Wat was je grootste miskoop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:40

Haaskrijn schreef:
Een springpaard dat niet wil springen. Dochter heeft getracht hem om te scholen en toen werd het een dressuurpaard dat niet wil dressuren. Hij is helemaal doorgelicht door de dierenarts, lichamelijk is er niks aan het handje maar hij is een grote stressbal die op wedstrijd gaan helemaal niet leuk vindt. Op buitenrit gaan trouwens ook niet want de wereld is Groot en Gevaarlijk en dus Supereng. Met de trailer naar het bos (twee minuten) om daar een uurtje een ritje te maken en dan met de trailer weer terug (weer twee minuten) kan het prinsje nog wel bekoren.

Gelukkig hebben we genoeg paarden waar het allemaal wel mee kan. Verkopen gaan we deze niet doen, want aan wie, zijn gebruiksaanwijzing is uitgebreid en hij kán goed springen dus de verleiding is groot om het toch te gaan proberen. Het is nu ons huisautistje dat diepgelukkig zijn dagen slijt in de wei en een paar keer per week rondhobbelen in de bak. En gepoetst worden, dat vind hij ook fijn. Het is nu alweer een paar jaar een gras-eet-paard dat van gras eten houdt, we hebben zijn bestemming uiteindelijk gevonden!

Chapeau dat je dit paard gewoon een fijn leven geeft! _O_

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:42

Maflinger_S schreef:
@Haaskrijn: ik heb zijn zus.

Ach ja, je krijgt er veel voor terug zullen we maar zeggen <3

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 12:55

Een tweedehands hele dure mountainbike die achteraf meer afgeschreven was dan goed. Ik heb er 2 hele mooie jaren mee gehad :') was de 1600 euro absoluut niet waard. Winkel bleek achteraf ook meer oplichting te zijn dan goed.

juval

Re: Wat was je grootste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:04

tijd geleden, maar de slechtste auto ooit was een VW Passat. Heerlijk om in te rijden, maar hij slurpte meer olie dan benzine.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:08

Mijn auto :')

Ding ziet er super uit maar mijn vriend zei nog koop nou niks bij deze garage, eigenwijs als ik was met al mijn zinnen al op die auto gezet.
Gekocht en binnen een maand al drama, heb er nog zo' 2.500 euro erna aan moeten versleutelen met het feit dat hij nog niet goed is en de garages het probleem niet weten en of kunnen vinden want alles wat het kon zijn is inmiddels al vervangen ;(

Als ik hem nu inruil kost me dat 6K en moet ik nog eens bijbetalen, miskoop van de eeuw

Haaskrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:11

Captain schreef:
Haaskrijn schreef:
Een springpaard dat niet wil springen. Dochter heeft getracht hem om te scholen en toen werd het een dressuurpaard dat niet wil dressuren. Hij is helemaal doorgelicht door de dierenarts, lichamelijk is er niks aan het handje maar hij is een grote stressbal die op wedstrijd gaan helemaal niet leuk vindt. Op buitenrit gaan trouwens ook niet want de wereld is Groot en Gevaarlijk en dus Supereng. Met de trailer naar het bos (twee minuten) om daar een uurtje een ritje te maken en dan met de trailer weer terug (weer twee minuten) kan het prinsje nog wel bekoren.

Gelukkig hebben we genoeg paarden waar het allemaal wel mee kan. Verkopen gaan we deze niet doen, want aan wie, zijn gebruiksaanwijzing is uitgebreid en hij kán goed springen dus de verleiding is groot om het toch te gaan proberen. Het is nu ons huisautistje dat diepgelukkig zijn dagen slijt in de wei en een paar keer per week rondhobbelen in de bak. En gepoetst worden, dat vind hij ook fijn. Het is nu alweer een paar jaar een gras-eet-paard dat van gras eten houdt, we hebben zijn bestemming uiteindelijk gevonden!

Chapeau dat je dit paard gewoon een fijn leven geeft! _O_

Ja, dit is ons huisdier geworden. Hij slijt niet van wat hij moet doen dus waarschijnlijk staat hij nóg 15 jaar hier in zijn eigen bubbel ;) . Ach, we hebben de ruimte. Hij kan niet in een kudde want hij bijt andere paarden (tijdje met een graasmasker geprobeerd of hij wilde wennen, maar hij jaagt en zodra het masker afgaat wordt het een soort equine papierversnipperaar), hij houdt niet van mannen (wij zijn de tweede eigenaar, hij komt bij een Portugees vandaan die hem zadelmak gemaakt heeft). Hij durft stevig te bokken, heeft een doodsangst voor trekkers en wil niet langs koeien. Je krijgt hem er uiteindelijk langs, maar hij leert daar niks van, want de volgende keer is het gevecht weer net zo hevig.

