Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:22

Sterkte Luna, hopelijk valt het mee :(:)

Geen probleem hoor VillaNeusjes! Het is nog geen 20 december.
Ik ga ook aan de speur voor mijn lootje :D

WEEK 26 woensdag #SNUFFELSANTA schreef:
In het kader van lootje trekken en verlanglijstjes:
Als jouw hond een verlanglijstje mocht maken, wat zou daar dan op staan?
(Als je geen rekening hoeft te houden met kosten, ruimte of andere beperkingen etc)

Een grotere tuin met plek voor een grasveld en een vijver :D
Maar dan wel een vijver met een loopplank, zodat hij er ook weer uit kan haha.
En een hondenvriendje erbij zou hij ook wel leuk vinden, liefst eentje die net zo gek is als hij.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:31

VillaNeusjes schreef:
#SNUFFELSANTA MEDEDELING

Het Adres opgeven is aangevinkt. Oeps moment is verholpen. Iedereen kan als het goed is nu zijn adres opgeven.

Ik wens jullie veel plezier

Op persoonlijke noot: ik gebruik de verlanglijst op lootjestrekken.nl als indicatie van categorieen soort
Producten die Hoax leuk vind(of ik voor hem). Dit betekend niet dat het perse het product zelf is want veel merken staan er ook niet op

Precies dit doe ik ook, heb ik ook aangeven in de tekst. Gebruik het vooral als inspiratie. Sowieso zijn de prijzen die ze daar aangeven echt insane. Ik vond er een martingale halsband voor 120 euro :')

nardxash

Re: Secret Santa 2025 - The Dog Edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:33

Lootje getrokken *\o/*

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:35

(Als je geen rekening hoeft te houden met kosten, ruimte of andere beperkingen etc)

-ballen
-ballen
-oh en ballen

Ja leslie is dol op balletjes van alle formaten ze heeft zelfs zo groot plastic ei ballen die ze niet kan oppakken maar wel door de tuin heen kegelt

Maar eff serieus

-ballen :Y)
-Kong knuffels
-gewone knuffels maar die worden vaak gesloopt als ze niet zelf uitgezocht zijn in de dierenwinkel
-hebben we geen ruimte voor maar genoeg grasveldje een agillity parcours

Ik ben zo blij met mijn lootje *\o/*

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:41

VillaNeusjes schreef:
Eerst maar even de week vraag erin knallen

Voor DJ:
Onbeperkt koekjes eten,
Dj heeft voor de rest alles al wat zijn hartje begeert

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:43

Ik wordt er gelukkig van als blijkt dat ik voor m'n lootje al veel in huis heb. Dat is toch altijd afwachten ivm top en flop en allergieën etc. Ik verzamel gewoon door het jaar al wat dingen die ik als 't niet past ook kan doorschuiven naar Hoax oid.

Dierendag is ook een goed moment voor aankopen vind ik. Dan heb je je lootje en dan kan je vet veel koopjes scoren voor zowel lootje als je eigen honden.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:54

Hier ook - het verlanglijstje deed raar op mijn telefoon, dus volgens mij heb ik per ongeluk 10 snuffelmatten (wat een PRIJZEN) aangeduid. We hebben nog geen snuffelmat (die is in Canada gebleven), maar 10 is ook weer wat veel :+ :D
Ik heb 1 adres in NL en 1 in Belgie ingevuld. Het adres in NL is van mijn moeder, als het pakket er voor de 12de zou zijn kan die dat weekend mee naar Belgie. Anders zou het tot kerst moeten wachten.
Op het Belgie adres wonen we, dus dat maakt verder allemaal niet uit :+

Een heel groot terrein met een stromende (berg) rivier, een strand en bos / dicht struikgewast. En konijntjes die het niet eng vinden als ze er achteraan kunnen jagen. En heel veel ballen (voor Beer), en nog meer konijntjes en kippen (voor Layla, en ook wel voor Beer). En veel buizen in de grond waar Layla in kan zitten of tenminste kan gaan bekijken. Layla is obsessed met buizen (in Canada had je die veel voor afwatering), ze moet in elke even kijken en soms wil ze er ook perse in kruipen!

