Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Mijn oom en ik willen niet. Oom heeft het er ook nog iedere keer over dat hij misschien terug wil naar zijn flat.
We hebben geen gerechtelijke uitspraak om hem te dwingen. Dus als hij terug wil dan is het zo.
En voelt voor mij niet goed om bij leven te verkopen. Ook omdat het tegen de wens van mijn oom is. Die zou het liefst zien dat zijn nicht daar gaat wonen.
Niks is gratis, want bij ervenis komt de belastingdienst 40% erfbelasting innen wat ik niet heb.
Verkoop woning zou ook eigen inkoop zorg betekenen en veel afdragen aan de belastingdienst wegens teveel op de rekening.
Ben trouwens bang bij verkoop woning dat oom dan ook gewoon er vandoor gaat. Door de woning heeft hij nog wat om geen rare dingen uit te halen.
Britta31 schreef:Je vergeet dat de dementie van je oom steeds erger word en dan gaat een notaris daar niet mee akkoord als dat bekend is.
Marcella schreef:Britta31 schreef:Je vergeet dat de dementie van je oom steeds erger word en dan gaat een notaris daar niet mee akkoord als dat bekend is.
Eh ik ga niet akkoord. Dan zou hij mijn broertje moeten regelen. En weet nu al dat die niet akkoord gaat.
Mijn oom verzorgen gaat ik lichamelijk niet lukken. En ook niet handig met 3 katten.
Hij gaf nu gisteren wel aan dat als ik er ging wonen dat hij daar wel wilde blijven. Zeker als ik dan huur zou betalen, want dan draag ik bij aan zijn huur.
Met duidelijk aangegeven dat als hij terug wil ik niet blijft
Marcella schreef:Mijn oom en ik willen niet. Oom heeft het er ook nog iedere keer over dat hij misschien terug wil naar zijn flat.
We hebben geen gerechtelijke uitspraak om hem te dwingen. Dus als hij terug wil dan is het zo.
En voelt voor mij niet goed om bij leven te verkopen. Ook omdat het tegen de wens van mijn oom is. Die zou het liefst zien dat zijn nicht daar gaat wonen.
Niks is gratis, want bij ervenis komt de belastingdienst 40% erfbelasting innen wat ik niet heb.
Verkoop woning zou ook eigen inkoop zorg betekenen en veel afdragen aan de belastingdienst wegens teveel op de rekening.
Ben trouwens bang bij verkoop woning dat oom dan ook gewoon er vandoor gaat. Door de woning heeft hij nog wat om geen rare dingen uit te halen.
Marcella schreef:Koopwoning zonder hypotheek in zijn eigendom. En woont nu in een verzorgingshuis met indicatie 3/4.
En kan als ze klaar zijn mijn woning verven (eigen kosten) zonder dat de katten lastig vallen of verfpootjes door het huis.![]()
Eerst naar mijn ouders zo helpen kastje in elkaar zetten. Mijn vader ziet het priegel werk niet door glaucoom.