Je zal er maar naast wonen…..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:24

DuoPenotti schreef:
prompter schreef:
Ik persoonlijk zou ik dan afzien van het huren van die wei, de veiligheid van mijn paarden zou voor mij dan het zwaarst wegen :

Maar als hij het dan kan toch kan huren zit hij pal naast je huidige weide/woning.

Ik zou het wel huren.
Maar een strook met fruitboompjes oid plaatsen. (als dat mag van verhuurder)
Dan zit er altijd een buffer dus die mafkees en je paarden.

We blijven sowieso huren vanwege die reden.

Gelukkig hebben we eerst de rijbak aan de kant van het gehuurde landje staan en pas na de rijbak begint ons eigen weiland. Dat is wel een aardig afstandje.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:30

JJ4 schreef:
Misschien handig om even een paar pagina’s terug te lezen. Deze man wil regie hebben en houden op ‘zijn’ buurt. Hij valt daarmee ons oude buurtjes van in de 80 mee lastig (die hier al 60 jaar wonen), onze overburen worden uitgejouwd om niets en de buren verderop hebben hem al geweerd van de deur, want hij zou zo even binnenlopen.
Dus is het deze energie waard, jazeker! Want wij houden van onze buurt en de mensen die er wonen.

Ik heb het topic gelezen. Als het inderdaad zo erg is en hij bij zoveel mensen overlast veroorzaakt dan lijkt mij dat je met de buren elk incident moet gaan melden bij de wijkagent zodat er een dossier wordt gevormd. Dan kan die met hem in gesprek gaan.

Wat betreft de bomen ben ik bang dat je gewoon pech hebt en hem niet kan dwingen die te verwijderen.
Dus of zorgen dat er niets de weide in kan waaien of (hoe spijtig ook) afzien dan die weide.

Overigens hebben wij zelf een goudenregen én esdoorn naast onze eigen paardenweide staan. Vooral de esdoorn twijfelde ik over en daarom heb ik destijds ook opgezocht hoe schadelijk die was. Ik zag het liefst dat mijn vriend die boom omhakte. Hoe mooi die boom ook is (prachtige volle ronde kroon). Dat werd bijna ruzie omdat het een hele mooie boom is die mijn schoonmoeder tientallen jaren geleden heeft geplant. Deze esdoorn bleek de soort te zijn die niet giftig is en de paarden staan er met warm weer ook graag onder in de schaduw. Aan de andere kant van de omheining zitten we zomers zelf vaak.
De goudenregen staat op mijn lijstje van weg, niet eens omdat ie mogelijk giftig is (hoewel de paarden er al bijna 5 jaar zonder klachten staan) maar omdat ie klem komt tussen de kronkelhazelaar en de esdoorn en niet echt mooi is om te zien.
Lastige buren hebben we ook, maar die hebben een hoge schutting naast hun tuin gezet. De buurman vroeg wel of we de omheining van de weide op een halve meter van die schutting wilden zetten zodat hij onderhoud kon plegen. Kortom: ruim op onze eigen grond want die schutting staat nagenoeg op de erfgrens en onderhoud? Zelden.
Maar mijn vriend is iemand die meent dat het leven en laten leven is.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:40

JJ4 schreef:
meggiemeg schreef:

Je eerste vraag kan ik natuurlijk geen antwoord op geven want dat weet ik pas als het zover is.
En wat bedoel je precies met het woongenot ten nadele, dat is al gebeurd. -O-

Ik zit onder de veranda lekker op mijn telefoontje te tikken, kijk ik op, blijkt dat hij me recht in de snufferd aanstaart vanaf de erfgrens. Als er visite komt bij ons, maakt hij daar foto’s van.

Ben je mooi klaar mee -O-
Ondanks dat je niet 'mee wil' met zijn getreiter, heb je de mogelijkheid om wat meer privé te zitten in je tuin zodat hij niet naar je kan loeren? Iets met bossen/beplanting en/of schuttingen?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:43

We zitten redelijk privé hoor, hij moet naar het einde van tuin lopen om ons te kunnen zien. Helaas kunnen we dat laatste stukje niet afzetten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:56

JJ4 schreef:
Ik zit onder de veranda lekker op mijn telefoontje te tikken, kijk ik op, blijkt dat hij me recht in de snufferd aanstaart vanaf de erfgrens. Als er visite komt bij ons, maakt hij daar foto’s van.

