Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:31

Het moet niet gekker worden...

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:31

he, ja hoor wat is dit nou weer.. Niet normaal toch

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:32

Ik kan maar 1 ding zeggen..........

Nederland is gek geworden! Boos!

Nathalie1981

Ik niet, maar ik hoor in mijn omgeving zeggen dat Hirschi Ali wel eens de volgende zou kunnen zijn.

Mayo

fsoudan schreef:
Maar er stiekem wel voor knokken... Ja laten we eerlijk zijn maar voel jij je veilig als je s' avonds laat langs een groepje moslims moet lopen?

Niet meer of minder dan bij een groepje NL'ers...

Ik heb geen angst voor moslims, ik heb er bijna 5 jaar met een in bed gelegen Haha! En ja, ik ben een volbloed NL'er Knipoog

Revanches

Splinter schreef:
@ThePast03: De mensen die nu feest vieren mogen van mij worden opgepakt!

Dat is echt niet normaal en getuigd van een zieke geest

feest vieren?? ? omdat er iemand vermoord is??? dat is toch helemaal te gek voor woorden...

Splinter

Hirschi is niet voor niets al in veiligheid gebracht onder politiebescherming

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 12:32

Splinter schreef:
@[*olduser*]: De mensen die nu feest vieren mogen van mij worden opgepakt!

Dat is echt niet normaal en getuigd van een zieke geest

Inmiddels zijn die site's nu of tijdelijk uit de lucht of door moderators geschoond.
Ze letten daar dus gelukkig wel op.
Dat zijn waarschijnlijk stoere pubertjes die niet weten wat ze doen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:33

Ja meiske16 kijk maar eens op andere forums het is om te kotsen

Peppertree

Ik was het eigenlijk best vaak met hem eens in grote lijnen, maar vond ook dat hij vaak veel t ever ging in zijn uitspraken, vond hem zelfs vrij irritant. Maar jeetje, als het gedaan is door een 'persoon met een moslimuiterlijk', wat zullen zij het dan moeilijk krijgen zeg. Hoe dom en hoe leeg in je hoofd kun je zijn om te denken dat dit ook maar iets oplost voor de moslimgemeenschap?

Nathalie1981

Splinter schreef:
Ja meiske16 kijk maar eens op andere forums het is om te kotsen

Welke forums?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:34

Stoere pubers of niet het getuigd mij van een zware gedragsstoornis

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:34

meiske16 schreef:
ohw en wie moet dat zijn dan????

Meiske16, doe eens even relaxed, bij het topic van Hazes was je ook al zo opgefokt bezig. Je brengt een hele nare sfeer over met je berichten...

[edit= woordfout]
Laatst bijgewerkt door Mayo op 02-11-04 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 12:34

Nathalie1981 schreef:
Welke forums?

Die akelige reacties zijn gelukkig allemaal verwijderd.

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:35

Huertecilla schreef:
Heb jij recht op een mening over 'de Islam' dan? Heb je de Koran gelezen bv.?
Het recht op vrije meningsuiting is net als het asielrecht: als elke gek er gebruik van maakt wordt het hol.

Je hoeft geen koran gelezen te hebben om je een mening te vormen.
Het gaat net om dié lui de de koran zodanig uitleggen dat vrouwen niets waard zijn en christenen niet meer als honden zijn, westerlingen zijn zwijnen en ga zo maar even door.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:35

ThePast03 schreef:
Die akelige reacties zijn gelukkig allemaal verwijderd.

En terecht...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:36

feest vieren??
dat meen je toch niet ??

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:36

Theo van Gogh doodgeschoten
Uitgegeven op 02 november 2004 om 10:29 uur, bijgewerkt om 11:20

Filmmaker Theo van Gogh is dinsdagochtend in Amsterdam-Oost doodgeschoten. Twee andere mannen, onder wie een politieagent, raakten gewond bij de schietpartij. De politie heeft de vermoedelijke dader na een schotenwisseling aangehouden.

Van Gogh werd neergeschoten toen hij het stadsdeelkantoor aan de Linneausstraat uitkwam. Hij wist naar de overkant van de straat te komen, waar de schutter nogmaals op hem vuurde. Ook een omstander werd daarbij getroffen door een kogel. Over zijn toestand is niets bekend.

