Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 20:46

xPabloBokt schreef:
Nee, ik niet. Ik ben dan misschien te integer, maar als ik iemand een blijkbaar ondeugdelijk product heb verkocht dan ging ik hem zelf halen.

Je moet wel kijken naar de prijsklasse als het gaat om auto's.
In het wat jongere middenklasse segment zal zoiets een stuk sneller gebeuren.

TS heeft het over een dealer, maar het hele verhaal komt op mij over als een random autoverkoper waarvan je er in elk dorp wel drie kan vinden.

Jaren geleden (2006) kochten mijn ouders een 3 jaar oude 307 diesel. Helemaal blij ermee, had drie jaar in de lease gereden. Wij op vakantie naar Tsjechië een paar weken later, begeeft één van de cilinders het. Gelukkig hadden ze 3 maanden garantie op het blok. Dachten ze... nouja, ze hadden ook garantie op het blok, niet op de inhoud.
Garage is hun tegemoet gekomen en heeft de reparatie voor weinig geld uitgevoerd, ik meende 1000 euro ofzo? Maar ja, wat verwacht je van een 3 jaar oude auto die de nodige kms heeft gemaakt? En niet het best bekend staande merk volgens mij.
Daarna hebben ze er nog wel 7 jaar met veel plezier en weinig ongemak in gereden...
Maar ook die verkopende garage kwam de auto niet halen hoor. Ze zouden gek zijn :')

Auto reed overigens prima op 3 cilinders, maar is afgevoerd vanaf het vakantieadres op kosten van de reisverzekering.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:16

Keell94 schreef:
Dit is mijn 4e auto, met de 3 auto's ervoor heb ik 9 jaar gedaan, dus gemiddeld 3 jaar per auto, valt dus eigenlijk wel mee. En de auto van 4K had gewoon nog een paar jaar mee gekunt maar ik wilde gewoon wat anders :)

Sorry, scheef gelezen!

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 14:45

Update;

Ik heb inmiddels de auto terug ontvangen van de garage.
Ik had de monteur opdracht gegeven de auto helemaal na te lopen.

Er bleek veel meer aan de hand. Met uitlijnen zou het niet opgelost zijn geweest.

Er waren 7 storingen in de rem/abs computer.
Er lag voor een velg onder die ipv rond, ovaal was. Dit veroorzaakte het trillen en de speling in het wiel.
Er lag een remschijf (dacht ik, weet niet meer exact wat het was, achter t wiel iig, heb er ook een foto van ontvangen) waarvan bouten/schroeven los waren.
Er zat nog maar 800ml in van de 1900ml die erin had moeten zitten.

De monteur zei me letterlijk, dat deze auto nooit goedgekeurd had mogen worden..
En hij raadde me aan Er een zaak van te maken.

Kosten vielen ook hoger uit dan vooraf verwacht.

Ik heb vandaag contact gezocht met de verkoper. Eerst schriftelijk wat heen en weer bericht. Toen telefonisch.
Ook aangegeven dat ik het echt heel naar vind dat ik met een meisje van 13 gereden heb met een auto die dus volgens monteur niet veilig zou zijn geweest.

Het was een fijn telefoongesprek! Viel me echt alles mee!
Hij gaf aan, wij keuren niet zelf dit besteden wij uit. Wij hadden hier ook geen weet van.
Ik had als voorstel nog een bedrag bij te vragen. Zodat de kosten in het midden zouden liggen. Elk de helft.
Hij ronde zelf het bedrag omhoog af.
Dus meer als ik vroeg! En gaat dit vanavond overmaken.

De auto voelt als een hele andere auto! Hij rijd stabiel. Trilt niet meer! Hij stuurt perfect recht!

Al met al ben ik tevreden met deze afloop! Het telefoongesprek was fijn! Hij dacht heel netjes met me mee! Echt heel fijn!

Dus. Eind goed al goed!
Wij hebben een veilige auto! Het gevoel zal nog even moeten slijten, maar ik ben overtuigd dat dat goed komt! Ernie (jup, hij had al een naam gekregen) voelt als een hele andere auto! Dus dat zal wel goedkomen!

En als ik zo nadenk over hoe de verkoper dit heeft aangepakt. Dit verhaal rond Ernie zou me niet weerhouden om hier (als we ooit een andere zouden moeten kopen) terug te gaan!

