Hoeveel kinderen hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

Kabayo ten eerste zijn de gevoelens er nooit geweest. Dus wat ik niet wil ga ik me ook niet toe dwingen. :+ Ten tweede hoewel ik best wat mensen met kinderen ken hoor ik toch ook veel die het er in meer of mindere mate zwaar mee hebben. ( en toch wel een taboe om het er over te hebben) Zorgen die ook op hoge leeftijd blijven.

Als je leest over best jonge criminele kinderen. Die ouders zouden misschien denk ik best willen dat hun kind nooit geboren wasOuders van kinderen met een ernstige aangeboren ziekte die weten dat hun kindje jong zal overlijden. De garantie op een gezond kind dat zonder sjit volwassen wordt heb je niet.

Ik haat geen kinderen. Wel zou ik willen dat ze soms een wat betere opvoeding krijgen en krijsen, gillen rennen zonder reden op ongepaste plekken wordt tegengegaan dan wel gestopt. En nee een kind met een snotneus die alles vastpakt vind ik niet vertederend. :') en een pasgeboren baby ook niet, daar gaat niets van kriebelen of zo. Ook nooit gedaan

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:43

XladyX schreef:
Net aan tijd om te reageren hier, want kinderen (2) én paarden (5). :+

Geintje natuurlijk, maar druk is het wel en ik snap best dat daardoor er ook minder met kinderen zullen reageren dan zonder.

En eerlijk is eerlijk, bokt heeft ook wel wat neiging een anti-kinderen forum te zijn. Topics over kinderen + paard(en) combineren zijn standaard pagina's aan discussies lang, het kindvrij topic heeft vele vervolgen etc. Mensen zonder kinderen hebben misschien ook meer tijd en interesse om daar uitgesproken over te zijn. En andersom, mensen met kinderen interesseert het misschien wat minder om daar een uitgesproken mening over te hebben. Die zijn druk met poepluiers, snottebellen en andere zaken }> . Tenminste, mij kan het niet schelen of iemand wel voor kinderen kiest of niet, niet mijn pakkie aan, niet mijn leven, doelen, etc. Ik was vroeger ook absoluut geen fan van kinderen, maar hé dan zocht ik ze gewoon niet op en iedereen blij :D

Die uitgesproken mening in dat topic is omdat er erg weinig plekken zijn waar je je kunt uiten als er weer eens een moederkloek heeft moeten vertellen dat je tijd wel komt dat je kinderen wilt of alle nare uitspraken meer, zonder dat daar ook maar een seconde over nagedacht word.
De artsen die een sterilisatie weigeren omdat je nog wel van gedachte veranderd.
Of gewoon de etterballen die niet opgevoed worden en je daar echt niets van mag zeggen.

Dan is 1 topic waar je daar over kunt uiten erg welkom in de maatschappij waar een kind werpen nog de norm lijkt :P

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:43

L_iek schreef:
Ik vraag mezelf soms wel af hoe lang die vragen nog komen. Ik ben bijna 38 en nog steeds krijg ik de vraag van mijn schoonmoeder wanneer er kinderen komen.

Dat heeft ze bij mij ook geprobeerd, heb altijd geantwoord dat als er 1 zou komen dat het niet aan haar is om van alles te verpesten zoals sinterklaas en dat soort dingen die voor kleine kinderen zo belangrijk zijn of om een bepaalde stijl kleding aan te meten. Dat heb ik haar al bij de andere kleinkinderen zien doen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Ik heb er 3...... Maar 0 had me beter gepast, en me man ook maarja daar kom je pas achter als je er aan begint.....
Ik had er zo een romantisch gezellig beeld van....... maar niets is minder waar......

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:46

DDDara schreef:
Ik heb er 3...... Maar 0 had me beter gepast, en me man ook maarja daar kom je pas achter als je er aan begint.....
Ik had er zo een romantisch gezellig beeld van....... maar niets is minder waar......

Dit is een supereerlijk antwoord dat je niet vaak hoort.
Mag ik vragen wat je zo tegenvalt?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:47

DDDara schreef:

:knuffel:

oprecht rot om te lezen.
Maar wat een dapper antwoord. respect voor.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

DDDara schreef:

:knuffel:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:51

Diep respect dat je het durft te uiten. _/-\o_ Een taboe wat wat mij betreft weg mag. Maar ook :knuffel: dat je je zo voelt en je je soort van droom zag verdwijnen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:52

Kabayo schreef:
Ik denk dat een poll op bokt met ‘wie heeft paarden’ ook interessant is. Soms denk ik dat het meer een honden forum is :=

Ja _O-

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:56

DuoPenotti schreef:
XladyX schreef:
Net aan tijd om te reageren hier, want kinderen (2) én paarden (5). :+

Geintje natuurlijk, maar druk is het wel en ik snap best dat daardoor er ook minder met kinderen zullen reageren dan zonder.