De dader vluchtte vervolgens het Oosterpark in, waar hij door de politie werd omsingeld. Toen hij het park aan de kant van de Mauritskade probeerde te verlaten, ontstond een schotenwisseling met de politie. Een agent werd daarbij in de borst getroffen, maar omdat hij een kogelwerend vest droeg, lijken zijn verwondingen mee te vallen. De verdachte werd door de politie in zijn been geschoten, waarna hij werd gearresteerd.

De dader heeft ook met een mes op de borst van Van Gogh gestoken. Over de identiteit van de verdachte of over het motief is nog niets bekend.

De dinsdagochtend in Amsterdam-Oost doodgeschoten Theo van Gogh stond bekend als een veelzijdig mens en provocateur. Als columnist, filmmaker, presentator en journalist stond hij bekend om zijn ongezouten meningen. Theo van Gogh is 47 jaar geworden.
Eind augustus maakte filmmaker met VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali de provocerende film 'Submission', die de positie van de vrouw in de islam aan de orde stelt. In de film worden naakte vrouwen getoond, gehuld in een doorzichtig gewaad. Op hun lichamen zijn teksten uit de koran afgebeeld, waarin geweld tegen vrouwen wordt goedgekeurd. Na het verschijnen van de film werd Van Gogh door de politie bewaakt, zonder dat Van Gogh daarom had gevraagd.

De veelzijdige Van Gogh is op 23 juli 1957 geboren in Den Haag. Na een afgebroken studie rechten werd hij regisseur. Zijn debuutfilm in 1982 was 'Luger'. De zwartwitfilm gaat over de psychopaat Chris Luger, die een zwakzinnig meisje ontvoert. Zijn film Blind Date uit 1996 won drie gouden kalveren.

Twee jaar na de moord op Pim Fortuyn startte Van Gogh in augustus met de opnames van de film '06 05', een reconstructie van de gebeurtenissen en ontwikkelingen in de dagen na de gewelddadige moord op Pim Fortuyn. De film is gebaseerd op het boek 'De zesde mei' van Tomas Ross. Tomas Ross schreef ook het script voor de film. De film zou half december zijn première beleven op internet en daarna in februari te zien zijn in de bioscoop.

'Als stukjesschrijver ben ik overal weggestuurd, ontslagen of zó gecensureerd dat het maar beter was de eer aan mezelf te houden', zei Van Gogh begin dit jaar. Van Goghs meningen zijn nu onder meer te lezen op zijn website De Gezonde Roker. De columns op zijn website zijn gebundeld in zijn boek 'Allah weet het beter'. In dit boek telt Van Gogh de 'zegeningen' van de multiculturele samenleving, hekelt hij de autoriteitsvrees van Nederlandse media, beschrijft hij de farce van het koninklijk huis en maakt hij zich sterk voor een absolute vrijheid van meningsuiting.

» Zie ook video 'Theo van Gogh is doodgestoken in Amsterdam'

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:37

ThePast03 schreef:
Inmiddels zijn die site's nu of tijdelijk uit de lucht of door moderators geschoond.
Ze letten daar dus gelukkig wel op.
Dat zijn waarschijnlijk stoere pubertjes die niet weten wat ze doen.

En die zijn nu juist zo gevaarlijk........

Walgelijke wereld.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:37

ik zit hier met een klas vol "stoer pubers" van allerlei nationaliteiten en ze vieren niet bepaald feest hoor...... ze zitten de nieuwssites uit te pluizen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 12:37

Waterkippie schreef:
feest vieren??
dat meen je toch niet ??

Mensen die hier heel blij mee waren ja. Maar zoals gezegd dat zijn waarschijnlijk gewoon pubertjes die willen provoceren.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:38

Iedereen die zijn mond open durft te trekken over controversiële onderwerpen wordt dus de mond gesnoerd door een mes tussen zijn ribben of een kogel door zijn hoofd....bravo hoor, ga zo door milieu- en moslimextremisten Boos!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:38

ja helaas zitten zulk soort mensen er altijd tussen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 12:38

smurf schreef:
ik zit hier met een klas vol "stoer pubers" van allerlei nationaliteiten en ze vieren niet bepaald feest hoor...... ze zitten de nieuwssites uit te pluizen

Het ging over berichten op bepaalde forums, niet over pubers die daadwerkelijk een feestje aan het vieren zijn zoals toen in Ede.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 12:39

Splinter schreef:
Hirschi is niet voor niets al in veiligheid gebracht onder politiebescherming

dat kan ook uit voorzorg zijn, je ziet al wat hier gespeculeerd wordt terwijl er nog niets bevestigd is.
mensen in woede kunnen vreemde dingen doen