Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:De reden dat ik sarcasme laag bij de grond vind is dat er "humor" gebruikt wordt om iemand of iets naar beneden te trappen. En dat vind ik laag bij de grond. Het nut van sarcasme ontgaat me ook volledig. Waarom kun je niet gewoon zonder dat een boodschap over brengen? Dat is duidelijk en voor iedereen te begrijpen. Best veel mensen ontgaat sarcasme. Mij deels van de tijd ook vermoed ik
En het nadeel lijkt nu ook dat veel jongeren er standaard van uit gaan dat iets negatief of sarcastisch wordt bedoelt kennelijk gezien de weerzin tegen![]()
of een .

En met collega's/mensen uit andere generaties/de buren communiceer ik op een andere manier.
of
. Niks mis mee toch. Ik doe ook niet moeilijk over het feit dat sommige mensen niet snappen dat het doodskopje staat voor je doodlachen. Iedere generatie heeft z'n eigen ding en daar is niks mis mee.
Sheran schreef:Maar dat is gewoon net als taalevolutie, niks mis mee lijkt me.
' ziet dan wat ik zie. Jij ziet een blij poppetje en ik zie een soort Ted Bundy lach.
Maar als iemand van een andere generatie een bericht typt met een gele Ted Bundy dan neem ik gewoon aan dat ze het vrolijk bedoelen.
DuoPenotti schreef:Maar een lach op het gezicht van iemand. Wat een ecomotion uitbeeldt, kán toch nooit door de tijd heen veranderen?
Of ga je dadelijk als je op straat vriendelijke groet, ja ook zo'n boomer ding, een klap mee krijgen want dat is vast naar bedoeld.
(even overtrokken voor de duidelijke uitleg)
Later zijn de vele varianten gekomen maar
was positief.
DuoPenotti schreef:Verootjoo
Nou dan ga ik niet hopen dat de straat enquête net zo veranderd als de taal ecomotion en je lieve lach van je gezicht geslagen gaat worden want het is geen vriendelijke glimlach, maar een betweterig lach.
DuoPenotti schreef:Maar een lach op het gezicht van iemand. Wat een ecomotion uitbeeldt, kán toch nooit door de tijd heen veranderen?
Of ga je dadelijk als je op straat vriendelijke groet, ja ook zo'n boomer ding, een klap mee krijgen want dat is vast naar bedoeld.
(even overtrokken voor de duidelijke uitleg)Sheran schreef:Maar dat is gewoon net als taalevolutie, niks mis mee lijkt me.
brengt over dat iemand vriendelijk is met een vriendelijk intonatie in de stem.Saga schreef:Ik merk wel dat in dit topic context volledig buiten spel wordt gezet, dat is wel jammer.
Het zijn voornamelijk de woorden die de boodschap over brengen, emoji's verduidelijken alleen de emotie erachter.
als passief agressief zien is dat het niet meer verduidelijkt, want de emotie word veranderd. nevica schreef:Maar DP, je opent dit topic met de vraag "hoe interpreteren jullie deze emojis". Daar krijg je antwoorden op die anders zijn dan jouw interpretatie en dan is het niet goed en kan het allemaal niet zo zijn. Wat is dan je bedoeling met dit topic? Want mijn interpretatie van emojis verandert niet doordat er al 50x is gezegd 'een lachpoppetje kán niet negatief zijn'. Ik vind van wel. Mensen uit mijn generatie ook. Dus het kán wel. Emojis veranderen ook helemaal niet. Er is dus simpelweg een andere interpretatie.

(op zijn boomers) DuoPenotti schreef:Nee, want de woorden wegen een stuk zwaarder.Uiteraard zijn ze geen live gezicht.
Maar ze moeten wel overbrengen wat tekst kan missen.
Eenbrengt over dat iemand vriendelijk is met een vriendelijk intonatie in de stem.
Net als de duim, die wereldwijd voor goed staat met geen enkele negatieve lading.
Als die door generaties na de bedenker daar een andere emotie aangehangen wordt, dan blijft er inderdaad enkel verwarring over.Saga schreef:Ik merk wel dat in dit topic context volledig buiten spel wordt gezet, dat is wel jammer.
Het zijn voornamelijk de woorden die de boodschap over brengen, emoji's verduidelijken alleen de emotie erachter.
Maar juist eenals passief agressief zien is dat het niet meer verduidelijkt, want de emotie word veranderd.
erachter zetten.
nevica schreef:Dat kan inderdaad. Ik vroeg me alleen af wat je verder nog wilt horen, want je tegen argument is meestal wel 'dat het gewoon niet anders gezien kan worden', maar dat kan dus wel.

DuoPenotti schreef:Maar wat eigenwijze opgegroeide pubers vind dat we ons nu allemaal maar aan moeten passen aan hun uiting er van _O