Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:46

Ben ik dan echt de enige die zich niet zo druk zou maken om die beschuldiging? :o
Ik zou echt denken "whatever", kost me weer tijd en energie om een afspraak te maken, daarheen te gaan, het eindigt daar uiteraard in een welles/nietes discussie want ik geloof nooit dat die beelden vervolgens overduidelijk naar 1 ksnt wijzen.
Als ik zeker wist dat ik juist betaald had zou ik echt mijn schouders ophalen en doorgaan met mijn leven.

Als ik twijfelde zou ik dan weer juist wel gaan en eventueel betalen maar ik ben dan ook een zacht ei :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:47

Ik zou het altijd willen weten en de beelden willen zien. Bizar dat je zomaar beschuldigd wordt en je daar bij neerlegt.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:48

Heeft iemand al die pb gestuurd naar ts voor de kassabon? Want die persoon kan misschien wel wat duidelijk scheppen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:50

secricible schreef:
Ben ik dan echt de enige die zich niet zo druk zou maken om die beschuldiging? :o
Ik zou echt denken "whatever", kost me weer tijd en energie om een afspraak te maken, daarheen te gaan, het eindigt daar uiteraard in een welles/nietes discussie want ik geloof nooit dat die beelden vervolgens overduidelijk naar 1 ksnt wijzen.
Als ik zeker wist dat ik juist betaald had zou ik echt mijn schouders ophalen en doorgaan met mijn leven.

Als ik twijfelde zou ik dan weer juist wel gaan en eventueel betalen maar ik ben dan ook een zacht ei :')

Precies dit! Ik heb een druk leven en echt nul tijd en energie over voor dit soort dingen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:52

friezenfan2 schreef:
Heeft iemand al die pb gestuurd naar ts voor de kassabon? Want die persoon kan misschien wel wat duidelijk scheppen.

Dat gaat mij echt te ver :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:53

VogeltjeM schreef:
secricible schreef:

Precies dit! Ik heb een druk leven en echt nul tijd en energie over voor dit soort dingen.

Ook als jullie die €100 hadden moeten laten liggen? Die oplossing om de spullen te krijgen voor wat zij denken dat TS had betaald kwam later pas…

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 19:54

laura1987 schreef:
Wat een vervelende kwestie ts.
Ik kan mij voorstellen dat als je een portemonnee vol contant geld hebt dat €100 niet uitmaakt.
Wellicht heb je zelf misschien ook niet goed gezien of het wel echt 2 of 4 briefjes waren?

Voor mijn eigen gemoedsrust zou ik de camerabeelden juist wel bekijken en als je daar ziet dat je echt €100 betaald hebt, je €100 terug vragen en het daarbij laten.

Mocht het onduidelijk zijn zou ik de €200 terug eisen, excuses vragen en daar nooit meer terug komen.

Zij horen te zorgen voor personeel wat professioneel en correct hun werk doet.

Ik zou dus juist wel de camerabeelden willen zien om te weten of dit alles echt terecht is of niet.

Klopt maar na meerdere dagen van telefoontjes (speelt al sinds maandag)
ben ik er gewoon echt moe van en wil ik het afsluiten.
Indirect nemen ze zo op deze manier wel verantwoording voor hun nalatige kassa dame en handelen ze het toch netjes met mij af. Ga verders ook geen slechte review schrijven want voor mij is het klaar en ik gun die mensen verders okm geen kwaad toe.

Hou gewoon niet van confrontaties en strijd de een gaat er beter mee om dan de ander.

@secricible en @VogeltjeM precies dat is het wil niet nog een keer daar welles nietes gesprekken
besteed liever morgen op een andere fijne manier mn dag
Heb die mensen gezegt dat ik akkoord ga kunnen hun ook weer verder en thats it

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:56

shilady schreef:
Hallo
Lang geleden dat ik heb ingelogd op bokt maar ik heb een situatie die ik graag wil delen.

16.02.26 heb ik in deze winkel voor ongeveer 200€ spullen gekocht en het bedrag contant afgerekend .

Savonds belt betreffende winkel naar mij dat er kassa tekort is en wil mij hiervoor verantwoordelijk houden.

Dag later is er nogmaals geprobeerd mij te bellen en heb ik terug gebelt maar kreeg geen gehoor

Vanochtend heb ik gebelt en kreeg een jonge medewerker aan de lijn die ook begon over dat er wat mis is met betaling.
Later vandaag werd ik nogmaals gebelt door de manager dit keer zei hij dat ze op camera konden zien dat ik te weinig gaf.
Mijn reactie is dat ik ook graag even de beelden wil bekijken :)

Mijn concrete vraag is in hoeverre kunnen ze mij verantwoordelijk houden voor kas verschil
ik dacht dat dit onder ondeernemers risico viel en dat ze niet met kassa verschillen nog even klanten kunnen bellen voor restanten ivm het de verantwoordelijk is vd kassa dame om goed te tellen voordat ze het in de kassa doet.

Het is nu best al een beetje een gedoe geworden en mijn vriend zegt dat ik naar Juridisch loket moet gaan morgen
Mijn bestelling die ik heb afgerekend en waar ik een bon van heb waarop staat dat het compleet voldaan is heb ik ook gewoon hier naast me liggen.

Uiteraard is de bestelling ook nog niet bij mij bezorgd denk dat de ondernemer daar een halt op heeft gezet

Ben wel benieuwd naar jullie mening :=

Je wordt kei hard opgelicht. Ze mogen dit niet eens doen. Ze moeten eerst aangifte doen bij de politie en die mogen de beelden opvragen. Ik zou niks meer doen als ik jou was. Niet reageren..