En eerlijk is eerlijk, bokt heeft ook wel wat neiging een anti-kinderen forum te zijn. Topics over kinderen + paard(en) combineren zijn standaard pagina's aan discussies lang, het kindvrij topic heeft vele vervolgen etc. Mensen zonder kinderen hebben misschien ook meer tijd en interesse om daar uitgesproken over te zijn. En andersom, mensen met kinderen interesseert het misschien wat minder om daar een uitgesproken mening over te hebben. Die zijn druk met poepluiers, snottebellen en andere zaken }> . Tenminste, mij kan het niet schelen of iemand wel voor kinderen kiest of niet, niet mijn pakkie aan, niet mijn leven, doelen, etc. Ik was vroeger ook absoluut geen fan van kinderen, maar hé dan zocht ik ze gewoon niet op en iedereen blij :D

Die uitgesproken mening in dat topic is omdat er erg weinig plekken zijn waar je je kunt uiten als er weer eens een moederkloek heeft moeten vertellen dat je tijd wel komt dat je kinderen wilt of alle nare uitspraken meer, zonder dat daar ook maar een seconde over nagedacht word.
De artsen die een sterilisatie weigeren omdat je nog wel van gedachte veranderd.
Of gewoon de etterballen die niet opgevoed worden en je daar echt niets van mag zeggen.

Dan is 1 topic waar je daar over kunt uiten erg welkom in de maatschappij waar een kind werpen nog de norm lijkt :P

Ik ervaar dat persoonlijk helemaal dan niet zo. Voordat wij wel bewust voor kinderen kozen hoefde je bij mij er ook niet mee aan te kloppen hoor. En die ruimte om erover te klagen was er écht, met vrienden die ook geen kinderwens hadden op dat moment, gelijkgestemde collega's, evt je partner (want ik neem aan dat als je een partner hebt je daar wel mee op 1 lijn ligt bij geen kinderwens :D ). En waarom mag je niks zeggen over etterballen? Gebeurt hier wel gewoon, ook bij ouders onderling wel. Stukje eerlijk en nuchterheid. Maar bijvoorbeeld bij een speeltuin gaan zitten en daar mopperen over herrie is natuurlijk een hele andere situatie dan in een chique restaurant bv. Als daar overlast is door kinderen zal ik daar zelf (met kinderen) ook echt wel wat van zeggen.

Stukje sterilisatie snap ik deels. Dat is een lastig onderwerp zoals ook euthanasie bij mentale uitdagingen en bijvoorbeeld geslachtsverandering. Omdat ons gedachtegoed, mening, visie nou eenmaal niet een vaststaand feit is en kán veranderen. We zijn allemaal jong geweest, hebben stommigheid uitgespookt en gedacht in het verleden. Het risico dat iemand van gedachte verandert bestaat dat je van goede huize moet komen nou eenmaal en de keuze voor sterilisatie is definitief. Vervelend voor als je er echt graag voor gaat (onmogelijk is het niet, dat weten we) maar nog vervelender als het juist een té makkelijke keuze zou kunnen zijn en er duizenden vrouwen er toch spijt van hebben.
Laatst bijgewerkt door XladyX op Gisteren, 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

Dan is dat nog steeds aan die vrouw, niet de maatschappij. :)
Overigens is het spijt-percentage na sterilisatie extreem klein. Ik geloof maar een paar procent.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:59

1 zoon, meer zat er helaas niet in voor ons.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

Captain schreef:
Overigens is het spijt-percentage na sterilisatie extreem klein. Ik geloof maar een paar procent.

Ik denk dat het aantal moeders met spijt zomaar best eens hoger kan zijn dan degenen met spijt van sterilisatie.

Kinderen kun je ook moeilijk ongedaan maken, dat levert nog grotere problemen op dan proberen een sterilisatie ongedaan te maken (waar ook andere opties voor zijn zoals pleeg/adoptie ouders) :P

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:02

XladyX schreef:
Ik ervaar dat persoonlijk helemaal dan niet zo. Voordat wij wel bewust voor kinderen kozen hoefde je bij mij er ook niet mee aan te kloppen hoor. En die ruimte om erover te klagen was er écht, met vrienden die ook geen kinderwens hadden op dat moment, gelijkgestemde collega's, evt je partner (want ik neem aan dat als je een partner hebt je daar wel mee op 1 lijn ligt bij geen kinderwens :D ). En waarom mag je niks zeggen over etterballen? Gebeurt hier wel gewoon, ook bij ouders onderling wel. Stukje eerlijk en nuchterheid. Maar bijvoorbeeld bij een speeltuin gaan zitten en daar mopperen over herrie is natuurlijk een hele andere situatie dan in een chique restaurant bv. Als daar overlast is door kinderen zal ik daar zelf (met kinderen) ook echt wel wat van zeggen.

