22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Re: 22+ Wat was voor mij normaal en voor jullie nog niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:34

Er schoot me gisteren in een keer weer wat te binnen... op het schoolplein gingen we hinkelen en thuis tekende we dat met stoepkrijt op het asfalt, of we gingen de handstand doen en dan, god hoe heette dat nou? dat ging je met z'n 4en tegen elkaar aanstaan tegen de muur. De langste moest dan altijd als laatste

Er schoot me ook nog dat briljante balspel te binnen... "stand in de bal?" gooi je de bal, iedereen rennen, zodra degene de bal heeft moet iedereen stil staan en dan die stappen, en uiteindelijk ga je dood
Geweldig vond ik dat!

Laatst heb ik met mijn klasgenoten alles dvd's van de snorkels gekeken. Aantal afleveringen zijn opnieuw uitgebracht. Wisten jullie dat iedere aflevering maar 10 minuten duurde!!!! Voor mijn gevoel duurde een aflevering een uur! Zaten wij daar bedrogen na de eerste aflevering "nu al afgelopen?" Moet zeggen dat je je herinneringen aan iets beter een herinnering kunt laten blijven.... blijf lekker in die waan...
Vroeger speelde ik altijd een spel op school "thuis in het milieu" dat vond ik zo fantastisch! Mannetje laten douche, ramen dicht, verwarming uit, krant weggooien... geweldig! Heel internet afgezocht naar het spel en na maanden zoeken eindelijk iemand gevonden. Het hele spel werd gewoon gemaild zo groot was het dus. Toen ik het speelde...... damn, wat erg.... "dat ik dit leuk heb gevonden"

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 11:02

Vroeger had je ook een elastiek die je om je voeten moest doen. Er stonden dan 2 meisjes die dat elastiek vasthadden met hun benen en dan moest je bepaalde oefeningen doen.

Zo had je meerdere niveaus

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:45

Ik ben zelf ook nog een mega puber,

Maar ik denk dat alles veel vroeger gaat en dat het allemaal steeds normaler wordt.

Bijvoorbeeld, mobieltjes, kleding, roken maar ook sex en drugs.
Er wordt gewoon veel eerder mee begonnen.

Op het moment ben ik daar blij mee, maar of ik daar nog blij mee zal zijn als ik zelf kinderen zal hebben, dat denk ik niet.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 15:26

Ik ben ook 22+ (30 om precies te zijn) en kan ook verschillende dingen herinneren...
Wat te denken van de televisiezender. We hadden vroeger alleen Nederland 1 en 2. Alleen op woensdag middag en zaterdagmiddag werden kinderprogramma;s uitgezonden. Moet je de kids van tegenwoordig zien! Er zijn zenders waar alleen voor hun programma's gedraaid worden....
Idd gsm'tjes hadden we toen niet, pc's ook niet. Verena van 2 heeft haar eigen toetsenbord , en er zijn spelletjes op haar nivo.

Make up kreeg ik toen ik in de 6e klas zat (nu groep 8, voor de tieners onder ons), maar dat deden we niet op als we naar buiten gingen, maar maakten ons binnen op en deden verkleedkleren aan.... (met name de hoge hakken van moeders waren populair).

Ach ja, tijden veranderen. Mijn moeder vertelde wel eens wat uit haar jeugd, en als je dat dan weer vergelijkt met die van mij . Dat is nou evolutie!

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 16:36

prachtig ja: en er we hadden zo'n printer waar dan gaatjes aan de zijkanten zaten die je er af moest scheuren en speelden Prince of Percia, Pacman inderdaad en ja op school kregen wij ook thuis in het milieu op de computer, oe dat was echt een supertof spel en moeilijk om een week door t komen! en ik heb echt heel lang tot mn 16e ofzo een walkman gehad. en je haalde in de winkel allemaal van die computerspelletjes op een diskette en als je op vakantie ging kreeg je zo'n klein computerspelletje waarop je tennis ofzo kon spelen

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 16:58

zo'n printer hadden wij ook, maar toen was ik al een stuk ouder... ook een jaar of 16 ofzo denk ik. De walkman kreeg ik op mijn 16e denk ik, toen ik naar groningen op school ging en dus bijna een uur in de bus zat....

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:10

Ik heb trouwens een van de eerste nintendo's nog!
Game&watch .. een plaatje
Afbeelding

Afbeelding

Die moet je uitklappen, gaan 2 van die platte batterijen in, met zo'n "heerlijk" deuntje ding doet het nog steeds.. uit 82/83

Ik hier de muziekjes!!! Voor degene die vroeger ook met het ding speelde Het muziekje "dead" kan ik me nog maar al te goed herinneren, hahahaah. Er zat geen "uit" knop op dat ding... dus als je dan dood was... bleef dat muziekje maar aanstaan... net zolang tot de batterijen op waren! HAHAHAAH

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:14

Mijn vriend heeft een paar jaar geleden zijn eerste nintendo verkocht. Geloof het of niet, maar die oude computerspelletjes zijn nu best wat geld waard

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 23:26

Ik heb hier zelfs nog twee werkende atari spelcomputers liggen.
Daar heb ik ook heel wat uren mee gespeeld.

