Hoeveel uur werken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:46

fohadie schreef:
Grappig, ik dacht altijd dat Belgie met alles goedkoper was.

Haha nee,
Alleen paardenvoer is (nog) goedkoper door de btw. Ook leuk dat ik in 2 landen belasting betaal

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:55

28 uur over 4 dagen

Maandag en dinsdag van 8.30 tot 17.00
Woensdag en donderdag van 8.30 tot 14.00
Vrijdag vrij
en dan moet ik ergens thuis nog een uur maken, dat lukt ook altijd wel.

Op deze manier kan ik 3 dagen in de week om 14.00 bij school staan om onze zoon op te halen, ik vind het echt perfect.
Mijn reistijd is (sinds een jaar) 5 min met de fiets en dat is echt heerlijk. Werk is 300 meter vanaf school, dus idealer wordt het niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:05

Ik ben 40 jaar, en werk alweer dik 8 jaar als ZZP'er.
Ik film en fotografeer bruiloften, dus mijn werkuren zijn heel verschillend.
Op een trouwdag werk ik vaak zo'n 10 tot 13 uur, plus maximaal twee uur reistijd meestal. En de rest van het werk doe ik vanuit thuis.
Er zijn werkweken van 60 uur.. maar er zijn ook werkweken met 0 uur :Y) Gemiddeld zit ik op zo'n 24 uur gok ik..?

Het grootste nadeel is dat het meeste werk in de zomer valt, dus even spontaan een weekje vakantie nemen 's zomers kan niet. 's Winters heb ik juist nauwelijks werk. Maar ik zou echt niet meer in loondienst willen werken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:08

8nnemiek schreef:
Op een trouwdag werk ik vaak zo'n 10 tot 13 uur, plus maximaal twee uur reistijd meestal. En de rest van het werk doe ik vanuit thuis.
Er zijn werkweken van 60 uur.. maar er zijn ook werkweken met 0 uur :Y) Gemiddeld zit ik op zo'n 24 uur gok ik..?

Het grootste nadeel is dat het meeste werk in de zomer valt, dus even spontaan een weekje vakantie nemen 's zomers kan niet. 's Winters heb ik juist nauwelijks werk. Maar ik zou echt niet meer in loondienst willen werken.

Ik neem aan dat jij dan in de zomermaanden genoeg verdiend om de winter gewoon door te komen?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:12

Ik werk op papier 37.5 uur en 5 dagen per week maar ik werk meestal tussen de 40 a 45 uur per week.
Werk in een sector waar ik niet na 7.5 uur mijn werk kan laten vallen en naar huis gaan.

Ik krijg mijn eerste 10 uur tijd voor tijd uitbetaald dus dat is wel fijn i.p.v alles naar de belastingdienst te moeten geven.

Gelukkig kan ik nog werken met mijn chronische ziekte en gelukkig houden ze hier wel grotendeels
rekening mee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:14

Bellatrix schreef:
8nnemiek schreef:

Ik neem aan dat jij dan in de zomermaanden genoeg verdiend om de winter gewoon door te komen?

Klopt :j Ik betaal mezelf gewoon elke maand een vast loon uit vanaf de zakelijke rekening. Na de zomer staat de zakelijke rekening altijd goed gevuld, en tegen de tijd dat het trouwseizoen het jaar erna weer begint is het altijd even passen en meten om er nog een laatste loon uit te kunnen knijpen :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Hoeveel uur werken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:30

Oh _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:15

Haha :))
En vanaf de privé rekening gaat het grootste deel weer direct door naar de spaarrekening :Y) Dus als ik eens niet uit zou komen met het loon in de winter dan is er ook niks aan de hand.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:20

Oh gelukkig maar. :D

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:26

Ik werk gemiddeld 45 uur per week, 36-40 uur in de zorg (altijd meeruren door de krapte) en dan nog wat uren voor mezelf.
Ik ben 61, heb een paard maar die is wel grotendeels met pensioen. Dus wel tijd steken in verzorging maar niet meer in ritten.
Ben alleenstaand.

Ik heb altijd graag gewerkt en nog. Draai veel late diensten en slaapdiensten, daardoor relatief toch veel tijd overdag voor andere dingen.
Minder werken is financieel geen optie, maar ik vind het ook gewoon leuk en goed te doen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:29

Ik ben bijna 45, werk 32 uur, verdeeld over 3x9 en 1x5 uur, dus 3,5 dag per week.
Hiermee ben ik kostwinner in mijn huishouden (woon samen met mijn partner).
Ik heb fulltime gewerkt, wat bij ons 36 uur is, dat deed ik verdeeld over 4x9 uur.
Maar in de praktijk bleek 32 uur voor mij beter te passen, minder vaak ziek, privé een leuker mens voor mezelf en voor mijn omgeving, meer energie overhouden naast werk.

