Alles maar regelen in relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:05

hoefijzer schreef:
Wanneer je naar het dierenrijk kijkt wordt dat diverse beeld ook bevestigd.

Is dat zo?
Ik kom niet veel verder dan de pinguin, maar meestal zijn het toch de vrouwelijke dieren die bijv voor de jonkies zorgen? Aangezien zij ook meestal degene met de melk zijn?

Bij mensen kan dat nu anders omdat je kunst melk hebt en pompmachines, ik weet niet precies hoe natuurlijk dat is...?

Citaat:
Of moeten we weer terug naar vrouwen achter het aanrecht en bek houden?

er is ook nog een middenweg he .. dat er een keus is dat de vrouw voor de kinderen kan zorgen als ze dat zou willen (of de man, whatever), maar nu kan dat bijna niet omdat je als alleenverdiener niet perse een gezin kan onderhouden (huis kopen/huren, rekening betalen etc).

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:14

Cer schreef:
er is ook nog een middenweg he .. dat er een keus is dat de vrouw voor de kinderen kan zorgen als ze dat zou willen (of de man, whatever), maar nu kan dat bijna niet omdat je als alleenverdiener niet perse een gezin kan onderhouden (huis kopen/huren, rekening betalen etc).

Maar dat is niet wat BarbaLala schrijft, vandaar dus de vraag.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:14

BarbaLala schreef:
Suzanne F. schreef:
Er wordt inderdaad een steeds groter wordende groep single vrouwen verwacht omdat ze geen man meer nodig hebben voor het inkomen of voor zekerheid. Vrouwen kunnen goed voor zichzelf zorgen en zitten steeds minder vaak te wachten op een man die ze moeten verzorgen, waar ze voor moeten koken, wassen, regelen etc. Ze willen geen 2e moeder zijn maar zoeken steeds vaker diepgang, interesse, een emotionele toevoeging in hun leven. En veel mannen hebben dit niet te bieden.

MSM = Main stream media zoals een aantal anderen al specififeerden.

Ik snap waarom je het aanhaalt, maar het is goed om je te beseffen waar dit vandaan komt en waarom het gedeeld wordt.
Juist het systeem is al decennia lang actief bezig om man-vrouw rollen te verdoezelen en ons verder weg te drijven van onze natuur en kern.
Ook in de reacties in dit topic zie je dat heel duidelijk.

Verder weg drijven van onze kern en natuur, daar krijg ik nou echt kotsneigingen van.
Prima dat jij op die manier je leven wilt leiden en broedmachine wil zijn, mij niet bellen en zo denken er genoeg andere vrouwen ook over. Dat heeft niks met natuur en kern te maken.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:34

Dieuwke_ schreef:
BarbaLala schreef:
Ik snap waarom je het aanhaalt, maar het is goed om je te beseffen waar dit vandaan komt en waarom het gedeeld wordt.
Juist het systeem is al decennia lang actief bezig om man-vrouw rollen te verdoezelen en ons verder weg te drijven van onze natuur en kern.
Ook in de reacties in dit topic zie je dat heel duidelijk.

Wacht even, de rechten en vrijheden die vrouwen tegenwoordig hebben is toch een goed ding? Of moeten we weer terug naar vrouwen achter het aanrecht en bek houden?

Het gaat niet over rechten of vrijheden. Het gaat over manlijke en vrouwlijke energie en kwaliteiten.

Cer schreef:
hoefijzer schreef:

Is dat zo?
Ik kom niet veel verder dan de pinguin, maar meestal zijn het toch de vrouwelijke dieren die bijv voor de jonkies zorgen? Aangezien zij ook meestal degene met de melk zijn?

Bij mensen kan dat nu anders omdat je kunst melk hebt en pompmachines, ik weet niet precies hoe natuurlijk dat is...?

Citaat:
Of moeten we weer terug naar vrouwen achter het aanrecht en bek houden?

Precies, Cer!

Ik vind van een aantal users een aantal reacties erg kort door de bocht en met veel aannames/ vooroordelen geschreven. Alsof jullie je aangevallen voelen.
Volgens mij is dat nergens voor nodig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:38

Cer schreef:
hoefijzer schreef:

Is dat zo?

Bv de merel, die pleurt haar jongen het nest uit en dan mogen de vaders uitzoeken hoe ze ze in leven kunnen houden := ze kunnen dan ook nog niet vliegen. Moeders neemt gelijk een nieuw nest en kijkt nooit meer naar haar kinders. Dit vind ik echt de slechtste moeder van het dierenrijk :')

De wolf; daar heeft de vader de meeste zorgtaken. Geen idee overigens wat de moeders doen maar de vaders beschermen de jongen en zorgen voor voedsel.

Bij zwanen doen beide ouders evenveel, broeden bv ook om de beurt.

