fohadie schreef:Grappig, ik dacht altijd dat Belgie met alles goedkoper was.
Haha nee,
Alleen paardenvoer is (nog) goedkoper door de btw. Ook leuk dat ik in 2 landen belasting betaal
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Ik ben 40 jaar, en werk alweer dik 8 jaar als ZZP'er.
Ik film en fotografeer bruiloften, dus mijn werkuren zijn heel verschillend.
Op een trouwdag werk ik vaak zo'n 10 tot 13 uur, plus maximaal twee uur reistijd meestal. En de rest van het werk doe ik vanuit thuis.
Er zijn werkweken van 60 uur.. maar er zijn ook werkweken met 0 uurGemiddeld zit ik op zo'n 24 uur gok ik..?
Het grootste nadeel is dat het meeste werk in de zomer valt, dus even spontaan een weekje vakantie nemen 's zomers kan niet. 's Winters heb ik juist nauwelijks werk. Maar ik zou echt niet meer in loondienst willen werken.
Bellatrix schreef:8nnemiek schreef:Ik ben 40 jaar, en werk alweer dik 8 jaar als ZZP'er.
Ik film en fotografeer bruiloften, dus mijn werkuren zijn heel verschillend.
Op een trouwdag werk ik vaak zo'n 10 tot 13 uur, plus maximaal twee uur reistijd meestal. En de rest van het werk doe ik vanuit thuis.
Er zijn werkweken van 60 uur.. maar er zijn ook werkweken met 0 uurGemiddeld zit ik op zo'n 24 uur gok ik..?
Het grootste nadeel is dat het meeste werk in de zomer valt, dus even spontaan een weekje vakantie nemen 's zomers kan niet. 's Winters heb ik juist nauwelijks werk. Maar ik zou echt niet meer in loondienst willen werken.
Ik neem aan dat jij dan in de zomermaanden genoeg verdiend om de winter gewoon door te komen?
Boras schreef:Ik werk officieel 32 uur daar waar 36 uur fulltime is. Onofficieel werk ik eigenlijk iedere dag/week wel meer.
Ik had door omstandigheden 10 jaar niet gewerkt. Toen vond ik eindelijk een baan die helemaal bij me past. En waar ze me voor aannamen! Voor deze functie geldt een fulltime, interne opleiding van een half jaar, dagelijks theorie en praktijk. Daarna inzakken in een team. Vervolgens heb je nog 1,5 jaar nodig om je de functie eigen te maken.
En ik wilde nog wel rustig aan beginnen, want ik moest na 10 jaar toch wel de nodige drempeltjes over.
Het is me gelukt. En hoe! Ik heb heel regelmatig extra gewerkt, dat zag ik als een noodzakelijke investering in mezelf. Nu kan ik zeggen dat dat heeft gewerkt. De reden dat ik nog steeds extra uren draai, is dat ik mijn werk zo ontzettend graag doe en het werken in het algemeen ontzettend heb gemist. Ik ben dankbaar en ontzettend blij dat ik het weer/nog steeds kan. En dat ik in mijn rol iets kan betekenen voor mensen in een kwetsbare, verdrietige periode.
996981 schreef:Boras schreef:Ik werk officieel 32 uur daar waar 36 uur fulltime is. Onofficieel werk ik eigenlijk iedere dag/week wel meer.
Ik had door omstandigheden 10 jaar niet gewerkt. Toen vond ik eindelijk een baan die helemaal bij me past. En waar ze me voor aannamen! Voor deze functie geldt een fulltime, interne opleiding van een half jaar, dagelijks theorie en praktijk. Daarna inzakken in een team. Vervolgens heb je nog 1,5 jaar nodig om je de functie eigen te maken.
En ik wilde nog wel rustig aan beginnen, want ik moest na 10 jaar toch wel de nodige drempeltjes over.
Het is me gelukt. En hoe! Ik heb heel regelmatig extra gewerkt, dat zag ik als een noodzakelijke investering in mezelf. Nu kan ik zeggen dat dat heeft gewerkt. De reden dat ik nog steeds extra uren draai, is dat ik mijn werk zo ontzettend graag doe en het werken in het algemeen ontzettend heb gemist. Ik ben dankbaar en ontzettend blij dat ik het weer/nog steeds kan. En dat ik in mijn rol iets kan betekenen voor mensen in een kwetsbare, verdrietige periode.
