benefietconcours brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:13

Dan vraag ik me af hoe Miekelover aan Schijndel als definitieve locatie is gekomen?

En waarom mogen we geen ideeën spuiten? Daar is het topic toch voor lijkt me... Knipoog

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 19:24

ja tuurlijk mag je met ideen komen maar dan krijg je dus dat er dus dat er hier ideen op komen te staan en mensen denk dan op in of andere manier dat dus die ideen waarheid zijn en dus vast staan

er wordt over schijndel gesproken en dat we daar idd kunnen komen maar de datum is nog niet bekent dus het is nog niet definitief
maar omdat er dus over gesproken wordt denken jullie dus dat het wel definitief is omdat er gewoon half over heen gelzen wordt of zo

ik kan dus niet verklaren waarom mensen denken dat het in schijndel is of wat dan ook.

dus ideeen zijn leuk maar mensen lees ook goed dan komen er geen misverstanden

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 19:46

Daarom zou het makkelijk zijn als er elke dag even een up-to-date lijstje gegeven wordt van wat er vast staat, en als er nog niks vast staat dit ook even regelmatig te melden Lachen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:29

Leuk idee! Ik doe ook graag mee met Zhanna! Ik kan evt wel een kleine VD show geven, ze kan wel nog niet super veel, maar toch... En ja, mijn voorkeur gaat uit naar Schijndel of toch iig meer deze kant van Brabant, maar ik kan me voorstellen dat de mensen uit omg. Breda Roosendaal liever die kant uit willen Tong uitsteken

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:41

Misschien kun je Den Goubergh even bellen? Het zijn hele aardige mensen dus het lijkt me de moeite van het proberen waard...
Ik zie zelf geen kans om erheen te gaan de komende weken, wegens tentamen-overbelasting Haha!
Mocht het Den Goubergh worden... dan kun je misschien WillemJan Schotte wel regelen voor een clinic Knipoog die schijnt daar weleens rond te hangen. Zou wel leuk zijn OK dan!
Laatst bijgewerkt door Ronja op 06-01-05 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:46

Ik denk dat het slimmer is dat een groepje zich echt richt op bv schijndel, en als daar iets definitief is, van locatie en datum, dan een apart topic te starten, om het overzichtelijk te houden.
En dat bv de mensen uit Breda bv ook een wedstrijd organiseerd.
Het is onmogelijk om de perfecte locatie te vinden want er vallen altijd mensen af vanwege de locatie.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:54

schijndel is al voor veel mensen haalbaar, laat dat duidelijk zijn!
een evt andere locatie moet dan door de mensen besproken worden die in schijndel niet kunnen Knipoog

iemand zei dat ze pony's met stang en trens wilde laten rijden
zou ik niet doen !!!

de mensen die M2 of Z1 stargerechtigd zijn bij de paarden , die mogen best met st&tr rijden, maar de rest daar krijg je brokken mee
wat mij betrefd mogen wel de kundigere ruiters een klasse hoger starten, het gaat immers om de oefening, en als met een normale trens een Z proef netjes uit gereden probeert te worden, dan heb ik daar geen problemen mee al gaan de oefeningen niet bar goed
dat ze dan geen prijsje hebben is hun eigen schuld immers, maar het moet uiteraard wel op zodanig niveau zijn dat de ruiters gewoon goed ervaren zijn en dat het paard er wel wat vanaf weet Knipoog

ik denk dat de bokkers wel zo verstandig zijn om in hun eigen klasse, of een klasse hoger, te starten ik bedoel, je wil uiteraard niet voor aap staan bij zo'n groot publiek Haha!

als er springen gehouden gaat worden, zou ik dat beperken tot de 90 cm, zodat mensen die zichzelf overschatten, geen problemen gaan opleveren, 90 cm is voor de gemiddelde ervaren ruiter nog makkelijk te doen
en zowiezo zou ik voor springen maar enkele rubrieken vrij houden, en dan allemaal verkleed, zodat het niet over het springen gaat, maar vooral over de kledij,
degene die foutloos is binnen de tijd, met de hoogste steil en kledij punten, die wint
is dat niet fair?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:03

crossmonster schreef:
als er springen gehouden gaat worden, zou ik dat beperken tot de 90 cm, zodat mensen die zichzelf overschatten, geen problemen gaan opleveren, 90 cm is voor de gemiddelde ervaren ruiter nog makkelijk te doen
en zowiezo zou ik voor springen maar enkele rubrieken vrij houden, en dan allemaal verkleed, zodat het niet over het springen gaat, maar vooral over de kledij,
degene die foutloos is binnen de tijd, met de hoogste steil en kledij punten, die wint
is dat niet fair?