Mijn werkuren zijn doorgaans 2 dagen van ca 6.30-16.00 en 8.00-13.00 uur, al is die dag van 5 wat flexibeler, omdat dat een dag is waarop ook vaak overleggen zijn en die zijn meestal in de middag, dus dan begin ik wat later, of ik probeer op donderdag een paar uur minder te werken i.p.v. de dinsdagmiddag vrij.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:41

Ik werk officieel 32 uur daar waar 36 uur fulltime is. Onofficieel werk ik eigenlijk iedere dag/week wel meer.

Ik had door omstandigheden 10 jaar niet gewerkt. Toen vond ik eindelijk een baan die helemaal bij me past. En waar ze me voor aannamen! Voor deze functie geldt een fulltime, interne opleiding van een half jaar, dagelijks theorie en praktijk. Daarna inzakken in een team. Vervolgens heb je nog 1,5 jaar nodig om je de functie eigen te maken.

En ik wilde nog wel rustig aan beginnen, want ik moest na 10 jaar toch wel de nodige drempeltjes over.

Het is me gelukt. En hoe! Ik heb heel regelmatig extra gewerkt, dat zag ik als een noodzakelijke investering in mezelf. Nu kan ik zeggen dat dat heeft gewerkt.

De reden dat ik nog steeds extra uren draai, is dat ik mijn werk zo ontzettend graag doe en het werken in het algemeen zo ontzettend heb gemist. Je moet mijn collega's zien kijken als ik dit probeer uit te leggen :D

Ik ben dankbaar en ontzettend blij dat ik het weer/nog steeds kan. En dat ik in mijn rol iets kan betekenen voor mensen in een kwetsbare, verdrietige periode.
Laatst bijgewerkt door Boras op Gisteren, 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:45

Boras schreef:
Ik werk officieel 32 uur daar waar 36 uur fulltime is. Onofficieel werk ik eigenlijk iedere dag/week wel meer.

Ik had door omstandigheden 10 jaar niet gewerkt. Toen vond ik eindelijk een baan die helemaal bij me past. En waar ze me voor aannamen! Voor deze functie geldt een fulltime, interne opleiding van een half jaar, dagelijks theorie en praktijk. Daarna inzakken in een team. Vervolgens heb je nog 1,5 jaar nodig om je de functie eigen te maken.

En ik wilde nog wel rustig aan beginnen, want ik moest na 10 jaar toch wel de nodige drempeltjes over.

Het is me gelukt. En hoe! Ik heb heel regelmatig extra gewerkt, dat zag ik als een noodzakelijke investering in mezelf. Nu kan ik zeggen dat dat heeft gewerkt. De reden dat ik nog steeds extra uren draai, is dat ik mijn werk zo ontzettend graag doe en het werken in het algemeen ontzettend heb gemist. Ik ben dankbaar en ontzettend blij dat ik het weer/nog steeds kan. En dat ik in mijn rol iets kan betekenen voor mensen in een kwetsbare, verdrietige periode.

Wat fijn voor je Boras! Het is zo fijn om werk te hebben dat bij je past en waar je blij van wordt! Kan me je mindset helemaal voorstellen. 10 jaar zonder job is lang, om dan een baan te vinden die je zo goed past klinkt fantastisch!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:48

996981 schreef:
Boras schreef:

Het is me gelukt. En hoe! Ik heb heel regelmatig extra gewerkt, dat zag ik als een noodzakelijke investering in mezelf. Nu kan ik zeggen dat dat heeft gewerkt. De reden dat ik nog steeds extra uren draai, is dat ik mijn werk zo ontzettend graag doe en het werken in het algemeen ontzettend heb gemist. Ik ben dankbaar en ontzettend blij dat ik het weer/nog steeds kan. En dat ik in mijn rol iets kan betekenen voor mensen in een kwetsbare, verdrietige periode.

Wat fijn voor je Boras! Het is zo fijn om werk te hebben dat bij je past en waar je blij van wordt! Kan me je mindset helemaal voorstellen. 10 jaar zonder job is lang, om dan een baan te vinden die je zo goed past klinkt fantastisch!

