Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Ik koop ook pas kleding als ik het nodig heb. Kan toch maar 1 broek aan mijn lijf aan hebben.
Ninx schreef:Ik heb ook gezocht en kwam best wel een beerput tegen. Even kijken waar dat was
Little_Gift schreef:En wat als die mensen die nu uitgebuit worden door shein en consoorten, straks ook daar niet meer terecht kunnen en zelfs geen 4 cent per kledingstuk meer kunnen verdienen en dus helemaal geen geld meer hebben en helemaal niks meer kunnen verdienen?
Want het verdwijnen van Shein en consoorten lost niet noodzakelijk ook het probleem op.
Als de mentaliteit niet verandert, dan lost het enkel op dat er géén werk meer is voor die mensen die nu al nergens terecht kunnen en dat ze zodoende nog dieper in de oliebol zitten.
De bron wegnemen, zal misbruik niet genezen. De mentaliteit veranderen, echter wel. En die mentaliteit verander je door meer uit te willen geven aan rechtmatig verworven producten.
Little_Gift schreef:Ik ben blij dat jullie dat ook vinden! Dat zet misschien de veroordelingen richting de shein gebruikers, ook weer wat in perspectief.
ziezoziezo22 schreef:Ik snap het argument geen kinderen ook niet.
Omdat jij geen kinderen hebt mogen andermans kinderen uitgebuit worden door temu shein etc?
germie schreef:Gelukkig is mijn voetafdruk dus niet zo groot, ook al vlieg ik zonder enige schaamte 1-2 keer per jaar. Wel lowbudget overigens. Ik heb immers geen kinderen.
Wintu schreef:Stille meelezer, maar je kunt dit omzeilen door na je zoekwoord(en) een - teken en dan de naam van de webshop toe te voegen.Ik koop niets bij Shein, Temu of Alie, wat me echter wel stoort, is dat wanneer ik een bepaald artikel zoek via google, ik dus enkel maar advertenties en suggesties krijg van bovenstaande ketens. Is dat te omzeilen?
Action ga ik wel naar toe, vooral voor shampoo, schoonmaakmiddelen en doe het zelf dingetjes.