Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:49

Houd voet bij stuk over Brazillie, maar als je het gevoel hebt dat hij serieus (en zonder achterliggende gedachtes) dichter tot elkaar wil komen, waarom stel je niet voor een weekje te gaan kamperen in Nederland ofzo? Om dichter tot elkaar te komen hoef je heus niet naar de andere kant van de wereld, dat kan ook in de achtertuin.

In Nederland ben je niet zo afhankelijk van hem, kan je desnoods zelf vertrekken. Word het echt moeilijk kan je iemand bellen om je te komen halen.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:50

ik heb de website van omnicum even bekeken, moest eerst eigenlijk keihard lachen, maar toen ik las van mensen die snel dood moeten gaan om weer te reïncareneren en mensen die niet mee kunnen naar het 4e tijdperk dienen de aarde te verlaten.......GATVER!
pas alstjeblieft op. Als je vader al gehersenspoeld is, kun je beter gene compromissen proberen te sluiten, maar wat hij voorsteld, uit huis gaan.
Ik begrijp dat dat tegen je gevoel ingaat, maar het voelt echt niet goed....
wat voor lichtgebied ligt er dan boven brazilie volgens je vader?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:15

Ja idd, wat Arwen zegt, dichter bij elkaar komen kun je ook in een hutje op de hei, bij wijze van spreken...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:42

Jeetje, Lotte.. ik lees je verhaal nu pas, schrok er wel van..
Zoals iedereen hier zegt, ga alsjeblieft NIET naar Brazilië, ik vind het ook behoorlijk eng allemaal zoals jij het beschrijft.
Ik vind het ontzettend goed van je, dat je kei-hard Nee hebt durven zeggen tegen je vader, en dat je alles op bokt zet! Want dit is teveel om helemaal zelf op te lossen of helemaal in je eentje door te maken.
Ik hoop dat je snel ergens woonruimte hebt, of bij iemand een tijdje kan wonen, want je moet echt weg daar.. het klinkt allemaal heel eng..
Ik wil je heel veel sterkte toewensen!! Ach gut

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:46

Lotte, wat ik me afvroeg... Is jou vader hier toen geweest vorig jaar?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 17:00

Ja, hij heeft ons weggebracht.

En ik denk wel dat die serieus dichter bij elkaar wil komen maar dat zei ik dus ook al dan wil ik liever eerst dichter bij huis dan gelijk zo ver en eerst een weekje ipv gelijk 2, dat kan altijd nog dan.

Missnynke ik hebg een idee Verward Heb ik hem niet over gehoord.

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:17

Wat erg voor je Verdrietig Ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen in zo'n situatie.. Heel veel sterkte!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:12

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:09

Jeetje meis, wat verschrikkelijk voor je..
Ik vroeg me al af waarom er nooit meer van die leuke verhalen over Jamy op bokt stonden Scheve mond . Heel erg veel sterkte, ik weet echt niet wat ik moet zeggen maar ik hoop echt zo voor je dat er snel een oplossing voor komt..

*Knuffel * Ach gut

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:39

janna schreef:
Ga met je mentor praten op school, en print misschien dit bokt bericht uit. Dan staat het allemaal op papier, en dat is voor jou misschien makkelijker dat alles uitleggen. Sterkte!

Je schreef eerder dat de school helemaal niet op jou problemen ingaat en zelfs gezegt heeft dat je naar Brazillië KAN gaan...beseffen ze wel in WELKE problemen je zit? Is er niemand bij wie je terecht kan, Jamy?Iedereen hier op bokt is van goede wil, maar het is zo afstandelijk, het lijkt mij beter als je met een volwassene een gesprek onder vier ogen kunt hebben..

Arabsrulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:44

Ik heb hier niet veel op te zeggen,
alles is ook al meerdere malen gezegt.

