Stierenvechten Niet Zielig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is Stierenvechten zielig?

Ja
379 (92%)
Nee
18 (4%)
Geen Mening
12 (2%)

Totaal aantal stemmen: 409

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:41

ja het kan best zijn hoor dat die uitleg die jij in Portugal hebt gekregen minder cru over kwam, maar geloof mij, na 2,5 jaar wonen en werken (op lusitano fokkerij) in Portugal heb ik er toch geen positief beeld van, vraag me puur uit nieuwschierigheid af waar in Portugal jij bent geweest.

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 16:51

Carolinef schreef:
ja het kan best zijn hoor dat die uitleg die jij in Portugal hebt gekregen minder cru over kwam, maar geloof mij, na 2,5 jaar wonen en werken (op lusitano fokkerij) in Portugal heb ik er toch geen positief beeld van, vraag me puur uit nieuwschierigheid af waar in Portugal jij bent geweest.

Corouche

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 16:52

Mereltje schreef:
Ja dus?
Ik zie het verschil niet
Deze paarden worden door gekken gebruikt om doodgestoken te worden.
Zoveel anders is het niet hoor

Een portugees die aan stiervechten doet zie ik niet als gek aan hoor of het moet de plaatselijke dorpsgek zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 16:58

Een dier doodsteken voor eigen vermaak.

Dat is naar mijn mening wat het is,
en in mijn hoofd valt dat nog altijd onder het kopje
'dierenmishandeing'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:02

pferdtje schreef:
Nee wat wij met onze paarden doen dat is diervriendelijk. We houden ze als Hamsters in veel te kleine hokken. Vaak grote gedeeltes van hun leven zonder contact met anderen. Rijden met hulpmiddelen die hun doel voorbij gaan Dat kan wel?

Dat hangt er maar net vanaf hoe je omgaat met je paard. Niet iedereen rijd met miljoenen hulpmiddelen en genoeg ruiters houden zoveel mogelijk rekening met hun paard, en die hebben ook genoeg contact met anderen etc. Er is ook iets wat een 'wei' heet, waar ook wel eens meerdere paarden instaan, en die zouden dan geen contact hebben met elkaar? Juist grote gedeeltes hebben ze wél contact met anderen, tenminste, de paarden op bijv. maneges en stallen die ik ken...

Maar als jij er zo over denkt, rij je dan nog wel paard? Heb je dan zelf nog wel huisdieren etc, want die horen dan toch ook niet thuis in hokjes en kooitjes?

Dit was de eigenlijke discussie helemaal niet. De discussie ging hier om het stierenvechten, je kan er nog wel zoveel andere dingen bijhalen maar dat heeft er niets mee te maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-12-04 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:03

Als je toch eens wist hoe het er écht aan toe gaat.
Het is te walgelijk voor woorden; ik vind 't doodzielig Huilen

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 17:17

Gerbenfroh schreef:
Als je toch eens wist hoe het er écht aan toe gaat.
Het is te walgelijk voor woorden; ik vind 't doodzielig Huilen

Zo te horen weet jij het en wordt ik echt benieuwd

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 17:17

WildWings schreef:
Dat hangt er maar net vanaf hoe je omgaat met je paard. Niet iedereen rijd met miljoenen hulpmiddelen en genoeg ruiters houden zoveel mogelijk rekening met hun paard, en die hebben ook genoeg contact met anderen etc. Er is ook iets wat een 'wei' heet, waar ook wel eens meerdere paarden instaan, en die zouden dan geen contact hebben met elkaar? Juist grote gedeeltes hebben ze wél contact met anderen, tenminste, de paarden op bijv. maneges en stallen die ik ken...

Maar als jij er zo over denkt, rij je dan nog wel paard? Heb je dan zelf nog wel huisdieren etc, want die horen dan toch ook niet thuis in hokjes en kooitjes?

Dit was de eigenlijke discussie helemaal niet. De discussie ging hier om het stierenvechten, je kan er nog wel zoveel andere dingen bijhalen maar dat heeft er niets mee te maken.

