Wat is dit voor spin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:26

Daks schreef:
Zo ben ik dus zo bang geworden. Als 9 of 10 jarige lekker in een flanellen pyjama van mijn oma de kat aaien en iedere keer wat voelen kriebelen. Op een gegeven moment toch kijken en er zat een mega huisspin in diezelfde pyjama. Ik heb mij nog nooit zo snel uitgekleed. En nu 20 jaar later staat dit echt nog op mijn netvlies en voelt het als de dag van gisteren.

Dit is echt wel erg :(:) mijn grootste nachtmerrie als kind!

c_alsemgeest

Re: Wat is dit voor spin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:38

Vandaag hadden wij een spin die gevangen is door een spin :')
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 23:14

Een tip, kijk goed de gehoorbescherming na die in de stal/schuur hangt voordat je het opzet.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:47

Britta31 schreef:
Een tip, kijk goed de gehoorbescherming na die in de stal/schuur hangt voordat je het opzet.

%) dit heb ik nog nooit gedaan maar inderdaad, je wil ze liever niet in je oor :') heb je dit meegemaakt dan?

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:49

c_alsemgeest schreef:
[ Afbeelding ]

Ja, trilspinnen zijn }:) , die eten iedereen probleemloos op

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:54

mega interessant topic! En er zitten spinnenkenners tussen :D

Vraagje, die trilspinnen, die zitten hier soms ook verdwaald in mn flatje op vier hoog. Waar leven ze van? Ik heb altijd een beetje het idee dat ze hier stilletjes zitten te verhongeren.. :') Of ik moet insecten hebben waar ik niks van weet :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:57

Cer schreef:

Vraagje, die trilspinnen, die zitten hier soms ook verdwaald in mn flatje op vier hoog. Waar leven ze van? Ik heb altijd een beetje het idee dat ze hier stilletjes zitten te verhongeren.. :') Of ik moet insecten hebben waar ik niks van weet :+

Die trilspinnen zijn de reden dat je niets vsn die insecten weet :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:01

Ja zoiets verwachtte ik al.. maar toch.. Toen ik een benedenhuis met tuin had, had ik echt wel vliegjes of een torretje in huis, soms een verdwaalde mier.. Hierboven had ik nog wel eens een zilvervisje maar sinds de toilet/douche gerenoveerd is, ook dat niet meer.. Ik vind het bijna sneu voor zo'n spin, maar ja, wellicht is het voor hun ook een soort coming of age reis, zoals backpacken door india ofzo.. geen idee :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:08

Cer schreef:
Ik vind het bijna sneu voor zo'n spin, maar ja, wellicht is het voor hun ook een soort coming of age reis, zoals backpacken door india ofzo.. geen idee :+

:')

Misschien heb ik daarom ook weinig spinnen. Ik heb geen muggen of vliegen in huis. Zelden een torretje of een zilvervis.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:09

Britta31 schreef:

:r

Femke_Tweety schreef:
Cer schreef:

Die trilspinnen zijn de reden dat je niets vsn die insecten weet :+

Ik heb ook een (denk ik) trilspin in mijn auto en hij ziet er zo klein en skinny uit dat ik mij dit ook elke keer afvraag haha

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

Ja deze trilspin is vrij dik :')
Maar als je ook ziet wat voor spin hij nu had ingerold begrijp ik dat ook wel :+

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

Trilspinnen zijn zeker niet verdwaald in je flat :) Het is de ideale leefomgeving voor ze: droog, binnen, en liefst in een hoog hoekje. Ze hebben niet veel nodig om te overleven. Ik vind het soms 'levend stof'.
Ze zijn de ideale flat / nieuwbouw / stadspinnen :D veruit de meeste belanden dan ook in de stofzuiger. Het is niet meteen het type spin dat je buiten in een struik gaat vrijlaten.

Trilspinnen zijn van alle markten thuis, in onze stallen zijn er honderden misschien wel duizenden te vinden. Zolang ze niet in de openlucht / tuin / natuur moeten leven is het goed. Ze houden het graag droog.

Jammer genoeg passen trilspinnen niet zo in het kamerbeeld, ik laat ze dan ook niet zitten in huis... op stal haal ik de bezem over het stof en dan zoeken ze weer een ander plekje.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:05

Little_Gift schreef:
Zag net dit filmpje en moest gelijk aan deze post hierboven denken:

https://www.facebook.com/share/v/1BWkEdhaFF/

Haha ja als we weer een verdwaalde krekel in huis hadden liep ik zo rond met de kameleon, ideaal! Heb er nog wel een filmpje van :').

