Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Gail schreef:Sorry maar ik heb bij verzekeringsmaatschappij gewerkt: dat is gewoon big business hoor!!!!En ja dat is erg, maar hoezo verzekeringsmaatschappij aanpakken en Pim tegelijkertijd zijn gang laten gaan? Wat hij voorstelt is nog veel erger!!
Desiree schreef:ik snap het niet, als ik achter deze topic kijk, zie ik de naam van Gail staan, maar als ik dan wil lezen wat ze geschreven heeft, zie ik mijn berichtje als laatste staan.
Ik zie het allemaal wel en verheug me nu al op meer debatten en blunders van Pim. geen beter vermaak als leedvermaak. lis"]
[quote="Lot schreef:Het gaat hier bijna altijd over minderheden en asielbeleid. Maar in welke ;zoals Melkert het zo mooi uitdrukte; doodlopende straat wil Pimmetje ons leiden? Het moge duidelijk zijn dat uitspraken als geen moslims meer binnenlaten bij mij erg fout vallen: vre-se-lijk ongenuanceerd en fout. Maar dat is niet alles! Opsomming enkele plannen Pim:
Afschaffen huursubsidie
Voorlopig geen investering in zorg
En ook niet in onderwijs
Afschaffing AOW huidige vorm
Toelichting op alleen het laatste punt (anders wordt het verhaal zo lang): mensen die niet arbeidsongeschikt zijn geworden op het werk horen niet in de WAO. Dus krijg je kanker: pech! Je wereld staat op zijn kop, en Pim zorgt ervoor dat je qua financiën ook een lekkere kater krijgt. Bijverzekeren moet je je maar. Aha, dus de rijkeren hebben weer een voordeeltje hier.
Mijn zus heeft een hersenziekte en zat daarmee in de WAO. Met veel moeite en op eigen initiatief is ze weer voor 50% aan het werk. Los van veel psychische problemen gaat dat ook gepaard met bureaucratie en tegenwerking. Maar a la. Uit de WAO, zegt Pim. Verzeker je maar;.denkt hij nou werkelijk dat er ook maar één maatschappij is die haar wil hebben? Zelfs de hypotheek voor het huis dat ze met haar vriend wilde kopen leverde problemen op: de bijbehorende levensverzekering wilde mijn zus niet hebben! Niet dat ze dodelijk ziek is, of zich morgen door de kop schiet. Maar ze wordt niet geaccepteerd. Niet interessant voor de geldwolven van verzekeringsland. Want je dacht toch niet dat die er waren om een bepaalde zekerheid te creëren voor dit soort medelanders? Nee, die willen geld binnenhalen met graag zo min mogelijk risico!
Ik ben geen moraalridder of heilig boontje. Ik wil gewoon een sociale samenleving waar de mensen waar ik van houd niet verder worden gestraft voor de ellende waar ze in zitten. De minderheden, de minder bedeelden, de mensen met een achterstand, de anders gelovigen, de zieken.
En ik hoop dat mensen die tegen stemmen en dus voor Pim stemmen, zich realiseren waar die man Nederland wil hebben.

lis schreef:het enige wat we aan Pim te danken hebben is dat iedereen zich opeens in politiek verdiept. De een wat meer als de ander, maar over het algemeen heeft bijna iedereen een mening. Dus dat is zeker goed. Ik denk dat de opkomst erg groot zal zijn dit jaar en dat is mooi.
ik heb ook de neiging gehad om zijn boek te kopen, om meer inzicht te krijgen in de dingen die hij zegt, maar vertik het toch om die man financieel te steunen. Ik leen em wel in de bieb (als ik em ooit te pakken krijg).
Desiree schreef:de samenleving is niet sociaal meer, alleen maar sociaal voor een groep die te veel zijn zin krijgt in mijn ogen. Pim is t.o.v. van mij sociaal als hij zegt "het land is vol" en de criminaliteit harder wil aanpakken.
Desiree schreef:de samenleving is niet sociaal meer, alleen maar sociaal voor een groep die te veel zijn zin krijgt in mijn ogen. Pim is t.o.v. van mij sociaal als hij zegt "het land is vol" en de criminaliteit harder wil aanpakken.
. Oprotten en werken en leren met die lazy ass. Als ik hard heb gewerkt, of ik ben gewoon slimmer als andere, of heb meer geluk, of om wat voor reden dan ook dat ik rijk(-er) ben. Dan moet ik dat opeens gaan delen met parasieten en sloebbers die te lamballerig zijn om een poot uit te steken (lees maar ff het progamma van SP en GroenLinks).