Trouwen in 2026!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 15:56

Ik zie dit topic nu voorbij komen! Wij gaan op 14 februari 2026 trouwen, en hebben nu de locatie, dj, auto, ringen, fotograaf, pak en jurk en de uitnodigingen (met matchend bord, cadeaus en gastenboek) allemaal geregeld. Volgens mij zijn we er nu zo'n beetje :j .
Waar kopen jullie de jurk? Afbeelding
Afbeelding

Dit is die van mij :)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 08:48

fenijro_tani schreef:
Ik zie dit topic nu voorbij komen! Wij gaan op 14 februari 2026 trouwen, en hebben nu de locatie, dj, auto, ringen, fotograaf, pak en jurk en de uitnodigingen (met matchend bord, cadeaus en gastenboek) allemaal geregeld. Volgens mij zijn we er nu zo'n beetje :j .
Waar kopen jullie de jurk? [ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dit is die van mij :)

Mooie jurk!

Ik heb mijne al in de kast hangen sinds het voorjaar :=

Ik ben naar budget trouwjurken geweest in Leek :D compleet nieuw besteld uit de fabriek voor de outlet prijs *\o/* fantastische winkel. Wij hadden een lieve vrouw die ons hielp.

Wij zitten in een grote stad en de grote dingen moeten hier echt optijd afgestreept worden. Anders zit het gewoon vol :=

Sylver

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 18:52

Wow Jodi, dan heb je hem echt al ruim van tevoren gehaald! Dan is het maar hopen dat je aanstaande niet stiekem even gaat kijken haha!

Hoe lang van tevoren hebben jullie de save the dates verstuurd? En hebben jullie die alleen naar de daggasten of ook de avondgasten verstuurd?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 18:53

Sylver schreef:
Wow Jodi, dan heb je hem echt al ruim van tevoren gehaald! Dan is het maar hopen dat je aanstaande niet stiekem even gaat kijken haha!

Hoe lang van tevoren hebben jullie de save the dates verstuurd? En hebben jullie die alleen naar de daggasten of ook de avondgasten verstuurd?

Wij hebben ze in september verstuurd (nadat wij verloofd waren). We trouwen eind juni. We hebben ze alleen naar de daggasten verstuurd!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 19:06

Mooi op tijd van te voren! Hoe ver van tr voren laat je hem aanpassen/op maat maken?

Wij hebben een kleine gastenlijst (13 overdag en 30 savonds) dus save the dates hebben we in september gedaan, en de uitnodigingen gaan in november. Wij trouwen in februari

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 20:34

Sylver schreef:

Haha nee die kijkt niet. Die kan heel rustig wachten gelukkig :D

Wij hebben geen save the date gestuurd. Gewoon mondeling en een reminder via de app met een leuke kaart digitaal.

Fenijero_tani: ik ga van de week bellen wat handig is met de vermaak zaak.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 20:50

Wij ook geen save the date. Daggasten hebben we de datum gewoon verteld. Vond dat voor ons beetje zonde geld eigenlijk.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 21:27

Ik heb een save the date ‘kaart’ gemaakt met behulp van Chatgpt en die willen we via whatsapp sturen, inderdaad ook vanwege de kosten. Wij trouwen begin september maar we overwegen de save the date wel nu al te sturen. De echte uitnodiging zullen we denk ik zo’n 4 maanden van tevoren sturen.

Mijn vriend denkt dat we bijna alles al geregeld hebben. Lees; we hebben alleen de locatie en Babs nog maar geregeld :') . Ach, we hebben nog tijd gelukkig!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 21:28

Hier ook geen save the date kaart maar een appje voor alle dag gasten. (Feest is op een nader te bepalen dag dus daar nog niemand op kunnen wijze )

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 22:21

Hier ook geen save the date kaarten maar gewoon direct nadat locatie vast stond de uitnodiging verstuurd zowel
Daggasten als avondgasten

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 23:31

fenijro_tani schreef:
Mooi op tijd van te voren! Hoe ver van tr voren laat je hem aanpassen/op maat maken?

