Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaitlyn schreef:Zoolgangster schreef:Ik vind het leuk om allerlei vleesvervangers uit te proberen, verder eet ik wel eens nep-filet Americain, want ik weet wat voor bugs er in rauw rundvlees kunnen voorkomen.
Ondertussen eten we hier in Duitsland massaal rauw varkensvlees op brood en gaat dat ook gewoon goed.
dierenfan schreef:Wij drinken steeds meer aanmaaksap. Doen we al 2 jaar ofzo. Toen we er mee begonnen was die van de jumbo tussen de 1 en 1,50 euro. Inmiddels waren ze ruim 2,zoveel euro. Nu waren ze volledig uit het assortiment. Ik zag gisteren dat ze er weer stonden in vernieuwde verpakking en ruim 3 euro per stuk. Alsnog goedkoper dan kant en klaar maar wel even slikken. Raak merk is inmiddels goedkoper dan hun eugen merk dus ga proberen over te stappen. Meestal is het even wennen aan de smaak en weer door. Bij hun eigen merk zijn ze van basic kale flessen met etiket nu naar veel stevigere flessen gegaan met meer opzichtige teksten er op. Beetje apart in deze tijden vind ik.
Telpeva schreef:Over het algemeen drink ik gewoon water, als ik met warm weer meer wil drinken dan vul ik in de ochtend een kan van anderhalve liter met water en stukjes citroen. Hoe langer dat staat hoe meer smaak er in komt, zonder alle extra suiker en andere ingrediënten, het kost een citroen per keer.
Nonna1984 schreef:Nou ff van me afschrijven hoor![]()
Vandaag even een nieuwe i.d. kaart aangevraagd dus pasfoto's moeten maken a 14.50 dan 43 euro voor de kaart zelf.
Zegt m'n dochter; "mam zullen we een ijsje halen?" Nou de zon schijnt lekker dus vooruit dan maar. Zij neemt 2 bolletjes + slagroom, ik ook 2 bolletjes maar dan zonder slagroom. Moet ik afrekenen..... €10,20![]()
Echt wtf gebeurd er in vredesnaam in de wereld. Kijk ik snap inflatie best en die krimpflatie is echt heul irritant maar dit... moet er nog van bijkomen gewoon. Volgende keer ga ik wel naar de supermarkt.
Polar schreef:Dorine92 schreef:Overleven... wat een fijne manier om ouder te worden.Je kunt ook prima overleven op boodschappen van de Budgetfood. Of van Too Good To Go.
...
En als dat allemaal nog steeds niet kan, wat me erg sterk lijkt, dan kun je altijd nog bij je ouders gaan eten of gratis eten afhalen in allerlei facebookgroepen. Niemand laat jou verhongeren.
En ja, lekker bij je ouders gaan eten als je het zelf niet kunt betalen...Ik zal even tegen mijn buurvrouw van 70 zeggen dat ze dat maar moet gaan doen, of tegen de 21-jarige jongen die recent uit de kast is gekomen en door zijn ouders op straat is gezet.
Tink89 schreef:dierenfan schreef:Wij drinken steeds meer aanmaaksap. Doen we al 2 jaar ofzo. Toen we er mee begonnen was die van de jumbo tussen de 1 en 1,50 euro. Inmiddels waren ze ruim 2,zoveel euro. Nu waren ze volledig uit het assortiment. Ik zag gisteren dat ze er weer stonden in vernieuwde verpakking en ruim 3 euro per stuk. Alsnog goedkoper dan kant en klaar maar wel even slikken. Raak merk is inmiddels goedkoper dan hun eugen merk dus ga proberen over te stappen. Meestal is het even wennen aan de smaak en weer door. Bij hun eigen merk zijn ze van basic kale flessen met etiket nu naar veel stevigere flessen gegaan met meer opzichtige teksten er op. Beetje apart in deze tijden vind ik.
Bij de AH is de siroop van Van de Boom deze week in de aanbieding en die is me toch een partij lekker![]()
Wij drinken raak en die is regelmatig in de aanbieding bij de AH ook. Vaak 2 voor 3,50 of 2 voor 4. Dan is het nog te doen.
Ashleytjuhh schreef:Het is lastig.
wat helpt is een excel sheet te maken met aanbiedings prijzen. De meeste aanbiedingen komen om de zoveel tijd
terug en zou je dan weer kunnen inslaan.
ik bestel mijn kipfilet altijd online met 5 kg tegelijk dan is het 8,99 per kilo en heb je grote filets die echt nauwelijks tot niet krimpen in tegenstelling tot wat er uit de supermarkt komt.
vorige jaar betaalde je 6,99 p/kg voor, ze hopen die prijs weer snel te kunnen aanbieden.
dierenfan schreef:Ashleytjuhh schreef:Het is lastig.
wat helpt is een excel sheet te maken met aanbiedings prijzen. De meeste aanbiedingen komen om de zoveel tijd
terug en zou je dan weer kunnen inslaan.
ik bestel mijn kipfilet altijd online met 5 kg tegelijk dan is het 8,99 per kilo en heb je grote filets die echt nauwelijks tot niet krimpen in tegenstelling tot wat er uit de supermarkt komt.
vorige jaar betaalde je 6,99 p/kg voor, ze hopen die prijs weer snel te kunnen aanbieden.
Net bij avantage supermarkt gehaald voor 6,49 kg. Nette kwaliteit ook