Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:25

Dat was er eentje die al voor 2003 bewoond werd, dus daar is een omgevingsvergunning voor wonen voor verleend conform het bestemmingsplan. Deze heeft echt een hele mooie ligging!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:29

Dan koop je dat toch?

De <200k woningen waar wonen gedoogd wordt, maar permanente bewoning niet staan voor veel minder uiteraard. Maar wie verkoopt er voor weinig geld een woning met potentie heel binnenkort permanente bewoning toegestaan dat dan minstens 2x zoveel waard wordt.

Verkooppraatjes en ervaringen van mensen die historisch ingestapt zijn, zeggen niks over de situatie van nu. Goudmijnen zijn verkocht voor je het door hebt, buitenkansje die lang beschikbaar zijn hebben een reden.

Laat je niet leiden door hearsay of meningen. Raadpleeg een aankoopmakelaar/ notaris die je wijst op je (mogelijk) blinde vlek voor vakantiehuisjes zodat je weloverwogen op feiten kunt beslissen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 22:34

Sowieso dat laatste.

Ook met koop op eigen grond heb je te maken met park regelementen en daar staan nog wat zorgwekkende foefjes bij.
En dat moet wel vastgelegd worden en ondertekend dat dat niet op gaat zeg maar.

De duurdere ligt buiten mijn budget.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:53

Een verstandigmens laat alle foefjes en dingen vooraf bezichtigingen en feelgood wannahave it's uitzoeken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 23:06

Sowieso koop ik niks zonder notaris hoor. En heb ik zelf wat dingen zien staan die als dat niet aangepast wordt het een no go wordt. Dat geld voor zowel huur/pacht/koop grond huisjes.

Eentje ervan past in het straatje die Femke ook geeft mee gemaakt en ik zag dat vanmorgen terwijl ik tijdens de chemo zat heb toen de parkregelementen wat er nog veel meer zijn dan op de site staan. Er is een aankoopmakelaar die die regelementen punt voor punt in een bestand heeft gezet.

Jullie gaan hard lachen als je dat punt leest maar er is niemand (ga ik van uit die een huis koopt met dit als regelement)

Na 15 jaar mag de parkeigenaar het huisje af laten breken op kosten van de eigenaar van het huisje. Die moet dan weer een nieuw huisje in dezelfde style laten bouwen uiteraard op eigen kosten volgens het regelement. Nou ik kan me dus niet voorstellen dat daar ook maar iemand mee akkoord gaat.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:11

Wat een bizarre clausule! Goed dat je dit nu al gelezen hebt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:12

Jemig wat een idiote regel zeg

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:26

Geen lange termijn noue en verwachting is ook dat niand het voor lange termijn eigen bezit koopt, het is immers recreatie. En dan op 5 m afstand meerdereburen. Ik dacht dat je vrijheid zocht.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 23:30

Ja dat zou ik het liefst willen.

Probleem is wel dat ik nu in woning van Ex woon.
En ik hier op ten duur uit moet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:34

Je kunt een doorsnee woning zoeken voor voorlopig. Heb je zelf de macht in de hand hoe lang je wil blijven zitten of je iets kleins wil uitbouwen of zegt het is wel goed voorlopig zo.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:35

Woon je samen met ex?:als ex apart woont, waar woont hij nu. geen optie daar voorlopig in te trekken?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-25 23:48

Nee dat is geen optie wil ik per pb wel meer over uitwijden

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:02

Ik had even het stukje arbeidsmigranten gemist.

Ook al zitten ze in een andere staat, zou toch eens kijken op andere parken waar ze zitten. Het waren vaak mooie parken, maar nu niet meer. Ook qua veilig gevoel.

Het kan goed gaan, maar ook niet.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:26

Ik zou persoonlijk ver weg blijven van dit soort parken, mogen de huisjes nog zo mooi zijn.
Dat hutje mutje op elkaar gestapeld was niks voor mij eerlijk gezegd.
Het enige waar ik nog een uitzondering voor zou maken zijn de watervilla's in onze thuishaven waar we de boot hebben liggen.
Puur omdat dat niet zo grootschalig is en de omgeving prachtig zowel op als langs het water.
Misschien is zoiets ook wel te vinden buiten limburg (als er al zoiets te koop komt heet dat).

Nog afgezien van alle mogelijke issues waar je tegenaan loopt, zoals in het voorbeeld van Femke_Tweety.
Denk dat dit oprecht goed bedoelde info is.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:45

BeFunny schreef:
Sowieso koop ik niks zonder notaris hoor. En heb ik zelf wat dingen zien staan die als dat niet aangepast wordt het een no go wordt. Dat geld voor zowel huur/pacht/koop grond huisjes.

