Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re: Ik wil geen kinderen, nou en!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:57

Je hebt ook nog bewust kinderloos Knipoog.

Ik snap het probleem eigenlijk nooit hoor. Iemand wil geen kinderen. Nou, prima, hun keus. Die heb je maar te respecteren en niet zeuren van 'ach het komt nog wel bij jou'. Nonsens, respecteer die keus.

Ruud en zijn vrouw en wij zijn vrienden. Doen geregeld wat samen, kunnen goed met elkaar overweg etc. etc. Nu heb ik niet een uitgesproken kinderwens maar ik weet ook niet of ik kinderloos zal blijven. Is dat voor hen een reden om ons te dumpen tzt? Ik hoop het niet. Zou een flinke domper van een vriendschap zijn. Andersom idem dito. Zij willen het beslist niet. Hoezeer ik me ook moeder zou voelen in een dergelijke situatie (die ik nog lang niet zie komen) ik heb hen ook te respecteren. Is dat voor ons een reden om hen te dumpen? Hoop ik niet. Zou voor hen een domper zijn (ervanuitgaande dat zij ons gezelschap net zo waarderen als andersom Haha! )

Wat ik wil zeggen? Toevallig zijn wij bevriend en reageren ook beide in het topic. Maar heel veel mensen raken zwanger en dan ineens is het kind voor en kind na. Dat mensen dat vervelend gaan vinden kan ik heel goed begrijpen. Er is echt meer dan kinderen en ik weet zeker dat als wij ooit kinderen zouden krijgen en wij voeden ze op een nette manier op ze evengoed ome Ruud nog aardig vinden hoor. Alleen, tja, rijden ze het karretje tegen Ome Ruud's benen aan mag ie van mij een tik terug geven. Ze moeten de gevolgen van hun actie onder ogen zien en als dat een standje is van iemand en ze hebben het verdiend dan zij het zo. Ik kan ze ook niet beschermen als ze 20 zijn. Sterker nog dan mag ik het niet eens meer van ze. Iedereen doet moeilijk over dat doe je niet bij een kind maar ik vind dat dus geen probleem mits binnen de perken. En als mijn kind iets doet, mag ie iets terug verwachten. Leert ie meteen dat actie reactie is. Maar nogmaals, binnen de perken.

Hoe weet ik zo zeker dat ik zo ben? Nou, ik ben twee druppels water met mijn mams. Nuchter, consequent en geen gezeur. Praten mag, is zelfs goed. Uitleg mag gevraagd worden maar geen urenlang gezever over ik wil lolly en mag het niet. Waarom dan? Niets ervan. Verder ging alles ook gewoon door zoals het was alleen dan met kinderen. Wij gingen mee naar kattenshows, sliepen desnoods in een bedje onder de kooien, wij gingen mee op visite maar dienden ons te gedragen. Hoefden daardoor weer niet apart in een hoekje te zitten. Enz. enz. Mijn moeder zette niet ineens alles opzij omdat er een kind was. En gelukkig maar.

Nu wil ik niet direct alles over een kam scheren maar je ziet het wel vaak gebeuren. Vrouw wordt zwanger en de hele vriendenkring moet het weten. Ach het is zo leuk, kijk nou toch wat leuk, jullie moeten ook bla bla bla. Frankly? Als het ooit zover mocht komen hoop ik dat Ruud en vrouw net zo bot tegen mij zullen zijn als het voorbeeld met het karretje. Ofwel: vette schop onder mijn reet en even beide benen op de grond. There's more in life remember?

Zo. Nou ja dat is dus mijn mening Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:58

Sammie schreef:
Maar waarom dan niet adopteren? Er zat heel veel kinderen die een beter leven kunnen krijgen als deze mensen niet zo zitten te zagen op hun eigen lichaam (dat het helaas niet zo goed doet). Waarom die kinderen dan niet een handje helpen ipv hun kans nog kleiner maken.

Juist. Bied een ander kind een kans op een goed leven. Jij kunt zoveel betekenen voor een kind dat misschien anders wel kansloos is.