We passen ons maar een beetje aan hem aan, dan blijft het voor iedereen leuk. Deze verkopen vind ik niet eerlijk naar het paard, maar ook niet naar de nieuwe eigenaar. Dus dan maar lekker zo. Hij vind het enorm leuk om in de bak met ons te spelen, hij vertrouwt ons een de hoefsmid hier, laat hem maar lekker zijn ding doen. Dus is het een miskoop? Ja, hij voldoet niet aan de verwachtingen en is niet geschikt voor de ambities die mijn dochter met hem had. Maar ook nee, want hij heeft nu, naar mijn idee, een fijn leven en dat is natuurlijk alles waard.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:19

Jurken…
Inmiddels een verzameling in mn kast van jurken die ik oprecht heel mooi vind. Alleen draag ik ze nooit, omdat ik dat super onpraktisch vind.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:33

Kleding en schoenen die ik zo mooi vond, daarom niet droeg en inmiddels niet meer pas, een sportschoolabbo van een jaar dat ik in 1 keer betaalde en vervolgens niks mee deed, onze 6 eetkamerstoelen van 200 euro per stuk waar elke nagel van onze katten sporen na laat, dure bakpannen waar de anti-aanbaklaag in no time van los komt, maar met stip mijn vorige paard: we waren geen match.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 13:51

Wat een (niet onaardig bedoelt) heerlijk topic :')

Wat betreft kleding en snuisterijen erg herkenbaar. Ik denk er altijd goed over na, maaar dat zegt niet alles haha

Achteraf mijn duurste miskoop… een auto waarvan de motor binnen een jaar vervangen moest worden. Gereviseerde er ingezet onder het mom van dan kan hij weer een paar jaar mee. Nog geen 1,5 jaar geleden ben ik op iemand geknald, reparatie niet waard t.o.v. de kosten := ging over een flink bedrag uiteindelijk bij elkaar

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 15:23

Stoomreiniger voor de badkamer. Onze badkamer is al niet heel groot en zag totaal geen verschil. Partner wilde m (gebruikt m niet eens haha)
Vind met de hand toch een stuk makkelijker/fijner.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:43

Ohh ik herinner me opeens nog een mega miskoop: een ladder. We moesten de dakgoten schoonmaken en konden er met onze gewone keukentrap natuurlijk niet bij, dus ik dacht 'kom we kopen een goede lange ladder'. Niet realiserend dat ik bij dergelijke hoogtes toch wat meer last van dieptevrees kreeg, plus dat onze tuin niet echt fijn manouvreren is met een ladder. Eén middag rommelen met de ladder en een kleine relatiecrisis verder stond de ladder weer op marktplaats...

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 09:30

Mijn hometrainer en fitness attributen kunnen ook wel op het lijstje. Samen met het boek killerbody. Ze heb alles in de woonkamer gedropt zodat ik "onder het tv kijkrn lekker kan trainen". Inmiddels zit er stof op, ligt het boek vestopt onder een lege chips zak en slaapt de hond op het fitness matje.
Vanavond maar weer een nieuwe poging wagen..

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 10:17

Een stoommop.
Zal misschien wel bacteriën doden, maar de vloer blijft vuil.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 13:55

Warboel schreef:
c_alsemgeest schreef:
Eigenlijk moeten we een 'foute aankopen-ruil markt' maken :+

Iemand een HBO diploma ruilen voor een geurkaars? :') _O-

Ik heb ook nog wat ongebruikte diploma's in de aanbieding :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 14:03

Ik bied twee dure lattenbodems... De bodems van Ikea die we al hadden vonden we uiteindelijk veel fijner, dus de dure exemplaren liggen nu op het logeerbed, waar nooit iemand slaapt :+

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 21:20

Mijn auto...of auto's moet ik zeggen...

Mijn vorige auto heeft mij meerdere keren laten staan. Ook op vakantie. Niemand kon het probleem rond de AdBlue oplossen. Dus toen was ik het zat en ruilde ik de auto in voor een andere.

Binnen de garantie is die nog een paar keer terug geweest om wat te laten vervangen, maar prima. Geen probleem.
Tot de auto 's ochtends opeens niet meer startte. Lang verhaal kort...distributieriem eraf en heeft de motor kapot geslagen. Twee weken na de garantie...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 21:25

Mijn duurste miskoop: mijn droompaard.
Ik wilde hem eigenlijk niet kopen omdat hij mager, dof en weinig bespierd was maar toch gedaan want onder het zadel bood hij mij exact waar ik naar op zoek was. De klik zou wel komen, en die kwam er. Nog nooit zo'n fijn, lief, fantastisch paard meegemaakt (in mijn hele paarden carrière van 18jr). Echt mijn soulmate, ik heb het er nog moeilijk mee na bijna 2 jaar. Helaas heeft hij voornamelijk blessures gehad en moest ik hem na 1,5 jaar laten inslapen. 24K verder en besloten nooit meer een paard te kopen.