Er is ook nog een tijdje een serie geweest over Mario, maar dat was al wat later geloof ik.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 04:17

och ja stand in de bal. dat wilde ik altijd spelen, maar mijn twee broers vonden er geen bal aan.

Duren de snorkels echt maar 10 minuten?

ShadowFox, jij het een dure zakcompuyer. Ik had er maar 1 met een klein schermpje. We hadden een race spel. Echt cool vond ik dat.

En idd hinkelen en de lolobal.

En het mileurspel ken ik ook. Dat was erg leuk om te doen. Zou er nu niets meer aanvinden denk ik.

Ik moest met de handstand altijd als eerste. En dan moet je dus als langste blijven staan!

Ook favoriet was de freggles grot! Heb hem nu als ringtone.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:37

ShadowFax schreef:
Er schoot me gisteren in een keer weer wat te binnen... op het schoolplein gingen we hinkelen en thuis tekende we dat met stoepkrijt op het asfalt, of we gingen de handstand doen en dan, god hoe heette dat nou? dat ging je met z'n 4en tegen elkaar aanstaan tegen de muur. De langste moest dan altijd als laatste

Er schoot me ook nog dat briljante balspel te binnen... "stand in de bal?" gooi je de bal, iedereen rennen, zodra degene de bal heeft moet iedereen stil staan en dan die stappen, en uiteindelijk ga je dood
Geweldig vond ik dat!

Laatst heb ik met mijn klasgenoten alles dvd's van de snorkels gekeken. Aantal afleveringen zijn opnieuw uitgebracht. Wisten jullie dat iedere aflevering maar 10 minuten duurde!!!! Voor mijn gevoel duurde een aflevering een uur! Zaten wij daar bedrogen na de eerste aflevering "nu al afgelopen?" Moet zeggen dat je je herinneringen aan iets beter een herinnering kunt laten blijven.... blijf lekker in die waan...
Vroeger speelde ik altijd een spel op school "thuis in het milieu" dat vond ik zo fantastisch! Mannetje laten douche, ramen dicht, verwarming uit, krant weggooien... geweldig! Heel internet afgezocht naar het spel en na maanden zoeken eindelijk iemand gevonden. Het hele spel werd gewoon gemaild zo groot was het dus. Toen ik het speelde...... damn, wat erg.... "dat ik dit leuk heb gevonden"

Dat stand in de bal ken ik ook ja. Erg leuk .

Iemand gister tvtoppers gezien? Over nostalgie gesproken >

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:38

Tyrza schreef:
Vroeger had je ook een elastiek die je om je voeten moest doen. Er stonden dan 2 meisjes die dat elastiek vasthadden met hun benen en dan moest je bepaalde oefeningen doen.

Zo had je meerdere niveaus

Da's dat elastieken toch? Dat ken ik ook. Moest je bepaalde figuren maken of zo.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:39

orri schreef:
Een sticker krijgen ze nog steeds als ze hun dictee goed maken

Echt? Ik wil weer naar de basisschool

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:41

Cer schreef:
Ooooh wat ik wel nog kreeg, in de wat rijkere periode, was zo'n bewegende babypop. Die kon kruipbewegingen maken (echt ver kwam ze niet hoor) WAT een eng ding zeg...brrrr

Ik had een holly hobby slaapkamer. GAf er geen reet om want ik was niet van de poppen . Maar ja mijn mams he. Dus ik ruilde mijn poppen altijd met mijn broer, die ze wel leuk vond, met de racebaan en autootjes enzo . Het is goedgekomen met mijn broer hoor .

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:42

Saskia schreef:
Ik ging ook naar schoontuin en op woensdagmiddag ook naar één of andere club, waar we zangspelletjes deden ("Bingo is zijn naam", "Groen is gras" etc), je kon er knutselen, boekjes lezen (Donald Ducks, Tina). En als het afgelopen was, mochten we allemaal voor een kwartje snoep uitkiezen. We mochten echt uuuren kiezen en wisselen in mijn herinnering! Super! Je had dan ook echt best veel! (Hoewel het op was eer ik die anderhalve staart door, thuis was )

Hadden wij ook. In de oude wester in Arnhem . Maar ja, knutselen was niet mijn ding. De kinderdisco op vrijdagavond was wel heel leuk. *denkt met weemoed terug aan de danspasjes van toen*

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:44

ShadowFax schreef:
Mijn kinderen schop ik later gewoon de straat op hoor... msn en internet is verboden... pc komt in een "geheime" kamer

Ik ook, als ik ze krijg. Want dat is onbetaalbaar. Lekker buiten in de frisse lucht. Belletje trekken, bloemen plukken en er parfum van stampen, krijten, rollerskaten, hoelahoepen etc. etc. Bewegen. Een uurtje achter de pc ok, maar niet langer.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:47

MSQuincyTE schreef:
Toen ik 13 jaar was had ik nog nooit van een mobiele telefoon gehoord.
En make up gebruikte ik ook niet en nu ook niet.

