Ik zal van de week Martin weer eens een berichtje sturen. Ik wil er ook niet elke dag naar vragen en hem ook de tijd geven dit op zijn eigen manier te melden wanneer hij daar aan toe is.
Oscar
Forumcoördinator
Geplaatst: 08-04-25 08:09
Heel verstandig.
Onze duimen blijven draaien. Sterkte voor iedereen
Ze komen vanzelf met een update als ze daar zelf aan toe zijn. Focus ligt logischerwijs op Chantal. Wij kunnen daar rustig op wachten.
Duimpjes blijven draaien. En een rustig herstel na zo'n zware operatie (en tijd) is vaak alleen maar goed. Zolang de lijn omhoog is gevonden is komt het vast helemaal goed!
Hier de nieuwe update van Chantal: Vandaag hebben wij een familie gesprek gehad,gisteren had ze een beetje koorts,kon te maken hebben met acute afstoting of doordat ze nu langzaam wakker aan het worden is waardoor er meer activiteit in het lichaam plaatsvind. Ze zijn op voorhand begonnen met behandeling tegen acute afstoting. Verder is het nu zo dat als je hard tegen haar praat ze even de ogen opent maar ook gelijk weer sluit.Het wakker laten worden gaat met hele kleine stapjes dit om zoveel mogelijk een heftig delier te voorkomen. Tijdens het gesprek is ons heel duidelijk gemaakt dat haar spierkracht helemaal verdwenen is,als ze straks echt wakker is kan ze nog geen vinger bewegen,niet praten ,alleen luisteren dus communicatie zal via knipperen met de ogen moeten gaan Door de beademing zijn de stembanden beschadigd dit moet zich langzaam gaan herstellen. De beademing duurt langer doordat de spierkracht er niet is.Deze week of volgende week gaan ze via een incisie in de luchtpijp de beademing doen zodat de beademing via de mond eruit kan.Dit is makkelijker om haar op sommige momenten te activeren zelf gaan ademen.En als dat niet lukt gelijk de beademing weer aan te sluiten .Ook is het de vraag of de nieren gaan bijtrekken,dit gaat in de meeste gevallen wel goed maar uitsluiten dat het niet goed gaat kunnen ze niet.Ook is ze door alle infusen en cateters die ze heeft gevoelig voor infectie,s waardoor ze koorts kan krijgen,deze worden niet levensbedreigend gezien maar ook dit kunnen ze niet uitsluiten. Verder zijn wij erachter gekomen tijdens het gesprek met de torax arts dat niet haar rechter,maar linkerlong( die vol zat) is verwijderd. Als chantal helemaal hersteld dan voor de ziekte dan moeten we uitgaan van 1a 2 jaar na volledig ontwaken. Ook gaat ze tzt naar een revalidatie centrum. Misschien dat ik iets vergeten ben maar dat komt dan in de volgende update.Vanaf nu eenmaal per week een fam gesprek met hoe de zaken ervoorsta tijd voordat ze eventueel van de ic afgaat.
Héél heftig, maar elk ministapje is er één. Goed dat er een duidelijk gesprek is geweest met hoe het vanaf nu verder zal/kan verlopen. Je kan niet anders dan kop op en vooruit, maar het moet ongelooflijk heftig zijn. Ik wens alle betrokkenen heel veel goede moed.
chanicha
Geplaatst: 08-04-25 19:30
Pfoeh dat wordt echt een uitdaging voor haar maar het scheelt dat ze nog jong is. Heel veel kracht en beterschap toegewenst!
Wat een heftige update nog, blijft dus nog lang spannend voor ze. Hopelijk blijft het in kleine stapjes de goede kant op gaan. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen!
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 08-04-25 19:35
Wat een enorm heftige update. Wat een zorgen...
Wel bedankt voor de update. Jullie zijn in mijn gedachte en wens Chantal maar ook jullie moed en kracht."
FrNo
Geplaatst: 08-04-25 19:36
Heftig, dat wordt nog een heel traject. Succes en sterkte. Maar hopelijk blijft het in kleine stapjes de goede kant op gaan.
Bedankt voor de update.
Urona447
Geplaatst: 08-04-25 20:02
Wat een heftige update zeg , wel fijn dat de artsen duidelijk zijn maar wat een lang herstel zeg.
Hannanas
Geplaatst: 08-04-25 20:03
Ontzettend heftig verhaal! En nog heel veel zorgen. Duimen draaien dat ze stapje voor stapje hersteld. Heel veel sterkte.
Heftig gesprek geweest zo te lezen. Maar wel fijn om op deze manier meer duidelijkheid te krijgen. Word nog wel een enorm lang traject. Maar met stapje voor stapje komt ze er ook. Blijven heel hard duimen
Heftige en realistische update. Alle sterkte voor Chantal, kinderen, Martin en Mina, jolliegirl en naasten. Alle kracht gewenst voor een zo volledig mogelijk herstel gewenst.
Phoehee dat is inderdaad heftig en confronterend. Hopelijk is de koorts snel onder controle en blijft ze (kleine) stappen vooruit maken. Wij blijven voor haar duimen!
Fijn dat jullie zo open zijn om de gehele situatie met ons te willen delen. Nu wordt pas echt duidelijk hoe heftig de situatie nog steeds is en wat voor enorm lange weg er nog te gaan is. Maar ook hoeveel onzekerheid er nog is. Ik blijf mee hopen op steeds kleine stapjes vooruit. Ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen tijdens dit proces.
Mijn duimen draaien. Een lange weg te gaan inderdaad, stapje voor stapje. Ik wens haar en de familie heel veel sterkte!
Wel een kanttekening. De updates zijn heel gedetailleerd mbt haar medische situatie. En dit is een openbaar hoekje op het forum. Hoe goedbedoeld en oprecht het medeleven en de belangstelling ook isen hoe fijn voor de familie te lezen hoeveel steun er is; pas ook op haar privacy?