Of je doet gewoon voor punten springen, dat er verschillende hindernissen staan op verschillende hoogtes, voor elke hindernis die je springt (binnen een afgesproken tijd) krijg je een bepaald aantal punten (voor de hoge meer dan voor de lage) en degene met de meeste punten wint, en dan doe je een bonushindernis erbij (bijvoorbeeld eentje die er eng uitziet). Dan hoef je ze niet zo hoog te maken, want dan gaat het erom zoveel mogelijk hindernissen met de meeste punten te springen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:11

Ronja schreef:
Of je doet gewoon voor punten springen, dat er verschillende hindernissen staan op verschillende hoogtes, voor elke hindernis die je springt (binnen een afgesproken tijd) krijg je een bepaald aantal punten (voor de hoge meer dan voor de lage) en degene met de meeste punten wint, en dan doe je een bonushindernis erbij (bijvoorbeeld eentje die er eng uitziet). Dan hoef je ze niet zo hoog te maken, want dan gaat het erom zoveel mogelijk hindernissen met de meeste punten te springen.

maar als je ze te hoog maakt kan er niet iedereen over heen...

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:16

pubelia schreef:
maar als je ze te hoog maakt kan er niet iedereen over heen...

Das toch juist de mop van een springwedstrijd Haha! anders rijdt iedereen foutloos.
Maar zonder gekheid, je moet natuurlijk nog wel verdelingen maken in klassen (pony's - paarden, en misschien laag-gemiddeld-hoog?) en ja degene die meer hoge hindernissen springt krijgt dan meer punten, maar iemand die niet zo hoog kan of wil, kan proberen sneller te zijn en meer hindernissen te pakken -> en dus meer punten scoren OK dan!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:18

en dan krijg je mensen er weer bij die denken hoger te kunnen springen als dat ze eigenlijk kunnen !!
geen strak plan dus
beter gewoon simpel houden, een laag parcours en dan voor de show verkleed
bij indoor de bergen moesten allerlei stelletjes springen die dan als een paar verkleed moesten zijn
zo had je meneer en mevrouw kabouter plop, een indianenstel, een ouderwets stel etc etc etc
lijkt me in dit geval niet haalbaar, maar de optuiging en kledij kan bijvoorbeeld in een thema?
dus het geheel als clown, het geheel als indiaan , het geheel als smurf etc etc etc

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:44

De opmerking over verplicht ingeent zijn vind ik een hele sterke!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:47

Nu jullie het ook over springen hebben bedenk ik me ineens dat ik best aan mijn moeder kan vragen of ze wil EHBO'en.
Ze doet dat namelijk vaker bij wedstrijden van springen en dressuur, en vele andere evenementen.
Lijkt me toch ook erg noodzakelijk. Lachen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:48

Ik denk dat er eerst een locatie en datum moet zijn Knipoog

Bij het springen is ook leuk, met zijn 2e beginnen in een vak, leggen met balken. De eerste begint te springen, de ander moet in het vak blijven. Wanneer de eerste een fout maakt, moet hij terug naar het vak en de 2e verder gaan waar de eerste de fout maakte Knipoog
Altijd lachwekkend Haha!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:49

Lijkt me ook een goeie, Annelou!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:51

Ethelate schreef:

Dat begrijp ik, dat is logisch.
Maar dan heb je dat al vast, dat er achteraf dan in eens niet aan gedacht is dat dát ook belangrijk is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 21:59

Ethelate schreef:

Bij het springen is ook leuk, met zijn 2e beginnen in een vak, leggen met balken. De eerste begint te springen, de ander moet in het vak blijven. Wanneer de eerste een fout maakt, moet hij terug naar het vak en de 2e verder gaan waar de eerste de fout maakte Knipoog
Altijd lachwekkend Haha!