Op dit moment missen we vooral een heel groot terrein (we hebben "maar" 1200 m2) en een stromende berg rivier (wel een vies vijvertje die ik nog moet uitbaggeren, maar Layla blijft er weer dingen in doen) - onze tuin is een jungle, dus de honden zijn erg druk met alles wat er in het struikgewas gebeurd :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-25 17:55

VillaNeusjes schreef:
#SNUFFELSANTA MEDEDELING

Het Adres opgeven is aangevinkt. Oeps moment is verholpen. Iedereen kan als het goed is nu zijn adres opgeven.

Ik wens jullie veel plezier

Op persoonlijke noot: ik gebruik de verlanglijst op lootjestrekken.nl als indicatie van categorieen soort
Producten die Hoax leuk vind(of ik voor hem). Dit betekend niet dat het perse het product zelf is want veel merken staan er ook niet op

Ik bleek het probleem, niet lootjestrekken.nl, oepsie. :')

Adressen kunnen worden ingevuld.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 17:56

Oh yeeaah ! Ik ga ook een lootje trekken :j

Zal proberen een soort van verlanglijstje te maken maar onze mormels zijn overal blij mee :j

edit : Oke, ik heb een naam, let het speurwerk begin :+ :+

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 18:07

Bo_Y schreef:

Saar en Senna:
Een groot huis met een hele grote tuin, zonder veel drukke buren. Een eigen zwembad. En denk dat Senna wel een aussie-pup wil.

Oh ik denk ook een hele grote tuin met veel gras en misschien wel een zwemvijfer en een gedeelte met zand om te graven en een maatje om dit mee te doen (helaas niet de ruimte hier voor 2 honden)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 18:15

WEEK 35 woensdag #snuffelsanta schreef:
Welke bijnaam gebruik jij het meest voor je hond?

Voor Aloy : Vetklep, Speklap :o 8-) (Iets met het Beagle gen van alles eten wat los en vast zit en aaaaaltijd willen eten)

Voor Moira : Momo, Debielo 8-) :') (ze kijkt scheel)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 18:16

Ik lees heel veel zwemvijvers op de #snuffelsanta lijstjes. *\o/* Blijkbaar veel zwemgrage types.

Hoax en ik zijn gisteravond voor het eerst bij de kynologenvereniging hier geweest. We gaan de cursus Gehoorzame Hond doen om te kunnen oefenen met andere honden. Ik heb nu een electrische rolstoel waarmee ik over het veld kan. Deze eerste les was theorie en duurde best lang dus na een dik uur begon Hoax te signaleren dat de koek op was en heb ik mij geexcuseerd mocht Hoax op hun uitnodiging wel op een veld even lekker rondrennen. Kon ik 't veld even uitproberen ook.

Vandaag doen we niets. Zowel hij als ik zijn compleet munt na 2 dagen flinke overprikkeling. Maar ik heb wel zin in de echte start van de cursus volgende week. Ik mis het wekelijks trainen wel echt. Dat deed ik met Aedan (vorige hulphond) wel tot ik in een rolstoel belandde. Toen deed ik GG (voorloper van Obedience zoals dat nu heet) na deze cursus hoop ik de fun cursus te doen dan doen ze elke keer een andere takt om te kijken wat Hoax en ik samen leuk vinden.

Zijn er hier mensen die ook een bepaalde sport of training beoefenen? En hoe ben je daar in beland?

(Das een vraag van mijzelf, niet van #snuffelsanta haha)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 18:46

Villaneusjes, leuke vraag ook!

Ben met beide honden begonnen met puppycursus en gehoorzaamheid.
Met Saar tot ze oogproblemen kreeg gemantraild en reddingshonden werk gedaan. De hondenschool waar mijn moeder trainde deed dat en toen eens een proeflesje gedaan en Saar vindt dat super leuk. En is er ook goed in.Nu doen we recreatief behendigheid.