Dat is het ook. Ik ben een hele tijd jaloers geweest op mensen die 's morgens naar hun werk gingen :)
Nu hoor ik gelukkig weer bij hen :)

Ik had mijn tekst na je quote nog wat aangepast.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:00

Boras schreef:

Het is me gelukt. En hoe! Ik heb heel regelmatig extra gewerkt, dat zag ik als een noodzakelijke investering in mezelf. Nu kan ik zeggen dat dat heeft gewerkt.

De reden dat ik nog steeds extra uren draai, is dat ik mijn werk zo ontzettend graag doe en het werken in het algemeen zo ontzettend heb gemist. Je moet mijn collega's zien kijken als ik dit probeer uit te leggen :D

Ik ben dankbaar en ontzettend blij dat ik het weer/nog steeds kan. En dat ik in mijn rol iets kan betekenen voor mensen in een kwetsbare, verdrietige periode.

Fijn! Maar ik zou wel gaan overleggen of je contract niet opgehoogd kan worden naar 36 als je dat toch al elke week werkt...

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:23

Tink89 schreef:
Boras schreef:

Fijn! Maar ik zou wel gaan overleggen of je contract niet opgehoogd kan worden naar 36 als je dat toch al elke week werkt...

Dat ga ik ook zeker doen nu ik net zoveel lever als mijn collega's.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:13

Als de daadwerkelijke uren structureel meer zijn dan wat er op papier staat zou ik dat zeker aan laten passen. Mijn zwager heeft dat niet gedaan. Stond op contract voor 28 uur, werkte standaard meer, minimaal 34 vaak ook 36 uur, na een bedrijfsongeval en een mislukte rugoperatie zit hij nu al geruime tijd thuis. Het zal er op uit gaan draaien dat hij arbeidsongeschikt gaat worden verklaart. De uitkering die daar bij hoort is nu minder dan als de daadwerkelijke uren op papier hadden gestaan. Zijn werkgever beweert uiteraard andere dingen maar dat komt mede door het bedrijfsongeval wat is ontstaan door niet veilige omstandigheden. Binnen het bedrijf gebeuren vaker bedrijfsongevallen hierdoor.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:58

Miss_Mii21 schreef:
Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine). Moet hier echt minstens 36 uur werken (is bij ons wel fulltime) om alles rond te breien en dan nog steeds flink keuzes maken.... en dan verdien ik marktconform.
Ooit nog eens naar 4x 8 uur zou wel heerlijk zijn, voorlopig geen optie. Wil wel blijven werken, je hebt "later" immers ook nog een boterham nodig.

Tja wat is parttime? Ik werk de ene week 30 uur, en de andere bijvoorbeeld weer 50. Mijn man werkt ook fulltime. Hypotheek is €2500 per maand, paarden staan aan huis en kosten ons gemiddeld zon €600 per maand voor alle 4. Het is keuzes maken natuurlijk. Hiervoor hadden we een woning met een hypotheek van €700 per maand, maar daarnaast wel veel hogere kosten voor de paarden in pension.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:46

miccamaaike schreef:
Mijn reistijd is (sinds een jaar) 5 min met de fiets en dat is echt heerlijk. Werk is 300 meter vanaf school, dus idealer wordt het niet.

Dat is wel echt een luxe!

Ik zie een paar voorbijkomen mét partner, 40 uur werken en het gehele huishouden. Ik ben dan toch wel nieuwsgierig waarom dan alle huishoudelijke taken bij deze poster zijn gelegd.

Ik heb een relatief kleine hypotheek dus in theorie zou ik minder uren kunnen gaan werken. Maar ik vind het ook wel lekker om nu geld opzij te kunnen zetten voor de toekomst en nu leuke dingen.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:50

Omdat ik niet snel tevreden ben als een ander het doet :+. Nee zonder grap, mijn vriend werkt afwisselende diensten en fysiek heeft hij het zwaarder, mede door een verbrijzeld onderbeen dus kies ik ervoor om die zo veel mogelijk zelf op te pakken. Als ik vraag of hij het wil doen zal hij het altijd doen, maar het is voor nu zo prima te doen.

Echt; en hij doet de voor en achtertuin wat ook flink wat werk is. Dus dat doe ik eigenlijk nooit.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:01

Lees zo nog het hele topic, maar nu vast een reactie.

