Ik geef te veel water, te weinig water, te weinig zon. Het ging totdat wij de de boel beter gingen isoleren heel goed met de planten in huis, maar nu is het drama.
Ik heb een Spathiphyllum te veel water gegeven (ik wist niet dat dat kon) daar ik ze al jaren heb en ook vaak vermeerderde. Nu zaten er allemaal vliegjes in de aarde en staat hij in een vaas met water en heb ik de aarde weggegooid. Is dit oke? Wat kan ik het beste doen?
Ik had een mooie Alocasia zebrina gehad voor mijn verjaardag, maar deze laat steeds een stengel hangen en vervolgens afsterven. Die gaat mijn volgende verjaardag niet halen dacht ik, dus heb ik hem naar mijn moeder gebracht die een groot raam op het zuiden heeft. Die heeft de stengels nu bij elkaar gebonden (ja zo kan ik het ook
).Ik heb een Asparagus plumosus, die doet het best oke, maar laat op een bepaald moment ook zijn bladeren dood gaan, waarom weet ik niet.
En dan hebben we nog een Monstera, ik zag hier iemand die met een mosstok aan de gang ging. Aangezien mijn Monstera de breedte in ging -wat niet praktisch was- heb ik ook een mosstok geplaatst en hem ook verplaatst. Nu groeit hij niet echt meer, maar nog wel groen, dus misschien ligt het aan het seizoen ook. Ik vind het vooral nu een erg lelijke plant. Iemand tips om dit er beter uit te laten zien? (Behalve het recht zetten van de stok
)Verder bedenk ik me nu dat ik nog wat varens heb, een hangplant en nog iets, maar ik moet eerst nog op zoek naar de namen.
helaas, want ik vind bijvoorbeeld de Frydek supergaaf.