De rommelkamer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: De rommelkamer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 16:55

Haha ja, mijn motto is: als ik iets doe dan liever ook meteen goed :Y)
Het plan is om een inklapbare bureautafel op de plek van het kastje te maken, onder de raam.
Daar kan ik dan de laptop neer zetten als ik iets moet plotten (de snijplotter staat daar naast), en dan kan ik de tafel fijn wegklappen zodat ik makkelijk bij de kast kan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:13

ikke schreef:
foxy80 schreef:
Een vriendin van me heeft haar man afgericht, die is geleerd om telkens een paar sokken vooraan in de lade te nemen, zo roteren alle sokken even snel.

Maar wat dan als hij per se die blauwe wil die als tweede in het rijtje liggen?
}>

Hij heeft niks te willen. }:)
Happy wife, happy life :')

Nou die ik dit zelf niet hoor. Manlief mag zelf sokken kiezen.

8annemiek, zo herkenbaar en hilarische spoiler. Ik eindig altijd met opgeruimd hoekje, met daarnaast 3 bergen zooi: weggoien, kringloop, vinted. En dat durft rustig een week duren voor die stapels hun definitief plekje hebben.

Cobiie, dat is mijn grootste zonde, van die projectjes laten liggen. En dan vaststellen dat het of totaal niet lukt of dat het maar 5 minuten kost.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:49

8nnemiek schreef:
Weer een stapje verder :Y)

Het plan is om de kleine ladekast links tegen de muur onder de schappen te zetten.
Die is nét iets te breed, want waarom zou het ook eens meezitten :') Dus het grote gereedschap mag weer tevoorschijn gehaald worden.
Plank eruit, houder doormidden gezaagd met de multitool (wat een heerlijk gereedschap is dat!), en een stukje opgeschoven.. dat was zo gepiept :D
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En toen de plank inkorten..
Dus ik ben ondanks dat ik altijd ruzie heb met de decoupeerzaag, toch maar eigenwijs aan de slag gegaan..
[ Afbeelding ]

-O-
Dat ding zaagt echt onmogelijk de goede kant op :') En ondanks de tape toch een hoop schilfers.
Maar ik haal graag nog mijn 41e verjaardag, dus vanavond mag Bart het een keertje over doen met de handcirkelzaag. Doodeng dat ding :+
Ik heb het blad wel alvast met een mesje ingesneden zodat ie hopelijk nu wel strak wordt.
[ Afbeelding ]

Ik kan niet wachten om weer een deel in te kunnen ruimen!

Ik vrees dat ik het gewoon lekker zo had gelaten hoor. Tenzij de plank echt niet meer past.
Maar als het na bewerkt is met de cirkelzaag, ziet het er natuurlijk wel een stuk beter uit.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:40

SusanH schreef:
Ze staan op pension. En aangezien dat steeds prijziger wordt en ik niet meer uren in 1 dag krijg vind ik 2 genoeg. Wie weet als ik ooit de loterij win. Maar goed volgende probleem wordt de menwagen die er moet komen. Waar gaan we die laten? Plus de extra aanhanger die dan ook nodig is. De menwagen kan daar natuurlijk op ( scheelt ruimte) maar ik heb al een 2 paards trailer in mijn achtertuin en de garage staat vol met mijn Yaris, de motor van mijn man en nog heel veel andere spullen.

Is simpel. yaris er uit. :D

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:41

8nnemiek schreef:
Haha ja, mijn motto is: als ik iets doe dan liever ook meteen goed :Y)
Het plan is om een inklapbare bureautafel op de plek van het kastje te maken, onder de raam.
Daar kan ik dan de laptop neer zetten als ik iets moet plotten (de snijplotter staat daar naast), en dan kan ik de tafel fijn wegklappen zodat ik makkelijk bij de kast kan.

Plotten???

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:49

Als ik opruim bedenk ik altijd wat ik nog weg kan geven en aan wie. Soms weet je al zeker dat mensen wel wat willen, die krijgen dan een tas. Soms moet je eerst even vragen. Soms moet je vragen met foto's. Soms gaat het op de buurt app of weggeefhoek of marktplaats en anders naar de kringloop of Dorcas. Ik hoef maar heel zelden wat weg te gooien daardoor. Kost wel even meer moeite maar je doet het ook voor het milieu.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:21

Yikes. Success! Ik had ooit ook zo’n kamer. Enige reden dat die nu enigszins in bedwang is, is omdat er een hele grote Kallax kast in staat, met in elk vak een doos en op elk doos een “onderwerp”.

Als ik moet opruimen gaat alles gewoon in de juiste doos. Werkt goed!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:31

Zo wat een project 8nnemiek.

Hier is het mentuig netjes opgehangen op de kar en verhuisd naar de garage. Heel fijn. Wasmachine is naar de stort gegaan vanmorgen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:46

Ik heb het droogrek wat ik vh weekend uit elkaar gehaald heb in de container gemikt.
De container moest toch aan de weg om vandaag geleegd te worden en degene die het droogrek zondag zou ophalen besloot toen die hier was toch geen belangstelling te hebben.

Groot deel vd spreien/grand foulards en dekbedden zijn opgeborgen in de tuinopbergboxen.
Dadelijk de tafel vrijmaken zodat ik de honden kan borstelen.

Verdere klussen:
Voerton leeghalen, schoonmaken, nieuwe brokken erin en daarna de oude erop.
Wassen wegvouwen en opruimen.
Opbergboxen halen voor in de wasmachinerekken.
Nieuw, steviger wasrek kopen (deze: https://amzn.eu/d/4b5OEAl) zodat ik vd zomer weer ruim voldoende ruimte heb om kleding etc uit te hangen.
Sweaters/hoodies/vesten uit het wasmachinerek halen, opvouwen en in de kleerkast opbergen.

En van daaruit verder kijken wat ik moet doen qua opruimen/uitzoeken etc.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:46

cobiie schreef:
Oh hemel 8nnemiek, daarom doe ik al sorteren bij het verwijderen. Hier krijg ik echt error en stress van om te zien.
Ik sleep ook niet graag spullen naar een andere kamer om te sorteren (soms moet het in het begin wel), want dan zijn meerdere plekken een puinhoop.
Als stapels voor oud papier en kringloop al wat hoog worden naast mij, dan ruim ik die al op (kringloop in de auto/ oud papier in papiercontainer.

Ik sorteer ook bij voorkeur tijdens het opruimen. Als ik klaar ben met wat ik op wil ruimen zou ik echt gek worden als het ergens anders een bende was geworden. Ik kan dan ook niet een half uurtje opruimen, ik wil doorpakken tot ik ‘klaar’ ben.

Krijg echt error van dit topic. Bizar hoeveel mensen in hun huis hebben staan… goed dat jullie aan het opruimen zijn en elkaar motiveren!
Ik voel me meteen beter over m’n eigen huis haha.

Probleem hier is niet dat ik teveel koop, ik koop zelden wat en denk echt 6x na voordat ik wel iets koop. Maar andere mensen bieden mij heel vaak vanalles aan. Vroeger zei ik meestal ja, tegenwoordig probeer ik echt kritisch te zijn in wat ik aanneem. Alleen aannemen als ik het zelf toch al wilde kopen.
Sinds een jaar woon ik alleen en ik heb op deze manier, met alleen maar gekregen en/of gratis spullen mijn hele huis in kunnen richten.
Dat is mijn bijdrage aan het milieu (en aan mijn portemonnee ook wel een beetje haha).

Opruimen als je alleen woont is ook wel echt veel makkelijker. Ik heb nooit meer troep in huis. Ruim gewoon alles achter m’n kont aan op en dat is zooooo fijn wonen.

Enige wat ik echt niet kan is weggooien. Dus dan zorg ik maar dat er niets onnodigs binnen komt, dan hoeft het ook niet weg.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:50

Wat ik nu ook weer ben begonnen te doen is iedere dag minimaal 1 klusje doen, wat ik normaal zou uitstellen tot "morgen"(of over maanden).
Deze avond ook wat dingen online geregeld wat ik al lange tijd uitstel.

Ben nu ook een lijstje aan het maken van kleine klusjes die steeds uitgesteld worden maar weinig tijd kosten om te doen. Hopelijk kan ik dit volhouden.
Ik deed dit vorig jaar ook een tijdje en toen ging zelfs mijn man uit zichzelf kleine klusjes doen zonder aansporing of dat ik zelfs maar had verteld wat ik aan het doen was.

De rommelkamers aan pakken staat nu voor na de vakantie van mijn meiden in de agenda, maar kleine klusjes hoop ik wel tot die tijd te blijven doen.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:12

lor1_1984 schreef:
Ik heb het droogrek wat ik vh weekend uit elkaar gehaald heb in de container gemikt.
De container moest toch aan de weg om vandaag geleegd te worden en degene die het droogrek zondag zou ophalen besloot toen die hier was toch geen belangstelling te hebben.

Groot deel vd spreien/grand foulards en dekbedden zijn opgeborgen in de tuinopbergboxen.
Dadelijk de tafel vrijmaken zodat ik de honden kan borstelen.

Verdere klussen:
Voerton leeghalen, schoonmaken, nieuwe brokken erin en daarna de oude erop.
Wassen wegvouwen en opruimen.
Opbergboxen halen voor in de wasmachinerekken.
Nieuw, steviger wasrek kopen (deze: https://amzn.eu/d/4b5OEAl) zodat ik vd zomer weer ruim voldoende ruimte heb om kleding etc uit te hangen.
Sweaters/hoodies/vesten uit het wasmachinerek halen, opvouwen en in de kleerkast opbergen.

En van daaruit verder kijken wat ik moet doen qua opruimen/uitzoeken etc.

Goed bezig, en goede plannen ook :D Alhoewel het qua ruimteverdeling een handig wasrek lijkt zou ik je dit wasrek echt ten zeerste afraden. Dit wasrek lijkt me álles behalve stevig en dit gaat gegarandeerd niet lang mee. De wieltjes en de grijze staanders onderaan zijn van slap goedkoop plastic. Dat geeft amper stabiliteit. De buizen die je er in vast zet zijn dan zogezegd RVS maar buigen met een beetje teveel druk ook uit die "gaten" van de plastic staanders horen zoals je op de laatste foto ziet. Ik had zo'n soort rek voor mijn kleding op vakantie, en die stortte na 1 weekje al in. Bij wat zwaardere belasting van natte kleding lijkt me dit al helemaal. Ik zou als ik jou was nog even verder zoeken :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:33

Ik heb de enkelvoudige versie al staan en die gaat inmiddels 2 jaar mee zonder problemen. :)
Later een (ietsje) goedkopere erbij gekocht, maar die was idd heel instabiel.
De huidige gebruik ik vnl om kleding die op knaapjes gaat even aan te hangen en mijn dekbedden (na de droger) en badmatten vd cavia's aan te laten drogen.
En bij hogere temperaturen om alle was aan te hangen zodat de droger de temperatuur in huis niet omhoog jaagt.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:44

Ah oké, het zag er qua constructie hetzelfde uit als het rampenrek die ik had, maar misschien dat er dan toch nog wel verschil zit in kwaliteit van het kunstof :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:01

Dat zou maar zo kunnen.
Bij de Action verkopen ze een vergelijkbaar model in de webshop tegenwoordig:
Afbeelding
Dit model had ik dus ook en die moest ik regelmatig weer rechtop zetten omdat het gewoon opzij zakte. :wow:
Daardoor ook gewoon heel onhandig in gebruik dus die is nu weg. :)

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:19

lor1_1984 schreef:
Dat zou maar zo kunnen.
Bij de Action verkopen ze een vergelijkbaar model in de webshop tegenwoordig:
[ Afbeelding ]
Dit model had ik dus ook en die moest ik regelmatig weer rechtop zetten omdat het gewoon opzij zakte. :wow:
Daardoor ook gewoon heel onhandig in gebruik dus die is nu weg. :)

Ja het is toch eigenlijk triest dat ze zulke dingen maken. Ik heb er nog een vanuit mijn moeders tijd en dat ding gaat dus al 50 jaar mee :') . Die heeft 2 modernere wasrekken overleefd en werkt nogsteeds alsof die net nieuw uit de doos komt.

I.i.g. wel een fijn topic. Al die perfecte plaatjes en huishoudens op Instagram doen je soms laten geloven dat je de enige bent met een (of meerdere) rommelkamer. Merk dat dat me soms juist demotiveert omdat het dus geen realistische weergave van de realiteit is.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 25-02-25 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:20

Ik vind wasrekken ook echt onsexy om geld aan uit te geven.

Does this spark joy?
NO.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:25

Doesn't spark joy maar is wel verrekt handig. :j
Ik ga mijn was alvast niet in de droger mikken als het in huis 25°c is. :')

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:29

Konstantine schreef:
Ik vind wasrekken ook echt onsexy om geld aan uit te geven.

Does this spark joy?
NO.

