Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 14:11

Marjo schreef:
Ik dacht dat zulke grote pakketten opgehaald kunnen worden door bv UPS

Een fiets of een trailer?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 14:12

Suzanne F. schreef:
Marjo schreef:
Ik dacht dat zulke grote pakketten opgehaald kunnen worden door bv UPS

Een fiets of een trailer?

Een fiets ja :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 17:53

Zertab schreef:
Maar hoe doe je dat dan? Want je kan verkoop online niet uitsluiten. Dus stel iemand koopt hem inclusief verzending? :')

Als iemand iets wil ophalen reserveer ik het wel, maar geen weken. Heb dat pas 1 of 2 keer gehad met een artikel waar weinig interesse in was dus vond dat geen probleem.

Unwritten

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 19:06

Is die koeriersdienst die ook Marktplaats doet ook niet te doen via vinted? Brenger?

Ik zie er ook wel eens skis op staan, maar dat is met verzenden ook zoiets :))

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 21:53

Unwritten schreef:
Is die koeriersdienst die ook Marktplaats doet ook niet te doen via vinted? Brenger?

Ik zie er ook wel eens skis op staan, maar dat is met verzenden ook zoiets :))

Klopt, dat werkt idd via Brenger. Ik heb daar onlangs nog bericht over gehad van Vinted.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 22:32

Ik heb vorige week een jasje gekocht op Vinted, status: heel goed.
Jasje kwam binnen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met deze beschadigingen. Dus gemeld en terug gestuurd.

Nu heeft ze hem voor dezelfde prijs en staat er dus weer op gezet.
Zouden jullie dat rapporteren? Ik hou niet zo van snitchen maar ook niet van de boel bedonderen.
Heeft me dus geld gekost en nu staat er bij: zitten wat haaltjes op.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-25 23:03

Staat kan best heel goed zijn, maar als ze deze beschadigingen niet meld in de advertentie is ze niet juist bezig.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 23:20

Ik zou het rapporteren!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 23:31

Hoe kon je de goedkopere verzend opties krijgen?
Ik zie nu enkel UPS en DPD, dan betaal ik minstens €7 terwijl normaal de andere opties een stuk goedkoper zijn volgens mij.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:49

Marjo schreef:
Staat kan best heel goed zijn, maar als ze deze beschadigingen niet meld in de advertentie is ze niet juist bezig.

Maar als ik zie: staat heel goed. Dan verwacht ik een jasje die er netjes uit ziet zonder beschadigingen. Of is de verwachting van mij dan te hoog?

Edit: ik heb de definitie even opgezocht maar dit valt mijn inziens niet onder gebruikerssporen.
Het zat echt op de voorkant. Maar hoor graag hoe een ander daarover denkt en hoe zij dat zien.
Laatst bijgewerkt door Mellow op Gisteren, 06:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:50

Heeft ze er ook foto's van in de advertantie gezet? Zo niet dan zou ik rapporteren. Dit vind ik niet "wat haaltjes".

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:55

Konstantine schreef:
Heeft ze er ook foto's van in de advertantie gezet? Zo niet dan zou ik rapporteren. Dit vind ik niet "wat haaltjes".

Ja ze heeft nu de foto's er wel bij staan, die ik gemaakt heb.

In de advertentie waarop ik hem kocht stond er: in zeer goede staat.

En nu staat er: wat haaltjes, maar niet welke plek, en dat vind ik misleidend want het zit echt voor op het jasje.

Ik wil niet dat een ander het koopt en net zo teleurgesteld als mij zal zijn zeg maar. Al staat het nu dan wel beschreven maar nog steeds niet op welke plek.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:32

Als de foto's erbij staan dan vind ik het nu wel aan de koper om daar een vraag over te stellen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:45

_Lorette_ schreef:
Als de foto's erbij staan dan vind ik het nu wel aan de koper om daar een vraag over te stellen.

Mee eens, met omschrijving haaltjes en foto's van haaltjes is het aan de koper of die meer info wilt.
Ik zou al afhaken tenzij voor een euro of 2 denk ik.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:30

Zo had ik het niet bekeken inderdaad. Dan laat ik het maar zitten. Voelde mijzelf wat bedonderd wat natuurlijk ook zo is maar het staat er nu bij.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:41

Mellow schreef:
Zo had ik het niet bekeken inderdaad. Dan laat ik het maar zitten. Voelde mijzelf wat bedonderd wat natuurlijk ook zo is maar het staat er nu bij.

Bij jou waren de omstandigheden anders, maar het is iig fijn dat de verkoper het nu veranderd heeft naar een wat betere omschrijving.

Ik zie ook geregeld heel goed staan bij producten met gaten erin, dat zou ik ook niet onder heel goed gooien.
Dat er (bijv) een gat kwam na 2 keer dragen maakt het product niet meer heel goed in mijn ogen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:03

Ik zag gisteren een "heel goed" hondentuigje waarvan de originele kleur niet eens meer te achterhalen was zo vies was het.
Daar vind ik dan wel wat van, ik vink niet voor niets alleen heel goed en beter dan dat aan. Maar goed, ik koop het dan gewoon niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:25

Mellow schreef:
Marjo schreef:

Maar als ik zie: staat heel goed. Dan verwacht ik een jasje die er netjes uit ziet zonder beschadigingen. Of is de verwachting van mij dan te hoog?

Edit: ik heb de definitie even opgezocht maar dit valt mijn inziens niet onder gebruikerssporen.
Het zat echt op de voorkant. Maar hoor graag hoe een ander daarover denkt en hoe zij dat zien.

Iedereen heeft een ander beeld bij 'heel goed'. Daarom moet je als koper wel goed op de fotos kijken of er beschadigingen zijn.

De staat kijk ik eigenlijk minder naar dan de fotos. Aangezien iedereen die staat anders interpreteert kijk ik vooral goed naar de foto's.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:27

Ik heb er van geleerd. Nu maar goed inzoomen op elk kledingstuk dan.
Al vind ik de status heel goed niet kloppen bij een kledingstuk wat zo beschadigd is maar dat is dan inderdaad eigen interpretatie.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:59

Ik had de koper van de 3 sterren beoordeling nog gevraagd of de beenbeschermers toch niet helemaal naar wens waren. Krijg ik terug: 'heel blij mee, bedankt!' Dan snap ik de 3 sterren niet helemaal, maar ach. Kan gebeuren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:13

_Lorette_ schreef:
Ik had de koper van de 3 sterren beoordeling nog gevraagd of de beenbeschermers toch niet helemaal naar wens waren. Krijg ik terug: 'heel blij mee, bedankt!' Dan snap ik de 3 sterren niet helemaal, maar ach. Kan gebeuren.

Geef jezelf dan ook drie sterren terug?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:46

Ik heb vorige week een Horseware vliegenmasker voor 5 euro op de kop getikt. Ding was nog nooit bij een paard geweest. Heerlijk :D
Hier al veel paardenspul verkocht nu het mag op Vinted.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:54

Ik heb een laptoptas van Burkely voor €50 gekocht, nieuw is het €170. Hij zou "nieuw zonder prijskaartje" moeten zijn en ik zag geen gekke dingen op de foto's, ben heel benieuwd. Komt volgende week binnen.

Ik had al een (nieuwe) Burkely tas in donkerbruin, maar wil er ook één in zwart en één in cognac zodat het altijd bij mijn outfit past. :') Ik had al gewone handtassen in deze kleuren, maar voor werk vind ik een laptoptas toch handiger.