Kaartje voor eenzame vader (92)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Re: Kaartje voor eenzame vader (92)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 18:12

Arme papa… hopelijk kan de huisarts nog wat voor hem betekenen zodat hij weer wat opknapt!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 00:23

Bah. Wat een naar bericht. Ik hoop echt dat hij kan genieten van de kaarten.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 00:47

Helaas ging het gesprek erover dat zijn lichaam zodanig versleten is dat de medische wereld hem niet meer beter kan maken, het wordt vanaf nu alleen maar slechter. Zijn hart, bloedvaten en nieren zijn "op", zijn beenmerg maakt geen nieuwe cellen meer aan, dus vanaf nu wordt het een weg omlaag. Hoe snel dat zal gaan weet niemand, maar de arts verwachtte hem snel weer te zien zei ze (en normaal komt ze 1x per maand), dus dat klonk niet positief.
Het drong allemaal nog niet echt tot hem door, mijn broer gaat het gesprek morgen nog eens met hem aan. Zodat er hopelijk iedere keer een stukje duidelijk wordt voor hem.
Hij wil niet dood voordat mijn moeder dood is, want die kan hij niet alleen laten zegt hij. Dat blijft nog steeds zijn grootste zorg.
Hij heeft zo'n onnoemelijk grote liefde en zorg voor haar, dat wil hij nog niet kwijt. Zó lief maar tegelijkertijd ook zó triest dit.

Hij geniet zeker van de kaarten, ben ook zo blij dat we dit nog voor hem hebben kunnen doen met hulp van jullie allemaal.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 01:16

Klink misschien hard,maar mijn moeder met dementie wist niet meer wie mijn vader was,ze was hem en ons vergeten.Als dat zo is bij jullie maakt dat het misschien een klein beetje makkelijker als je vader eerst overlijdt,je moeder zal hem dan niet missen omdat ze hem vergeten is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 08:57

Vreselijk zulke dingen -O-
Mijn vader wilde ook niet dood, hij vond dat zielig voor mijn zus en mij en dat zei hij met zo’n trillende onderlip |(
Wens jullie heel veel sterkte toe :(:)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:05

Heftig hoor, ik hoop toch dat hem nog een langere tijd gegund is.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 09:14

BusyMissy schreef:
Helaas ging het gesprek erover dat zijn lichaam zodanig versleten is dat de medische wereld hem niet meer beter kan maken, het wordt vanaf nu alleen maar slechter. Zijn hart, bloedvaten en nieren zijn "op", zijn beenmerg maakt geen nieuwe cellen meer aan, dus vanaf nu wordt het een weg omlaag. Hoe snel dat zal gaan weet niemand, maar de arts verwachtte hem snel weer te zien zei ze (en normaal komt ze 1x per maand), dus dat klonk niet positief.
Het drong allemaal nog niet echt tot hem door, mijn broer gaat het gesprek morgen nog eens met hem aan. Zodat er hopelijk iedere keer een stukje duidelijk wordt voor hem.
Hij wil niet dood voordat mijn moeder dood is, want die kan hij niet alleen laten zegt hij. Dat blijft nog steeds zijn grootste zorg.
Hij heeft zo'n onnoemelijk grote liefde en zorg voor haar, dat wil hij nog niet kwijt. Zó lief maar tegelijkertijd ook zó triest dit.

Hij geniet zeker van de kaarten, ben ook zo blij dat we dit nog voor hem hebben kunnen doen met hulp van jullie allemaal.

Wat raakt dit me diep… Verdrietig en tegelijk zo mooi om te zien hoe groot zijn hart is naar je moeder toe. Heel veel sterkte voor jullie allemaal in deze moeilijke tijd. :(:)

En jij bent geweldig dat je dit voor je vader hebt georganiseerd, door de post vertraging heeft hij toch dagenlang een mooi pleziertje gehad :)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 11:13

Poeh moeilijk voor jullie allemaal het is altijd verdrietig zo'n bericht. Ik snap je vader zijn gedachte gang maar helaas hebben we dat niet voor het zeggen. Net hem nog blij gemaakt met de kaartjes en dat dit. Heel veel sterkte.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 11:43

Het hoort bij het leven, doodgaan, maar dat maakt het niet makkelijker. Zeker niet wanneer je het gevoel hebt dat je er nog niet klaar voor bent.
Ik hoop vooral dat hij dat mag gaan ervaren, dat wanneer het zover is dat hij dan het gevoel heeft "het is goed geweest".
We gaan het allemaal een keer meemaken, niemand is uniek daarin, maar als het dan met bovenstaand gevoel zou kunnen...dat gun ik hem ten volste.