En dan komt weliswaar het argument 'ja maar dat is anders dan van je zelf'. Right. Maar de natuur heeft het blijkbaar niet zo bedoeld.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:01

de regels voor adoptie zijn enorm streng meer dan de helft van de huidige ouders zou al niet in aanmerking komen

wij ook niet omdat ik ziek ben ,..

helaas wijken daarom veel mensen uit naar het buitenland voor adoptie
ipv een nederlands kindje adopteren

en daarmee houden ze helaas ook de kinder handel in stand helpen
veel mensen in arme landen krijgen betaald voor een kindje (babytjes althans) en zoals in bepaalde landen de ter adoptie stelling van meisjes
omdat jongens geliefder zijn , in bepaalde landen

maar ook een buitenlands kindje adopteren is niet zo simpel als het klinkt , daarbij kost het heel veel tijd (jaaaaaaren) en ook heeel veel centjes , heeeeeeeel veeel centjes

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 01:48

Fasel schreef:
Nu wil ik niet direct alles over een kam scheren maar je ziet het wel vaak gebeuren. Vrouw wordt zwanger en de hele vriendenkring moet het weten. Ach het is zo leuk, kijk nou toch wat leuk, jullie moeten ook bla bla bla.

God ja. Als een vriendin gelukkig is dan gun ik haar dat en wil ik best meeleven, maar spaaaaaar me de details van luierinhoud, tepelkloven, nachtelijke dramas, Exorcist-achtige overgeefsessies, eerste 'woordjes' (ga-ga is ook een woord he.. radio gaga.. kind heeft goed naar Wham geluistert en is duidelijk een genie) en zindelijkheidstraining.

Als mensen niets met paarden hebben wijd ik daar niet meer als een paar zinnen aan ("Ja gaat goed hoor, hij staat lekker te luieren in de wei!") en zoek dan naar een topic dat we allebei interessant vinden..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 02:00

Super gezegd Faas OK dan!

Dat is toch juist ook mooi voor een kind als je die opvoeding meekrijgt , respect krijgen en warmte en liefde , maar geen dramatisch gedoe.

Ik snap het wel hoor dat sommige mensen hun kind helemaal vereren over hoe geweldig het wel is , maar als je dat zo eens eventjes aanziet en aanhoort dan heb ik het na een paar minuten ook wel weer gehad hoor , die kleine blagen komen overal mee weg omdat ze zo schattig zijn , iedereen in rep en roer want de kleine is er , alles draait ineens om dat kind en dat kind krijgt van iedereen de volle aandacht...... lekkere schok is dat ook als je wat ouder wordt en ineens niemand je meer bijzonder vindt en de dingen die eerst schattig waren ineens niet meer mogen Tong uitsteken

Ik vind het alleen maar goed als een kind al jong leert zich te gedragen en inderdaad meekrijgt hoe het gaat in de echte wereld : actie - reactie enzo , het hele verhaal hoe je het hierboven uitlegt Lachen

Ik zelf ben nooit zo'n fan geweest van die hele kleine hummels , zelfs toen ik zelf pas een jaar of 2 was vond ik het al irritante snottebellen , moest ik al niks van die jammerende schreeuwers hebben Tong uitsteken

Ik denk dat ik van kleins af aan al de verkeerde babies en peuters heb gezien ofzo want ik had er best wel een natuurlijk "afkeer" van al van kleins af aan , was ook verreweg de jongste van de familie , ging als peuter steeds mee naar de klas van mijn 4 jaar oudere zus...heb heel weinig met ukkies te maken gehad en als er al eens 1 langskwam dan was het zo'n verwend klagerig snotjong , je weet wel , zo'n constant TE aanwezig jammer-gezicht met een vies druppende snottebel op de hele bovenlip , en dat ze dan zo dom zitten te kijken de hele dag...dat beeld had ik als peuter al van andere peuters en dat is nooit helemaal weggetrokken.

Nu tegenwoordig weet ik wel heel zeker dat ik zelf later kinderen wil , als zich eerst even een lieve pappa aandient Knipoog

Ik heb er ook geen enkele twijfel over , zodra ik zelf kinderen zou krijgen dan is dat sterke moedergevoel er absoluut , en ik heb er ook alle vertrouwen in dat de opvoeding wel los zal lopen , want dat is iets wat ik WEL goed kan.

Als je zo om je heen kijkt naar hoe mensen hun huisdieren opvoeden en houden , van die ontevreden en ongemanierde draken die het bloed onder je nagels vandaan halen , anderen tot last zijn met hun gebrek aan manieren , en dan het idee dat die een kind op moeten gaan voeden.... Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind kleine kinderen nog steeds "jekkie" , weet niet wat ik ermee aan moet , heb er geen ervaring mee.... maar op zich kan ik er redelijk mee omgaan als het eens zo uitkomt.