Lekker zo één , die hebben totaal geen schaamte. Je kunt het op geen enkele manier afzetten? Dicht maken met een groene haag of wat dan ook? Foto's maken van de visite van je buren gaat wel ver wat hij dan weer doet.
Onze nieuwe buurman aan de andere kant zit blijkbaar ook graag privé als in niemand mag zien wat daar gebeurt, hij is alleen zo stik nieuwsgierig dat de aangeplante haag hem best wel eens in de weg zit. Dan steekt hij zijn hoofd er door om te zien wat er gaande is als hij iets hoort, dan is een opmerking van mijn kant snel gemaakt, toch lastig hé buurman die haag als je zo nieuwsgierig bent dat je dan niet vrij kunt gluren...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:58

Petpa schreef:
Misschien zeg ik iets heel geks...
Maar vaak is een probleem tussen mensen een futiliteit dat steeds groter en groter wordt.
Zou het kunnen zijn dat de buurman een totaal andere visie op de situatie heeft?

Ik ben buurtbemiddelaar en ik kan je verzekeren dat dit in 99,5% van de gevallen zo is. Buren zijn heel goed in voor elkaar invullen waarom iemand anders iets doet, interpreteren elkaar vaak vanuit het slechts mogelijke oogpunt en vinden elkaar vaak onredelijk en onmogelijk om mee te praten.

Ik denk ook dat als de buurman hier zijn verhaal was komen doen, we allemaal gedacht hadden dat de TS de kwaaie pier was.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:20

Vjestagirl schreef:
Petpa schreef:
Misschien zeg ik iets heel geks...
Maar vaak is een probleem tussen mensen een futiliteit dat steeds groter en groter wordt.
Zou het kunnen zijn dat de buurman een totaal andere visie op de situatie heeft?

Ik ben buurtbemiddelaar en ik kan je verzekeren dat dit in 99,5% van de gevallen zo is. Buren zijn heel goed in voor elkaar invullen waarom iemand anders iets doet, interpreteren elkaar vaak vanuit het slechts mogelijke oogpunt en vinden elkaar vaak onredelijk en onmogelijk om mee te praten.

Ik denk ook dat als de buurman hier zijn verhaal was komen doen, we allemaal gedacht hadden dat de TS de kwaaie pier was.

Dan behoren wij tot de halve procent. ;)
En tuurlijk ben ik ik de kwaaie pier in zijn verhaal.
Sterker nog, hij oreert overal wat voor lelijke mensen wij wel niet zijn, hij verzint er zelfs nog wat redenen bij. Gelukkig voor ons krijgt hij amper een voet aan de grond omdat hij ook het woongenot van andere buurtbewoners aantast.

Voor buurtbemiddeling heb je het nodig om allebei tot een consensus te willen komen. Deze meneer wil alleen een platform om zijn wil door te drukken.
Het is te kort door de bocht om te denken dat elke buren onenigheid door middel van een gesprek op te lossen valt. Vanuit mijn werk heb ik veel te maken met conflicthantering tussen verschillende partijen/belangen.
Juist door die ervaring weet ik dat hier geen zalf aan te strijken valt.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:26

Hoe weet jij dat de buurman geen totaal andere visie op de situatie heeft?
Het is toch optioneel dat hij de dingen anders ziet?

rien10

Re: Je zal er maar naast wonen…..

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:47

Ik geloof grif dat jij geen aanleiding geeft tot gezeur van meneer. Echt.
Maar je hebt geen zaak als hij op zijn eigen terrein bepaalde bomen plant en jij wilt dat niet.
Als je er wel een zaak van maakt denk ik dat je de boel wel eens op de spits zou kunnen drijven. En met deze meneer wil je dat niet.
Soms heb je een punt (dat heb jij m.i. wel) soms heb je gelijk (dat heb je m.i. niet). Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde. En een punt maken bij deze meneer is gewoon niet mogelijk. Dus ik denk dat je het met 2 Gouden Regens moet doen, of je dat nu leuk vind of niet.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:54

Petpa schreef:
Hoe weet jij dat de buurman geen totaal andere visie op de situatie heeft?
Het is toch optioneel dat hij de dingen anders ziet?

Tuurlijk ziet hij het totaal anders, dat heeft hij op zeer invasieve wijze aan iedereen laten weten.
Maar je bent volgens mij alle redelijkheid en billijkheid voorbij als je bewust dieren in gevaar brengt.