Mijn moeder herkent mijn vader nog als enige, denk dat dat komt omdat ze hun devanaf 3 en 6 jaar oud al buren waren. Hij komt dus al voor in haar verre verleden. Ze leeft nu vooral in de tijd dat ze nog thuis woonde bij haar ouders en voor haar jongere broers en zusjes moest zorgen. Maar hem kent ze dus nog steeds, ze zoekt hem ook zodra ze hem even niet ziet.
Dus dat is ook best een moeilijk stukje om los te laten.

We gaan zien wat de toekomst nog brengt.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 14:12

Wat ontzettend heftig wel, jouw moeder loslaten lijkt me ook enorm moeilijk en "niet af" in deze.

Ik zie mijn kaart helaas nog steeds niet, zal ik hem opnieuw sturen maar dan met een ander thema? Gewoon neutraal of meelevend? Neutraal valt misschien beter en dan versiert het toch weer verder de deur.

In ieder geval veel sterkte en wijsheid gewenst in de aankomende periode, ook voor jou en de rest van je familie natuurlijk.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 15:22

Ik denk dat er nog meer kaarten moeten komen, de postbezorging blijkt echter erg slecht daar. Afgelopen week is er maar 1 bezorging geweest, op woensdag.
Als je een nieuwe kaart wilt sturen dan is een neutraal onderwerp nu wel fijner. Meelevend zou ik niet doen, daar de realiteit nog niet tot hem doordringt. Gewoon iets blij en vrolijks is altijd goed.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 21:36

Mijn kaart hangt er ondertussen ook bij (of iemand moet dezelfde gestuurd hebben, met de muziek plaat erop)
Fijn dat we dit nog konden doen met elkaar!

Sterkte komende periode

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:32

Poging 2 is onderweg hier :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 17:42

Dat is lief!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 09:33

Gisteren weer even langs mijn vader geweest, hij belde huilend op. Het gaat slechter met mijn moeder en dat raakt hem diep. Met hemzelf gaat het ook steeds slechter, hij voelt zich alleen, heeft het met momenten erg benauwd en vraagt zich af waarom dit allemaal zo moet.
Zijn broer is blijkbaar maandag overleden, maar dat heeft hij niet eens met ons gedeeld, dus ik was daar niet van op de hoogte, hij is dan ook niet naar de uitvaart geweest, maar denk dat hij dat ook niet meer vol had gehouden nu.
Hij had het erg moeilijk met alles.
Er wordt maandag met spoed een kamer in het verzorgingstehuis aangevraagd zodat hij dan weer meer tussen de mensen komt, hopelijk is er snel plaats voor hem. Hij woont nu in een aanleunwoning.
Ik vind het intens triest om aan te zien dat hij zich zo ellendig voelt.
Ik ga proberen om doordeweeks ook even langs te gaan bij hem (normaal bel ik hem een paar keer op), hopelijk geeft dat wat troost. Ben vergeten om te kijken of er nieuwe kaarten waren, dat doe ik de volgende keer weer.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 09:38

Dat is sneu zeg. :(:)
Ik hoop dat hij snel een kamer krijgt en zich beter gaat voelen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 09:56

Jeetje wat verdrietig zeg :(:)
Heel veel sterkte!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:53

Wat een vervelend bericht, heel lastig voor jou om jouw vader zo te zien. Misschien is er op dit moment al wat te regelen met Dovida (of een dergelijke instantie), totdat er een alternatieve woonruimte is gevonden. Dan heeft hij wat meer aanspraak.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:57

Och wat een verdrietig bericht. Sterkte voor jullie. Ik hoop dat hij snel een kamer krijgt en dat hij daarvan opknapt :knuffel:

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 13:37

Heb even opgezocht wat Dovida is, dat hebben wij hier ook met een andere organisatie, dat willen we ook zeker gaan doen, zodat hij doordeweeks ook wat afleiding heeft. Zodra de indicatie aanvraag toegekend is (duurt een paar dagen) kunnen we dit meteen in gang zetten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:41

Zou dagbesteding niets voor je vader zijn?Dan word hij in de morgen met een taxi opgehaald en de hele dag bezig gehouden en dat bv 2 dagen per week.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 16:00

Hij heeft dat tot nu toe nog niet gewild omdat hij bij ma wil zijn en ik denk dat zijn gezondheid dat nu ook niet meer toelaat, hij wil niet alleen zijn, maar hij wil ook nergens meer naartoe. Als hij een kamer in het verzorgingstehuis heeft woont hij "middenin" de activiteiten en dat zou perfect zijn. Normaal ging hij naar het bijbehorende restaurant, daar zat ook altijd wel iemand waar hij aan kon schuiven, maar dat wordt deze zomer verbouwd dus die mogelijkheid is ook weggevallen.
Maar ik ga morgen met de coördinator van de zorgverlener eens overleggen wat er in tussentijd allemaal nog mogelijk is