Ik wil je iig wel heel erg veel sterkte en succes wensen,
en heel slim van je dat je niet meegaat naar Brazilie!!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:49

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:58

jamy meis, ga alsjeblieft (tijdelijk) weg daar.... ik vind dit heel eng en gevaarlijk klinken! ga alsjeblieft niet mee naar brazilië ... sla een vertrouwenspersoon in de armen, heeft jullie school die niet? ga met iemand praten die je ECHT kan helpen.. jeugdzorg doet toch geen *piep* enige wat die doen is praten, en volgens mij valt er met jou vader niet meer te praten...

Doe iets voordat het uit de hand loopt! wie weet wat die maria allemaal wel niet verzind wat hij zou moeten doen om jou te "zuiveren"...

ebbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:13

Hey lotte
Ik heb je hele verhaal gelezen....
Ik wist wel dat Jamy verkocht was en had er wel iets over gehoord maar natuurlijk wist ik niet dat het zo erg was.
Ik weet dat je me niet echt mag en dat we nooit echt vriendinnen waren ofzo maar ik wil toch even zeggen dat ik erg met je meeleef.
Zoals al gezegd vind ik dat je er wel goed mee omgaat (zo lijkt het in ieder geval uit je reacties).
Het lijkt me zo'n moeilijke situatie.....

Ik snap ook niet dat mensen die in zo'n sekte zitten niet bevatten waar ze mee bezig zijn.Je vader denkt dus helemaal niet meer hoe het voor jou allemaal is.
Heb je wel steun aan je broer eigenlijk?Misschien heb je dat wel ergens geschreven maar dat heb ik gemist dan..

Ik kan je geen advies geven,alleen kan je nog een keer heel veel sterkte wensen...
Ik hoop dat het snel beter gaat met jou en vooral tussen jou en je vader...
Ach gut

ponylover11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:21

Op de site van Omnicum:Mijn aardse naam is Jezus en ik ben geboren in 6 n.Chr."
De jaartelling begint toch bij de geboorte Blond ??? Of is maria 6 jaar drachtig geweest????? OK dan! Clown

ponylover11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 13:32

dus

christiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:18

Hey Lotte..,
zoals ebbeltje al zei: wist ik ook niet dat het zo erg was,
ik wist dat je vaak ruzie had met je vader maar dat het zo erg was heb ik nooit beseft...
Ik vind het echt zo erg voor je dit alles Huilen ik vind het heel goed van je dat je tegen je vader hebt gezecht wat je er van vind!!!! OK dan!
kan je niet een tijdje naar Kim of jeanette ofzo??
Ik wil je heel veel sterkte wensen en als je ooit wilt praten kan je bij mij terecht!!!! Lovers
Mijn moeder heeft ook te maken met kinderen die het moeilijk hebben thuis, en ik ken ook wat kinderen die nu bij een ''normaal'' gezin zitten om tot rust te komen etc... en het gaat echt veel beter met ze..,
ik hoop dat jij ook een goed gezin vind waar je heen kan en tot rust kan komen!
wat ik nog niet helmaal snap is dat je broer er niks tegen doet..., hij zou toch ook moeten zien dat het zo niet goed gaat..., misschien kan jij hem een keer jou verhaal vertellen.., misschien krijgt hij dan door dat je niet alleen maar een klein zusje bent die zuurt... wand dat doe je echt niet!
en misschien zou hij je kunnen helpen...,

Kusje heel veel kussen en knuffels Ach gut
Christiane

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:03

Ik lees net pas dit topic.... Scheve mond Wat ongelooflijk kl*ote voor je, mijn eerste gedachte is 'wegwezen daar'.... Ik krijg ook een heel naar gevoel bij dat Brazilie-verhaal, hou alsjeblieft voet bij stuk en ga niet mee!!

