Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:04

Ik heb het ook gezien, ik kan er nu natuurlijk niet veel over zeggen misschien denk ik er over een jaar of 15 wel heel anders over,maar ik heb een zusje van 4, anderhalf en mn moeder is zwanger dus ik weet wel hoe het gaat.. en ik vind het niks..
wat ik wel een rotopmerking vond was van die vrouw van 25 die zei van; als ik mn vruchtbaarheid weg kon geven zou ik dat niet doen.
als jij geen kinderen wilt,oke..dat is jou keuze.. maar dan moet je niet iemand anders een kind misgunnen.
wat ik ook irritant vind is dat mensen die geen kinderen willen altijd gevraagd word : waarom wil je geen kinderen? aan mensen die wel kinderen hebben word toch ook niet telkens gevraagd ; waarom wil je wel kinderen? misschien komt dat omdat het iets ' natuurlijks ' is om wel kinderen te krijgen..
waar ik trouwens wel erg om moest lachen was die vrouw in het paars..Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:05

Denk dat ik voor mijn eigen pensioen zorg, want dat bestaat over 35 jaar echt niet meer, en ik betaal nu al aan jullie kinderbijslag, kraamgedoe enz enz, maar dat terzijde

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:06

isabelle schreef:
jullie voelen zich gewoon aangevallen maar jullie vallen ons ook aan en owja, wees blij dat wij wel fokken zoals jullie het noemen, onze fokprodukten zorgen wel voor jullie pensioen!

O ja, nog zo'n goede reden om een kind te nemen *LOL* (sorry, niet aanvallend bedoelt,maar ik heb hem serieus wel eens langs horen komen als reden...)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:06

NienkeMulder schreef:
We komen er toch niet uit beste mensen Haha!

Moeders kunnen het niet voorstellen hoe het is om geen kinderen te *willen*

Dat is niet waar. Ik heb wel degelijk iemand gekend die eerlijk vertelde dat als ze het allemaal van te voren had geweten ze niet aan kinderen was begonnen. Volgens mij zijn er wel meer die dat denken maar die het niet willen zeggen.

Ik ben 42 jaar en kinderloos en als ik het over zou kunnen doen zou ik het net zo weer doen. Ik heb er dus absoluut geen spijt van dat ik geen kinderen heb.
Ik weet niet wat ik mis dus mis ik het ook absoluut niet Haha!

Heel, heel soms zie ik wel eens een kindje wat ik mee zou willen nemen, dan is het meestal een goed opgevoed enigzinds verlegen meisje.
Maar de meeste kinderen die ik tegenkom mogen ze van mij in een gezin zetten waar ze wel opgevoed worden.

maja01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:08

runningkawa schreef:
hohoho!!!

Ik plaats wel letterlijke berichten, als je mij beter kent, schrijf ik weinig tussen de regels door

dus zou je daar je mening wel ff in willen houden
want die slaat totaal niet op mij en mijn denkwijze!!

Ik zag anders maar weinig positiefs over moeders en best wel veel vooroordelen over 2-verdieners, kinderdagverblijven, kinderen die je toch nooit komen opzoeken etc. etc.
dat bedoelde ik eigenlijk met dooddoeners...
en mijn mening inhouden? daar is toch juist een forum voor...
maar mocht ik je verkeerd beoordelen, ik reageer puur op wat ik zie in een berichtje of wat ik denk te zien.. Knipoog

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:10

runningkawa schreef:
Denk dat ik voor mijn eigen pensioen zorg, want dat bestaat over 35 jaar echt niet meer, en ik betaal nu al aan jullie kinderbijslag, kraamgedoe enz enz, maar dat terzijde

daar ben ik het ook mee eens maar onze fokprodukten zullen wel zorgen dat jij het later op je ouwe dag nog goed kan hebben, dat je bv naar de winkel kan om eten te kopen of dacht je als jij 80 was dat je de kassa nog ging bedienen en de rekken aanvullen (ik geef maar een voorbeeld uiteraard)

we gaan er inderdaad niet uitraken, het jammere vind ik dat ik merk dat alle moeders wel respecht hebben voor de mensen die besluiten kindvrij te blijven maar dat die mensen de eerste letter van het woord respect niet hebben voor mensen die wel voor kinderen kiezen, we worden zowat als monsters omschreven!