Met Senna heb ik tot ze ruim een jaar was gehoorzaamheid gedaan en daarna gestart met pre-agility en later echt behendigheid. Senna is hoog sensitief en alles moet langzaam in haar tempo, want ze mega snel overprikkeld. Zij is wel gekocht met als doel, een wedstrijdhond behendigheid worden. Maar of we dat halen gaan we meemaken. Ze is zoals ze is en daar dealen we mee. Met Senna loop ik af en toe ook een show, voor de fun en ervaring. Ook doet zij af en toe een lesje reddingdhonden werk

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:14

Wij doen ook gehoorzaamheid, nu de A-cursus, dus de opvolger van puppycursus. Die hebben we bij een andere hondenschool gedaan, maar daar was de vervolgcursus op een onhandige dag en tijd en we vonden de methode ook niet helemaal passend voor ons en onze behoeftes.
In december zouden we klaar moeten zijn en dan begint de B in februari, als we voor de A slagen natuurlijk. Na de B willen we agility gaan doen, die begint dan weer eind augustus dus dan zou hij wel volgroeid moeten zijn :)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:21

De vraag van snuffelsanta:
Waarschijnlijk wil zhena vooral toestemming om alle hazen uit de wei te mogen halen en polly wil eene mega modderpoel waar ze in mag racen, maar stiekem wil zhena die ook wel.

Ik doe met beide honden behendigheid. Ik doe dit als sinds 2007, ik heb dat altijd al gewild en toen ik in 2006 een pup kreeg was dat meteen iets wat ik wilde doen als m'n hond een jaar was.
Ik zeg altijd gekscherened behendigheid is paardrijden voor de armen :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:24

Wij doen geen cursussen of sporten behalve lange afstand wandelingen.

Als Ax zou mogen kiezen zou hij een giga voor en achtertuin hebben en de hele dag lekkere kauwsnacks eten.

Ik probeer foto’s te uploaden van de müllertal trail wandelingen maar de bokt upload heeft er geen zin in.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:29

Woehoeee wij hebben ook een lootje getrokken *\o/*

Cursus status
Ik heb met Noa de puppy cursus (100 punten), pubercursus (98 punten), basiscursus (97 punten) afgerond & we zijn nu 2 weken begonnen met gehoorzaamheid 1. Hopelijk kan ik deze tot het einde afmaken want ik ben momenteel 27 weken zwanger :') Ervoor gekozen om toch door te gaan met de cursus, want Noa vind samen bezig zijn en trainen zo ontzettend leuk. Gisteravond had ik d'r uit de auto gehaald, maar nog niet aan de lijn en toen is ze op eigen houtje alvast naar het trainingsveld gelopen omdat ik niet snel genoeg was }>

Bijnaam
Noa heeft van ons de bijnaam Noa de Boa, prinses, kwispelkont & eigenwijsje

Verlanglijstje van Noa
Wanneer Noa een verlanglijstje mocht maken, dan zouden er veel natuurlijke snacks op staan & denkspellen; de hele simpele heeft ze in 1 keer al door. Met de cursus moeten we nu haar eigen stokje uit een hele boel stokjes sorteren en ik merk dat ze de mentale uitdaging echt zo ontzettend leuk vind. Wij wonen al buitenaf met een grote tuin & weiland aangrenzend; dus ik denk dat ze een vijver wel kan waarderen. Gaan regelmatig naar de Herperduin of het bomenpark om een plons te nemen.
Daarnaast lekker een wandeling & vervolgens uitslapen op bed bij de baas samen met haar beste vriend Ed (onze kat). Die 2 zijn onafscheidelijk.

Is jouw hond meer een luilak of een energiebom?
Noa kan een ontzettende luilak zijn & enorm van lekker luieren en aandacht genieten; maar wanneer we een lekkere wandeling maken in een nieuw gebied is ze erg actief & loopt ze het liefst voorop om alles te ontdekken. Wanneer we het standaard rondje maken in de straat moeten we er 10 minuten extra voor uittrekken omdat ze dan echt haar snuffelronde heeft & er de tijd voor neemt. Wanneer ze los mag in een losloopgebied of op het weiland achter ons huis, dan heeft ze vaak wel even de zoomies & gaat ze 5 minuten tekeer :D

Wat is het gekste trekje dat jouw hond heeft?
Oeiiii, dat is een lastige. Kan ik niet zo 1 2 3 zeggen; behalve dat ze wanneer Ed langsloopt ze die met haar poot probeert te vangen en tegen te houden om te knuffelen.