Stukje sterilisatie snap ik deels. Dat is een lastig onderwerp zoals ook euthanasie bij mentale uitdagingen en bijvoorbeeld geslachtsverandering. Omdat ons gedachtegoed, mening, visie nou eenmaal niet een vaststaand feit is en kán veranderen. We zijn allemaal jong geweest, hebben stommigheid uitgespookt en gedacht in het verleden. Het risico dat iemand van gedachte verandert bestaat dat je van goede huize moet komen nou eenmaal en de keuze voor sterilisatie is definitief. Vervelend voor als je er echt graag voor gaat (onmogelijk is het niet, dat weten we) maar nog vervelender als het juist een té makkelijke keuze zou kunnen zijn en er duizenden vrouwen er toch spijt van hebben.

Precies die laatste alinea onderschrijft precies wat ik bedoelde :D :j
Precies hét perfecte voorbeeld.

En daarom ervaar jij het zeker weten anders dan een heleboel bewust kindervije vrouwen.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:03

Captain schreef:

En dat percentage is van de huidige situatie he. Waarschijnlijk juist te danken aan het feit dat je het nu niet 123 kan doen (behalve bij een voltooide kinderwens, leeftijd, etc en ja dat is logisch dat daar geen spijt bij is).

Zou jij dan graag zien dat het iets is wat je tijdens een inloop spreekuur zou kunnen doen? Ik namelijk niet. Ik denk dat het terecht is dat bepaalde medische ingrijpende ingrepen een bepaalde drempel behouden om te voorkomen dat het is iets wat je in een opwelling kan doen. Euthanasie, sterilisatie, abortus.. voorbeelden van handelingen die imo zwaar wegen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:05

Ik heb een zoon. Er komen waarschijnlijk geen broertjes of zusjes bij, want dan kan ik niet meer fulltime werken en genieten van mijn paardenhobby.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:09

XladyX schreef:
Captain schreef:

En dat percentage is van de huidige situatie he. Waarschijnlijk juist te danken aan het feit dat je het nu niet 123 kan doen (behalve bij een voltooide kinderwens, leeftijd, etc en ja dat is logisch dat daar geen spijt bij is).

Zou jij dan graag zien dat het iets is wat je tijdens een inloop spreekuur zou kunnen doen? Ik namelijk niet. Ik denk dat het terecht is dat bepaalde medische ingrijpende ingrepen een bepaalde drempel behouden om te voorkomen dat het is iets wat je in een opwelling kan doen. Euthanasie, sterilisatie, abortus.. voorbeelden van handelingen die imo zwaar wegen

Ik denk dat er veel meer vrijheid mag komen voor bepaalde handelingen, en niet dat je als vrouw bij drie verschillende artsen zou moeten vragen om een sterilisatie waarna je ook nog langs een psycholoog moet. Als je als man een sterilisatie wil dan is dat allemaal niet zo'n probleem. Maar als vrouw heb je helaas niet altijd alles te zeggen over je eigen lichaam.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:11

XladyX schreef:
Knip

Ik vind niet dat sterilisatie in een opwelling moet kunnen in een inloop uur. Maar zoals het nu is vind ik ook niet goed. Ik vind het prima om een paar gesprekken te voeren en een vragenlijst in te vullen, tekenen dat ik weet dat het onomkeerbaar is maar vervolgens moet ik wel die keuze kunnen maken. En niet te horen krijgen dat dat niet mag omdat ik pas 34 jaar ben en geen kinderen heb.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

Ik weet niet hoe goed je het kunt inschatten als je (man of vrouw) begin twintig of zo, bent. Dus in die zin is het misschien goed om daar als arts zijnde, wat dieper op in te gaan in een gesprek.

Mij werd op de operatietafel tijdens de keizersnee van de tweede nog gevraagd of ik die sterilisatie echt zeker wist. Beetje veel van het goede, maar kon me ergens wel in die arts verplaatsen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:17

Sintara schreef:
XladyX schreef:
Knip

Ik vind niet dat sterilisatie in een opwelling moet kunnen in een inloop uur. Maar zoals het nu is vind ik ook niet goed. Ik vind het prima om een paar gesprekken te voeren en een vragenlijst in te vullen, tekenen dat ik weet dat het onomkeerbaar is maar vervolgens moet ik wel die keuze kunnen maken. En niet te horen krijgen dat dat niet mag omdat ik pas 34 jaar ben en geen kinderen heb.