ik kan me ook voorstellen dat je het zat word dat je iedere keer de vraag krijgt van, waarom neem je geen kind en waarom wil je niet en vooral het komt nog wel, wees resolut dan en zeg gewoon, omdat ik het niet wil maar ga niet lopen vitten op kinderen met als ik haat kinderen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:10

Er valt ook weinig positiefs te melden over kinderen die in kinderdagverblijven opgroeien.
Even een vergelijking die eigenlijk niet kan maar ik maak hem toch:
Je neemt toch ook geen hond om hem vervolgens de hele dag in een dierenpension te gooien en eruit te halen wanneer je zelf tijd en zin in hebt?
Alhoewel, er zullen waarschijnlijk ook wel mensen zijn die dat wel doen. Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:11

Overigens heb ik er geen problemen mee als een kind maximaal drie dagen naar en kinderdagverblijf gaat. Het kindje van een vriendin gaat er ook heen en dat gaat heel prima hoor, dat kindje komt niks tekort, vind het geweldig daar. Wel krijgt hij de overige dagen alle aandacht en wordt hij niet nog eens naar de oppas gebracht voor stappen , vakantie e.d.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-04 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:11

ThePast03 schreef:
Dat is niet waar. Ik heb wel degelijk iemand gekend die eerlijk vertelde dat als ze het allemaal van te voren had geweten ze niet aan kinderen was begonnen. Volgens mij zijn er wel meer die dat denken maar die het niet willen zeggen.

Dat is wel bijzonder!!
Ik had het laatst nl met iemand over het spijt hebben van je keuze voor kinderen. Dat *kan* ook eigenlijk niet. Je kunt moeilijk tegen je kind zeggen dat als je het overnieuw zou mogen doen, je geen kinderen had genomen. Je moet er als het ware maar het beste van maken, want je kunt toch niet terug (weet niet hoe ik dit wat diplomatieker moet zeggen Lachen )
Toch zou het best gezond zijn om eens wat negatievere dingen over het moedershap te horen. Nu is het allemaal halleluja, roze wolk en weet ik wat. En dat kan toch ook nooit de hele waarheid zijn!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:12

runningkawa schreef:
...ik betaal nu al aan jullie kinderbijslag, kraamgedoe enz enz, maar dat terzijde
aan de andere kant de mensen met kinderen voor jou voorzieningen die zij niet gebruiken of de aow als jij van de paard dondert en in een rolstoel terecht komt. zo ken ik er nog wel een paar *LOL*

Anoniem

isabelle schreef:
we gaan er inderdaad niet uitraken, het jammere vind ik dat ik merk dat alle moeders wel respecht hebben voor de mensen die besluiten kindvrij te blijven maar dat die mensen de eerste letter van het woord respect niet hebben voor mensen die wel voor kinderen kiezen, we worden zowat als monsters omschreven!

Als je dit echt denkt, dan heb je een paar dingetjes niet zo goed begrepen. En als ik zie hoe heftig sommige moeders hier tekeer gaan, vraag ik me echt af waarom ze zich zo opgefokt gedragen Verward.

Anoniem

nee, jij zegt dat ik dingen tussen de regels doorschrijf, nou, dat is iets wat ik niet doe
Dus daar je mening over houden als je mij dus blijkbaar van al mijn berichten hier daarop niet kent.
Voor de rest lekker zeggen wat je wilt Haha!

En idd, ik zie vaak slechte dingen en nee dat wil niet zeggen dat ik de goede niet zie.

Maar kinderen in een creche dumpen, dat snap ik als kinderloze dan idd niet.
Als ik een kindje zou willen, zou ik daar bij willen zijn.
Zou ik zijn eerste pasjes willen zien ipv de opvang moeder enz enz
Dat kan ik dus niet snappen

En idd, voor bepaalde dingen zou ik liever mijn belastinggeld niet aan uit willen geven
1 ding is daar idd van de kinderbijslag

wanneer krijg ik paardenbijslag?
Je kiest er namelijk toch zelf voor?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:13

NienkeMulder schreef:
Dat is wel bijzonder!!
Ik had het laatst nl met iemand over het spijt hebben van je keuze voor kinderen. Dat *kan* ook eigenlijk niet. Je kunt moeilijk tegen je kind zeggen dat als je het overnieuw zou mogen doen, je geen kinderen had genomen.