Wij hebben een kleine gastenlijst (13 overdag en 30 savonds) dus save the dates hebben we in september gedaan, en de uitnodigingen gaan in november. Wij trouwen in februari

We hebben nu alleen save the date kaartjes gedaan met op de voorkant de save the date en op de achterkant: wij zijn verloofd, en een uitnodiging voor een feestje die we daarvoor hebben gevierd.
En dan 6-8 weken van te voren ongeveer alle officiële trouwkaarten er uit. Zowel avond als daggasten.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 05:54

Wij hebben een save the date filmpje gemaakt en via whatsapp verspreid naar zowel dag als avond gasten. Dat hebben we expres gedaan omdat onze datum in "vakantieperiode" ligt.

We moeten nu de uitnodigingen zelf nog regelen, maar we liggen niet op 1 lijn betreft stijl. Ik wil mooi en romantisch, hij wil fun :')

Via welke route (website/drukkerij/zelf doen) hebben jullie uitnodigingen laten maken?

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 06:11

Spaansepony schreef:
Hier ook geen save the date kaarten maar gewoon direct nadat locatie vast stond de uitnodiging verstuurd zowel
Daggasten als avondgasten

Wij trouwen in juni en hebben onze naaste familie en vrienden gewoon mondeling ingelicht. We versturen de uitnodigingen (met QR naar website) in december waarschijnlijk. Wel op tijd, maar dat is ook omdat we mensen uit het buitenland te gast krijgen en die moeten wel genoeg tijd hebben om het e.a. te regelen.

Een evt reminder voor wie nog niet heeft ge-RSVP'd sturen we 4-6 weken vooraf.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 06:14

miss_lizje schreef:
Wij hebben een save the date filmpje gemaakt en via whatsapp verspreid naar zowel dag als avond gasten. Dat hebben we expres gedaan omdat onze datum in "vakantieperiode" ligt.

We moeten nu de uitnodigingen zelf nog regelen, maar we liggen niet op 1 lijn betreft stijl. Ik wil mooi en romantisch, hij wil fun :')

Via welke route (website/drukkerij/zelf doen) hebben jullie uitnodigingen laten maken?

hahah wij hadden precies hetzelfde probleem qua stijl. Maar ik ben er gewoon maar aan begonnen en toen hij een beeld had, vond ie het een heel goed idee.

Ik heb via ChatGPT een logo ontworpen en de uitnodiging in Canva gemaakt. De uitnodigingen hebben we nog niet afgedrukt, maar doen we via Print & Bind.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 06:17

Sylver schreef:
Leuk om te lezen hoe iedereen hier bezig is met de voorbereidingen!! Ben ook heel benieuwd naar de jurken :D
22 november ga ik voor een jurk kijken. Ik herken je gevoel Splash, zeker nu ik hier ook lees wat jullie allemaal al geregeld hebben voel ik me heel erg achterlopen haha.

Idd echt heeeeel leuk om te zien waar andere bruiden mee bezig zijn! Ben tzt ook benieuwd naar alle foto's :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 08:38

Wij hadden zelf een save the date gemaakt en een goedkope drukker gevonden. Voor 19 euro waren we klaar. Alleen de postzegels waren wat duurder haha.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:00

Hier ook zelf ontworpen en via de drukker. Koste weinig want we hadden niet zoveel kaartjes! (1 per stel/gezin). Alles rondgebracht.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:31

Pfoe als ik hier lees wat er allemaal geregeld moet worden... Zakt de moed me een beetje in de schoenen :') Ik denk dat wij ook (zodra we een locatie en datum hebben) gewoon mondeling of via whatsapp een leuke save the date versturen en dan dichter naar de datum een officiële uitnodiging. Ik ben vrij handig met DTP werk, dus misschien ontwerp ik die wel zelf.