Niemand mag rond zijn stukje land lopen omdat er vogeltjes broeden, ik vind het super mooi dat hij zo voor de vogeltjes opkomt, maar hoe hij in dezelfde beweging, andere dieren dan wel schade wil/kan berokkenen door zijn acties, daar neem ik aanstoot aan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:02

Je kan er aanstoot aan nemen, maar dat wil nog niet zeggen dat je een zaak hebt.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:11

rien10 schreef:
Ik geloof grif dat jij geen aanleiding geeft tot gezeur van meneer. Echt.
Maar je hebt geen zaak als hij op zijn eigen terrein bepaalde bomen plant en jij wilt dat niet.
Als je er wel een zaak van maakt denk ik dat je de boel wel eens op de spits zou kunnen drijven. En met deze meneer wil je dat niet.
Soms heb je een punt (dat heb jij m.i. wel) soms heb je gelijk (dat heb je m.i. niet). Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde. En een punt maken bij deze meneer is gewoon niet mogelijk. Dus ik denk dat je het met 2 Gouden Regens moet doen, of je dat nu leuk vind of niet.

De goudenregens zullen vast blijven staan en ons kennende vinden we daar ook wel weer een oplossing voor. Zoals ik al eerder zei, ik wil gewoon een signaal afgeven dat we niet zomaar alles over onze kant zullen laten gaan. Hun eerdere pesterijtjes hebben we allemaal naast ons neergelegd, maar dat heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd, het heeft ze alleen maar aangejaagd. Het is nu een geval geworden van genoeg is genoeg, we willen opkomen voor ons eigen stukje. Gelukkig heeft de rechtsbijstandverzekeraar me vandaag een berichtje gestuurd dat ze de zaak aannemen.
En ja misschien verliezen we, so be it, de buurman weet dan in ieder geval dat we ons niet zomaar onder de voet laten lopen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:12

JJ4 schreef:
Niemand mag rond zijn stukje land lopen omdat er vogeltjes broeden, ik vind het super mooi dat hij zo voor de vogeltjes opkomt, maar hoe hij in dezelfde beweging, andere dieren dan wel schade wil/kan berokkenen door zijn acties, daar neem ik aanstoot aan.

Dat heet in mijn ogen meten met 2 maten.
Net wat anderen zeggen, ook al heb je gelijk wil nog niet zeggen dat je het dan ook krijgt, hoe moeilijk en oneerlijk dat vaak ook is.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:12

rien10 schreef:
Je kan er aanstoot aan nemen, maar dat wil nog niet zeggen dat je een zaak hebt.

Zojuist bericht gehad dat de rechtsbijstandverzekeraar de zaak aanneemt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:15

JJ4 schreef:
De goudenregens zullen vast blijven staan en ons kennende vinden we daar ook wel weer een oplossing voor. Zoals ik al eerder zei, ik wil gewoon een signaal afgeven dat we niet zomaar alles over onze kant zullen laten gaan. Hun eerdere pesterijtjes hebben we allemaal naast ons neergelegd, maar dat heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd, het heeft ze alleen maar aangejaagd. Het is nu een geval geworden van genoeg is genoeg, we willen opkomen voor ons eigen stukje. Gelukkig heeft de rechtsbijstandverzekeraar me vandaag een berichtje gestuurd dat ze de zaak aannemen.
En ja misschien verliezen we, so be it, de buurman weet dan in ieder geval dat we ons niet zomaar onder de voet laten lopen.

Kan je dat met zekerheid zeggen? Wie weet wat er nog meer was gedaan als je het niet je neer had gelegd. Vaak is het wel zo dat als je ze reden geeft om door te gaan dat ze dat ook zullen doen.
Ik snap je standpunt helemaal hoor, je staat voor de veiligheid van je eigen paarden, zou ik ook doen, maar persoonlijk zou ik gaan voor een oplossing die ook die boodschap geeft, mooie gouden regens maar wij hebben er geen last meer van op deze manier ( al is het maar met winddoek spannen zodat je minder kans hebt op overwaaien e.d.).

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:29

meggiemeg schreef:
JJ4 schreef:

Kan je dat met zekerheid zeggen? Wie weet wat er nog meer was gedaan als je het niet je neer had gelegd. Vaak is het wel zo dat als je ze reden geeft om door te gaan dat ze dat ook zullen doen.
Ik snap je standpunt helemaal hoor, je staat voor de veiligheid van je eigen paarden, zou ik ook doen, maar persoonlijk zou ik gaan voor een oplossing die ook die boodschap geeft, mooie gouden regens maar wij hebben er geen last meer van op deze manier ( al is het maar met winddoek spannen zodat je minder kans hebt op overwaaien e.d.).