Bij zeepaardjes doen de mannen alles.

Ik weet niet alles van alle dieren, maar vaders zijn in het dierenrijk zeker niet alleen de zaaddonors.
Behalve ms bij de leeuwen, daar doen de vrouwen alles en de mannen helemaal niks :=

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:40

BarbaLala schreef:
Ik vind van een aantal users een aantal reacties erg kort door de bocht en met veel aannames/ vooroordelen geschreven. Alsof jullie je aangevallen voelen.

Of misschien moet je even duidelijk uitleggen wat je nu precies bedoelt? Ik heb namelijk nog steeds geen idee en daarom stel ik ook de vraag.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:42

verootjoo schreef:
Bv de merel, die pleurt haar jongen het nest uit en dan mogen de vaders uitzoeken hoe ze ze in leven kunnen houden := ze kunnen dan ook nog niet vliegen. Moeders neemt gelijk een nieuw nest en kijkt nooit meer naar haar kinders. Dit vind ik echt de slechtste moeder van het dierenrijk :')

De wolf; daar heeft de vader de meeste zorgtaken. Geen idee overigens wat de moeders doen maar de vaders beschermen de jongen en zorgen voor voedsel.

Ik weet niet alles van alle dieren, maar vaders zijn in het dierenrijk zeker niet alleen de zaaddonors.
Behalve ms bij de leeuwen, daar doen de vrouwen alles en de mannen helemaal niks :=

De quokka gooit haar jongen uit de buidel naar het gevaar om zichzelf te redden :+
Die is wellicht nog slechter dan de Merel.

Maflinger_S

Re: Alles maar regelen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:45

O, dat doet mijn paard met mij, maar dat telt zeker niet?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:51

Dieuwke_ schreef:
BarbaLala schreef:

Of misschien moet je even duidelijk uitleggen wat je nu precies bedoelt? Ik heb namelijk nog steeds geen idee en daarom stel ik ook de vraag.

Ik moet helemaal niks :)
Dat jij het niet begrijpt en het daarom normaal vindt om zo te reageren is niet voor mijn conto.
Ik wil best meer delen over mijn gedachtegoed (en dat van vele anderen, want steeds meer mannen en vrouwen vinden de weg naar zichzelf terug), maar niet als je mij op zo'n wijze bejegend.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:52

BarbaLala schreef:
Precies, Cer!

Ik snap dat wel want jouw standpunt is een beetje de vrouwelijke versie van dat hele manosphere verhaal. Blue pill red pill etc.

Middenweg is er zeker maar het probleem is dat die optie vaak niet evident is voor met name vrouwen. Ik heb ook niks tegen vrouwen die er wel voor kiezen om thuis te blijven natuurlijk, als dat een gezamenlijke beslissing is.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:52

Maflinger_S schreef:
O, dat doet mijn paard met mij, maar dat telt zeker niet?

:') I think we can all relate |( Misschien zijn paarden en quokka's aan elkaar verwant _O-

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:56

Dieuwke_ schreef:
BarbaLala schreef:

Dat jij het niet begrijpt en het daarom normaal vindt om zo te reageren is niet voor mijn conto.
Ik wil best meer delen over mijn gedachtegoed (en dat van vele anderen, want steeds meer mannen en vrouwen vinden de weg naar zichzelf terug), maar niet als je mij op zo'n wijze bejegend.[/quote]

Maar dat is dus de hele vraag, wat is terug naar zichzelf?

Ik denk dat je daarmee het gedachte goed van de jaren 50 huisvrouw aanhangt? Want zoals beschreven is dat niet door de hele geschiedenis leidend geweest

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:56

BarbaLala schreef:
Ik wil best meer delen over mijn gedachtegoed (en dat van vele anderen, want steeds meer mannen en vrouwen vinden de weg naar zichzelf terug), maar niet als je mij op zo'n wijze bejegend.

Ik heb gewoon een normale vraag gesteld, namelijk "Wacht even, de rechten en vrijheden die vrouwen tegenwoordig hebben is toch een goed ding?". Want ik ken het gedachtengoed van alle Bokkers niet. Ik snap oprecht niet waarom je daar geen antwoord op kunt geven. Ik bejegen jou helemaal nergens van, excuus als dat dan zo overkomt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 13:58

Pantykous schreef:
Ik snap dat wel want jouw standpunt is een beetje de vrouwelijke versie van dat hele manosphere verhaal. Blue pill red pill etc.

Middenweg is er zeker maar het probleem is dat die optie vaak niet evident is voor met name vrouwen. Ik heb ook niks tegen vrouwen die er wel voor kiezen om thuis te blijven natuurlijk, als dat een gezamenlijke beslissing is.