Op 2 staat een Tempur matras, continu rugpijn ervan. €1800 geloof ik.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 22:56

Dahlia85 schreef:
Mijn hometrainer en fitness attributen kunnen ook wel op het lijstje. Samen met het boek killerbody. Ze heb alles in de woonkamer gedropt zodat ik "onder het tv kijkrn lekker kan trainen". Inmiddels zit er stof op, ligt het boek vestopt onder een lege chips zak en slaapt de hond op het fitness matje.
Vanavond maar weer een nieuwe poging wagen..

:D :') :D :')

Ik kocht prachtige laarsjes van Floris van Bommel…zo blij mee…kon ze alleen niet aan. Tenen werden afgekneld en hele voet deed zeer en daarna gevoelloos. -O- Heb ze altijd in die maat maar ja… ze stonden paar jaar in de kast mooi te zijn en toen maar verkocht op MP met pijn in mn hart.
En m’n prachtige op maat gemaakte kneiterdure dressuurzadel waar ik me telkens stuk op reed…auwww…gelukkig kon ik dat inruilen bij m’n zadelmaakster en rijd ik nu op zadel 2. Maar heeft me een klap geld gekost

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 23:31

Had een traphekje gekocht gisteren voor mijn dementerende oma, zodat ze niet meer naar boven kan en niet meer van de trap af valt...
Super stevig hekje gister avond geplaatst, maar oma is een krachtpatser want we kregen vandaag om 06:00 te horen dat ze het hekje gesloopt heeft :=
Nu wat anders bedenken ..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-25 23:42

Wat een uiteenlopende miskopen komen er langs. Van grappig tot heeeel zonde van het geld.

Ik voeg mijn inbouwkoelkast toe aan mijn lijstje. September 2020 voor het eerst in mijn leven een nieuwe keuken gekocht. Met inbouwkoelkast.. waar 5 jaar garantie op moest zitten, zo staat levensgroot op de sticker aan de binnenkant van de deur. Enige wat er niet bij stond was dat ik na aanschaf mijn apparaten had moeten aanmelden ergens. >;) . Natuurlijk ging hij afgelopen maand kapot. Monteur erbij, niet te repareren, er zat een lek in. Maar ook geen garantie, dus binnen 5 jaar mn allereerste splinternieuwe koel/vries combi rijp voor het grof vuil. Ik heb altijd wat oudere, tweedehandsjes gehad en die gingen jaaaaaren mee. Inbouw is ook nog veel duurder dan losstaand. Ik ben er wel klaar mee en heb een tweedehands losstaande koelvries combi gehaald. De plek van de inbouwkoelkast laat ik wel legplanken in maken, ik begin er niet meer aan.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 23:44

FennyPower schreef:
Had een traphekje gekocht gisteren voor mijn dementerende oma, zodat ze niet meer naar boven kan en niet meer van de trap af valt...
Super stevig hekje gister avond geplaatst, maar oma is een krachtpatser want we kregen vandaag om 06:00 te horen dat ze het hekje gesloopt heeft :=
Nu wat anders bedenken ..

Misschien zoiets: https://www.vidaxl.nl/e/vidaxl-huisdier ... xwQAvD_BwE En dan een grote zware plant er voor? Of moeten er regelmatig anderen wel naar boven?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 23:57

Zal moeilijk worden, meestal zit de drang om boven te komen diep en soms is het van hoop van zegen dat het goed gaat.Of een grote plank/er tegen aan spijkeren als dat kan.Een hoge kast.Niet mooi wel veiliger.Woont ze zelfstandig?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 00:34

Britta31 schreef:
Zal moeilijk worden, meestal zit de drang om boven te komen diep en soms is het van hoop van zegen dat het goed gaat.Of een grote plank/er tegen aan spijkeren als dat kan.Een hoge kast.Niet mooi wel veiliger.Woont ze zelfstandig?

Het is een lastige situatie ze woont met heldere opa nog thuis ..
Nare ervaring met verzorgingshuis en zijn heel koppig en standvastig..
Naaste familie probeerd veel zorg te bieden , maar een trap hekje is er niet. Tot wij als klein kinderen dus een gekocht hebben.
Het is er ontzettend krap... De trap grenst aan de voordeur dus een plant erbij zetten zou het niet helpen ben ik bang. (Staat in de weg)

Bedden staan wel beneden maar ze is van overtuiging dat boven haar bed is.
Er woont een ander familielid bij in die naar boven moet kunnen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 01:16

Een gordijn ervoor en dat ze de trap niet ziet en misschien vergeet dat daar een trap is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 01:52

Ik heb nog een zeer recente. Nieuwe knoflook pers. Een met een houten handel. Zaterdag gekocht, gisteravond uit de verpakking tijdens het koken. 1e knoflookteentje; *krak* door de midden....... hoe dan?? Ik zette niet eens zoveel kracht -O- Temu kwaliteit blijkbaar.

Afbeelding