Ook daarom (behalve de gebruikelijke redenen Knipoog ) zou ik graag zelf kinderen willen : zodat ik wat die sociale vaardigheden betreft flink bijgespijkerd wordt en ik niet meer de ieks-kriebel voel als er zo'n hummel ten tonele verschijnt waar ik nu dus weinig mee heb Scheve mond

Soms zie je WEL hele leuke lieve kindjes gelukkig , dat doet me ook goed , pas nog bij de boekhandel echt een ge-wel-dig babietje , niet zo'n enge kwijlebal maar een verdraaid bijdehand en wijs meidje zeg , kon net rechtop zitten denk ik , ze zat ergens half op te knabbelen , we keken elkaar zo eens aan en we hadden ineens allebei zo'n grote grijns naar elkaar , dat was wel lief , zo'n echt contact-momentje .

Leuk hummeltje was dat , ook een beetje "meepraten" zachtjes terwijl er van kunnen praten bij zo'n uk natuurlijk nog geen sprake was , maar ook bij het dag zeggen van moeder en vader tegen de kassamevrouw was het : "Bha" heel gezellig lief uitgekraamd , bijdehand ding in ieder geval Lachen

Zo1 mogen ze van mij wel komen brengen Tong uitsteken

Ik wil wel kinderen , zwanger zijn zie ik ook niet tegenop....behalve dan die laatste maanden met zo'n auw-uitgerekte-buik-enorme bult , en dat bevallen daar moet je al helemaal niet aan denken , wat een verschrikkelijk idee zeg.......

En je zal zo'n jankerd krijgen die de eerste maanden constant ligt te krijsen...o verschrikking.

Er moet dus wel een pappa met een hele grote kinderwens aanwezig zijn voor ik eraan begin Knipoog

En dan zo normaal mogelijk doen met dat kind , er geen gigantische ophef over maken , juist zo sociaal mogelijk opvoeden Lachen

Dat gezemel hoe geweldig een kind wel niet is daar krijg ik ook een punthoofd van Rolleyes

Tuurlijk is het leuk als JOUW kind dat stadium bereikt heeft ,
maar het is heus niet meteen zo'n wereldwonder als sommige mensen denken , zijn er een paar miljard voor geweest en er zullen er ook nog wel een paar na komen denk ik zo Knipoog

Dat gemiep over hoe knap het wel niet is dat hij na 1 keer ome Piet te hebben gezien , en 3 weken later bij opa op een foto ome Piet aanwijst en zegt : "Fiet".... tsja hartstikke leuk joh dat hij/zij dat onthouden heeft OK dan!

Maarja als je er dan 10 minuten later nog niet over uit kan hoe ontzettend knap het is van dat kind..... pffffft.

Ik zeg dan altijd maar : hij / zij is niet gek hoor Pling

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 06:40

nickyu schreef:
de regels voor adoptie zijn enorm streng meer dan de helft van de huidige ouders zou al niet in aanmerking komen

veel mensen in arme landen krijgen betaald voor een kindje (babytjes althans) en zoals in bepaalde landen de ter adoptie stelling van meisjes

maar ook een buitenlands kindje adopteren is niet zo simpel als het klinkt , daarbij kost het heel veel tijd (jaaaaaaren) en ook heeel veel centjes , heeeeeeeel veeel centjes

Is waar wat je zegt. En daar zou dan ook iets aan gedaan moeten worden zodat een kind mogelijkheden geboden wordt. En niet alleen die mensen die er 10.000-en euro's voor kunnen neertellen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 06:41

ArwenLune schreef:
Fasel schreef:
Nu wil ik niet direct alles over een kam scheren maar je ziet het wel vaak gebeuren. Vrouw wordt zwanger en de hele vriendenkring moet het weten. Ach het is zo leuk, kijk nou toch wat leuk, jullie moeten ook bla bla bla.

God ja. Als een vriendin gelukkig is dan gun ik haar dat en wil ik best meeleven, maar spaaaaaar me de details van luierinhoud, tepelkloven, nachtelijke dramas, Exorcist-achtige overgeefsessies, eerste 'woordjes' (ga-ga is ook een woord he.. radio gaga.. kind heeft goed naar Wham geluistert en is duidelijk een genie) en zindelijkheidstraining.