Aah trilspinnen is dus de naam. Noem het altijd maar langpootspinnen. Hebben er nu in anderhalf jaar 2 in huis gehad. Beide toch in stofzuiger gegaan, krijg toch de kriebels ervan wetende dat ze rond kunnen gaan sjouwen en ik mezelf dan een hartaanval bezorg.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:12

Trilspinnen zijn held in voortplanten dus op zich niet slecht om ze te verwijderen :o hun baby's zijn wel erg schattig om te zien. Het probleem is gewoon dat ze razendsnel vermeerderen en dat moet je maar net willen natuurlijk :+ (al worden de meeste pasgeborenen opgegeten)

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:31

Worden de pasgeboren door elkaar/door de ouders opgegeten?

Ik laat ze zitten zolang ze in een hoekje blijven, hoef ze voor geen goud aan te raken maar ze lijken niet aan de wandel te gaan zoals de huisspinnen wel doen dus dan mag hij bij mij insecten vangen. Vriendin van mij heeft er een expres naar de keuken verplaatst en die vangt daar nu de fruitvliegjes :)
Ik wist alleen niet dat ze zich zo snel vermeerderen. Dat maakt me nu wel aan het twijfelen :=

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

Keizerinnnn schreef:
Little_Gift schreef:
Zag net dit filmpje en moest gelijk aan deze post hierboven denken:

https://www.facebook.com/share/v/1BWkEdhaFF/

Haha ja als we weer een verdwaalde krekel in huis hadden liep ik zo rond met de kameleon, ideaal! Heb er nog wel een filmpje van :').

Haha, geweldig! Zag ook eens zo'n filmpje met een kip, alleen zijn die iets minder handig omdat je ze dichterbij moet houden :))

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:38

c_alsemgeest schreef:
[ Afbeelding ]

Gatverdamme is mijn instinct toch juist dat ik tegenwoordig juist panischer ben van die doorzichtige, langpotige, dunne engerds!

Ik wist het dat dat de echte mutanten zijn!

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Little_Gift op Gisteren, 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:41

Beemsterkaas schreef:
Trilspinnen zijn held in voortplanten dus op zich niet slecht om ze te verwijderen :o hun baby's zijn wel erg schattig om te zien. Het probleem is gewoon dat ze razendsnel vermeerderen en dat moet je maar net willen natuurlijk :+ (al worden de meeste pasgeborenen opgegeten)

Schattig??? SCHATTIG???!!!! |o :x :n 8)7 :wow:

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:43

Spring spinnen zijn wel echt schattig (vind ik _O- )

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:44

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:47

c_alsemgeest schreef:
Spring spinnen zijn wel echt schattig (vind ik _O- )

8-)

Afbeelding

Afbeelding

(Beide eigen foto's van dit jaar :+ 1x Belgie 1x Nederland)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:52

Echt cute <3

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:54

Ik denk dat het vooral de moeder is die de kleintjes opeet! Maar wie weet zijn de broertjes / zusjes net zo hongerig inderdaad :=

Het is gelukkig niet zo dat je huis in no time vol zal zitten met trilspinnen. In de meeste huizen wordt dit vermeden omdat ze dus toch meestal sneuvelen tijdens de wekelijkse poetsronde... helemaal als ze eitjes hebben (en die eitjes ook uitkomen). Daar houdt het voor veel mensen toch op. Daarnaast moeten ze ook een partner vinden. Als je op een goed schoongemaakte flat woont kan het zo zijn dat er echt maar één trilspin aanwezig is. Ze komen soms onopgemerkt mee in een tas of reiskoffer, je auto,.. dus het is niet zo dat er altijd meerdere soortgenoten onzichtbaar / verstopt aanwezig zijn (zoals met huisspinnen wel het geval is).

Maar als je trilspinnen vrij laat leven zoals op een stal of boerderij, dan gaat het echt hard! :wow: de aantallen zijn dan niet meer te overzien. Ze paren ook niet slechts 1 periode van het jaar, maar gewoon het hele jaar rond ~~}>

Wat bewegen betreft: soms verplaatsen ze zich wel, dit kan zowel overdag als 's nachts. Ze landen op je bed als dat toevallig zo uitkomt. Ze zijn niet bijzonder snel. Wel sterk / giftig, daarom eten ze ook probleemloos grotere spinnen op.

Ze zijn zeker handig om fruitvliegjes te vangen in de keuken! Het zijn weinig storende spinnen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:55

Wij hebben er een op de auto wonen in de garage :')

Afbeelding

Afbeelding

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:56

Prachtige foto's weer hierboven!