Niets is zeker in deze kwestie, misschien hebben wij het wel bij het verkeerde eind. Ik heb veel conflicten meegemaakt en moeten bemiddelen (vanuit mijn werk) en dit is de eerste keer dat ik met dit kaliber te maken heb. We gaan zien hoe het uitpakt.
Laatst bijgewerkt door JJ4 op Vandaag, 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:29

JJ4 schreef:
Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:34

DubbelFun schreef:
JJ4 schreef:
Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Ik verwacht niets en hoop op het beste.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:47

Ik snap niet dat als je de buurman zo gevaarlijk vindt en werkelijk hem tot zo'n toestanden in staat ziet als moedwillig je paarden wat aandoen... Dat je dan zélf ook je paarden hun welzijn zo ik de weegschaal legt om toch maar een signaal af te kunnen geven....

Als hij werkelijk is zoals jij denkt of vermoedt dat hij is... Dan moet je met dat soort mensen geen ruzie onderhouden en door deze zaak, geef je ze een stok. Je gaat mee in de ruzie en je geeft ze munitie.

Soms moet je in het belang van je paarden net wél alles over je heen laten gaan en zoveel mogelijk jezelf gedeisd houden want prio nummer één lijkt mij toch je paarden veilig houden ver boven het belang van een signaal afgeven (van winnen nog helemaal niet gesproken)...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:52

Eerlijk? Ik vrees dat dit een gevalletje "je geeft ze een vinger en ze nemen je hele hand is".

Ik denk dan ook dat alles over je kant laten gaan averechts gaat werken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:58

Percy schreef:
Eerlijk? Ik vrees dat dit een gevalletje "je geeft ze een vinger en ze nemen je hele hand is".

Ik denk dan ook dat alles over je kant laten gaan averechts gaat werken.

Ik ook..... soms moet je zelf op je strepen gaan staan.

Succes TS !

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:03

@electra63 en @percy
Dank voor jullie steun

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:09

Wat fijn dat de zaak wordt aangenomen. Hopelijk komt er een passende oplossing. Veel succes

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:14

Hemel TS wat een nare situatie! Wat kunnen mensen het een ander toch nodeloos moeilijk maken...
Hopelijk komt er snel een oplossing/verbetering.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

JJ4 schreef:
Vjestagirl schreef:

Dan behoren wij tot de halve procent. ;)
En tuurlijk ben ik ik de kwaaie pier in zijn verhaal.
Sterker nog, hij oreert overal wat voor lelijke mensen wij wel niet zijn, hij verzint er zelfs nog wat redenen bij. Gelukkig voor ons krijgt hij amper een voet aan de grond omdat hij ook het woongenot van andere buurtbewoners aantast.

Voor buurtbemiddeling heb je het nodig om allebei tot een consensus te willen komen. Deze meneer wil alleen een platform om zijn wil door te drukken.
Het is te kort door de bocht om te denken dat elke buren onenigheid door middel van een gesprek op te lossen valt. Vanuit mijn werk heb ik veel te maken met conflicthantering tussen verschillende partijen/belangen.
Juist door die ervaring weet ik dat hier geen zalf aan te strijken valt.

Ik zit dit een beetje met een glimlach te lezen; want ik hoor precies wat iedere buur in iedere casus altijd verteld. De buren zijn onredelijk, de buren liegen, met de buren valt niet te praten, de buren willen helemaal geen oplossing, de buren zetten de hele buurt tegen elkaar op. En zelf zijn mensen altijd uiteraard het toonbeeld van redelijkheid.

Ik zeg niet dat dat nooit waar is; er zijn absoluut casussen waarin één van de twee partijen daadwerkelijk onredelijk en onontvankelijk blijkt te zijn. Waarin er gepest wordt etc. Maar heel vaak is het een clash tussen twee culturen, tussen twee denkbeelden. Voelt een van de twee partijen zich tekort gedaan, en ontstaat er daaruit onvrede en onmin.

Ik hoop in ieder geval voor je dat de juridische weg je veel rust en duidelijkheid gaat brengen, zodat jullie daar nog jaren gelukkig kunnen wonen.