Ze heeft nooit gezegd dat ze er spijt van heeft maar dat als ze het weer over kon doen er niet weer aan zou beginnen. Dat is heel wat anders!
En natuurlijk heeft ze dat nooit tegen haar kinderen gezegd, ze hield heel veel van haar kinderen en zou ze voor geen geld kwijt geraakt zijn.

isabelle

ik heb er ook geen problemen mee als kinderen naar een kinderdagverblijf moeten, die van mijn zal er nooit zitten maar in deze maatschappij moet je bijna allebei gaan werken wil je nog brood op de plank hebben! ik kies er wel niet voor, ik blijf er voor thuis Knipoog

maja01

ThePast03 schreef:
Er valt ook weinig positiefs te melden over kinderen die in kinderdagverblijven opgroeien.
Even een vergelijking die eigenlijk niet kan maar ik maak hem toch:
Je neemt toch ook geen hond om hem vervolgens de hele dag in een dierenpension te gooien en eruit te halen wanneer je zelf tijd en zin in hebt?
Alhoewel, er zullen waarschijnlijk ook wel mensen zijn die dat wel doen. Bloos!

Ma Tokkie is gewoon thuisgebleven voor de kinderen.. maar of dat die er beter door op zijn gegroeid... dan maar liever een kinderdagverblijf... Knipoog

Anoniem

nee hoor geen roze wolk. En ikkan die duveltjes van mij ook wel eens achter het behang plakken. Maar een paard is ook wel eens vervelend, en ook niet altijd hallelujah, dus dat is hetzelfde

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:14

SuperPepeijn schreef:
aan de andere kant de mensen met kinderen voor jou voorzieningen die zij niet gebruiken of de aow als jij van de paard dondert en in een rolstoel terecht komt. zo ken ik er nog wel een paar *LOL*

Bedoel je niet per ongeluk de wao? Knipoog

Anoniem

SuperPepeijn schreef:

Sorry, maar dat laatste wordt niet door jou of je kinderen betaald, maar krijg je een uitkering voor van de ongevallenverzekering van de KNHS!!!

Anoniem

SuperPepeijn schreef:

En ik voor hun roelstoel voor bekken instabileiteit Haha!

Justy

isabelle schreef:

Ik heb zelf een moeder, dus alleen al het idee om moeders als monsters te omschrijven zou niet bij me opkomen Haha! En ik denk dat dat voor meerderen geldt. Niet zo opgenaaid reageren hoor...

NienkeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:15

isabelle schreef:
het jammere vind ik dat ik merk dat alle moeders wel respecht hebben voor de mensen die besluiten kindvrij te blijven maar dat die mensen de eerste letter van het woord respect niet hebben voor mensen die wel voor kinderen kiezen, we worden zowat als monsters omschreven!

Dan moet je misschien alles lezen!! Want dit is echt onzin!!!
"Wij" zijn nl evengoed uitgemaakt voor kinderhaters, monsters, ongenuanceerde, begriploze, respectloze mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:16

runningkawa schreef:
En ik voor hun roelstoel voor bekken instabileiteit Haha!

gelukkig is dat maar tijdelijk! Bloos

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:16

maja01 schreef:
Ma Tokkie is gewoon thuisgebleven voor de kinderen.. maar of dat die er beter door op zijn gegroeid... dan maar liever een kinderdagverblijf... Knipoog

Ja zulke vergelijkingen kan ik ook maken, lekker simpel.
Net zoals die dooddoender dat ouders die de kinderen de hele dag in een kinderdagverblijf gooien 's avonds zogenaamd meer en betere aandacht aan hun kinderen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:17

Wie zegt hier dat moeders monsters zijn
en dat we geen respect hebben?
Ik niet
is maar net hoe je het leest
en ik denk dat beide partijen de berichten op 2 manieren lezen
want ik lees hier geen respect voor de kindervrije en een ander leest weer geen respect voor de moeders

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:18

waar dan? waar hebben we jullie voor uitgemaakt, begin maar te quoten???? ik heb niks kunnen vinden en volg dit topic best goed!!! alle moeders BLIJVEN hier maar zeggen hoe zeer wij het respecteren dat jullie kinderloos willen blijven, al kunnen wij het niet begrijpen maar we respecteren het wel, zal ik ff quoten dan hoe jullie onze kids afschilderen?

ik reageer niet gefrustreerd of overspannen hoor, het is een discussietopic dus dat mag dan wel eens toch!

trouwens, soms is het wat heftig, niet alleen van mijn maar even goede vrienden