! Ik zie het allemaal wel en verheug me nu al op meer debatten en blunders van Pim. geen beter vermaak als leedvermaak.
Ik verwacht dat het kabinet binnen 3 maanden na verkiezingen zal vallen en dat we volgend jaar opnieuw naar de stembus mogen. Maar ik ken een heleboel mensen die zich WEL zorgen maken. En daar kan ik op zich wel inkomen. Maar echt zorgen maak ik me echt niet hoor. Pim valt vroeg of laat door de mand(hoewel ik vind dat hij al door de mand is gevallen) en dan zal nederland zien wie hij werkelijk is.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:37

lis"]
[quote="Lot schreef:
Het gaat hier bijna altijd over minderheden en asielbeleid. Maar in welke ;zoals Melkert het zo mooi uitdrukte; doodlopende straat wil Pimmetje ons leiden? Het moge duidelijk zijn dat uitspraken als geen moslims meer binnenlaten bij mij erg fout vallen: vre-se-lijk ongenuanceerd en fout. Maar dat is niet alles! Opsomming enkele plannen Pim:
Afschaffen huursubsidie
Voorlopig geen investering in zorg
En ook niet in onderwijs
Afschaffing AOW huidige vorm

Toelichting op alleen het laatste punt (anders wordt het verhaal zo lang): mensen die niet arbeidsongeschikt zijn geworden op het werk horen niet in de WAO. Dus krijg je kanker: pech! Je wereld staat op zijn kop, en Pim zorgt ervoor dat je qua financiën ook een lekkere kater krijgt. Bijverzekeren moet je je maar. Aha, dus de rijkeren hebben weer een voordeeltje hier.
Mijn zus heeft een hersenziekte en zat daarmee in de WAO. Met veel moeite en op eigen initiatief is ze weer voor 50% aan het werk. Los van veel psychische problemen gaat dat ook gepaard met bureaucratie en tegenwerking. Maar a la. Uit de WAO, zegt Pim. Verzeker je maar;.denkt hij nou werkelijk dat er ook maar één maatschappij is die haar wil hebben? Zelfs de hypotheek voor het huis dat ze met haar vriend wilde kopen leverde problemen op: de bijbehorende levensverzekering wilde mijn zus niet hebben! Niet dat ze dodelijk ziek is, of zich morgen door de kop schiet. Maar ze wordt niet geaccepteerd. Niet interessant voor de geldwolven van verzekeringsland. Want je dacht toch niet dat die er waren om een bepaalde zekerheid te creëren voor dit soort medelanders? Nee, die willen geld binnenhalen met graag zo min mogelijk risico!
Ik ben geen moraalridder of heilig boontje. Ik wil gewoon een sociale samenleving waar de mensen waar ik van houd niet verder worden gestraft voor de ellende waar ze in zitten. De minderheden, de minder bedeelden, de mensen met een achterstand, de anders gelovigen, de zieken.

En ik hoop dat mensen die tegen stemmen en dus voor Pim stemmen, zich realiseren waar die man Nederland wil hebben.

Afbeelding
helemaal mee eens.
[/quote]

Chapoo!Ik ook!!! En dan al die domme mensen die zeggen; Ja ik ga op PF stemmen! Sjonge jonge, lekker bekrompen. Dit heb ik hier ook al een aantal keer aan de kaak proberen te stellen, alleen mensen willen niet luisteren. Desiree. Je moet je stem gebruike op de juiste manier, niet als protest. Ook al krijgt hij het er niet doorheen. De punten zijn duidelijk die hij maakt. Inspelen opsentiment is leuk om naar te kijken, maar werkt niet in de politiek.......Ik denk ook trouwens dat weinig interlectuelen in nederland zullen stemmen op deze meneer.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:38

Beetje actie in de politiek vind ik niet verkeerd. Dan gebeurt er tenminste eens een keer iets. DAarvoor is pim ook al een goeie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:40

Desiree schreef:
Beetje actie in de politiek vind ik niet verkeerd. Dan gebeurt er tenminste eens een keer iets. DAarvoor is pim ook al een goeie.

Actie? Welke actie? Ik heb alleen nog maar loze kreten van die man gehoord.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:43

hij brengt de gemoederen danig in beroering en schudt alles wakker. De VVD die zich te veel heeft aangepast aan paars is nu weer helemaal terug aan het draaien door Pimmetje. Dat is natuurlijk wel om de verkeerde redenen. En mensen die op Pimmetje stemmen zijn niet dom hoor, kijk maar naar mij. hoewel.... ik weet het dus nog niet, ik ben er nog niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:46

Beetje schoppen noem ik geen actie. Plannen en dan graag inhoudelijk dat zou heel erg welkom zijn. Die man heeft geen idee hoe het moet. Een proteststem is een verloren stem. Als je er niet achter staat ga je toch niet stemmen op een man die alleen kan schoppen en thater maken, zodat zijn hoofd weer op tv is? Heb je zijn boek al gekocht?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:47

nope, heb zijn boek niet nodig. Ik zou ook blanco kunnen stemmen maar ik denk niet dat ik daarmee mijn mening kenbaar maak. En dat doe ik wel door op Pim te stemmen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:50

het enige wat we aan Pim te danken hebben is dat iedereen zich opeens in politiek verdiept. De een wat meer als de ander, maar over het algemeen heeft bijna iedereen een mening. Dus dat is zeker goed. Ik denk dat de opkomst erg groot zal zijn dit jaar en dat is mooi.
ik heb ook de neiging gehad om zijn boek te kopen, om meer inzicht te krijgen in de dingen die hij zegt, maar vertik het toch om die man financieel te steunen. Ik leen em wel in de bieb (als ik em ooit te pakken krijg).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:52