Als mensen niets met paarden hebben wijd ik daar niet meer als een paar zinnen aan ("Ja gaat goed hoor, hij staat lekker te luieren in de wei!") en zoek dan naar een topic dat we allebei interessant vinden..

Was Queen he Knipoog Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 06:46

Mooi gesproken pmarena Ja

Het is jammer dat mensen zich vaak niet realiseren dat opvoeding bij de basis begint. Direct al na geboorte. Misschien zelfs al wel ervoor. Maar omdat het kindje zo schattig is en lief en aandoenlijk komt het inderdaad overal mee weg. Mag het brutaal zijn tegen hen die ouder zijn, mag het vloeken, schelden, schoppen en slaan enweet ik veel wat niet meer.

Dan gaat het kindje naar de basisschool en ineens dienen de problemen zich aan. Kindje wordt gepest, geslagen, nog meer gepest, raakt van het een in het ander en raakt geisoleerd (werkelijk waar je ziet het gebeuren). En dan ineens zijn pappa en mamma verdrietig. Ja waarom? Jullie verzuimden toch bij de basis het kind de eerste opvoeding mee te geven? Nu weet het niet beter ofhet krijgt altijd zijn zin, mag leeftijdsgenoten schoppen, slaan, uitschelden etc. Tja, dat wordt niet gepikt. En dus heb je een eenzaam en alleen kind.

En dat begrijp ik dus niet. Leg die basis en zorg dat je kind leert delen, leert begrijpen dat niet altijd alles kan en beleefd leert zijn. Dat is prettig voor de ouders, de omgeving maar bovenal en dat is zo belangrijk, voor het kind zelf.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:25

Fasel schreef:
Dan gaat het kindje naar de basisschool en ineens dienen de problemen zich aan. Kindje wordt gepest, geslagen, nog meer gepest, raakt van het een in het ander en raakt geisoleerd (werkelijk waar je ziet het gebeuren). En dan ineens zijn pappa en mamma verdrietig. Ja waarom? Jullie verzuimden toch bij de basis het kind de eerste opvoeding mee te geven? Nu weet het niet beter ofhet krijgt altijd zijn zin, mag leeftijdsgenoten schoppen, slaan, uitschelden etc. Tja, dat wordt niet gepikt. En dus heb je een eenzaam en alleen kind.

Ai Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben ook gepest vroeger op school, dat had allerlei redenen (ik had krullen, zat onder de medicijnen die mij beinvloedden, ik hield van paarden, enz enz) behalve de opvoeding van mij ouders hoor.
Als er 1 netjes opgevoed was dan was ik dat Ja

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:57

Sorry Faas maar dat vind ik wel heel kort door de bocht. In alle gevallen die ik ken zijn het juist de rustige beleefde kinderen die gepest worden. De kinderen die schoppen en slaan, dat zijn de pesters!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:07

Ik heb in deze ook nog wel een leuke. Ik heb helemaal niets met de leeftijdscategorie van 0-5, maar soms kom je in een situatie dat er iemand de nieuwe baby wil showen.

Op de een of andere manier wordt het dan als volkomen normaal gezien dat alle aanwezige vrouwen zich verdringen om de baby in kwestie vast te houden. Mij best, maar ik hoef niet zo nodig.

Als ze aandringen (of het grappig vinden om mij het kind op te dringen terwijl ze weten dat ik niets met kinderen heb) antwoord ik meestal iets in de trant van 'jij wordt ook niet met mijn paard geconfronteerd en jij hoeft daar ook niets mee als je dat niet wilt'. Dat is altijd afdoende Haha!.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:11

Apple schreef:
Als ze aandringen (of het grappig vinden om mij het kind op te dringen terwijl ze weten dat ik niets met kinderen heb) antwoord ik meestal iets in de trant van 'jij wordt ook niet met mijn paard geconfronteerd en jij hoeft daar ook niets mee als je dat niet wilt'. Dat is altijd afdoende Haha!.

AUW!
Da's hard Knipoog
Meestal hou ik het kind dan zo (onhandig?) vast dat ze het maar gauw weer terugnemen... Haha!

