musiqolog schreef:Shiloh schreef:Lees die smiley eerder als ik snap echt geen jota van je reactie. Want hij ging echt letterlijk totaal niet over wat ik deelde. Je reactie kwam op mij over als 1 grote “ja uh? Jammer voor jou, maar voor de meeste mensen geldt dat niet, dus waarom deel je dit in hemelsnaam”. Met andere woorden, ontzettend dismissive. En ja. Ook aanvallend.
Ik deel mijn persoonlijk ervaring en je walst er echt op een manier overheen alsof wat ik zeg nergens op slaat zonder geen enkele aanleiding.
Shiloh, ik doe nog steeds geen donder verkeerd. Jij zegt dat je aseksueel bent, ik zeg dat dat een reden is waarom geen relatie wilt maar niet de enige. Wat is daar in godesnaam mis mee??!!!
En waar haal je dat "jammer voor jou" dan vandaan? Dat kan ik er met de slechtste wil van de wereld niet in lezen. Het is helemaal niet jammer voor jou. Integendeel, jij bent in de gezegende positie geen partner te willen. Had ik dat maar, dat zou mij gigantisch veel gedoe schelen en dan zou ik alle tijd in echt nuttige dingen kunnen steken.
Als dit een persoonlijke aanval is, of als zodanig gezien kan worden - sorry. Dan moet ik in een hutje op de hei gaan zitten en nooit meer met wie dan ook praten. Want blijkbaar kan alles, maar dan ook alles, zelfs de neutraalste en onschuldigste opmerking, verkeerd vallen zonder dat ik er erg in heb.
Als ik van tien andere mensen te horen krijg dat de post waar jij op aanging een persoonlijk aanval was, of zo overkomt, dan stop ik voor altijd met Bokt. Dan laat ik mijn account anonimiseren en alle posts verwijderen.
Maar dit topic gaat niet alleen over jou, of alleen over Shiloh, of alleen over mij.
Een ieder die zich herkent in mijn verhaal, kan en mag zijn ervaring delen. Dat doet Shiloh ook gewoon en daar is niets mis mee. Zoals ze zelf al aangeeft, ze heeft nergens beweert dat hier mensen zijn die met alle geweld een relatie willen.
Dus laten elkaar vooral die ruimte geven en niet op elke verkeerd gelezen of geïnterpreteerde reactie een korrel met zout gaan leggen en 'dreigen' met het van Bokt af stappen. Want dat is iets dat ook iedereen op elk moment kan en mag doen, daar hoeft een ander geen verantwoording voor te nemen. We zijn tenslotte geen minderjarigen in dit topic.