Ik moest googlen wat manosphere is.
Is dat niet ook waar die docu van Louis Theroux over ging?
Wat ik zo even snel over het begrip lees is dat juist nìet wat ik bedoel. Dit wordt wel vaak door elkaar gehaald als in; Veel mensen denken dat dit gaat over masculiene mannen. Maar dat gaat het juist niet. Dat zijn juist mannen die NIET in hun mannelijke energie staan.

Het zou me overigens niets verbazen, als dit begrip ook weer door het systeem in het leven geroepen is :+
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 15-04-26 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 14:05

Amber_anne schreef:

Ik denk dat je daarmee het gedachte goed van de jaren 50 huisvrouw aanhangt? Want zoals beschreven is dat niet door de hele geschiedenis leidend geweest

Terug naar jezelf is dat je als vrouw doet waar jij als vrouw goed in bent en wat jou meer in je vrouwlijke kracht zet (en voor mannen geldt dat precies hetzelfde maar dan met mannelijke energie uiteraard).

Initieel was feminisme dan ook iets héél anders dan waar het begrip nu voor misbruikt wordt door het systeem.
Initieel draaide het om gelijkwaardigheid; Evenveel waard zijn.
Nu wordt het misbruikt om de verschillen tussen mannen en vrouwen uit te wissen. Terwijl dat juist zeer ongezond is. Niet alleen voor de mens als individu, óók voor de mens als soort.
Polariteit tussen mannen en vrouwen is het belangrijkste van ons hele bestaan.
En dat mannen beter zijn in andere dingen dan vrouwen, en andersom, is juist iets wat we moeten koesteren en waar waarde in zit.

Je ziet dan ook de meeste (relatie) problemen ontstaan daar waar vrouwen teveel in hun mannelijke energie moeten staan, en andersom.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 15-04-26 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 14:06

Duhelo schreef:
verootjoo schreef:

De quokka gooit haar jongen uit de buidel naar het gevaar om zichzelf te redden :+
Die is wellicht nog slechter dan de Merel.

Omg ik kende dat beest niet. Nou, loedermoeder award goes to… :')
Dan doe ik het zo slecht nog niet :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 14:16

verootjoo schreef:

zoek anders even op quokka :')

Citaat:

Ik vind beschermen en zorgen voor voedsel niet perse zorgen. Dat kan je dan vertalen naar beschermen en werken voor geld om voedsel te kopen (dat kan de vrouw dan klaarmaken, of niet)

Citaat:

ja die baren ook, dat hadden ze bij mensen ook anders moeten regelen :+

Citaat:
Ik weet niet alles van alle dieren, maar vaders zijn in het dierenrijk zeker niet alleen de zaaddonors. Behalve ms bij de leeuwen, daar doen de vrouwen alles en de mannen helemaal niks :=

Ik denk dat het overgrote deel toch is dat moeders het voedsel verzorgen, bij zoogdieren. Bij hoe heet dat-eierdieren-je-weet-wel, dan voeren ze soms beiden (vogels) en soms niet (schildpadden) Bij primaten is het denk ik ook dat moeders zorgen, in ieder geval dragen en dan mannen beschermen (en ruziemaken)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 14:19

BarbaLala schreef:
Terug naar jezelf is dat je als vrouw doet waar jij als vrouw goed in bent en wat jou meer in je vrouwlijke kracht zet (en voor mannen geldt dat precies hetzelfde maar dan met mannelijke energie uiteraard).

Initieel was feminisme dan ook iets héél anders dan waar het begrip nu voor misbruikt wordt door het systeem.
Nu wordt het misbruikt om de verschillen tussen mannen en vrouwen uit te wissen. Terwijl dat juist zeer ongezond is. Niet alleen voor de mens als individu, óók voor de mens als soort.
En dat mannen beter zijn in andere dingen dan vrouwen, en andersom, is juist iets wat we moeten koesteren en waar waarde in zit.

Je ziet dan ook de meeste (relatie) problemen ontstaan daar waar vrouwen teveel in hun mannelijke energie moeten staan, en andersom.

Het klinkt voor mij als buitenstaander als 'wees de (bijvoorbeeld) verzorgende want daar ben je als vrouw goed in' i.p.v. 'vrouwen zijn minder dan mannen'. Is dat wat je bedoelt? Ik denk dat ik snap waar je heen wilt, maar het is een enorme slippery slope omdat de 'taken' die toebedeeld worden aan vrouwen, vaak niet als gelijkwaardig worden gezien.

Hoe dan ook, ik ben voornamelijk voor 'doe waar je je prettig bij voelt'. Carrière maken, thuismoeder, whatever. Ik zou zelf niet alleen moeder kunnen zijn; ik heb die mentale uitdaging van mijn werk nodig en heb behoefte aan communicatie met mensen anders dan op niveau kind. Maar als iemand anders daar helemaal gelukkig van wordt, dan prima.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 14:26

mylittlejoy schreef:
.... en heb behoefte aan communicatie met mensen anders dan op niveau kind. Maar als iemand anders daar helemaal gelukkig van wordt, dan prima.