Maar in mijn schoonfamilie moet je wel Het Kind leuk&enig vinden, maar opmerkingen als "paarden, bah, gatver, enge dingen" moet ik wel pikken Verward

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:30

Vorig jaar was mijn oom overleden en wij zijn niet zo'n kleffe famillie dus ik had mijn nicht lang niet gezien. Maar goed, omdat ik de enige was met auto haalde ik haar en mijn neef op. Zij had intussen een kind (Lelijk......niet normaal!!! maar dit terzijde)
Zij heel trots met het kind op haar arm. En ik alleen maar oog voor de poes, want ze had zo'n Noorse Bosknuffel.
I.p.v. naar dat kind, dook ik meteen naar de poes....tja, voor anderen raar, maar voor mij weer doodnormaal!!! Clown Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:53

@fasel helemaal eens opvoeding begint de dag vd geboorte en niet pas met 4 jaar (wat volgens sommige vroeg genoeg is met alle gevolgen van dien)

@nicolletje -> idd meestal wordn juist de rustige kinderen gepest en niet de bullies

weet nog mijn zoontje zat koud een week op school(4 jr) moest ik ff bij de juf komen , want mijn zoontje sloeg

ik als ouder snapte daar niks van mijn kind slaan?

nou kan de mijne dus absoluut niet tegen onrecht en als hij ziet dat er gevochten oid word gaat hij er tussen staan , de een vlucht dan weg en de ander is dan boos

hij werd toen geslagen door zo'n bullie die de kleuterklas al ruim 2 jaar terroriseerde (zaten er 3 , leuk,,,,extra jaartje kleuteren omdat ze nog te wild waren Boos! ) maar wat bleek als danny geslagen werd zei hij
ok jij mag slaan mag ik het ook , nooit geweten dat mijn zoon zo'n goeie linkse heeft 1 slag boem en over

had dus in 1 week 1 blauw oog en 2 bloedneuzen op zijn naam staan

of ik mijn zoon ff wou vertellen dat dat niet mocht

tja ,..terwijl die 3 klerejongens de boel terroriseren

nou ze hebben het voor elkaar hoor
danny kwam op een nieuwe school werd gepest en geslagen maar hij mag niet terug slaan , is hem geleerd (door de juf dus) Boos!

op zo'n moment denk je echt had ik maar,...

@apple-> nou niet alleen vrouwen die geen kind willen hebben dat hoor
ik duik ook niet elke kinder wagen in en vond het in onze kinder wagen tijd ook bijzonder irritant

hingen ze boven je kind te , ja wat eigenlijk , en dan was het ooooowwww hij lacht naar me , NEE TRUT HIJ LACHT JE UIT

of MUTS hij denkt VRETEN omdat er peen paar joekels van tieten boven hem hingen (hij kreeg dus borstvoeding)

mooiste was toen hij oud genoeg was om voorop de fiets te gaan , hij lachte echt de halve wereld uit en hardop en wijzend Haha! toen was ik trots Clown
(maar fietste wel snel door hoor ) Bloos Bloos

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:12

Nickyu, ik zie het al helemaal voor me Haha!. Hij breed grijnzend en wijzend in zn zitje en jij met een mengeling van schaamrood en trots hard doorfietsen Haha!.

Geweldig verhaal Haha!.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:37

O , dat van op school dat is ook zoiets...... ik werk op een familiebedrijf en de dochter van de baas (die er verder niet werkt) heeft een zoontje die flink aan het babbelen is nu , gaat sinds kort naar de peuterspeelzaal.

Kwam in de pauze van haar broer en vader het gesprek op tafel dat hij voor het eerst daarnaartoe ging en helemaal geen moeite had met afscheid nemen eigenlijk , dus da's wel mooi !

Hij ging gewoon lief spelen ergens en toen het tijd was om even met de hele klas naar buiten te gaan wilde hij niet mee , hij was zelf al veels te druk aan het spelen en de juf kreeg hem dus echt niet mee naar buiten dus mocht hij wel blijven zitten alleen.

Daar waren ze ZO trots op dat het ventje lekker zichzelf bezig kan houden en niet achter de meute aanloopt , vonden ze geweldig Ja OK dan!

Ik had eerder zoiets van : Scheve mond >;)

Als 'ie iets niet wil dan doet 'ie het niet , hij heeft ook bepaalde kleren die hij wel en niet aan wil , heeft al echt "smaak" zeg maar : ze vinden het schitterend.

Is ook wel leuk natuurlijk een ventje met karakter , maar op zich zou ik er niet zo openlijk trots op zijn dat hij de eerste dag al geeneens met de juf meewerkt.....

