Bookvent 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 11:49

Oshaa schreef:
magda_90 schreef:

Ziet er prachtig uit! Je hebt The Realm of the Elderlings in de editie die ik het mooist vind *\o/*

Thanks! Ja gaaf he <3 Ik vind deze echt ook nog het mooiste <3

Ik wissel die special editions vaak om in de kast trouwens, de ene maand die en dan weer eens die etc. Zo heeft het oog ook wat.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:00

magda_90 schreef:
Thanks! Ja gaaf he <3 Ik vind deze echt ook nog het mooiste <3

Ik wissel die special editions vaak om in de kast trouwens, de ene maand die en dan weer eens die etc. Zo heeft het oog ook wat.

Slim! Mijn boekenkast heeft ook een room divider functie waardoor die een beetje verstopt zit tussen andere dingen :+ . Is ook een boekenkast die ik toen ik 15 was van mijn sinds overleden vader heb gehad, en al meerdere keren is mee verhuisd. Denk dat die niet nog een verplaatsing gaat overleven, dus blijft die waar die nu staat. Heel zichtbaar zijn de boeken daardoor niet :D

Afbeelding

sanne1992

Re: Bookvent 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 21:26

Hebben jullie editie voorkeuren?

Nee, vooral het verhaal is voor mij belangrijk. Paperback of hardcover is voor mij niet belangrijk. Special edition vindt ik altijd prachtig om te zien, maar heeft niet echt een plekje ofzo in de kast. Dus hoeft zeker niet.
Zat laatst alleen wel te denken dat boeken die ik lees ook gewoon op tafel liggen, dus als er van een horror boek bijvoorbeeld ook een hele enge editie is en een normale, dan liever de normale. Bijv. bij de nieuwe van Thomas Olde Heuvelt. Ik vindt de horror editie echt mega gaaf, maar voor de slaaptoestand van de kinderen is de "saaie" editie beter.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 22:10

Sirius_ schreef:
Ok advent kalender vraag.
Bijv model op de cover, illustrated, special edition, hardcover of paperback etc?

Paperback of hard is allebei prima.
Een mooie/speciale kaft doet het extra goed in de kledingkast van Jasper :D
Je hebt tegenwoordig ook van die versies waarbij de zijkanten een tekening/plaatje hebben.
Maar is geen must!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 08:27

Een punt die uit de evaluatie naar boven kwam, is dat sommige mensen het wel lastig vonden om de booksub's (abonnementen waarbij je elke maand/periode een onbekende titel in speciale editie toegestuurd krijgt) bij te houden. Daarom wil ik proberen een lijst bij te houden van de boeken die in de sub's zitten. Zou iedereen daarom willen doorgeven welke sub's zij hebben?

De titels plaats ik wel in een spoilertag, zodat het niet verpest wordt voor degene die niet willen weten welk boek ze gaan krijgen :)
Ik gebruik hiervoor de instagram pagina van theautumnbookreads, zij zit er eigenlijk nooit naast :)

Citaat:
Book Subscriptions
  • Marjo: Illumicrate box, Fairyloot YA box, Fairyloot Adult
  • Cynn: Fairyloot Epic
  • Daihyo: SoManyPages Fantasy, SoManyPages Romantasy (kwartaal)

Maandelijkse subscriptions
MaandFairyloot AdultFairyloot YAIllumicrateSoManyPages Fantasy
Januari
Spoiler:
Graceless Heart
Spoiler:
The Swan's Daughter
Spoiler:
The Poet Empress
SoManyPages Fantasy
Februari
Spoiler:
Weavingshaw
Spoiler:
The Sun and the Starmaker
Spoiler:
Saltswept
SoManyPages Fantasy
Maart
Spoiler:
The Last Starborn Seer
Spoiler:
Her Hidden Fire
Spoiler:
Aicha
SoManyPages Fantasy
April Fairyloot Adult Fairyloot YA Illumicrate SoManyPages Fantasy
Mei Fairyloot Adult Fairyloot YA Illumicrate SoManyPages Fantasy
Juni Fairyloot Adult Fairyloot YA Illumicrate SoManyPages Fantasy
Juli Fairyloot Adult Fairyloot YA Illumicrate SoManyPages Fantasy
Augustus Fairyloot Adult Fairyloot YA Illumicrate SoManyPages Fantasy
September Fairyloot Adult Fairyloot YA Illumicrate SoManyPages Fantasy
Oktober Fairyloot Adult Fairyloot YA Illumicrate SoManyPages Fantasy
November Fairyloot Adult Fairyloot YA Illumicrate SoManyPages Fantasy
Maart Fairyloot Adult Fairyloot YA Illumicrate SoManyPages Fantasy