Eentje ervan past in het straatje die Femke ook geeft mee gemaakt en ik zag dat vanmorgen terwijl ik tijdens de chemo zat heb toen de parkregelementen wat er nog veel meer zijn dan op de site staan. Er is een aankoopmakelaar die die regelementen punt voor punt in een bestand heeft gezet.

Jullie gaan hard lachen als je dat punt leest maar er is niemand (ga ik van uit die een huis koopt met dit als regelement)

Na 15 jaar mag de parkeigenaar het huisje af laten breken op kosten van de eigenaar van het huisje. Die moet dan weer een nieuw huisje in dezelfde style laten bouwen uiteraard op eigen kosten volgens het regelement. Nou ik kan me dus niet voorstellen dat daar ook maar iemand mee akkoord gaat.

Is dit in Baars/Eese?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 10:46

Ja ;)

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:50

Crisis _O- Dit kun je toch niet met droge ogen 'verkopen' :') Goed dat je dit al gelezen hebt, dan kun je je verder oriënteren, succes!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 14:54

Nou deze had ik een tijdje geleden op gereageerd staat in een natuur gebied maar niet op een park dus geen park kosten etc of rare regeltjes.

Net belde de makelaar er zit nu nog recreatie bestemming op. Maar ze zijn heel ver met de gemeente. De makelaar heeft me alle stukken van de gemeente toegestuurd. Waardoor ik toch wil gaan bezichtigen.

https://www.funda.nl/detail/89074824

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:59

Dat ziet er veelbelovend uit!! Wat een verrassend geheel!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 17:06

Ja huisje is wel oud
Maar mooi perceel mooi bos. Wel nog gedoogd beleid. Ze komen begin 2025 met officieel besluit dus ook nog naar gemeente om te vragen of ze al meer weten.

Geen gedoe met parkeigenaren.
Alleen met gemeente die onderhoud doet aan omringend bos waar bewoners iets voor moeten betalen dat vind ik eigenlijk niet meer dan logisch. Als de vergunning rond komt mag je uitbouwen of nieuwbouw en tot 90m2 en een klein schuurtje.

Er is al 20jaar gedoogd beleid en 80 procent van de huisjes is ook permanent bewoond.

De eigenaren hebben een stemformulier gehad waarbij ze konden kiezen
Bestemming recreatie behouden
Gedoogbeleid behouden
Of woonbestemming en daarvoor moeten ze als het rond komt 3000 nog wat euro betalen aan de gemeente.

Het ziet er dus wel echt goed uit. Kwa bestemming. Maar tot het officieel is is het gewoon wel een risico.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 17:53

BeFunny schreef:
Nou deze had ik een tijdje geleden op gereageerd staat in een natuur gebied maar niet op een park dus geen park kosten etc of rare regeltjes.

Net belde de makelaar er zit nu nog recreatie bestemming op. Maar ze zijn heel ver met de gemeente. De makelaar heeft me alle stukken van de gemeente toegestuurd. Waardoor ik toch wil gaan bezichtigen.

https://www.funda.nl/detail/89074824

Wat leuk! En het klopt inderdaad dat ze al erg ver zijn met de gemeente. De gemeente wil zelf ook dat er een woonbestemming op komt geloof ik.
Het is een erg mooi gebied! Ligt wat afgelegen van het dorp maar toch ook weer heel makkelijk te bereiken! In de winter kan het wat modderig zijn maar in de zomer is het heerlijk! Veel uilen, eekhoorns en reeën in de tuin. Een vriendin van mij woont ook op de Noenes en wil er nooit meer weg.
Er staan ook veel paarden aan huis trouwens.

Mocht deze het gaan worden, dan wil ik je best rondleiden in het dorp en door de natuur hier! Het is echt genieten geblazen <3

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 18:08

Ja ik heb dat ook begrepen dat de gemeente dat ook wil. Ze komen eerste of tweede kwartaal van dit jaar met officieel besluit.
Dan moet het voor de verkoper verkocht zijn al anders kan hij/zij het appartement niet kopen en dan wacht ze met verkoop tot ze weer wat anders heeft of hij.

Dus is het ook een risico voor de koper. Maar het is voor de natuurliefhebber wel een pareltje.

Ken Noenen niet maar wel omringende Ooisterwijk Boxtel Tilburg ook de Antwerpse kempen maar Noenen zelf nooit geweest.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:20

Dat ziet er uit als een heel leuk stekje!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 18:30

Nou, dat ziet er zeker leuk uit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 18:36

Fingers crossed dan maar want zaterdag bezichtigen volgende week. Gelukkig heb ik iemand gevonden die mee gaat dus hoef niet een rit met de trein te maken (dat mag ik eigenlijk even niet)