Ik was even benieuwd... Hier begonnen afgelopen donderdag (los van elkaar) 2 verschillende personen over... Hoe denken jullie over eerst alvast gratis trouwen op het stadhuis, om vervolgens in diezelfde week nog een niet-wettelijke ceremonie en het feest etc. te doen? Een kennisje heeft dat dus jaren geleden gedaan en behalve de "Babs" wist niemand dat ze van tevoren al getrouwd waren. Later die avond begon ook onze ceremoniemeester daarover... Het kan flink in kosten besparen (aangezien de gemeentelijke leges al snel oplopen naar 550 euro en de babs ook richting de 1000). Als je vooraf natuurlijk al getrouwd bent, heb je geen officiële Babs nodig... Onze ceremoniemeester gaf zelfs aan het heel leuk te vinden om dan de spreekster te zijn tijdens de ceremonie. Op zich natuurlijk wel heel tof om iemand dat te laten doen die je écht goed kent... Maar aan de andere kant krijg ik een beetje het gevoel alsof de "magie" van het trouwen er dan al af is, omdat je dus wettelijk gezien al getrouwd bent...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 15:49

Wij gaan het op die manier doen inderdaad. Om de reden dat het een boel geld scheelt

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 17:40

Wij gaan het inderdaad ook op die manier doen. Alleen zijn we er nog niet over uit wanneer we het dan bij de gemeente gaan doen, mijn vriend wil dat al in februari terwijl we in september pas trouwen? :')

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:25

Bij ons is het niet nodig, want de gemeente rekent €350 voor op locatie trouwen, en onze locatie rekent €300 voor een ceremonie, wettelijk of niet. Maar in principe maakt het geen verschil of je het eerder doet of niet :) als het veel duurder zou zijn geweest hadden wij het wel overwogen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:07

Wij doen het bewust niet omdat het dan toch een beetje voelt als een toneelstuk. Maar dat is heel persoonlijk. Opzich is trouwen zelf sowieso deels een toneelstuk maar als je het wettelijke er vanaf scheurt overheerst dat gevoel bij ons :')

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 06:19

Ik vind alle soorten bruiloften wel wat hebben en heb eigenlijk zelf ook alles wel overwogen: een elopement (trouwen als Marilyn en Elvis in Las Vegas, leek me geweldig) en/of trouwen op het gemeentehuis en later eventueel een viering.

Een micro bruiloft had ik ook leuk gevonden, bijv. trouwen op het gemeentehuis met enkel de getuigen en dan lekker uitgebreid eten (lunch of diner) en drinken met elkaar.

Maar mijn verloofde is wat traditioneler/romantischer en wilde echt een ceremonie + feest. En dan ook zijn familie en vrienden erbij. Dat vond ik ook prima, alleen dan wil ik ook mijn familie en vrienden erbij. Nou is zijn gezelschap misschien 1/8 van die van mij, maar qua belangrijkheid kon ik aan mijn kant niet "schrappen". Daardoor is het automatisch een stuk groter geworden met veel meer geregel en kosten. Maar waar mogelijk doen we gewoon heel veel zelf om wat kosten te drukken.

Voor wie zelf uitnodigingen/save the dates oid wil ontwerpen: de app/website Canva is echt heel gebruiksvriendelijk! Veel gratis standaard sjablonen die echt heel mooi zijn en die je volledig kan aanpassen.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 10:50

Leuk om alles verschillende ideeën te lezen!

Doe er wel inspiratie uit op!

Wij trouwen op onze locatie met een babs van de gemeente. Hebben haar net vastgelegd :D

Wij hebben nu het volgende klaar:

Babs
Dj
Fotograaf
Uitnodigen daggasten en avond gasten(moeten alleen nog besteld worden in januari)
Jurk
Welkom bord
Secretaire voor gastenboek alleen de foto props nog kopen rest is binnen.

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 13:13

Wij zijn nog op zoek naar een DJ en videograaf. Iemand daar een goeie suggestie voor?

Omgeving haarlem