Overige subscriptions
  • Fairyloot Epic: 1x per 3 maanden.
    • Februari:
      Spoiler:
      The Book of Fallen Leaves
  • SoManyPages Romantasy: 1x per kwartaal
Laatst bijgewerkt door Marjo op 04-02-26 09:00, in het totaal 3 keer bewerkt

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 08:33

Ik heb Fairyloot Epic, die iedere 3 maanden komt. Daarnaast ook The Broken Binding maar dat is pas sinds kort en de eerste boekenreeks (januari t/m maart) verzamel ik niet voor mezelf, maar voor Magda. :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 08:35

Cynn schreef:
Ik heb Fairyloot Epic, die iedere 3 maanden komt. Daarnaast ook The Broken Binding maar dat is pas sinds kort en de eerste boekenreeks (januari t/m maart) verzamel ik niet voor mezelf, maar voor Magda. :j

Thanks! Ik heb het erbij gezet :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 08:40

Ik heb het maandelijkse fantasy abonnement en het kwartaal romantasy abonnement van So Many Pages (Nederlands).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 09:00

Daihyo schreef:
Ik heb het maandelijkse fantasy abonnement en het kwartaal romantasy abonnement van So Many Pages (Nederlands).

Ik heb ze erbij gezet, alleen kan ik van hen geen spoilers vinden. Zou je die zelf willen doorgeven zodra je dat weet?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:05

Zij geven geen titels als spoiler. Alleen hints. Dus dat wordt wat lastig.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:09

Leuk lootjes! Heb er zin in! *\o/*

Ik heb geen voorkeur voor hardcover of paperback. Als het maar een goed verhaal is. Van de series die ik al heb, vind ik een daarbij passend boek wel heel erg fijn. Maar als die echt niet te vinden is (of te duur), dan is een andere editie ook prima.

Ik heb geen booksub.

Ik zie wel dat ik moet gaan afstemmen voor mijn lootje!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:14

Sirius_ schreef:
Ok advent kalender vraag.
Bijv model op de cover, illustrated, special edition, hardcover of paperback etc?

Ik heb geen voorkeuren :) Moet ook eerlijk zeggen dat ik een fysiek boek wat ik krijg toch vaak op de ereader lees hihi.

Of toch wel een voorkeur bedenk ik me nu: Daihyo kreeg vorig jaar een ontzettend mooi geïllustreerde Harry Potter in de kalender. Die versies heb ik op mijn verlanglijstje staan, het zijn de illustrated editions van Jim Kay.
De gewone versies van Harry Potter staan al in de kast ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 09:21

Op Instagram heb je het account "theautumnbookreads" zij houdt alle bekende abonnementen ook bij.

Ikzelf heb OwlCrate adult fantasy tóch opgezegd, ik sta wel op de horror lijst van ze though.

Actief:
- Momenteel alleen Illumicrate Evernight.
- Cynthia verzamelt voor mij momenteel de TBB Fantasy boeken (zij werken per serie).

Op de wachtlijst:
- Owclrate horror
- TBB Fantasy en SciFi
- FL Epic fantasy

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 09:33

Daihyo schreef:

Er zijn soms wel mensen die juist weten te raden welke titels erin zitten. Dat doet theautumnbookreads dus ook, Fairyloot en Illumicrate geven namelijk ook geen spoilers :)
Zodra je weet welke titel het is, danwel omdat je een spoiler hebt gevonden of dat je het boek in huis hebt, hoor ik het toch graag zodat ik het overzicht kan updaten :D

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:02

Ik heb ook geen subs meer dus dat scheelt.