Wat is de ultieme snack waar jouw hond álles voor zou doen? Zijn er snacks of smaken die jouw hond juist niet moet?
Noa krijgt bij ons alleen maar natuurlijke snacks van Frenkies dogfood waarbij ze vaak mag kiezen tussen een aantal snacks per keer, waarbij je vaak een overduidelijke voorkeur ziet per dag waar ze zin in heeft. De varkensschouder, runderkophuid, nekspier rund & oortjes zijn toch wel echt favoriet.

Krijgt jouw hond ook wel eens een 'mensensnack'? Zo ja, wat dan?
Hier zijn we eigenlijk heel erg strikt in & krijgt Noa nooit iets te eten van wat wij eten, behalve een plakje kaas; daar is zo gek op :')

Team piep, team pluche of team touw?
Team pluche & team touw. Team piep is hier niet favoriet vanwege schijnzwangerschap & dat ze haar kippie het hele huis mee doorgenomen heeft _/-\o_

Heeft jouw hond een bepaalde 'stijl'? (stoer, schattig, teer zieltjes, gothic, chic en truttig, wild?)
Onze Noa is stoer & lief. Echt een allemansvriend die stoer kan zijn maar ook af en toe de kat uit de boom moet kijken.

Is jouw hond een modderfan of blijft ‘ie liever schoon en droog’?
Modder. Modder en nog eens modder.
Laatst bijgewerkt door Imke95 op 03-09-25 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 19:32

Een eigen villa op de Veluwe, compleet met groot bos om in te struinen. En dat zou er dan verder als volgt uit zien:

* Een persoonlijke koelkast vol snacks én een hondenijsjesvriezer die altijd gevuld is.
* Een heerlijk kussen van wolken, maar óók altijd een plekje op de bank naast ons.
* Eindeloos veel hondenvriendjes om mee te spelen en ravotten.
* Een speeltjeskist boordevol knisperende, piepende en zachte knuffels.
* Een zwembad maar ook een modderpoel om lekker vies in te worden.
* Eindeloos veel ijswinkels met pupcups, want mevrouw kan nooit genoeg ijsjes krijgen.

VillaNeusjes schreef:

Mijn lijstje is ook voor inspiratie :D Producten die erop staan vind ik daadwerkelijk ook echt leuk, maar iets vergelijkbaars is helemaal prima!

VillaNeusjes schreef:
Ik lees heel veel zwemvijvers op de #snuffelsanta lijstjes. *\o/* Blijkbaar veel zwemgrage types.

Hoax en ik zijn gisteravond voor het eerst bij de kynologenvereniging hier geweest. We gaan de cursus Gehoorzame Hond doen om te kunnen oefenen met andere honden. Ik heb nu een electrische rolstoel waarmee ik over het veld kan. Deze eerste les was theorie en duurde best lang dus na een dik uur begon Hoax te signaleren dat de koek op was en heb ik mij geexcuseerd mocht Hoax op hun uitnodiging wel op een veld even lekker rondrennen. Kon ik 't veld even uitproberen ook.

Vandaag doen we niets. Zowel hij als ik zijn compleet munt na 2 dagen flinke overprikkeling. Maar ik heb wel zin in de echte start van de cursus volgende week. Ik mis het wekelijks trainen wel echt. Dat deed ik met Aedan (vorige hulphond) wel tot ik in een rolstoel belandde. Toen deed ik GG (voorloper van Obedience zoals dat nu heet) na deze cursus hoop ik de fun cursus te doen dan doen ze elke keer een andere takt om te kijken wat Hoax en ik samen leuk vinden.

Zijn er hier mensen die ook een bepaalde sport of training beoefenen? En hoe ben je daar in beland?

(Das een vraag van mijzelf, niet van #snuffelsanta haha)

Wij hebben de gehoorzaamheidscursussen bij de kynologenclub gedaan, vanuit de funcursus nu een beetje doorgestroomd naar de Rally-O. En verder hebben we tweewekelijks nog een halfuurtje balans en coordinatietraining. Iets van speuren lijkt me ook nog wel leuk om te gaan doen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 20:02

Ik vind het verlanglijstje invullen via de lootjes lastig omdat ik het eenzijdig vind.
Bij deze dan maar een lijstje hier:

