Show je to good to go pakket.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:42

Evercreek schreef:
Volgens mij mag het niet naar de voedselbank als ik het goed begrijp, daar moeten ze ook eten uitgeven dat nog 'goed' is (en dus ook in de winkel mag worden verkocht). Toen ik voorheen in een supermarkt werkte, werd het weggegooid omdat ze het niet naar een voedselbank mochten brengen. Ik weet niet of die regels intussen anders zijn, maar gezien alles altijd strenger wordt denk ik het niet.

Toen ik nog wel eens bij de voedselbank voor iemand pakketten ophaalde, hadden ze wel korting vlees. Dit was dan ingevroren door hun/supermarkt. Details van welke winkel weet ik niet, maar vond het heel fijn dat ze dit hadden. Misschien ook afhankelijk van het filiaal/manager en hoe de contacten met de lokale voedselbank zijn.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:11

Ik heb dus zaterdag een bbq en wilde een bestelling bij de slager doen, maar dacht toch nog ff in de ah app kijken. Bestelling is niet meer nodig ;)

Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Show je to good to go pakket.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:13

Oh zo jaloers op dit BBQ pakket!! :oo

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Oh wauw, wat een mooie haul met dat bbq vlees *\o/*

Ik moest net even nieuwe cola halen, dus gelijk maar even gekeken wat er al in stond.
Nog een pak bio kip gevonden en 400g gesneden prei met 70% korting dus dat heeft zich wel weer geloond. Prei koop ik normaal bv in wanneer ze 30cent zijn bij de lidl en dan snijd ik en vries ik voor maanden vooruit in, maar 400g gesneden nu met 70% korting... ook heel blij mee haha. Veelgebruikte groente hier in huis, net als kip.

Afbeelding

Hier kan ik dan ook wel blij mee zijn haha, altijd fijn! Want bio kip is zo ontzettend duur normaal.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

Die bio kip is idd fijn zeg!
Ik hoop dat ik morgen wat kan vinden!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:39

Je hebt echt geluk gehad met al deze korting. Dit was vast goedkoper dan een barbecue pakket van de slager.

En als je inderdaad veel prei gebruikt is dit zeker een goede korting.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:47

friezenfan2 schreef:
Wat zou er nu gebeuren met alles wat niet verkocht wordt van deze laatste kans koopjes? Als nog in de prullenbak? Of naar een voedselbank of restaurant?

Droge/houdbare dingen mogen maanden tot soms zelfs een jaar na de houdbaarheidsdatum nog naar de voedselbank. Verse/gekoelde producten niet. Die worden of weggegooid of soms wordt het verwerkt tot veevoer (dit gebeurde met het brood bij de supermarkt waar ik werkte). Vlees en zuivel mogen vanwege voedselveiligheid na de houdbaarheidsdatum niet meer gebruikt worden.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:14

Net een pakket opgehaald bij de Bakker Bart. In het witte zakje zitten kaasstengels.
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:04

Vandaag ff bij de boerderij winkel geweest :D ik heb heerlijk avondeten zo

De rauwkost gaat mee naar het werk morgen Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:32

MarjanB schreef:
Ohhh die taart!!

Ik heb nu wat anders ontdekt, no waste army
Gisteren mijn eerste pakket gekregen

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Het voelt een beetje als kerst {:)

Sorry dat ik zo kom binnenvallen in dit topic maar ik ben door de 'no waste army' getriggerd! Ik heb de box ook binnen gekregen en het voelde inderdaad als kerst.

Jammer genoeg vind ik tot nu het meeste in box niet echt heel lekker, eetbaar maar niet dat ik er blij van wordt. Wat vind jij van de smaken MarjanB?

Ik ga de box dus ook weer opzeggen. Ik vraag me ook af in hoeverre het écht iets doen aan voedselverspilling is; zijn er niet reguliere kanalen waar het anders heen gaat? Op veel producten staat dat het anders tot veevoer verwerkt wordt, is dat erg vraag ik me dan af?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:02

Oh ik heb de chipjes, crackers en koekjes op en die vond ik allemaal lekker _O-

Maar goed ik lust ook echt alles.

Ja veevoer is idd niet per definitie slecht. Dus weet t ook nog niet helemaal wat ik ervan vind maar goed de boer heeft wellicht wel een betere opbrengst zo

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:05

Ik heb de helft van de kip en prei ook net gebruikt voor een wok gerecht. De rest qua ingrediënten had ik al in voorraad, zoals de saus en extra groenten enz, dus dat was goedkoop avondeten vandaag haha. De restant van de kip en prei zit in de vriezer, en heb nog een half flesje saus over, dus we gaan deze week nog een keer wokken en dan bv met rijst ipv noodles en misschien wat andere groenten - ligt eraan wat er qua vers nog ligt.

Ik maak m'n weekmenu altijd zo dat ik altijd kan schuiven met gerechten omdat er ook altijd dagen tussen zitten dat we volledig uit voorraad eten, dus dan heb ik geen vers producten nu onnodig aan de kant geschoven zeg maar.

Ik merk dat ik nu telkens als ik naar de AH ga, meteen erg enthousiast word om ook even snel in de app te kijken wat er qua 'laatste kansjes' ligt haha. Echt een mega fijn concept wat ze hiermee op de markt hebben gebracht.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:26

MarjanB schreef:
Oh ik heb de chipjes, crackers en koekjes op en die vond ik allemaal lekker _O-

Maar goed ik lust ook echt alles.

Ja veevoer is idd niet per definitie slecht. Dus weet t ook nog niet helemaal wat ik ervan vind maar goed de boer heeft wellicht wel een betere opbrengst zo

Ja ik ben normaal ook vrij makkelijk. Heb je de sapjes al geprobeerd? Die met aardbei heb ik weggemikt, niet te doen. :')

De kreukelerwten waren trouwens superlekker, eerlijk toegeven. :D

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

Ben je nu niet duurder uit door producten met korting te kopen tegenover een overblijverspakket van 5 euro?

Je zou bijna willen dat je zelf een overblijverspakket kon samen stellen. Meer korting kan vast niet maar ergens voelt dit toch duurder.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:12

Wat leuk dit, ik volg het en leek me zo leuk! Ik heb de app gedownload en daar een pakket gekocht. Maar ga ook zeker eens bij de supermarkt bestellen. Ik ben heel benieuwd!