Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joltsje schreef:ts haar dochter heeft een nieuwe bankrekening geopend bij een andere bank.
aanname dus, maar ik verwacht dus ook dat ze alles heeft omgezet.
@ts, heb je een afspraak gemaakt voor vrijdag? zou ik wel doen, want dan heb je hopelijk de juiste persoon aan het bureau. mijn gevoel zegt ook dat je met degene achter de balie bij een bank niet zoveel kan en niet veel verder komt dan telefonisch.
liberia schreef:Pfff dat valt niet mee om een afspraak te maken. Alles willen ze online of per chat doen.
Veronica2 schreef:Leerzaam topic is dit geworden, helaas wel door een heel vervelende aanleiding. Maar wat ik me ondertussen afvraag: let iedereen zo goed op z'n bankrekening dat ze direct de volgende dag bij de bank op de stoep zouden staan? Bij mij gaan er dagen voorbij dat ik niet in mijn bankapp kijk.
liberia schreef:Ik hoop ook dat je vrijdag duidelijkheid hebt.Waar het geld is weten we niet. Ik zie opties van dat het er misschien nog op staat of is bevroren. Ik weet het eerlijk niet. Wat ik wel weet is dat herverkiezing op de bewuste dag opstond en dat we er nu niet over kunnen beschikken.
Ik kijk uit naar vrijdag en hoop dat we niet teleurgesteld worden.
c_alsemgeest schreef:Die brief is kwijt, daar begon het probleem. Er is een kopie aangevraagd maar wie weet wanneer deze komt. Zoals ik eerder zei. Laatste keer dat ik ING moest vragen een brief te sturen hebben ze het 3x "aangevraagd", ook 1x op kantoor (maar moest echt aangevraagd worden want een andere medewerker welke niet op een bezoekbaar kantoor zit moet er een plasje over doen), en ik heb nooit een brief ontvangen. Zou dus niet te vertrouwend zijn dat die brief er snel is.liberia schreef:Op de fraude brief staat toch een telefoonnummer? Via dat nummer kan je direct een afspraak maken.Pfff dat valt niet mee om een afspraak te maken. Alles willen ze online of per chat doen.
Veronica2 schreef:Normaal niet. Wel met regelmaat maar niet per se elke dag. Maar als ik net 10K of meer erop heb gezet? Zeker als ik daarna gebeld wordt door "de bank" ongeacht of dat echt is of niet? Ja dan wel.Leerzaam topic is dit geworden, helaas wel door een heel vervelende aanleiding. Maar wat ik me ondertussen afvraag: let iedereen zo goed op z'n bankrekening dat ze direct de volgende dag bij de bank op de stoep zouden staan? Bij mij gaan er dagen voorbij dat ik niet in mijn bankapp kijk.
Veronica2 schreef:Leerzaam topic is dit geworden, helaas wel door een heel vervelende aanleiding. Maar wat ik me ondertussen afvraag: let iedereen zo goed op z'n bankrekening dat ze direct de volgende dag bij de bank op de stoep zouden staan? Bij mij gaan er dagen voorbij dat ik niet in mijn bankapp kijk.
Eef_Bam schreef:Dat is ook gewoon "hacken". Zogenaamde "social engineering" is zelfs de meest gebruikte manier van hacken. Nog afgezien van dat heel technisch gezien, hacken niet illegaal is. Hacken is iets laten werken op een manier die niet bedoeld is, en stamt eigenlijk uit de modeltreinwereld (ze lieten bijv. treinen van merk A met aanpassingen rijden op rails van merk B wat normaal niet paste). Dat werd in de tijd van button-culture overgenomen door andere groepen en toen de IT-clubjes het gingen gebruiken is het opgeblazen. De illegale versie is "cracken". Maar dat snapt de media nooit en die gebruikt altijd het verkeerde woord, en daardoor gebruikt Jan Modaal dat ook doet.Vind het ook bijzonder dat de bank de term "gehackt" zou gebruiken. Dat zou betekenen dat het probleem bij hun beveiliging ligt. Als dat echt zo is zijn zij verantwoordelijk om de problemen op te lossen. Veel waarschijnlijker is dat iemand toegang tot de rekening heeft gekregen van de dochter van ts, bewust of onbewust geholpen met inloggen door dochter zelf. Want hoe weet deze crimineel dat er net op dat moment een groot bedrag op de rekening staat? En dat hij precies op die dag het geld eraf kan halen? Wat niet kan omdat de limiet niet verhoogd is? Waarvan ook geen transactie te vinden is?
Het verhaal klopt gewoon niet. Hopelijk kunnen ze bij de bank verduidelijken wat er is gebeurd.
Domiinooo_ schreef:Zoals gezegd, dat doen alle banken (en je kan ook van elke bank verhalen vinden) en dat moeten ze ook van de wet. Kunnen zij ook weinig aan doen. poedersuiker klantenservice waardoor dit niet snel op te lossen is, is ING's fout. Maar daar houd het op wat betreft hun "schuld" in dit verhaal.Ik heb al vaker gehoord dat ING bankrekeningen blokkeert als fraude verdacht is - en dan gooien ze je gewoon buiten...
purny schreef:Maar als er meerdere rekeningen gehackt zouden moeten zijn dan zou dat op zijn minst gemeld worden. In de media.