Geukkkig schaar ik me daar mee dan onder de meerderheid van de mensen die op dit topic reageren

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:31

pferdtje schreef:
Ik heb het over stieren in Portugal. die worden gebruikt voor het stierenvechten. En niet over paarden in nederland die zijn doodgestoken

Oke, als ik jou dus nu goed snap, dan is het zwaar verwondden van een dier, daarna laten herstellen en dan naar de slacht acceptabel omdat het in Portugal gebeurt en niet in NL. Want om eerlijk te zijn kan ik verder geen verschillen ontdekken in het moedwillig (voor de lol) neersteken van een stier in Portugal en het moedwillig neersteken van een paard in NL.

Maar het is traditie in Portugal, dus mag het. Verward
Mag ik hopen dat er in NL geen nieuwe gek opstaat en roept dat het kwaadwillig verwondden van paarden een nieuwe traditie in NL is! Ga je dat dan ook zitten verdedigen?

Naja, ik blijf erbij:

Meis, haal alsjeblieft die betonnen (verzwaard met staal -daar ben inmiddels van overtuigd- voor je hoofd weg![/b]

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 17:33

Buitenzorg schreef:
Oke, als ik jou dus nu goed snap, dan is het zwaar verwondden van een dier, daarna laten herstellen en dan naar de slacht acceptabel omdat het in Portugal gebeurt en niet in NL. Want om eerlijk te zijn kan ik verder geen verschillen ontdekken in het moedwillig (voor de lol) neersteken van een stier in Portugal en het moedwillig neersteken van een paard in NL.

Maar het is traditie in Portugal, dus mag het. Verward
Mag ik hopen dat er in NL geen nieuwe gek opstaat en roept dat het kwaadwillig verwondden van paarden een nieuwe traditie in NL is! Ga je dat dan ook zitten verdedigen?

Naja, ik blijf erbij:

Meis, haal alsjeblieft die betonnen (verzwaard met staal -daar ben inmiddels van overtuigd- voor je hoofd weg![/b]

I rest my case

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 17:36

dit vind ik nou echt zielig en ze zijn getraind dus anders moeten ze toch ingeslapen worden MAAR VIND DIT ZIELIG!!EN OOK VOOR DAT PAAD!!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:50

Jeetje, wat een vreselijke foto's! Man! Pfoe, die verdwijnen niet zo snel van je netvlies.

Ik vind het vreselijk dat er nog zulke dingen gebeuren. Ga lekker dammen met zijn allen, of beter, voetbal kijken! Ook leuk, maar geen doden (normaliter)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:15

en dan nog.. meid, wat ben jij naief. je weet de helft niet!
Meneer de stierenvechter gaat echt niet aan een meisje vertellen dat de stier de hele nacht in een hok staat met een extreem scheve vloer, zodat hijd e hele nacht zijn evenwicht staat te bewaren, daardoor extreem moe én duizelig word. zodat hij de volgende dag, als de "moedige"stierenvechter hem uitdaagt, hij zó op is, zo kapot, dat hij het niet lang uithoudt.

nee hoor, is niet zielig om 1 voor een speren met weerhaken in je ijf te krijgen..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:25

Tjeezus Melissa, je slaat nu wel erg ver door in je Portugal gekte, het is gewoon erg fout om dieren te doden op wat voor manier dan ook voor het VERMAAK van mensen, en als je dan ook nog gaat kijken naar zo'n stierengevecht, walgelijk, je betaald dan dus mee om zoiets in stand te houden, maar ik begrijp dat dit voor jou dus ook de bedoeling is

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:26

dat is zeker wle zielig! en die stieren worden niet gedood...nou ik heb op tv wel eens anders gezien. die stieren mwerden naar een hok gedreven en meteen gedood! Of ze worden in de arena zelf gedood..en dat noemend ze vermaak! LEEDVERMAAK! tjeeeeessss....ik snap niet hoe iemand er zo makkelijk over kan denken

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:29

foutje, in portugal worden ze niet in de arena gedood. dat mag in spanje wel...

