Haaskrijn schreef:Een springpaard dat niet wil springen. Dochter heeft getracht hem om te scholen en toen werd het een dressuurpaard dat niet wil dressuren. Hij is helemaal doorgelicht door de dierenarts, lichamelijk is er niks aan het handje maar hij is een grote stressbal die op wedstrijd gaan helemaal niet leuk vindt. Op buitenrit gaan trouwens ook niet want de wereld is Groot en Gevaarlijk en dus Supereng. Met de trailer naar het bos (twee minuten) om daar een uurtje een ritje te maken en dan met de trailer weer terug (weer twee minuten) kan het prinsje nog wel bekoren.
Gelukkig hebben we genoeg paarden waar het allemaal wel mee kan. Verkopen gaan we deze niet doen, want aan wie, zijn gebruiksaanwijzing is uitgebreid en hij kán goed springen dus de verleiding is groot om het toch te gaan proberen. Het is nu ons huisautistje dat diepgelukkig zijn dagen slijt in de wei en een paar keer per week rondhobbelen in de bak. En gepoetst worden, dat vind hij ook fijn. Het is nu alweer een paar jaar een gras-eet-paard dat van gras eten houdt, we hebben zijn bestemming uiteindelijk gevonden!
Chapeau dat je dit paard gewoon een fijn leven geeft!
was de 1600 euro absoluut niet waard. Winkel bleek achteraf ook meer oplichting te zijn dan goed.
. Ach, we hebben de ruimte. Hij kan niet in een kudde want hij bijt andere paarden (tijdje met een graasmasker geprobeerd of hij wilde wennen, maar hij jaagt en zodra het masker afgaat wordt het een soort equine papierversnipperaar), hij houdt niet van mannen (wij zijn de tweede eigenaar, hij komt bij een Portugees vandaan die hem zadelmak gemaakt heeft). Hij durft stevig te bokken, heeft een doodsangst voor trekkers en wil niet langs koeien. Je krijgt hem er uiteindelijk langs, maar hij leert daar niks van, want de volgende keer is het gevecht weer net zo hevig.
ging over een flink bedrag uiteindelijk bij elkaar 

Heb ze altijd in die maat maar ja… ze stonden paar jaar in de kast mooi te zijn en toen maar verkocht op MP met pijn in mn hart.
. Natuurlijk ging hij afgelopen maand kapot. Monteur erbij, niet te repareren, er zat een lek in. Maar ook geen garantie, dus binnen 5 jaar mn allereerste splinternieuwe koel/vries combi rijp voor het grof vuil. Ik heb altijd wat oudere, tweedehandsjes gehad en die gingen jaaaaaren mee. Inbouw is ook nog veel duurder dan losstaand. Ik ben er wel klaar mee en heb een tweedehands losstaande koelvries combi gehaald. De plek van de inbouwkoelkast laat ik wel legplanken in maken, ik begin er niet meer aan.