Maar zijn boek is zijn programma. Wil je dan niet weten waar je op stemt? Dat vind ik namelijk wel dom, sorry.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:53

Waar Pim voor staat is toch allang bekend? en dat is hier toch al lang in deze topic omschreven? als je dat ontgaan is, vind ik dat dom. sorry hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:54

Pim roept loze kreten en beweert dat de inhoud in zijn boek staat. heb je dat niet begrepen? dat vind ik...nou ja laat maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:57

lis schreef:
het enige wat we aan Pim te danken hebben is dat iedereen zich opeens in politiek verdiept. De een wat meer als de ander, maar over het algemeen heeft bijna iedereen een mening. Dus dat is zeker goed. Ik denk dat de opkomst erg groot zal zijn dit jaar en dat is mooi.
ik heb ook de neiging gehad om zijn boek te kopen, om meer inzicht te krijgen in de dingen die hij zegt, maar vertik het toch om die man financieel te steunen. Ik leen em wel in de bieb (als ik em ooit te pakken krijg).

Dat is waar, de politieke belangstelling is nog nooit zo groot geweest. Het feit dat je zijn boek mag kopen om te begrijpen wat hij precies bedoelt, vind ik ronduit belachelijk. Maar goed, er is nog genoeg klootjesvolk dat erin trapt helaas.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 13:59

HA, ik dacht eerlijk gezegd wel dat je zijn boek had gelezen Desiree, misschien moet je dat alsnog maar doen en dan pas bepalen of je op hem gaat stemmen. Want pas dan weet je volgens mij op wie/wat je gaat stemmen.
Ik ben het niet met je eens dat blanco stemmen weinig zin heeft. Deze stemmen worden wel geteld en juist als protest gezien.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 14:12

Nope, ga zijn boek niet lezen. Veel te vermoeiend. Ik ik behoor zeker niet tot klootjesvolk. Het klootjesvolk zijn in mijn ogen degenen die op de PvdA stemmen, Groen links en SP. Ik ben nog aan het twijfelen dus of ik op Pim zal stemmen, de redenen waarom ik het doe zijn al eerder beschreven. Programma's zeggen mij niets, omdat ze in het verleden ook al aanwezig waren bij verkiezingen en na de verkiezingen opzij waren gelegd.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 14:15

+ je steunt dan tenminste niet die idioot die van ons land een weinig sociale samenleving wilmaken, zie verhaal Lot. Of vind je het normaal en acceptabel wat hij wil?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 14:40

de samenleving is niet sociaal meer, alleen maar sociaal voor een groep die te veel zijn zin krijgt in mijn ogen. Pim is t.o.v. van mij sociaal als hij zegt "het land is vol" en de criminaliteit harder wil aanpakken.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 14:57

Desiree schreef:
de samenleving is niet sociaal meer, alleen maar sociaal voor een groep die te veel zijn zin krijgt in mijn ogen. Pim is t.o.v. van mij sociaal als hij zegt "het land is vol" en de criminaliteit harder wil aanpakken.

sorry desiree, maar je ziet het echt verkeerd. Pim is ook niet sociaal tegenover jou. Of ben jij zoiemand die denkt; 'dat overkomt mij niet'
Ook jij kan morgen over de kop van je paard vliegen en in een rolstoel terecht komen. 'Jammer dan' zegt Pim Fortuyn! Zoek het maar uit, verkoop je paard, ga maar wat kleiner wonen en leef van de bijstand. DIT is wat hij wil. kom op zeg.. is toch Asociaal??

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:00

mee eens. Pim is de man voor egocentrische mensen die alleen aan zichzelf denken en er van uit gaan dat hun dit soort andere dingen nooit zal overkomen. Helaas, kanker overkomt iedereen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:20

DAt is jullie mening, niet de mijne.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:20

Desiree schreef:

Nee niet sociaal, maar wel die grote groep slappe zakken aanpakken en dat linkse, "ach....laat ze toch" en nee je moet uitgaan van het goeide van een mens, power to the people bladiebla. En waarom zij rijk en de andere niet? Misselijk . Oprotten en werken en leren met die lazy ass. Als ik hard heb gewerkt, of ik ben gewoon slimmer als andere, of heb meer geluk, of om wat voor reden dan ook dat ik rijk(-er) ben. Dan moet ik dat opeens gaan delen met parasieten en sloebbers die te lamballerig zijn om een poot uit te steken (lees maar ff het progamma van SP en GroenLinks).

Wel is PF niet de oplossing hiervoor idd.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:26

Prima, je haalt me de woorden uit de mond. Zo kijk ik er dus ook tegen aan. Ga jij op de VVD stemmen?

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-02 15:31

Ja, ik ga zeker op VVD stemmen. En niet omdat ik rijk ben, nee omdat ik hou van rechtvaardigheid.