Heel veel sterkte en blijf je hart luchten op Bokt als dat helpt, maar probeer er ook met iemand over te praten irl... Ach gut

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 16:59

Tjah ik weet het echt niet hoor.. Aan de ene kant heb ik zoiets van nee niet doen.. aan de andere kant mijn vader zegt dat het echt voor vakantie is en alles desnoods zwart op wit wil zetten. Mijn tante zegt het ook dat ik mee moet gaan (terwijl die aan mijn kant staat..)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:01

Ik denk dat je er goed aan doet naar je gevoel te luisteren... Als jouw gevoel zegt 'nee, niet doen', dan denk ik dat je het ook niet moet doen. Vertrouw er maar op dat je zelf aanvoelt wat goed voor je is, dat weet je beter dan je vader iig zo te lezen, en denkelijk ook dan je tante...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:02

ik vind het maar een eng idee hoor... ik zou het echt niet vertrouwen naar een land als brazilië ... je zit ook ngo eens midden in je examens.. kijk in een land als engeland is al anders, daar kun je je nog redelijk redden als je je meld bij politie of zo wat er gebeurd is, in braziliË weet je het maar nooit, je zit daar ook zowat aan de andere kant van de wereld..

kijk alsjeblieft uit en let erg goed op jezelf!

christiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:09

ik denk zelf dat je de juiste beslissing neemt om thuis te blijven maar zoals justy zecht... je moet doen wat je denkt dat het beste is

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:33

Lotte, als ik jou was zou ik écht thuisblijven. Waarom nu persé Brazilië? En kan dat niet vlak ná de examens? Anders kan je volgend jaar weer een heel jaar school doen(of herexamens ofzo, weet niet exact hoe dat zit in Nederland) en dat alleen maar voor 2 weekjes Brazilië, waar je je waarschijnlijk toch zorgen gaat maken. Echt waar Lotte, als jij naar Brazilië gaat, ga ik hier echt ongerust zijn, al ken ik je helemaal niet goed, en dan gaan er denk ik nog veel meer mensen ongerust zijn hier.

Er hebben ook al verschillende mensen gevraagd of er een vertrouwenspersoon op school is, weet je daar al iets meer van? Of gewoon een andere leerkracht dan diegene die jou wel toestemming gaf? Een leerkracht waar je je goed bij voelt, en dan ook alles neutraal kan proberen in te schatten.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:45

Jamy schreef:
Tjah ik weet het echt niet hoor.. Aan de ene kant heb ik zoiets van nee niet doen.. aan de andere kant mijn vader zegt dat het echt voor vakantie is en alles desnoods zwart op wit wil zetten. Mijn tante zegt het ook dat ik mee moet gaan (terwijl die aan mijn kant staat..)

ZWART OP WIT ZETTEN HEEFT GEEN ENKELE GELDIGHEID MEID!!!!

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 17:51

Shiloh schreef:
ik vind het maar een eng idee hoor... ik zou het echt niet vertrouwen naar een land als brazilië ... je zit ook ngo eens midden in je examens.. kijk in een land als engeland is al anders, daar kun je je nog redelijk redden als je je meld bij politie of zo wat er gebeurd is, in braziliË weet je het maar nooit, je zit daar ook zowat aan de andere kant van de wereld..

kijk alsjeblieft uit en let erg goed op jezelf!

Juist! Wat ik me nou al de héle tijd heb zitten afvragen is waarom hij per sé naar *Brazilië* wil? Eerst jou erheen sturen, nu op vakantie....wat is er met dat land dat hij er per sé heen wil? Waarom niet Frankrijk? Of de Veluwe?

Ik vind het echt doodeng als ik eraan denk wat er allemaal kan gebeuren. Absoluut, absoluut, absoluut, wat je ook doet, *niet* daarheen gaan. Als er daar iets gebeurt heb je totaal *niets* om je aan vast te houden en ben je vogelvrij. Je zegt dat je hem niet vertrouwt, maar als je daarheen gaat vertrouw je hem met je leven, omdat jij daar totaal afhankelijk van hem bent. Durf je dat op dit moment?

Na het lezen van die site zou dat dus echt het laatste zijn wat ik zou doen. Alleen heb ik makkelijk praten want ik kijk er van buiten tegenaan.... Scheve mond