:j

Inloopspreekuur is wel een uiterste tegenovergestelde van we doen niks want je bent te jong je mening veranderd nog wel, kom over tig jaar maar terug.

Zoveel vrouwen weten echt dat ze geen kinderwens hebben. Toch word dat standaard niet aangenomen als waarheid.
Dat lees je hier ook wel.

Schandalig toch.

En ik denk dat mensen die spijt krijgen van een sterilisatie niet hoger zal zijn dan de mensen die spijt hebben van wel kinderen.
Maar daar zit wel zo'n enorm taboe op dat daar nooit eerlijke cijfers over zullen zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:22

DuoPenotti schreef:
:j

Inloopspreekuur is wel een uiterste tegenovergestelde van we doen niks want je bent te jong je mening veranderd nog wel, kom over tig jaar maar terug.

Zoveel vrouwen weten echt dat ze geen kinderwens hebben. Toch word dat standaard niet aangenomen als waarheid.
Dat lees je hier ook wel.

Schandalig toch.

En ik denk dat mensen die spijt krijgen van een sterilisatie niet hoger zal zijn dan de mensen die spijt hebben van wel kinderen.
Maar daar zit wel zo'n enorm taboe op dat daar nooit eerlijke cijfers over zullen zijn.

_/-\o_

Sintara

Re: Hoeveel kinderen hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:26

Precies. Mijn vriend heeft het nu gedaan en die is ruim 4 jaar jonger dan ik (nog geen eens 30 whaaaa O:) ) maar bij hem stelden ze amper vragen :+ .

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

Kabayo schreef:
Wbt mensen die zeggen dat kinderen geen verrijking van het leven is en de hell op aarde vind ik wat bijzonder, dat weet je toch niet?
Ik wist van te voren ook niet wat ik er van ging vinden. Kinderen van anderen vind ik vreselijk, m’n eigen vind ik dan weer super leuk. Maar je hebt ook moeders die dat andersom ervaren. Die echt spijt hebben dat ze kinderen hebben (al is dat vaak een taboe om te zeggen)

Ik weet het idd nooit 100% zeker van tevoren maar ik vind het een te grote gok. Als ik er van tevoren al niet de verrijking van in zie en alleen maar nadelen voor mijn eigen leven en ambities zie en op de gok toch een kind neem, en ik blijk dan niet van gedachten te veranderen…. Ja dan zit ik met dat kind opgescheept, en ik kan m niet wegdoen zoals met een object of als het moet ook met een dier of partner wat me niet bevalt. Er is geen weg terug, het is imo maar een van de zeer weinige permanent onomkeerbare keuzes die je in je leven kan maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:30

Ik vind die sterilisatie ook altijd wat dubbel. Het uitgangspunt in NL rondom medische handelingen is nog steeds "nee, tenzij". Je ziet dat eigenlijk met steeds meer behandelingen gebeuren. Vroeger werden amandelen bij kinderen bijna standaard geknipt, nu moet je daar steeds zwaarwegendere redenen voor hebben. Ik denk dat daar ook een stukje defensieve houding van artsen achter zit. Medisch ingrijpen zonder ziekte-reden en eigenlijk gewoon voor het gemak van de vrouw of het stel doen ze gewoon niet zo graag.

De vergelijking met spijtouders vind ik dan ook krom, een kind krijgen is geen medische handeling. Als je (bij wijze van spreke) jezelf mocht steriliseren of dat kon regelen zonder tussenkomst van een medici zou dat ook anders zijn.

Tegelijkertijd zegt mijn onderbuikgevoel dat een kinderloze man makkelijker gesteriliseerd kan worden dan een kinderloze vrouw. Deels terecht, een sterilisatie bij een man is fysiek minder ingrijpend dan bij een vrouw, maar of het in verhouding staat met elkaar vraag ik me af. Maar dat is puur onderbuikgevoel en gebaseerd op dat de vrouw in de gemiddelde geneeskunde toch vaak achtergesteld is.
Laatst bijgewerkt door secricible op Gisteren, 11:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:31

Kabayo schreef:
Wbt mensen die zeggen dat kinderen geen verrijking van het leven is en de hell op aarde vind ik wat bijzonder, dat weet je toch niet?
Ik wist van te voren ook niet wat ik er van ging vinden. Kinderen van anderen vind ik vreselijk, m’n eigen vind ik dan weer super leuk. Maar je hebt ook moeders die dat andersom ervaren. Die echt spijt hebben dat ze kinderen hebben (al is dat vaak een taboe om te zeggen)

De vraag is vooral of je het een kind (en jezelf) kunt aandoen om dat risico te nemen met kans op spijt.
Dat lijkt me namelijk ontzettend oneerlijk voor alle betrokkenen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op Gisteren, 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt