Inflatie en alle gestegen kosten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:25

Ik vind qua vega alleen de gepaneerde dingen wel lekker zoals de crispy sticks, Vega krokant schnitzel etc.

Wij hebben too good to go geprobeerd maar bij de bakker kregen we allerlei dingen die gelijk op moesten zoals gebakken broodjes van die dag, gebakjes maar geen brood dus dat was eigenlijk zonde van het geld, het was een meer een extraatje.

Bij de supermarkt kreeg ik dingen mee en daar zaten al korting stickers op, kwam ik er thuis achter dat het bij elkaar opgeteld nog minder was dan ik had betaald... Ik heb dus alleen nog maar negatieve ervaringen.

dierenfan

Re: Inflatie en alle gestegen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 04:51

Wij drinken steeds meer aanmaaksap. Doen we al 2 jaar ofzo. Toen we er mee begonnen was die van de jumbo tussen de 1 en 1,50 euro. Inmiddels waren ze ruim 2,zoveel euro. Nu waren ze volledig uit het assortiment. Ik zag gisteren dat ze er weer stonden in vernieuwde verpakking en ruim 3 euro per stuk. Alsnog goedkoper dan kant en klaar maar wel even slikken. Raak merk is inmiddels goedkoper dan hun eugen merk dus ga proberen over te stappen. Meestal is het even wennen aan de smaak en weer door. Bij hun eigen merk zijn ze van basic kale flessen met etiket nu naar veel stevigere flessen gegaan met meer opzichtige teksten er op. Beetje apart in deze tijden vind ik.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 05:21

Arfid voor bonen dus die meeste vegazooi krijg ik echt mijn strot niet door.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 06:41

Kaitlyn schreef:
Zoolgangster schreef:
Ik vind het leuk om allerlei vleesvervangers uit te proberen, verder eet ik wel eens nep-filet Americain, want ik weet wat voor bugs er in rauw rundvlees kunnen voorkomen.

Ondertussen eten we hier in Duitsland massaal rauw varkensvlees op brood en gaat dat ook gewoon goed. :')

Mettbrötchen :9 Yuuuummm....

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:56

dierenfan schreef:
Wij drinken steeds meer aanmaaksap. Doen we al 2 jaar ofzo. Toen we er mee begonnen was die van de jumbo tussen de 1 en 1,50 euro. Inmiddels waren ze ruim 2,zoveel euro. Nu waren ze volledig uit het assortiment. Ik zag gisteren dat ze er weer stonden in vernieuwde verpakking en ruim 3 euro per stuk. Alsnog goedkoper dan kant en klaar maar wel even slikken. Raak merk is inmiddels goedkoper dan hun eugen merk dus ga proberen over te stappen. Meestal is het even wennen aan de smaak en weer door. Bij hun eigen merk zijn ze van basic kale flessen met etiket nu naar veel stevigere flessen gegaan met meer opzichtige teksten er op. Beetje apart in deze tijden vind ik.

Bij de AH is de siroop van Van de Boom deze week in de aanbieding en die is me toch een partij lekker ;-)

Wij drinken raak en die is regelmatig in de aanbieding bij de AH ook. Vaak 2 voor 3,50 of 2 voor 4. Dan is het nog te doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 09:00

Hier word ook Aanmaak gedronken.
Mijn vriend gewone ik zero.
Maar idd die van mij vriend was voorheen 89 ct nu 1,99.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 09:33

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 09:37

Ik las het bijna 26 cent per liter pff
Wt betreft aanmaak limonade dat dronk ik altijd maar tegenwoordig zit er zoetstof in of wortel of andere verboden dingen..karvancevitam citroen kon nog maar die is er ook al uit. En vervangen door de zoetstof variant

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 09:57

Over het algemeen drink ik gewoon water, als ik met warm weer meer wil drinken dan vul ik in de ochtend een kan van anderhalve liter met water en stukjes citroen. Hoe langer dat staat hoe meer smaak er in komt, zonder alle extra suiker en andere ingrediënten, het kost een citroen per keer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:28

Telpeva schreef:
Over het algemeen drink ik gewoon water, als ik met warm weer meer wil drinken dan vul ik in de ochtend een kan van anderhalve liter met water en stukjes citroen. Hoe langer dat staat hoe meer smaak er in komt, zonder alle extra suiker en andere ingrediënten, het kost een citroen per keer.

Kun je allerlei combinaties mee maken.
Citroen met sinaasappel
Komkommer met frambozen
Ik heb ooit eens een lijstje gekregen met allerlei combinaties.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 10:43

water drink ik ook.
Maar met komkommer enz trekt het mij niet, dan liever zo.
Maar heb ik dan zin in een smaakje dan zero zonder aspartaam. Want dan heb ik zeker koppijn als dat er wel in zit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:01

Ik loop aan twee kanten leeg dan. -O- Ik drink heel veel water maar af en toe iets anders dan water thee of beperkte koffie zou wel fijn zijn. Zeker met warm weer merk ik dat ik dan behoefte heb aan suikers of meer ipv alleen water. Maar de keuze wordt steeds beperkter door stevia aspartaam en alle andere "gezonde" zero dingen en omdat het zo fijn goedkoop is wortel als kleurstof.

Frisdrank met prik is alleen nog coca cola maar dat is zo duur geworden dat ik dat ook wel laat. In frankrijk kan ik nog een soort seven up kopen, die flessen kosten 85 cent voor 1,5 liter. Koolzuurhoudend water suiker en citroensap. Het lukt me nog niet goed om dat zelf te maken.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:16

Naast thee en koffie drink ik water, en zomers ook wel een mix van water en echt vruchtensap. Dus bijv. 1/3 perensap en dan aangevuld met water. Lekker verkoelend zomers, evt met een ijsblokje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:20

Ik wil ook zelf sap gaan maken. Maar mijn fruitboompjes zijn nog te klein. Maar op termijn zullen ze hopelijk voldoende sap geven. Wecken en opslaan voor de winter dan. Goed sap om te kopen is peperduur helaas. Ik bedoel niet die pakken in de supermarkt. Vooral bij de appelsap is het opletten, de heldere sappen zijn vaak geklaard met varkensgelatine (vandaar dat er soms een vegan teken op sap staat), het hoeft er niet op te staan zitten wel sporen van in. En tsja ziek in drie twee een :r

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:30

Frisdrank drink ik amper. Wel eens aanmaak limo in huis in de zomer. Maar verder vooral thee.

Fantastisch nieuws van die benzine prijzen.... snap ook niet dat het niet zakt nog. Ja, snap t ergens wel; consument is het nu gewend dus waarom goedkoper maken als het wel zou kunnen eventueel, mensen betalen het nu toch wel. Ik heb altijd het idee dat er altijd evil, geldminnende mensen achter blijven zitten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:31

Ik heb vorig jaar voor kerst een slowjuicer gevraagd om inderdaad fruit-verspilling tegen te gaan. Ik werk bij een AGF-bedrijf, waar we voor een symbolisch bedrag wekelijks een volle groentekrat mee naar huis krijgen. Wat erin zit, is wekelijks verschillend, maar standaard zitten er appels, bananen en sinaasappels in. Ik geef de helft meestal al aan mijn ouders, omdat het zo veel is, maar toch bleven dingen altijd wel liggen en dat vond ik zonde. Nu met die slowjuicer snij ik het in kleine stukjes, gooi alles in dat apparaat en zie wel wat eruit komt qua smaak. Meestal gaat het goed. Maar dan heb ik mijn eigen verse sapjes (zonder vruchtvlees, dat vind ik echt smerig) zonder toevoegingen en ook nog eens verspilling tegengegaan. Ik ben fan!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:36

Wat ik persoonlijk heel erg lekker vind is een halfje appelsap met een halfje spa rood en dan ijsklontjes.

Maar eigenlijk drink ik voornamelijk thee en water.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:25

Nonna1984 schreef:
Nou ff van me afschrijven hoor ;(

Vandaag even een nieuwe i.d. kaart aangevraagd dus pasfoto's moeten maken a 14.50 dan 43 euro voor de kaart zelf.

Zegt m'n dochter; "mam zullen we een ijsje halen?" Nou de zon schijnt lekker dus vooruit dan maar. Zij neemt 2 bolletjes + slagroom, ik ook 2 bolletjes maar dan zonder slagroom. Moet ik afrekenen..... €10,20 :(

Echt wtf gebeurd er in vredesnaam in de wereld. Kijk ik snap inflatie best en die krimpflatie is echt heul irritant maar dit... moet er nog van bijkomen gewoon. Volgende keer ga ik wel naar de supermarkt.

Haal maar een idkaart als je in duitsland woont...
Geloof iets van 126 euro en dan nog een erweiterte meldebescheinigung a 7.50 euro....
Maar het is echt echt duur geworden.
En dan ben ik wel iemand die groter inkoopt indien het in de aanbieding is(en het ook een echte aanbieding is....)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:34

Polar schreef:
Dorine92 schreef:
Je kunt ook prima overleven op boodschappen van de Budgetfood. Of van Too Good To Go.
...
En als dat allemaal nog steeds niet kan, wat me erg sterk lijkt, dan kun je altijd nog bij je ouders gaan eten of gratis eten afhalen in allerlei facebookgroepen. Niemand laat jou verhongeren.
Overleven... wat een fijne manier om ouder te worden.

En ja, lekker bij je ouders gaan eten als je het zelf niet kunt betalen... :x Ik zal even tegen mijn buurvrouw van 70 zeggen dat ze dat maar moet gaan doen, of tegen de 21-jarige jongen die recent uit de kast is gekomen en door zijn ouders op straat is gezet. :j

Ik mag niet eens zoveel bij mijn ouders gaan eten of gratis eten afhalen. Dan gaan ze me korten en heb ik nog minder of zelfs geen inkomen. :')

Altijd fijn dat je, met laag inkomen en moeite met rondkomen, meteen niet meer dingen mag eten die je lust maar alles maar moet eten. Ik ben al niet zo kieskeurig, want moet eten ja. Maar er zijn echt dingen die ik echt heel vies vind. Dat kan je toch niet verplicht laten eten omdat het toevallig goedkoop is. Dus niet gewoon niet heel lekker, maar het echt niet wegkrijgen. Ja dan eet ik liever niet.
Nog los van dat sommige dingen veel te veel energie kosten qua koken. Zoals eigen moestuin oid, heel leuk om te bezuinigen. Als je dat redt met gezondheid... of groot inslaan met aanbiedingen, dan moet je het geld al hebben voor dat inslaan.

Er wordt echt wel heel makkelijk gedaan vaak over zulke dingen terwijl men geen idee heeft hoe het is. Appels ipv frambozen, ik ben al blij als ik zonder fruit niet de laatste 1 a 2 weken van de maand zonder geld zit en de vriezer leeg moet eten in de hoop hem ooit weer aan te kunnen vullen. Fruit zit hier al helemaal niet eens meer in het budget, misschien 1 of 2 keer per jaar wat appels oid.

Mijn kachel staat al jaren op 15 graden met echt maar paar keer per winter op 18 voor 2 uurtjes. En zelfs dan is het amper te betalen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:41

Het is lastig.

wat helpt is een excel sheet te maken met aanbiedings prijzen. De meeste aanbiedingen komen om de zoveel tijd
terug en zou je dan weer kunnen inslaan.

ik bestel mijn kipfilet altijd online met 5 kg tegelijk dan is het 8,99 per kilo en heb je grote filets die echt nauwelijks tot niet krimpen in tegenstelling tot wat er uit de supermarkt komt.
vorige jaar betaalde je 6,99 p/kg voor, ze hopen die prijs weer snel te kunnen aanbieden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:58

Tink89 schreef:
dierenfan schreef:

Bij de AH is de siroop van Van de Boom deze week in de aanbieding en die is me toch een partij lekker ;-)

Wij drinken raak en die is regelmatig in de aanbieding bij de AH ook. Vaak 2 voor 3,50 of 2 voor 4. Dan is het nog te doen.

Bedankt!! Wij hebben de spar expres bezocht voor die siroop maar ze hadden enkel appel en dat lusten wij niet. Nooit geweten dat AH die ook heeft. Ga er deze week om haha

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:07

Ashleytjuhh schreef:
Het is lastig.

wat helpt is een excel sheet te maken met aanbiedings prijzen. De meeste aanbiedingen komen om de zoveel tijd

ik bestel mijn kipfilet altijd online met 5 kg tegelijk dan is het 8,99 per kilo en heb je grote filets die echt nauwelijks tot niet krimpen in tegenstelling tot wat er uit de supermarkt komt.
vorige jaar betaalde je 6,99 p/kg voor, ze hopen die prijs weer snel te kunnen aanbieden.

Net bij avantage supermarkt gehaald voor 6,49 kg. Nette kwaliteit ook

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:08

Ik drink vaak Roosvicé. Dat vind ik net wat lekkerder dan aanmaak limonade.

Qua aanbiedingen, vergeten mensen dat mensen die echt een beperkt budget hebben, dat ook niet allemaal kunnen kopen.
Als je werkt met bijv een lijstje en je hebt zeg 50 euro voor een week, kan je niet zomaar aanbiedingen als voorraad erbij pakken.
En dan zeggen mensen heel makkelijk dat je wel een keer 5-10 euro kan missen of sparen voor het een of het ander, maar er zijn altijd wel aantrekkelijke aanbiedingen.

Zelf hoef ik niet op elk dubbeltje te letten, maar doe dat wel. Als ik nu groot inkoop en 70-90 euro kwijt ben, weet ik dat ik volgende week een keer aanvul voor bijv 30-40 euro. Is soms ook maar net wat je nodig hebt of moet aanvullen.

Maar dan heb je ook nog je spullen zoals deo, shampoo, wasmiddel, wc papier etc.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:16

Mee eens. :j Wij kopen altijd de grootst mogelijke verpakkingen van producten die we veel gebruiken, met de laagste kg-prijs.
Mensen met een echt beperkt budget, zijn al gedwongen om de kleinste verpakkingen te kopen, die soms bijna 2x zo duur zijn als de voordeelverpakkingen.
Het is echt een dubbele straf.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:30

dierenfan schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Het is lastig.

Net bij avantage supermarkt gehaald voor 6,49 kg. Nette kwaliteit ook

zat eens te kijken maar zit niet heel dichtbij maar wel eventueel te combineren met stal.
weet je of hun kippendijen zonder vel en zonder bot zijn.

Superpony dat klopt en maakt het ook zo vreselijk lastig voor die mensen om te besparen op dingen. die zijn blij als ze elke week rond kunnen komen.

ik heb iets van 40 liter dreft staan :') in grootverpakking omdat het bij de groothandel toen in de aanbieding was en omgerekend zelfs nog goedkoper als huismerken plus het vergaat niet