Electra63

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:58

Het bedrag zou mij niet uitmaken. Maar ik zou gewoon willen weten of ik te weinig heb betaald of niet, dus als beschuldigd wordt.
Gewoon uit principe.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:58

Wat is er dan precies netjes afgehandeld? Want met die optie 2 die ze bieden zou ik zeggen dat ze helemaal niks in handen hebben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:59

Electra63 schreef:
Het bedrag zou mij niet uitmaken. Maar ik zou gewoon willen weten of ik te weinig heb betaald of niet, dus als beschuldigd wordt.
Gewoon uit principe.

Ja precies. Je wordt ergens van beschuldigd, vals of niet. Een vergissing is zo gemaakt, van welke kant dan ook. Dat wil je dan toch weten?
Tenzij je het inderdaad al weet…

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:00

Vind het altijd zo bijzonder dat mensen op tilt springen wanneer iemand contant grote bedragen af rekent!
Heel heilig bokt op zn achterste benen!
In het buitenland is het niet meer dan normaal als je dat doet. Soms zelfs cash only.

Waarom vinden jullie daar wat van? Wat triggerd jullie zo nieuwschierig naar herkomst van iemands geld te zijn?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:01

En ondertussen wordt je gezicht misschien wel verspreid onder de detailhandel dat je niet genoeg hebt betaald.

Mocht het zo zijn dat je idd te weinig betaald hebt, betaal het geld en laat het rusten.
Heb je genoeg betaald dan zeg je dat je excuus eist.

Maar je weet toch zelf wel hoeveel briefjes je uit je portemonee hebt gepakt?

In ieder geval zou ik het er niet bij laten.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:02

Nu krijgen ze wat ze willen. En geld, en gelijk, én geen slechte review. Ze zijn vast blij met jou als klant :)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:02

Ts wil de foto van de kassabon niet uploaden via bokt.
Hier is meer gebeurd dat ts wil zeggen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 20:03

friezenfan2 schreef:
Ts wil de foto van de kassabon niet uploaden via bokt.
Hier is meer gebeurd dat ts wil zeggen.

Zoals eerder gezegt je mag ze via whatsapp gewoon zien hoor :j

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:04

Rechtsbijstand inschakelen wordt het heus niet gelijk een rechtzaak van hoor. Vaak is een kwestie van een goede brief vanuit hen al meer dan genoeg. Zou ook voor mezelf willen weten of wat ze doen überhaupt rechtsgeldig is.
Dit zou ik ook niet zo over mijn kant laten gaan. Zijn ze nou helemaal betoeterd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:04

verootjoo schreef:
VogeltjeM schreef:

Ook als jullie die €100 hadden moeten laten liggen? Die oplossing om de spullen te krijgen voor wat zij denken dat TS had betaald kwam later pas…

Nee, ik doel op na die laatste mail. Ik had never nooit 100e bijbetaald in deze.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:05

Poeh hee, ik zou het nu ook wel willen weten, zou tè nieuwsgierig zijn naar de beelden inmiddels :=

Maar kan het me ook goed voorstellen dat je er op een gegeven moment wel klaar mee bent dat hele gedoe inderdaad. Gelukkig mag je dat gewoon zelf kiezen :=

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:07

Ja natuurlijk deel ik met een random persoon mijn telefoonnummer zeker iemand die een topic aan maakt en daar de ene rare wending na andere voorbij komt.

Iedereen een fijne avond.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:12

secricible schreef:
verootjoo schreef:

Nee, ik doel op na die laatste mail. Ik had never nooit 100e bijbetaald in deze.

Ik ook niet inderdaad. Maar na die laatste mail zou ik denk ik zoiets hebben van: doei, ga er niet nog meer tijd en energie in stoppen. Rare gang van zaken.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:15

Captain schreef:
Daarom denk ik dat TS wel weet dat ze te weinig betaald heeft. Anders laat je het niet zo makkelijk 'zitten'.

Ik vermoed dat je dan geen extern advies gaat inwinnen :+

Ook ik heb overigens niet altijd een idee van hoeveel geld er in mijn portemonnee zit. Zorgt soms voor leuke verrassingen :') .

TS, ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in een welles nietes discussie. Worden de producten naar je thuis gestuurd of moet je daarvoor nog wel naar de winkel?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:16

Voor de mensen die vallen over het dat andere mensen het cash geld betalen vreemd vinden.

Je kan toch tot (minstens) 4 tellen.
Best wel een verschil of je 2 of 4 briefjes van €50 neerlegt.

Je telt ze zelf of ook uit of je genoeg geeft.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-26 20:20

Douce schreef:
Captain schreef:
Daarom denk ik dat TS wel weet dat ze te weinig betaald heeft. Anders laat je het niet zo makkelijk 'zitten'.

Ik vermoed dat je dan geen extern advies gaat inwinnen :+

Ook ik heb overigens niet altijd een idee van hoeveel geld er in mijn portemonnee zit. Zorgt soms voor leuke verrassingen :') .

TS, ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in een welles nietes discussie. Worden de producten naar je thuis gestuurd of moet je daarvoor nog wel naar de winkel?

Ik hoor het morgen even heb dat iets meer dan een uur terug in de mail even gevraagd
als ik het op moet halen ook geen probleem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:25

als ik het dan op moest halen zou ik misschien toch wel de beelden willen zien. Als ik er dan toch ben.... :')