Wat fijn voor je Boras! Het is zo fijn om werk te hebben dat bij je past en waar je blij van wordt! Kan me je mindset helemaal voorstellen. 10 jaar zonder job is lang, om dan een baan te vinden die je zo goed past klinkt fantastisch!
Boras schreef:Ik werk officieel 32 uur daar waar 36 uur fulltime is. Onofficieel werk ik eigenlijk iedere dag/week wel meer.
Het is me gelukt. En hoe! Ik heb heel regelmatig extra gewerkt, dat zag ik als een noodzakelijke investering in mezelf. Nu kan ik zeggen dat dat heeft gewerkt.
De reden dat ik nog steeds extra uren draai, is dat ik mijn werk zo ontzettend graag doe en het werken in het algemeen zo ontzettend heb gemist. Je moet mijn collega's zien kijken als ik dit probeer uit te leggen![]()
Ik ben dankbaar en ontzettend blij dat ik het weer/nog steeds kan. En dat ik in mijn rol iets kan betekenen voor mensen in een kwetsbare, verdrietige periode.
Tink89 schreef:Boras schreef:Ik werk officieel 32 uur daar waar 36 uur fulltime is. Onofficieel werk ik eigenlijk iedere dag/week wel meer.
Het is me gelukt. En hoe! Ik heb heel regelmatig extra gewerkt, dat zag ik als een noodzakelijke investering in mezelf. Nu kan ik zeggen dat dat heeft gewerkt.
De reden dat ik nog steeds extra uren draai, is dat ik mijn werk zo ontzettend graag doe en het werken in het algemeen zo ontzettend heb gemist. Je moet mijn collega's zien kijken als ik dit probeer uit te leggen![]()
Ik ben dankbaar en ontzettend blij dat ik het weer/nog steeds kan. En dat ik in mijn rol iets kan betekenen voor mensen in een kwetsbare, verdrietige periode.
Fijn! Maar ik zou wel gaan overleggen of je contract niet opgehoogd kan worden naar 36 als je dat toch al elke week werkt...
Miss_Mii21 schreef:Valt mij wel op dat er best wat mensen parttime werken. Zou dat financieel echt niet redden, afgelopen maand 900 euro neergeteld voor m'n paard, hypotheek 1500 euro/maand, auto 450/maand (incl afschrijving, benzine). Moet hier echt minstens 36 uur werken (is bij ons wel fulltime) om alles rond te breien en dan nog steeds flink keuzes maken.... en dan verdien ik marktconform.
Ooit nog eens naar 4x 8 uur zou wel heerlijk zijn, voorlopig geen optie. Wil wel blijven werken, je hebt "later" immers ook nog een boterham nodig.
miccamaaike schreef:Mijn reistijd is (sinds een jaar) 5 min met de fiets en dat is echt heerlijk. Werk is 300 meter vanaf school, dus idealer wordt het niet.
Winged schreef:miccamaaike schreef:Mijn reistijd is (sinds een jaar) 5 min met de fiets en dat is echt heerlijk. Werk is 300 meter vanaf school, dus idealer wordt het niet.
Dat is wel echt een luxe!
Ik zie een paar voorbijkomen mét partner, 40 uur werken en het gehele huishouden. Ik ben dan toch wel nieuwsgierig waarom dan alle huishoudelijke taken bij deze poster zijn gelegd.
Ik heb een relatief kleine hypotheek dus in theorie zou ik minder uren kunnen gaan werken. Maar ik vind het ook wel lekker om nu geld opzij te kunnen zetten voor de toekomst en nu leuke dingen.
Marije_jiplover schreef:Ik ben bijna 45, werk 32 uur, verdeeld over 3x9 en 1x5 uur, dus 3,5 dag per week.
Hiermee ben ik kostwinner in mijn huishouden (woon samen met mijn partner).
Ik heb fulltime gewerkt, wat bij ons 36 uur is, dat deed ik verdeeld over 4x9 uur.
Maar in de praktijk bleek 32 uur voor mij beter te passen, minder vaak ziek, privé een leuker mens voor mezelf en voor mijn omgeving, meer energie overhouden naast werk.
Mijn werkuren zijn doorgaans 2 dagen van ca 6.30-16.00 en 8.00-13.00 uur, al is die dag van 5 wat flexibeler, omdat dat een dag is waarop ook vaak overleggen zijn en die zijn meestal in de middag, dus dan begin ik wat later, of ik probeer op donderdag een paar uur minder te werken i.p.v. de dinsdagmiddag vrij.