Eens. Aan de andere kant: genoeg ruimte en een handig systeem zijn voor mij wel echt de keys om the neverending story van de was enigszins beheersbaar te houden. Dat is wat mij betreft wel wat waard, het bespaart mij ellende in de vorm van onoverzichtelijke bulten was en geeft dus indirect vreugde :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:08

Ik heb een droger op m'n verlanglijstje staan tegen dat neverending story, alleen hebben we daar momenteel geen stopcontact voor vrij -O-
Het washok is sowieso een plek die nog moet worden aangepakt, dat is niet om aan te zien. Alles ligt er op de vloer :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 09:33

Ik zou niet weten waar ik een droger kwijt zou kunnen :)) En ik ben ook een te grote vrek om daar een hoop stroomverbruik in te stoppen :')
Hier gaat de was naar buiten of in de tuinkamer op een droogrek. Uiteindelijk droogt het altijd wel :+

Ik heb wel eens gedacht aan een centrifuge. Dat gaat echt super snel, de was komt er bijna droog uit en die dingen gebruiken nauwelijks stroom.
Maar ook daar heb ik eigenlijk net te weinig ruimte voor.

Het eerste deel van mijn rommelkamer is weer netjes *\o/*
Vandaag door met de rest van de vloer :D
En dan de bovenste schappen nog.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:42

Wat een verschil met eerst, super netjes al zo!

Hier kunnen we juist niet meer zonder droger. Ik betaal met alle liefde elektriciteit ervoor haha. Met een gezin met kind en sporten drie dagen in de week van m’n man en zoon en ik zelf ook nog) en twee lang haar huisdieren (hond en kat) is het zonder drogen echt niet grappig met hoeveel was wij hebben - tijdelijk gehad toen onze eerste droger kapot ging. Desondanks hangen wij alsnog best wat kleren aan het droog rek, maar het scheelt echt ENORM wat wel in de droger gaat. Kan janken als ik eraan denk als ik zonder droger alles zou moeten doen. Dat is voor mij net zoiets als zonder vaatwasser die 3x per dag aan staat hier; de hel als die er ook niet zou zijn. Ik ben met dit soort apparaten echt blij dat ik in de huidige tijd leef O:) (en als er eentje kapot gaat is er ook Heel snel een nieuwe haha) ik vind een droogrek hebben staan wel echt zwaar irritant, doorn in mn oog, maar is helaas niet anders. We hebben geen optie om het bv buiten te doen want geen overkapping al bv en op zolder zou je telkens 2 verdiepingen omhoog en omlaag moeten met de was dus wij hebben het gewoon beneden staan dan ook.

Washok is hier ook nog een project ja. We hebben wat planken boven de machines en vriezer maar is echt een zooitje. Ook het plafond moet nog afgewerkt worden maar zijn van die dingen die altijd blijven liggen omdat ik dan voorrang geef aan andere dingen in huis.

Afbeelding

Misschien wel een idee om dit weekend even te doen samen met m’n man - ik ben een kabouter van 1.58 dus ik kom nauwelijks ergens bij daar bovenin dus hij zal het even leeg moeten trekken :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:50

Haha cursebreaker, ik zie je anders al helemaal staan op je trapje :')

8nnemiek: lekker opgeschoten al! Ziet er al stukken beter uit zo :D
Wij hebben een serieus aantal zonnepanelen in verhouding tot de grootte van ons huis en moeten als salderen niet meer mag dus flink terugleverboete gaan ophoesten. Dan droog ik er liever m'n was van :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:08

Ik geniet van dit topic haha. En ben heel blij dat ik niet de enige ben. Al vrees ik dat ik wel de winnaar ben :')

Iemand vroeg hoe ik mijn man afgericht had m.b.t. de twee minuten regel.

Nou niet. Hij dumpt alles en ik gebruik de twee minuten om het op te ruimen _O-

Je huis op orde kwam ook voorbij.
Programma naar mijn hart haha. Het is dat ik niet met mijn kop op tv wil haha.
Plus ik denk dat die loods te klein is voor ons :')

Wat een verbetering al 8nnemiek!
Ik lees ook allemaal goede plannen :):)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 11:47

Ik durf hem eigenlijk niet t plaatsen maar doe het toch. Wellicht motiveert het :')

Wel in spoiler haha.
Hier komen wij dus met 2 jonge kinderen dagelijks binnen .. dit is echt een dump plek. Heel irritant.
Alles netjes in bakken maar mijn man trekt de bak eruit en laat hem dan staan op de grond.

Kattenbak korrel omgevallen. Nog zooi wat in de auto lag gedumpt. Kringloop spullen, schoenen. Oud papier, lege potjes, volle luier zakken etc etc Zucht.

Deze deur grenst aan onze oprit en is dus de standaard inkom.

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Ik ruim dit geregeld op maar toch …. Komt die bende steeds terug.

En ik ben zo moe van het dagelijks leven dat ik het niet altijd op kan brengen.

Maar later vandaag de opgeruimde versie haha.