Make up ook niet. Toen niet en nooit niet. Is alleen maar lastig.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:50

Hanneke_S schreef:
prachtig ja: en er we hadden zo'n printer waar dan gaatjes aan de zijkanten zaten die je er af moest scheuren en speelden Prince of Percia, Pacman inderdaad en ja op school kregen wij ook thuis in het milieu op de computer, oe dat was echt een supertof spel en moeilijk om een week door t komen! en ik heb echt heel lang tot mn 16e ofzo een walkman gehad. en je haalde in de winkel allemaal van die computerspelletjes op een diskette en als je op vakantie ging kreeg je zo'n klein computerspelletje waarop je tennis ofzo kon spelen

Prince of persia was al 286 toch? En wat te denken van Leisure Suit Larry .

Ik heb nog een spel gespeeld, Ports of call. Was je in het bezit van een schip en moest je de wereld over varen dingen verplaatsen. Soms een aanbod om cocaine te vervoeren om zo even een miljoen binnen te slepen . Zag er grafisch niet uit maar het was leuk

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 07:51

En om mijn monoloog te besluiten.

Wat te denken van stoepranden? Met de bal de stoeprand raken en punten krijgen .

En heeft een van jullie nog engels op de basisschool gehad. Follow me heette het. Was ook leuk.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 08:25

Offe... Jongens en meisjes-pakkertje

Ik heb wel Engels op de basisschool gehad maar ik heb echt geen flauw idee meer hoe dat heette... We leerden toen wel dat liedje van 'This old man, he played one, he played knick-knack on my drum'

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:18

Faas schreef:
En heeft een van jullie nog engels op de basisschool gehad. Follow me heette het. Was ook leuk.

Ja, uit de hello-you!
Oh my god, al die bladen... de okki, tapoe of hoe heetten ze nou... de BOBO! Mijn god. En de sam sam kregen we altijd gratis, maar die belande dan ook vrij snel in de prullenbak

Ik was nergens lid van... ja, de penny
Kennen jullie trouwens nog dat paardenblad "wereld van paard en pony"? Dat was zo'n goed informatief blad! itt. de penny bijv. En op een dag werd het niet meer gemaakt... echt jammer was dat.

Hadden jullie ook een groententuintje op school? Bij mij kwamen er radijsjes uit de grond

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:25

Ik heb vorig jaar nog via Marktplaats een aantal oude WPP's gekocht voor een euro ofzo Echt geweldig Ik had ze vroeger allemaal maar die zijn vast bij een of andere verhuizing verdwenen want ik kon ze nergens meer vinden...

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:59

ShadowFax schreef:

Ja, uit de hello-you!
Oh my god, al die bladen... de okki, tapoe of hoe heetten ze nou... de BOBO! Mijn god. En de sam sam kregen we altijd gratis, maar die belande dan ook vrij snel in de prullenbak

Ik was nergens lid van... ja, de penny
Kennen jullie trouwens nog dat paardenblad "wereld van paard en pony"? Dat was zo'n goed informatief blad! itt. de penny bijv. En op een dag werd het niet meer gemaakt... echt jammer was dat.

Hadden jullie ook een groententuintje op school? Bij mij kwamen er radijsjes uit de grond

ja de okki enz had ik ook. Bobo bestaat volgens mij nog steeds?
Bestaat dat tijdschrift 'de Ponyclub' nog? Met Rakker, die zwarte shetlander!! dat blad vond ik leuker dan de Penny. Vooral de stripjes van Rakker waren leuk!

Ja een tuintje had ik ook,eerst via school., maar ik vond het zo leuk dat ik een tijdje een eigen tuintje heb gehad groeide als een tierelier, had zonnebloemen van bijna 3 meter hoog

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:09

Follow me was volgens mij niet uit de Hello You. Tenminste, ik ken de hello you niet. Was een teleac cursus en elke keer mochten we tv kijken in de 'aula' en dan oefeningen maken .

Wereld van Paard en Pony heb ik er ook een paar van gehad

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:32

Faas schreef:
Wereld van Paard en Pony heb ik er ook een paar van gehad

Ik ook, goed blad was dat!