Ja, ik ken het ook als equipe springen. Precies zoals jij het beschrijft, maar dan met z'n vieren. Wordt hier in de buurt elk jaar gehouden. Zo heb ik een keer gezien dat nr 1, 2, en 3 allemaal in het eerste parcours uitgebeld werden, en dat nr. 4 toen 3,5 parcours rond moest rijden!

Of ouder-dochter competitie doen ze hier ook met springen. Dan moet gewoon een ouder en zijn/haar zoon/dochter springen. Ook een echte publiekstrekker.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:00

Je zou natuurlijk allerlei spelletjes kunnen bedenken, waarvoor iedereen (die zich ingeschreven heeft voor de wedstrijd) zich dan op die dag zelf voor kan inschrijven - tegen betaling uiteraard.
Bijvoorbeeld ringsteken op een dik - en liefst sloom - Belgisch trekpaard Haha! erg leuk. Paard moet je dan wel ergens lenen natuurlijk.
En ook voor mensen die alleen komen kijken; misschien een quiz al dan niet over paarden (met prijzen), een loterij zoals gezegd, gewicht raden (van het trekpaard Haha! ) voor mijn part een stokpaardenrace Knipoog En voor alles DOKKEN natuurlijk. Als je genoeg ruimte hebt kun je vanalles organiseren, en dan wordt het denk ik voor meer mensen aantrekkelijk dan wanneer het echt enkel een dressuurwedstrijd is...

maar goed eerst een locatie Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:00

Annelou schreef:
Nu jullie het ook over springen hebben bedenk ik me ineens dat ik best aan mijn moeder kan vragen of ze wil EHBO'en.
Ze doet dat namelijk vaker bij wedstrijden van springen en dressuur, en vele andere evenementen.
Lijkt me toch ook erg noodzakelijk. Lachen
annelou mischien samen een trailer huren (2 paards) kunnen we allebei mee doen... is dat een idee?(voor je zus natuurlijk kan ook voor jou)

Annelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:03

pubelia schreef:
annelou mischien samen een trailer huren (2 paards) kunnen we allebei mee doen... is dat een idee?(voor je zus natuurlijk kan ook voor jou)

Nou ik heb geen paard. Haha! Ik denk niet dat Jolijn mee doet, dan moet ze nu beginnen met echt serieus beginnen met trainen. En ik denk eerlijk gezegd niet of Aar daar nou zo geschikt voor is. Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:06

Annelou schreef:
Nou ik heb geen paard. Haha! Ik denk niet dat Jolijn mee doet, dan moet ze nu beginnen met echt serieus beginnen met trainen. En ik denk eerlijk gezegd niet of Aar daar nou zo geschikt voor is. Haha!

keee!!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:16

Ronja schreef:
Je zou natuurlijk allerlei spelletjes kunnen bedenken, waarvoor iedereen (die zich ingeschreven heeft voor de wedstrijd) zich dan op die dag zelf voor kan inschrijven - tegen betaling uiteraard.
Bijvoorbeeld ringsteken op een dik - en liefst sloom - Belgisch trekpaard Haha! erg leuk. Paard moet je dan wel ergens lenen natuurlijk.
En ook voor mensen die alleen komen kijken; misschien een quiz al dan niet over paarden (met prijzen), een loterij zoals gezegd, gewicht raden (van het trekpaard Haha! ) voor mijn part een stokpaardenrace Knipoog En voor alles DOKKEN natuurlijk. Als je genoeg ruimte hebt kun je vanalles organiseren, en dan wordt het denk ik voor meer mensen aantrekkelijk dan wanneer het echt enkel een dressuurwedstrijd is...

maar goed eerst een locatie Lachen

Ik vond een verkleede springwedstrijd ook wel kewl eigelijk Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:18

Even zomaar voorde gekkigheid tussen door. Heeft er iemand hier ooit daadwerkelijk iets georganiseerd, in het echt of op papier?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:04

Sammie schreef:
Even zomaar voorde gekkigheid tussen door. Heeft er iemand hier ooit daadwerkelijk iets georganiseerd, in het echt of op papier?

je moet niet verwachten dat alles in enkele dagen geregelt is....

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 23:19

Het papirwerk is nu het belangrijkste - dat kun je nooit op het laatste moment doen. Als je een huis gaat kopen zorg je toch ook eerst dat het papierwerk en de hypotheek en alles in orde is voordat je daar ook daadwerkelijk gaat bivakkeren Tong uitsteken ?