Tieneke

Re: Auto gekocht. Met 6 weken, doorgebrande schakelaar en3 lekkages.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 14:48

Wat fijn voor die verkoper dat je het zo voor hem hebt geregeld.

upendo

Dus je hebt wel zelf geld in moeten leggen?

upendo

Tieneke schreef:

Ja dat.. :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 15:02

Ik ben nog even in de war dat de ovale velg niet gevoeld is met de proefrit :+

Maar fijn dat het opgelost is, wel bizar dat deze wagen door de apk gekomen is, want een aantal van de probleem punten valt onder de check.
Klinkt allemaal iig niet heel betrouwbaar.
Heb je de nieuwe auto wel even door de vim check gehaald zodat je weet dat dit ook geen schade auto oid betreft?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 15:03

Tieneke schreef:

Echt he. Doe mij zulke kopers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 15:09

Ik krijg een beetje een knoop in mijn maag van deze afloop. Maar goed, als jij blij bent dan is het goed. Ik vind het een smerige afloop zo.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 15:44

Natuurlijk zegt de verkoper dat ze keuren uitbesteden, ze gaan toch niet hjn eigen fout / laksheid toegeven :')

Dus er wordt aangeraden een zaak van te maken zo slecht en gevaarlijk was deze auto en jij biedt verkoper vervolgens aan de kosten te delen.
Jij bent echt de beste klant ever!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 15:46

Als het goed is heb je een keuringsrapport ontvangen van de garage, en daar staat meestal ook de keurende garage op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 15:51

Ik vind de berichten ook best tegenstrijdig eerlijk gezegd. De auto was onbetrouwbaar en je vertrouwen was weg, nu zou hij gemaakt moeten zijn en is het oke? Wie zegt dat alles boven tafel is gekomen en adequaat is verholpen?
De partij waar je gekocht hebt doet vermoedelijk alleen in- en verkoop, en zal dus geen onderhoud plegen. Hoe weet hij dan of die auto nu verder goed is?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 18:56

Je zou er zelfs weer een auto kopen? Omg.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:38

Ts, ik vind het allemaal best logisch klinken. En in tegenstelling tot anderen, wat mijn ervaring ook leert, vind ik dat deze verkoper schappelijk naar jou is door een bedrag naar jou over te maken. Vele verkopers laten je er mooi mee zitten.
Kromme velg klinkt ook logisch voor wat jij merkte. Ligt er net aan hoe groot de slag is, of je dat gaat voelen met rijden.
Tevens is het bij veel autohandelaren zo dat ze enkel in- en verkoop doen en keuringen ed uitbesteden. De fout ligt dan bij het bedrijf die de auto heeft gekeurd. Niet zo zeer bij de verkoper.
Fijn dat het zo is opgelost, uit je verhaal begrijp ik dat je de auto houdt. Ik wil je er dan ook veel plezier mee wensen +:)+

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:52

TS heeft gewoon geen geld voor een andere auto. Blijkbaar onder de tafel geluld door de praatjes van de autohandelaar. De kosten waren dus meer dan de verwachtte 300 euro en er was veel meer mee aan de hand dan vooraf nog gedacht. Maar goed, autohandelaar betaalt de helft. :')

Autohandelaar verkoopt haar een gevaarlijke auto waar van alles aan mankeert. Voelde niet eens veilig aan. Maar TS zou terug gaan, omdat de handelaar de helft betaalt.

Nee, niet te rijmen, sorry. De handelaar is alles behalve schappelijk geweest. Simpelweg omdat TS het aanbod niet had verwacht, maakt het niet coulant. TS had (waarschijnlijk) recht op veel meer...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:19

xRivaldo schreef:
TS heeft gewoon geen geld voor een andere auto. Blijkbaar onder de tafel geluld door de praatjes van de autohandelaar. De kosten waren dus meer dan de verwachtte 300 euro en er was veel meer mee aan de hand dan vooraf nog gedacht. Maar goed, autohandelaar betaalt de helft. :')

Autohandelaar verkoopt haar een gevaarlijke auto waar van alles aan mankeert. Voelde niet eens veilig aan. Maar TS zou terug gaan, omdat de handelaar de helft betaalt.

Nee, niet te rijmen, sorry. De handelaar is alles behalve schappelijk geweest. Simpelweg omdat TS het aanbod niet had verwacht, maakt het niet coulant. TS had (waarschijnlijk) recht op veel meer...

