Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Carolinef schreef:ja het kan best zijn hoor dat die uitleg die jij in Portugal hebt gekregen minder cru over kwam, maar geloof mij, na 2,5 jaar wonen en werken (op lusitano fokkerij) in Portugal heb ik er toch geen positief beeld van, vraag me puur uit nieuwschierigheid af waar in Portugal jij bent geweest.
pferdtje schreef:Nee wat wij met onze paarden doen dat is diervriendelijk. We houden ze als Hamsters in veel te kleine hokken. Vaak grote gedeeltes van hun leven zonder contact met anderen. Rijden met hulpmiddelen die hun doel voorbij gaan Dat kan wel?
WildWings schreef:Dat hangt er maar net vanaf hoe je omgaat met je paard. Niet iedereen rijd met miljoenen hulpmiddelen en genoeg ruiters houden zoveel mogelijk rekening met hun paard, en die hebben ook genoeg contact met anderen etc. Er is ook iets wat een 'wei' heet, waar ook wel eens meerdere paarden instaan, en die zouden dan geen contact hebben met elkaar? Juist grote gedeeltes hebben ze wél contact met anderen, tenminste, de paarden op bijv. maneges en stallen die ik ken...
Maar als jij er zo over denkt, rij je dan nog wel paard? Heb je dan zelf nog wel huisdieren etc, want die horen dan toch ook niet thuis in hokjes en kooitjes?
Dit was de eigenlijke discussie helemaal niet. De discussie ging hier om het stierenvechten, je kan er nog wel zoveel andere dingen bijhalen maar dat heeft er niets mee te maken.
pferdtje schreef:Ik heb het over stieren in Portugal. die worden gebruikt voor het stierenvechten. En niet over paarden in nederland die zijn doodgestoken
Buitenzorg schreef:Oke, als ik jou dus nu goed snap, dan is het zwaar verwondden van een dier, daarna laten herstellen en dan naar de slacht acceptabel omdat het in Portugal gebeurt en niet in NL. Want om eerlijk te zijn kan ik verder geen verschillen ontdekken in het moedwillig (voor de lol) neersteken van een stier in Portugal en het moedwillig neersteken van een paard in NL.
Maar het is traditie in Portugal, dus mag het.![]()
Mag ik hopen dat er in NL geen nieuwe gek opstaat en roept dat het kwaadwillig verwondden van paarden een nieuwe traditie in NL is! Ga je dat dan ook zitten verdedigen?
Naja, ik blijf erbij:
Meis, haal alsjeblieft die betonnen (verzwaard met staal -daar ben inmiddels van overtuigd- voor je hoofd weg![/b]
pferdtje schreef:Een portugees die aan stiervechten doet zie ik niet als gek aan hoor of het moet de plaatselijke dorpsgek zijn.
Tancreda4 schreef:Hoe mooi hun leven ook is geweest, hoe goed het ook mag zijn geregeld... Ik vind het nog steeds en zal het altijd blijven vinden: Dierenmishandeling!!!!
Op zo'n manier een dier aan zijn einde laten komen... Getver...
Nee, doe het dan goed, slacht het dan in ene keer, niet met alle sensatie erom heen.... Nee, maar dan is het niet leuk he, dan is het geen 'sensatie en vermaak'.
Gatver, dat mensen die leuk vinden om naar te kijken en het dat bordje te geven: 'vermaak'
Jij hebt ook een mooi leven gehad, dus het is niet zielig als we jou beetje bij beetje, ach het is toch maar een kwartiertje of wat, te doorborren met van die dingen... Je gek maken, je uitdagen en je laten creperen... En dan komt pas later 'eindelijk' die verlossende steek.... Als die dan wel komt, want zoals jij het zegt wordt je gewoon weer aan de kant gezet, mach je gaan genezen om dan alsnog afgemaakt te worden...
En daarnaast die andere leuke feesten??? Een kudde stieren die gek zijn gemaakt in de stad los te laten?? Om te slaan, op te jagen, te pijnigen zodat ze als echte dolle stieren de stad door crossen?? Over de gladde stenen waardoor ze voortdurend onderuit gaan...
Nee, goed te praten zal het zeker niet. Ik vind het echt afschuwelijk.
En ja, er zijn genoeg dieren die hier ook op verschillende wijzen worden gehouden... Maar zoals al werd gezegt: "Maar het één praat het ander niet goed"

Mereltje schreef:Nee dus iemand die een stier doodsteekt is 100 % normaal en dan is het niet zielig, maar als iemand een paard doodsteekt is het niet normaal en wel zielig?
Ik zie de logica niet

Want dat is nl heeeeeeel iets anders