Ik ben 50 jaar en werk 24 uur in loondienst en reistijd wisselt omdat ik opdrachten krijg via een detacheringsbureau. Verder werk ik een variabel aantal uren voor mijn eigen bedrijf en spring wanneer nodig en kan ook bij in akkerbouwbedrijf van mijn vriend.
2 paarden aan huis (pensionado van 30 en eentje van 9 jaar) en 2 katten.
Huishouden wens ik wel eens een paar handen extra voor, buiten druk heb ik daar weinig plezier in. Wat tegenstrijdig is met een hekel aan rommel hebben.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Winged schreef:
miccamaaike schreef:

Dat is wel echt een luxe!

Ik zie een paar voorbijkomen mét partner, 40 uur werken en het gehele huishouden. Ik ben dan toch wel nieuwsgierig waarom dan alle huishoudelijke taken bij deze poster zijn gelegd.

Ik heb een relatief kleine hypotheek dus in theorie zou ik minder uren kunnen gaan werken. Maar ik vind het ook wel lekker om nu geld opzij te kunnen zetten voor de toekomst en nu leuke dingen.

Omdat mijn man lange dagen maakt, begint vaak 7u en is pas tegen 19u weer thuis of later. Begint ook geregeld eerder. Ik kan dan moeilijk van hem verlangen om nog het huis te stofzuigen bijvoorbeeld. Tuurlijk in het weekend doet hij vaak wel helpen zoals de boodschappen, de hond uitlaten, de was aanzetten of het huis te stofzuigen. Maar ik heb er meer tijd voor omdat ik minder werk dus vind het ook prima om het zelf te doen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:38

Ik ben 33 en werk 40 uur per week bij mijn nieuwe baan, bij mijn vorige baan was dat makkelijk 50-55 uur met uitloop nog. Reistijd is zo'n 30 minuten.
Alleenstaand, geen kinderen wel aandachtgrage katten.
Ook een paard waar ik minstens 4 voerbeurten per week voor moet doen en daarnaast dans ik nog fanatiek zo'n 3 a 4 avonden in de week met soms een danswedstrijd in het weekend.

Dit is allemaal echter wel veel te veel en ik merk dat ik uitgeblust raak en weinig meer kan afspreken om sociale dingen te doen. Ik ben mijn best aan het doen om een wat beter balans te krijgen maar dat vind ik nog verrekte moeite omdat ik eigenlijk geen van beide hobbies wil laten vallen.

In de toekomst hoop ik toch op een of andere manier minder te kunnen gaan werken of 1 a 2 dagen thuis te werken al moet ik mezelf daarin wel echt gaan verbeteren (heb de focus van likmevessie).
Of de loterij winnen :+
Laatst bijgewerkt door SayaJones op Gisteren, 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:55

Marije_jiplover schreef:
Ik ben bijna 45, werk 32 uur, verdeeld over 3x9 en 1x5 uur, dus 3,5 dag per week.
Hiermee ben ik kostwinner in mijn huishouden (woon samen met mijn partner).
Ik heb fulltime gewerkt, wat bij ons 36 uur is, dat deed ik verdeeld over 4x9 uur.
Maar in de praktijk bleek 32 uur voor mij beter te passen, minder vaak ziek, privé een leuker mens voor mezelf en voor mijn omgeving, meer energie overhouden naast werk.

Mijn werkuren zijn doorgaans 2 dagen van ca 6.30-16.00 en 8.00-13.00 uur, al is die dag van 5 wat flexibeler, omdat dat een dag is waarop ook vaak overleggen zijn en die zijn meestal in de middag, dus dan begin ik wat later, of ik probeer op donderdag een paar uur minder te werken i.p.v. de dinsdagmiddag vrij.

Oh, reistijd nog vergeten:
Ik heb een ambulante functie met standplaats thuis, dus alle reistijd is bij mij werktijd.
32 uur is dus inclusief alle uren in de auto, variërend van weinig tot meerdere uren op een dag onderweg zijn.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:29

Mijn man en ik werken allebei 32 uur.
Ik heb kort 24 uur gewerkt na de komst van onze oudste.
Maar de ongelijkheid die dat (in mijn ogen!)met zich meebracht, maakte dat ik het gelijk wilde hebben.

Mijn 32 uur baan moest in 24 uur en omdat ik toch echt minder werkte, kwam vrijwel alles op mijn schouders terecht in huis. Daarnaast vind ik het ook goed dat de kinderen net zoveel tijd met hun vader doorbrengen. En mijn pensioenopbouw niet te vergeten. Dus ik ging snel terug naar 4 dagen werken en hij van 5 naar 4 dagen. Wel zo eerlijk.

Ik werk op 15/20 minuten reistijd op een traject waar nooit files staan. En ik werk 1 dag per week thuis.

Voor ons werkt dit prima zo.