Maar eigenlijk zeg je nu (of zo lijkt het) dat moeders met niemand anders communiceren dan met hun kind, en hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn.
Moeders kunnen ook andere dingen erbij doen waarbij ze uitgedaagd blijven en met mensen op een ander niveau dan kind communiceren.
Het klinkt een beetje denigrerend :o

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 14:30

mylittlejoy schreef:
BarbaLala schreef:

Het klinkt voor mij als buitenstaander als 'wees de (bijvoorbeeld) verzorgende want daar ben je als vrouw goed in' i.p.v. 'vrouwen zijn minder dan mannen'. Is dat wat je bedoelt? Ik denk dat ik snap waar je heen wilt, maar het is een enorme slippery slope omdat de 'taken' die toebedeeld worden aan vrouwen, vaak niet als gelijkwaardig worden gezien.

Hoe dan ook, ik ben voornamelijk voor 'doe waar je je prettig bij voelt'. Carrière maken, thuismoeder, whatever. Ik zou zelf niet alleen moeder kunnen zijn; ik heb die mentale uitdaging van mijn werk nodig en heb behoefte aan communicatie met mensen anders dan op niveau kind. Maar als iemand anders daar helemaal gelukkig van wordt, dan prima.

Het is echt bedoeld als initieel vanuit jouw eigen kracht als vrouw; Doen waar jouw kracht ligt en wat jou als mens versterkt en gelukkig maakt, niet omdat "het zo hoort", oid.

En natúúrlijk is het beste altijd om te doen waar jij als individu gelukkig van wordt! (Daar gaat dit ook over.)
Alleen het punt met het huidige systeem is, dat die keuze er voor een heleboel steeds minder is, door oa wat Cer ook al aangaf; Je moet tegenwoordig wel bijna altijd tweeverdiener zijn om überhaupt kinderen te kunnen nemen. Of voor iets basaals als kunnen wonen, wat zij ook al aangaf.
En dan zijn er nog tal van systeem-tentakels die pogen te verhinderen dat mannen en vrouwen doen waar ze het meest bij floreren.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 14:33

BarbaLala schreef:
Amber_anne schreef:

Mijn man is volgens jouw idee een foutief model denk ik. Die staat enorm in zijn kracht als hij voor ons kind, ons eten, onze was zorgt.

Ik ben benieuwd waar een man dan beter in zou moeten zijn, of juist een vrouw? Als ik een huishouden moet runnen blijft er niets van over vrees ik :+

(Maar denk dat we langzaam een eind offtopic gaan)

Bloodymary

Re: Alles maar regelen in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 14:41

Ik ben nog van een generatie die een deel van de emancipatie heeft meegemaakt. Onze ouders waren alleenverdienders, werkende moeders waren zeldzaam. Wij hebben zelf kunnen studeren en zijn allemaal gaan werken, op welk niveau dan ook. Fulltime, de meesten gingen parttime werken als er kinderen kwamen.

Momenteel vind ik dat er weer een achteruitgang plaats vindt wat emancipatie betreft. Als ik bij jongeren om me heen kijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 14:41

er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.
Ik denk dat dat gewoon per persoon verschilt.

Ik kan van geen kanten koken, daar wordt echt niemand gelukkig van. Mijn partner kan dat onwijs goed. Ik vind dat ook niet perse man/vrouw gebonden.
Ik denk dat het lastig blijft want als ik dan denk aan alleenwonende mannen, of studentenhuizen met mannen is dat vnl het beeld van een bende. Terwijl er genoeg mannen zijn die wel kunnen opruimen, of vrouwen die ergens een zooi van maken.
maar als je als vrouw wil zorgen, dan moet daar ruimte voor zijn, dat is niet perse altijd het geval (want je moet carriere, je moet je ontwikkelen, je moet werken etc). Terwijl als je als man werkt, prima, want dat is wat het is , en als je als man niet werkt maar zorgt, ben je zo lekker hip en modern :D Het lijkt dan alsof de vrouw dan alsnog aan het kortste eind trekt.

Wat ik dan bijv ook opvallen vind is dat in de mode, kappers en koken vaak toch weer mannen aan de top staan. Terwijl dat volgens de tradionele rolverdeling een vrouwending zou zijn. Ik vraag me af hoe dat dan komt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 14:42

Ook altijd zo'n dooddoener term "in je kracht staan". :r

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-26 14:42

Bloodymary schreef:
Ook altijd zo'n dooddoener term "in je kracht staan". :r

hoezo?