Natuurlijke snacks
Ravi is gek op speuren, heeft al wel snuffelmatjes maar een 10 meter lijn is zeker welkom en dummy’s.
Ravi is gek op knuffels met piep of kraakspul
Een kong is welkom ( hij heeft nu de puppy variant)

Wij doen momenteel geen cursus bij een hondenschool, maar wij hebben privé training.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 20:37

Een nog grotere tuin, met een bos en inclusief zwemvijver, met katten en konijnen om achteraan te rennen :+
Oneindig veel vlees voorraad wat zich automatisch vult in hun bak als het op is.
En enorme fluffy kussens, banken, bedden om in te slapen.
En dat baasje en vrouwtje altijd thuis zijn om samen te spelen.
En heel veel lekkere snacks en lekkers.
Een onuitputbare voorraad pluche piep knuffels en speeltouwen om kapot te kauwen!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:00

Wij zij begonnen met 2 puppy cursussen, toen ringtraining voor de shows en nu Hoopers, echt super leuk om te doen, en ik kan het ook omdat je zelf niet veel hoeft te rennen. Laats hebben we een demo do as I do en rally obedience gedaan wat ook echt heel er leuk was.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:20

Citaat:

Ik deed canicross dit heb ik tijdens animal event eens geprobeerd en met de survival gecombineerd.
helaas lichamelijk lukt het mij niet meer

Ik neem leslie nog wel eens mee naar de renbaan, dit vind ze super leuk maar ook haar lichaam gaat achteruit.
Amigo snapt de renbaan niet echt haha die rent gewoon achter leslie aan

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:21

Oh jippie! Wij hebben ons lootje *\o/*

Citaat:

Luna & Nova zouden hun huidige huis uitbreiden met een mega grote lap grond, bos & een zwemvijver + strand willen.
Het strand zodat Luna zelf haar eigen modderbad kan maken en zich goed kan paneren. :+
Uiteraard mogen de muizen, ratten etc blijven, zodat Nova er op kan jagen.
Een koel/diepvries groot genoeg voor allemaal vers vlees, groente/fruit & ijsjes, en ook de heerlijke natuurlijke snacks mogen niet ontbreken, en uiteraard mag dit alles niet op raken.
Eindeloos veel speelgoed, en ja, ook pluche speelgoed en touwen welke dan wel helemaal uit elkaar gesloopt mogen worden. (baas koopt deze nooit want ja, zonde als het met 2 min. al kapot is)
Verder zouden ze heel graag willen dat baas een mega groot bed zou kopen, zodat ze hier op kunnen slapen ipv op hun eigen luxe kussens beneden.
Een grote geldboom, zodat de baas niet meer hoeft te werken en ieder moment beschikbaar is voor aandacht, kriebels en spelen.
En ik zal vast nog wel wat wensen vergeten zijn. :+ |
Maar ik denk dat de laatste 2 voornamelijk de grootste wensen zouden zijn :D :o

Citaat:
Zijn er hier mensen die ook een bepaalde sport of training beoefenen? En hoe ben je daar in beland

Een (puppy)cursus hebben wij eigenlijk nooit gevolgd. :o
Ze kennen beide de basis commando's wel heel goed, en ze kennen ook wat leuke trucjes.
Verder hebben we zelf thuis een hindernisbaantje met tunnel, slalom & sprongetjes etc.
Vooral Nova vindt dit fantastisch om te doen.
Het lijkt me nog wel leuk om een keer ergens een cursus te gaan volgen, maar het aanbod hier is momenteel wat kleiner, en best wel uit de buurt.
Dit maakt het wat lastig te combineren met werk & de paarden.

Wel leuk om te lezen wat iedereen zoal doet/volgt! :j

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 21:50

Ik vind het zo grappig, mijn lootje is echt het compleet tegenovergestelde van mijn hond :D altijd lekker omdenken op deze manier.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 22:00

Ik heb ook een lootje getrokken! :D

Sorry dat ik hier wat minder aanwezig ben, we hebben afgelopen maandag al de sleutel gehad van ons nieuwe huis en druk druk aan het klussen gelijk (buiten werk om dus lange dagen). Ik zal in de komende dagen ergens even de vragen die ik gemist heb nog beantwoorden!

Bailey is al helemaal tevreden over het dakterras bij het nieuwe huis. <3
Afbeelding