Jeetje.. Onze hele riolering zat verstopt toen we in dit huis gingen wonen omdat de vorige bewoners ook alles doorspoelen. Maar het gaat ook niet alleen om je eigen leidingen, maar juist het rioleringssysteem die van al die gore troep weer schoon water moet maken. Alles wat er in dat systeem komt wat niet (of niet snel genoeg) oplosbaar is, geeft echt ellende.
Morrie
Geplaatst: Gisteren, 11:53
Marije112 schreef:
Daphx93 schreef:
Ik spoel mijn tampons gewoon door de wc
Ik dacht echt dat mensen dit niet meer deden
deed ik vroeger ook toen ik die dingen nog nodig heb. Gelukkig al meer dan 15 jaar niet meer nu
De spray van The Good Roll is ideaal om van gewoon WC papier vochtig WC papier te maken. Dan kun je dus werkelijk met een gerust hart doorspoelen - en minder milieubelasting. Plus je doet hartstikke lang met zo'n sprayflesje.
(tampons e.a. doorspoelen?!? Naast kans op verstopping in eigen huis of elders, is dat ook een enorme belasting voor waterzuiveringen en milieu...)
Ik gebruik meestal mooncups voor menstruatie. Geen plactic, goedkoper, en gewoon leegkiepen en dan even schoonspoelen onder de kraan.
Christiene
Geplaatst: Gisteren, 13:25
Die spray klinkt ook wel fijn.
Ik heb wel ergens gelogeerd die echt toiletpapier een rol hebben staan nou als ik ongesteld ben is dat vrij snel op. Alles schoonhouden nadeel van maandverband
En dan rond bazuinen dat ik veel toilet papier gebruik bij hun twee dochters .Heb het wel uitgelegd en toen was het wel stil of over die. ( heftige bloedingen zeg maar vooral in die tijd nu al minder gelukkig) ik ga goed om met de dochters.
Alleen al het maandverband in wc papier wikkelen kost al meer , alleen het plasticvan die erna doe ik thuis vaak.
Gelukkig hebben veel nu zo’n vakje in de muur achter het toilet met een vierkante deurtje dat je een nieuwe rol kan pakken of gewoon een standaard met twee ofzo.
Tampons mag je echt niet door het toilet spoelen. Stop daar alsjeblieft mee, ook al doe je het al 16 jaar. Is sowieso een risico op verstoppingen van het riool maar ook een enorme belasting op de RWZ stations.