Ik ben ondertussen al goed op weg met welke boeken ik wil kopen :')
Heb ook al een klein lijstje voor items gemaakt dus dat gaat goed

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:09

Ik heb geen subs maar heb via WhatsApp een groepje aangemaakt met mijn kalender makers waar ik nieuwe aanwinsten en pre-orders kan delen. Bovendien is mijn goodreads volgens mij up to date haha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:27

Marjo schreef:
Daihyo schreef:

Er zijn soms wel mensen die juist weten te raden welke titels erin zitten. Dat doet theautumnbookreads dus ook, Fairyloot en Illumicrate geven namelijk ook geen spoilers :)
Zodra je weet welke titel het is, danwel omdat je een spoiler hebt gevonden of dat je het boek in huis hebt, hoor ik het toch graag zodat ik het overzicht kan updaten :D

Oh dat raden is me echt nog nooit gelukt _O-
Maar januari is Schild van Sparrows. Februari komt deze week binnen als het goed is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 10:32

Ik heb in WhatsApp iedereen toegevoegd aan de groep Bookvent 2026. Je komt dan in onze community terecht. Die groep is belangrijk om te volgen, daarnaast worden er ook aankondigingen gedeeld voor wanneer er een belangrijke vraag in het topic staat.

Ik zie dat 9 mensen nog niet in de groep terecht zijn gekomen, ik denk dat die zelf iets moeten accepteren. Morgen ga ik alle pb's verzenden, en dan kan ik verder helpen waar nodig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:33

Wat een werk Marjo _/-\o_
Bedankt!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:40

Marjo schreef:
Ik heb in WhatsApp iedereen toegevoegd aan de groep Bookvent 2026. Je komt dan in onze community terecht. Die groep is belangrijk om te volgen, daarnaast worden er ook aankondigingen gedeeld voor wanneer er een belangrijke vraag in het topic staat.

Ik zie dat 9 mensen nog niet in de groep terecht zijn gekomen, ik denk dat die zelf iets moeten accepteren. Morgen ga ik alle pb's verzenden, en dan kan ik verder helpen waar nodig.

Ik verwacht dat ik bij die 9 zit, moet normaal voor groepschats ook accepteren namelijk. Maar kan nergens een uitnodiging vinden.

Edit: heb mijn instellingen even aangepast dat iedereen me aan groepen mag toevoegen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:46

Marjo schreef:

Ik zit er nog niet in, maar ik heb wel open staan dat iedereen mij kan toevoegen aan een groep :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 10:54

Marjo schreef:

Ik heb geen verzoek of iets gevonden voor de community. Mijn nummer is een Belgische - zou het kunnen dat het daar is misgelopen?

Heb geen booksubs, dus dat scheelt! Al sta ik wel op de Epic Fantasy wachtlijst, maar die gaat denk ik nog heel lang duren.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 11:01

Linoleum, Oshaa & _Nancy: Ik heb jullie een aparte uitnodiging voor de community gestuurd. Als het goed is, kunnen jullie die accepteren en dan zelf de groep Bookvent 2026 binnengaan (en evt de andere groepen waar je graag bij gaat)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 11:05

Gelukt *\o/* heel erg bedankt Marjo!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 11:06

Ik heb ook geen booksubs.

Qua hardcover of Paperback, heb ik geen voorkeur. Enige wat ik wel enigsinds vervelend vind, is dat wanneer een paperback te klein gemaakt is waardoor je de rug haast wel moet breken om te kunnen lezen. En ja, iedereen is toch dol op die mooie sprayed edges?!

Ik hoor denk ik trouwens ook bij de 9 die nog niet toegevoegd zijn in de whatsapp groep en heb ook alles open staan.