Verder wordt hij best wel goed opgevoed geloof ik hoor , eigenwijzigheid zit daar gewoon nogal in de familie Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:37

nickyu schreef:

Ik weet het nog zo goed. Ik las van Dorine "over een jaar zullen wij ons meisje in onze armen sluiten". Dat was na een hele voorgeschiedenis van borstkanker maar ze was genezen, alleen kon ze zelf geen kinderen meer krijgen. Maar ze begon te hoesten....... Ze werd onderzocht en het was weer raak. De adoptie ging van de baan, ze kwamen niet meer in aanmerking. 2 teleurstellingen voor 1 klap om het zo maar eens te zeggen.

en wat het adopteren van meisjes betreft: laat ze maar hier komen hoor. Dan zijn ze tenminste in een land waar ze WEL gewenst zijn en gelijkwaardig.

Toch zijn er mensen die echt een "voortplantingsdrang" hebben. Die nemen geen genoegen met adoptie. Ik herinner me hier een discussie op bokt, en het ging er over dat sommige mensen hun hond als hun kind beschouwen. Maar iemand zei zo dom dat dat heel anders is, want een hond is niet "eigen", die heb je niet zelf gedragen en gebaard. Daarmee veegde zal alle vaders onderuit, maar ook alle mensen die onvoorwaardelijk van hun kind houden ONDANKS dat het geadopteerd is.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:54

Phoeh, ik zie mijzelf ook nog niet met z'on poepfabriek rond lopen Haha! Ben ook pas 21, maar ik zie wel of ik kinderen wil, mijn vriend wil er wel.
Zijn moeder heeft al eens gezegd dat mocht ik zwanger worden zij wel op de ''kleine'' zou passen Rolleyes Toen zei ik nou ik hoef er geen, kosten alleen maar geld, koop er liever een paard voor, nou toen zag je ze me toch beledigd kijken Clown

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:57

Desiree schreef:
Toch zijn er mensen die echt een "voortplantingsdrang" hebben. Die nemen geen genoegen met adoptie. Ik herinner me hier een discussie op bokt, en het ging er over dat sommige mensen hun hond als hun kind beschouwen. Maar iemand zei zo dom dat dat heel anders is, want een hond is niet "eigen", die heb je niet zelf gedragen en gebaard. Daarmee veegde zal alle vaders onderuit, maar ook alle mensen die onvoorwaardelijk van hun kind houden ONDANKS dat het geadopteerd is.

En toch denk ik dat het anders is om een geadopteerd kind te hebben. Ik zeg niet dat je daar minder intens van houdt, maar ik denk dat het anders is. Ik weet ook zeker dat de band die ik met mijn dochter heb, heel anders is dan die ze met haar vader heeft, idd omdat ik haar 'gebaard' (haha, wat een stom woord) heb. Niet minder intens (again) maar anders.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:29

Ik bedoelde niet dat ALLEEN maar kinderen die opvoeding missen gepest worden. Geloof me als er een gepest is ben ik het wel (keek scheel en was halfbloed). Maar wel dat het heel veel voorkomt. Echt waar.

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:05

Desiree schreef:
Maar iemand zei zo dom dat dat heel anders is, want een hond is niet "eigen", die heb je niet zelf gedragen en gebaard. Daarmee veegde zal alle vaders onderuit, maar ook alle mensen die onvoorwaardelijk van hun kind houden ONDANKS dat het geadopteerd is.

Zo dom vind ik dat niet. Het gaat er niet om dat je meer of minder houdt van je eigen gedragen kind dan van een adoptiekind/hond/etc; je kan alleen voor jezelf bepalen van wie je houdt en dat kan in alle gevallen net zo veel zijn. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je een ander soort band hebt met een kindje wat 9 maanden in je buik heeft gezeten en wat je zelf hebt gebaard. Precies zoals Lies ook zegt Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:13

Hoezo is die band anders? Je houdt ervan of je houdt ervan (of niet). Er zijn zat natuurlijke vaders/moeder/ouders en kinderen die elkaar niet meer spreken omdat ze elkaar niet kunnen luchten of zien. En er zijn ook dochters die meer naar hun vader trekken of andersom. Zie niet in waarom die band anders is omdat je er 9 mnd mee rond heb gelopen. Hoe zit dat dan met een 'draagmoeder' ? Het is jouw (dna) kind, maar iemand anders loopt er 9mnd mee rond voor het geboren wordt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:19

lies schreef:
Ik weet ook zeker dat de band die ik met mijn dochter heb, heel anders is dan die ze met haar vader heeft, idd omdat ik haar 'gebaard' (haha, wat een stom woord) heb. Niet minder intens (again) maar anders.