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:35

pferdtje schreef:
Een portugees die aan stiervechten doet zie ik niet als gek aan hoor of het moet de plaatselijke dorpsgek zijn.

Nee dus iemand die een stier doodsteekt is 100 % normaal en dan is het niet zielig, maar als iemand een paard doodsteekt is het niet normaal en wel zielig?

Ik zie de logica niet Verward

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 19:45

ik snap niet dat ze hier zo makkelijk over kunnen doen ik vind het echt vreselijk hoe dit gebeurt....... Scheve mond en ik heb net die twee foto`s gezien op de eerst pagina met dat paard en die stier.........echt te erg verscrikkelijk gewoon Scheve mond

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:04

Tancreda4 schreef:
Hoe mooi hun leven ook is geweest, hoe goed het ook mag zijn geregeld... Ik vind het nog steeds en zal het altijd blijven vinden: Dierenmishandeling!!!!

Op zo'n manier een dier aan zijn einde laten komen... Getver...
Nee, doe het dan goed, slacht het dan in ene keer, niet met alle sensatie erom heen.... Nee, maar dan is het niet leuk he, dan is het geen 'sensatie en vermaak'.
Gatver, dat mensen die leuk vinden om naar te kijken en het dat bordje te geven: 'vermaak' Misselijk

Jij hebt ook een mooi leven gehad, dus het is niet zielig als we jou beetje bij beetje, ach het is toch maar een kwartiertje of wat, te doorborren met van die dingen... Je gek maken, je uitdagen en je laten creperen... En dan komt pas later 'eindelijk' die verlossende steek.... Als die dan wel komt, want zoals jij het zegt wordt je gewoon weer aan de kant gezet, mach je gaan genezen om dan alsnog afgemaakt te worden...

En daarnaast die andere leuke feesten??? Een kudde stieren die gek zijn gemaakt in de stad los te laten?? Om te slaan, op te jagen, te pijnigen zodat ze als echte dolle stieren de stad door crossen?? Over de gladde stenen waardoor ze voortdurend onderuit gaan...

Nee, goed te praten zal het zeker niet. Ik vind het echt afschuwelijk.
En ja, er zijn genoeg dieren die hier ook op verschillende wijzen worden gehouden... Maar zoals al werd gezegt: "Maar het één praat het ander niet goed"

Volledig mee eens
Ik walg ervan!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:56

Mereltje schreef:
Nee dus iemand die een stier doodsteekt is 100 % normaal en dan is het niet zielig, maar als iemand een paard doodsteekt is het niet normaal en wel zielig?

Ik zie de logica niet Verward

Zie je wel, ben ik toch niet de enige Knipoog
Volgens de TS is het doden van paarden voor de lol niet relevant in dit topic Verward Want dat is nl heeeeeeel iets anders Schijnheilig

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:03

Ja, een paard heeft geen horens (en dus nog minder weerstand? maar ze zijn wel fit, die stieren niet... ach het is beide gewoon walgelijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:04

wanneer gaan we haar pony in de bak opjagen en neersteken
Heeft vast een goed leven gehad, dus is niet zielig

Joepie, heb wel zijn in volksvermaak.
Doen we er daarna nog een BBQ achteraan.
Dan is het doden niet helemaal nutteloos.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:19

Meldt zich aan voor de BBQ! Paardenvlees is lekker en haar paard heeft vast een goed leven gehad, dus dan kunnen we het dier met een gerust hart en goed gevoel half doodsteken! Lips are sealed

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:25

Ik heb hier in een fotoalbum foto's liggen van een stierengevecht en vind het doodeng om naar te kijken! stieren met een stuk of 5 speren in hun donder Boos! en dat is niet zielig?
sorry hoor maar als je dat niet zielig vind heb je ook geen hart voor dieren

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 21:28