...En doordat ze er geen zaak van maakt, wat was aangeraden door de herkeurder, wordt de verkoper aangemoedigd nog meer onnozele mensen gevaarlijke auto's te verkopen, iets wat TS aanvankelijk wilde voorkomen door haar auto gerepareerd terug te brengen. _O-

Nou ja, je hebt een gerepareerde auto.
Maar echt, ga de volgende keer naar een fatsoenlijk bedrijf, bijvoorbeeld het bedrijf dat je gevaar op de weg repareerde. En heb je geen geld, spaar nog ff door maar vooral: neem iemand mee, bij voorkeur een kerel.
of een dame met duidelijk verstand van autotechniek, zo iemand die zelf een motorkap opendoet en kan aanwijzen waar alles zit en hoe het eruit hoort te zien.
En vermijd doorverkopers van schade- auto's.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:48

Als ts de auto terug had gebracht, het geld wat ze terug kreeg voor de auto + het geld wat ze nu in de reparatie heeft gestoken had gebruikt voor een nieuwe auto had ze zeker weten een leuke nieuwe auto kunnen krijgen.

Hoop voor ts dat de ellende hier dan voorlopig bij blijft en alsnog van de auto kan genieten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:01

Tegenstrijdige berichten zijn toch niet erg? Iedereen verandert wel eens van gedachten.

Ik denk een verstandige keuze TS, je weet nu precies wat je aan de auto hebt, hebt behoorlijk coulance van de garage gekregen én een auto waar je lekker even mee vooruit kan.

Geniet van je auto én wees een beetje trots op jezelf. Je bent niet bij de pakken neer gaan zitten en hebt geen geld betaald zonder resultaat, maar hebt met enige hindernissen gekregen wat je wilde.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:03

Tieneke schreef:

Dit ja. _O- Snap er sowieso even niks meer van want eerder zei TS dat ookal zou deze gemaakt worden, ze de auto nooit meer zou vertrouwen. Dan is het laatste bericht wel meer dan gedraaid. Het is een slimme man in ieder geval deze verkoper, hij krijgt het maar mooi voor mekaar. :')

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:32

Zolang TS er een goed gevoel bij heeft, zowel hoe het is gelopen als bij de auto maakt het toch niet uit wat wij er van denken?

Blij dat je lekker op pad kan TS! Hopelijk is het ergste leed wb de auto nu geleden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 16:41

Hoe haalt iemand dit in zn hoofd he...
Bizarre gedachten heb jij TS..

Beste klant ever..maar je houd dit soort praktijken hiermee dus in stand.
Je bent compleet onder tafel gelult.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:23

Misschien gewoon blij zijn dat ts zelf blij is met de uitkomst en haar nieuwe eigen wagen?

Als zij gelukkig is, is dat toch het belangrijkste?

Er kon immers even goed een hele zaak van gemaakt worden en dat een rechter dan uiteindelijk alsnog besliste er niet in me te gaan en ts dan niet alleen daar stond met een ondeugdelijke nog steeds niet herstelde wagen, mét extra kosten van de rechtszaak én geen tussenkomst meer van de dealer.

Een rechtszaak kan namelijk ook altijd die kant op vallen, ongeacht hoeveel garantie je denkt te hebben.

Of zou iedereen die hier nu zo hard afgeeft op TS, dan die tussenkomst voor eigen rekening genomen hebben als ze jullie eisen (want advies kan ik het niet meer noemen) wel had opgevolgd?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:33

En daarbij wie zit te wachten op een rechtzaak? Hoe lang gaat dat duren en wat doe je in de tussentijd. Misschien heeft TS meer verlies, maar ze heeft in elk geval een stuk minder gezeur én rust over de situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:44

Zit nog heel veel tussenin voordat het een rechtszaak wordt hè :Y)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 17:46

Jolliegirl schreef:
Hoe haalt iemand dit in zn hoofd he...
Bizarre gedachten heb jij TS..

Beste klant ever..maar je houd dit soort praktijken hiermee dus in stand.
Je bent compleet onder tafel gelult.

Wat een onaardige post die totaal niks toe voegt en enkel als doel lijkt te hebben ts een rotgevoel te geven.
Dit is waarschijnlijk totaal niet je bedoeling dus de volgende keer misschien even na denken hoe je iets brengt?

Ze heeft het anders aangepakt dan jij zou doen ( en waarschijnlijk ook dan ik zou doen).

Maar we staan niet in haar schoenen, en misschien heeft ze een hele goede reden om het zo op te lossen.
Nu heeft ze er geen langslepende zaak van gemaakt en soms is slikken en door de kortste weg die je het eerste bij je doel brengt, namelijk lekker kunnen rijden in je auto waar je deze voor gekocht hebt.

Veel geluk gewenst ts, ik hoop dat je lang van je auto mag genieten.