Ja goed, daar zit eigenlijk ook wel wat in. WAnt om diezelfde reden vind ik dat de meeste moeders meer recht hebben op kinderen dan de meeste vaders bij een echtscheiding. Dat dragen en dat bevallen, feit is dat moeders over het algemeen iets meer voor hun kids over hebben dan vaders. En het is iets heel primitiefs, maar elke mens, hoe oud ook of het nu man of vrouw is roept in een noodsituatie nog altijd om z'n moeder. Haha!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:20

nickyu schreef:
danny kwam op een nieuwe school werd gepest en geslagen maar hij mag niet terug slaan , is hem geleerd (door de juf dus) Boos!

Dat is dus het klote van juf zijn.
Dit moeten wij dus altijd ook zeggen tegen een kind.

Ik kijk het meestal eventjes aan hoe het gaat tussen een paar kinderen waar gemept wordt. Wanneer een pestkop er eens een keer flink van langs krijgt heb ik het "toevallig" even gemist. Schijnheilig
Naderhand bespreek ik wel met het kind dat eindelijk eens van zich afgeslagen heeft dat ik het begrijp, maar dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat het altijd gebeurt op deze manier. Tegen de pester zeg ik dan dat hij/zij dit had kunnen verwachten en zelf dus maar een smoet gaan zorgen dat hij /zij het niet bij anderen doet, dan gebeurt het bij hem/haar ook niet zo snel.

Ook als een kind valt, kijkt ik even hoe het reageert zonder er op af te lopen. Sommigen krijsen meteen moord en brand terwijl er niets aan de hand is, aangeleerd gedrag omdat pappie en mammie altijd meteen op hetkind af stormen als het valt. Ik laat ze dan ervaren dat het vervelend is dat ze gevallen zijn, maar dat het echt wel mee valt.
Ik heb tijdens de afgelopen oudergesprekken ook tegen ouders van één leerling gezegd dat ze toch echt hun zoontje wat meer bikkel moeten maken. Omdat hij al krijst bij het idee dat hij heel misschien wel eens pijn zou kunnen hebben. Ouders schrokken ervan, (zijn zelf ook van die softies Haha! ) maar ondertussen weten ze wel dat ze een watje van een kind hebben die als hij naar groep 3 wil toch echt wat weerbaarder moet worden.

Verder ben ik het ook eens met Fasel zegt over mensen die kinderen krijgen en over niets anders meer kunnen praten. Ik wil echt niet dat wij zou worden als wij ouders worden. Maar goed, het scheelt wellicht dat we buiten een kind dan ook nog een ander leven willen hebben en dat wij ook mensen in de kennisen en vriendenkring hebben die bewust kindervrij willen blijven Haha!.

Adoptie blijf ik aan de ene kant ene vreemd gebeuren vinden. Nu komt het er vaak op neer dat als je al uitgekozen wordt dat je en kind mag adopteren moet je ook nog eens er flink voor betalen. Terwijl ik eigenlijk zoiets heb van als dat geld nu eens gestopt wordt in de ontwikkeling van dat kind zelf. Maar goed er zullen ook vast wel andere dingen betaald moeten worden van het geld wat je ervoor moet betalen, maar toch...

Apple vertelde een hele goede opmerking van wat zij zei tegen mensen die haar hun kind opdringen. Ik vind dat een goede opmerking. Niet zozeer bot in mijn ogen, maar gewoon heel direct. Zo weet de ander meteen waar hij/zij aan toe is.
Persoonlijk houd ik er ook niet zo van hoor om al die babytjes vast te houden. Ik heb echt zoiets van laat dat kind gewoon lekker met rust in plaats van dat gepluk daar jan en alleman.

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:49

Sammie schreef:
Hoezo is die band anders? Je houdt ervan of je houdt ervan (of niet).

Het gaat er ok niet om of je ervan houdt. Ouders van adoptiekinderen houden vast en zeker nét zo veel van hun kinderen als anderen met 'eigen' kinderen.
Maar zoals Desiree zegt is het imo gewoon iets heel primitiefs; een soort instinct. Een kind dat is onstaan uit een stukje van jezelf, ín jou is gegroeid en waarvoor je een hele bevalling doorstaat heb je denk ik toch een beetje een andere band mee.

En nogmaals; dat is niet beter of slechter ofzo, maar alleen ánders denk ik Lachen